Ko nas v železniški infrastrukturi prehiti Afrika

erikson

Guru
25. avg 2007
22.365
6.151
113
Pri nas imamo tudi malo drugačen teren, ter postaje na vsake 5km.
Da bi posebej zgradili hitro progo za povezavo par večjih mest? Se ti zdi, da se to splača?
Če pogledaš investicije Slovenskih železnic, porabijo par sto milijonov evrov. Povedano drugače, za par predorov Karavanke (100 milijonov evrov). Ampak mediji o tem ne poročajo, razen o drugem tiru je bilo malo več.

Hitrost pa večinoma ostane nespremenjena.


Srbija je vzela enake vlake kot Slovenija, vendar sedaj vozi Beograd Center - Novi Sad vlak 36 minut (trikrat hitreje kot avtobus, razdalja sicer 100 Km).

Cilj bi moral biti Ljubljana Center - Maribor Center 30-45 minut, pa naj dobro plačani strokovnjaki najdejo rešitev.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.025
-381
113
veš kaj je tudi pri nas problem - birokracija. razna okoljevarstvene zadeve in lastniške. Kmet iz principa ne bo prodal, občine tud ne, če ne bo ravno prava vlada zadaj, pa še ta bi mogla malo podmazat občino. okoljevarstveniki pa hitro najdejo vsako žužo, ki bi se mogla preselit 50m vstran...

Grem stavit, da tukaj sploh ni problem v denarju ali strokovnjakih. Strokovnjak takoj izriše najbolj ugodno traso. Sej vidite, kok težav je bilo z 2. tirom...

Problem je birkoracija, k je tok zapletena, da že sama seb v rit skače.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.754
6.746
113
pri taščici
Pa 2 tir vecinoma poteka po nerodovitnem in nenaseljenem krasu.
Ko ti to spravis v naseljeno obmocje in na njive in travnike se ti zbunijo vsi.
Kmetje zaradi njiv, stanovalci zaradi hrupa, deviacij(prehodov...).
Se lj postaje ne moremo naredit nekoliko sodobnejse.
Pa da bomo traso LJ-Mb pa da se potem recimo navezemo naprej na trst ali Gorico in Gradz?
 
  • Všeč mi je
Reactions: msenjur

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Ah no, proga je iz časa AO, kdo zraven živi se ne pritožuje. Če posodobijo progo je še tišja in je vsem v interesu. Dodaten tir (recimo gorenjska proga) lahko povsod teče zraven obstoječe, na par mestih pa se dela vkop za oba tira na novo. To je že vse planirano in bi bilo že 3x narejeno če bi bil interes.

Sicer prva stvar ki je potrebna je jasno da je promet učinkovit napram alternativam. Če vozi vlak dalj kot vozi avtobus to ni konkurenčno. Zakaj ne more po dvotirni progi, ki je narejena na novo, vozit vlak 250km/h je pa retorično vprašanje. Vsekakor bi moralo it (pa ne 250km/h, moralo bi it 350km/h).

Pa razumet je treba da v vseh državah kjer funkcionira prevoz z vlaki so ločeni nivoji prometa na isti progi oz. celo na istih tirih povezani in to je bistveno za delovanje sistema. Tudi v sloveniji to v teoriji imamo (mednarodni, regionalni (intercity), lokalni) ampak so povezave po premalo progah in predvsem nepovezani sistemi med sabo.

Skratka osnova vsega je lokalni vlak, ta pobira potnike na vsaki postaji in vozi glede na potrebe lokalne proge časovno ustrezno. Ta vlak mora nujno imet na prvi stični točki direktno povezavo z višjim nivojem (to je nivo intercity pri nas). IC so vlaki ki ustavljajo samo na par postajah oz. vozijo samo krake vsake proge. Tega pri nas ni, sistem IC vlaka je nepovezan s sistemom lokalnega vlaka. Torej če hoče potnik iz vukojebine do mesta ki je dalj od kraka svoje proge mora sledit počasnemu lokalnemu vlaku na drugem kraku ali pa prepevat "vonj železniških postaj" ko čaka. Tudi prestopi ki so povezani pri nas niso "švicarska" ampak "balkanska" ujemanja terminov. Torej zgubljaš čas na prestopih, to je nekaj normalnega za SŽ (da bi pooskrbeli za te čakajoče je pa sploh nerazumljivo, ker to je čisto druga firma SŽ (SŽ infrastruktura), ki pojma nima zakaj ljude čakajo na štacijonu oz. najbrž niti pojma nimajo da so tam ljudje).

Pa recimo da ni problem LJ-MB, ampak še huje je če greš iz kaj vem NG v MB, in imaš dnevno samo en vlak, ki izkorišča približno polno hitrost proge (pa še ta je domenvam da slučajno uspel prit na urnik). Ta vlak te pripelje v 5h, kar je žalostna hitrost, ampak ajde to je omejitev proge. Vse ostale povezave so v povprečju 1-2h daljše. Pa tu imamo samo 2 prestopa oz. zamenjaš 3 vlake (kaj šele če greš iz ene vukojebine v drugo?!). Da 30% časa potnik porabi za čakanje ni sprejemljivo, to je mogoče samo za penziče upoorabno, pa še to gredo ker je zastonj. Švicarski model čakanja nima oz. potnik ne čaka na prestopih (če je več kot 3 min čakanja je že napaka, pri 10 min ti že vrnejo denar), vlaki so povezani ves čas in poovsod, linije strukturirane dinamično tako kot se jih rabi. Pri nas je edina dinamika ki je možna da v času počitnic ukinejo 3 vlake, čeprav se potem na preostalih zaradi turizma (to železnica še ve ne kaj je) gnete folk kot sardine.

Kako to spremenit? Dejstvo je da brez vložka države ne bo šlo, dejstvo pa je spet da ko si kvazidržavna firma imaš stanje JU in dela se približno enako. Skratka na nek način bi se morali it privatizacijo SŽ, po drugi strani pa nacionalizacijo. To ne vidim da bi delovalo drugače kot preko javnih koncesij kot že delujejo za avtobusarje, s tem da morajo bit vložki države v tem primeru precej večji. Na tovornem prometu recimo konkurenca že deluje in tire si podaja več firm, ne samo nesposobni SŽ (pa še ti so poostali zaradi konkurence vseeno malo bolj dejavni).
 
  • Všeč mi je
Reactions: erikson

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.025
113
Z zemljišči bi se lahko delalo povsem drugače. Država ima kup kmetijske zemlje v lasti preko sklada kmetijskih zemljišč. Najprej iskati možnost poštene menjave. Za tistega, ki je po poklicu kmet, je to bolj smiselno, ker poklica tudi ni tako preprosto menjati, če ti vzamejo osnovna sredstva. Kmetijske zemlje v Sloveniji pa tudi ni ne vem koliko na prodaj. Večina kmetijske zemlje sklada je seveda v nekem najemu. Najemna pogodba se pač more nekako prekiniti, tudi če sklad mora dati najemniku neko odškodnino. V primeru trajnih nasadov je to skoraj nujno. Še zmeraj bi bil to bolj pošten postopek od dosedanje prakse.
Za prekupčevalce pa je treba najti drugo "zdravilo". Na primer nekaj takega kot so me pravniki učili, da je baje pri vrednejših umetniških delih. Pri menjavi lastnika dela so prejšnji lastniki v verigi upravičeni do deleža pri dobičku. Mogoče bi malo upadel interes po "špekulativnih" nakupih zemljišče čez katere se bo po politični odločitvi gradila infrastruktura. "Špekulativna" so zato, ker so navadno ti ljudje presneto dobro obveščeni, kako in kaj bo.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.306
4.123
113
Ta je dobra ,naslednjih 50 let se dobiček od prodaje zemljišča deli na zadnjih 10 lastnikov.

Mislim, da bi potem prekupčevalci izgubili interes za špekulacije.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.577
10.792
113
al pa prva švica - Zurich, če se že eni hočejo primerjat (vedno manj), ki je gorata država.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe