Ah no, proga je iz časa AO, kdo zraven živi se ne pritožuje. Če posodobijo progo je še tišja in je vsem v interesu. Dodaten tir (recimo gorenjska proga) lahko povsod teče zraven obstoječe, na par mestih pa se dela vkop za oba tira na novo. To je že vse planirano in bi bilo že 3x narejeno če bi bil interes.
Sicer prva stvar ki je potrebna je jasno da je promet učinkovit napram alternativam. Če vozi vlak dalj kot vozi avtobus to ni konkurenčno. Zakaj ne more po dvotirni progi, ki je narejena na novo, vozit vlak 250km/h je pa retorično vprašanje. Vsekakor bi moralo it (pa ne 250km/h, moralo bi it 350km/h).
Pa razumet je treba da v vseh državah kjer funkcionira prevoz z vlaki so ločeni nivoji prometa na isti progi oz. celo na istih tirih povezani in to je bistveno za delovanje sistema. Tudi v sloveniji to v teoriji imamo (mednarodni, regionalni (intercity), lokalni) ampak so povezave po premalo progah in predvsem nepovezani sistemi med sabo.
Skratka osnova vsega je lokalni vlak, ta pobira potnike na vsaki postaji in vozi glede na potrebe lokalne proge časovno ustrezno. Ta vlak mora nujno imet na prvi stični točki direktno povezavo z višjim nivojem (to je nivo intercity pri nas). IC so vlaki ki ustavljajo samo na par postajah oz. vozijo samo krake vsake proge. Tega pri nas ni, sistem IC vlaka je nepovezan s sistemom lokalnega vlaka. Torej če hoče potnik iz vukojebine do mesta ki je dalj od kraka svoje proge mora sledit počasnemu lokalnemu vlaku na drugem kraku ali pa prepevat "vonj železniških postaj" ko čaka. Tudi prestopi ki so povezani pri nas niso "švicarska" ampak "balkanska" ujemanja terminov. Torej zgubljaš čas na prestopih, to je nekaj normalnega za SŽ (da bi pooskrbeli za te čakajoče je pa sploh nerazumljivo, ker to je čisto druga firma SŽ (SŽ infrastruktura), ki pojma nima zakaj ljude čakajo na štacijonu oz. najbrž niti pojma nimajo da so tam ljudje).
Pa recimo da ni problem LJ-MB, ampak še huje je če greš iz kaj vem NG v MB, in imaš dnevno samo en vlak, ki izkorišča približno polno hitrost proge (pa še ta je domenvam da slučajno uspel prit na urnik). Ta vlak te pripelje v 5h, kar je žalostna hitrost, ampak ajde to je omejitev proge. Vse ostale povezave so v povprečju 1-2h daljše. Pa tu imamo samo 2 prestopa oz. zamenjaš 3 vlake (kaj šele če greš iz ene vukojebine v drugo?!). Da 30% časa potnik porabi za čakanje ni sprejemljivo, to je mogoče samo za penziče upoorabno, pa še to gredo ker je zastonj. Švicarski model čakanja nima oz. potnik ne čaka na prestopih (če je več kot 3 min čakanja je že napaka, pri 10 min ti že vrnejo denar), vlaki so povezani ves čas in poovsod, linije strukturirane dinamično tako kot se jih rabi. Pri nas je edina dinamika ki je možna da v času počitnic ukinejo 3 vlake, čeprav se potem na preostalih zaradi turizma (to železnica še ve ne kaj je) gnete folk kot sardine.
Kako to spremenit? Dejstvo je da brez vložka države ne bo šlo, dejstvo pa je spet da ko si kvazidržavna firma imaš stanje JU in dela se približno enako. Skratka na nek način bi se morali it privatizacijo SŽ, po drugi strani pa nacionalizacijo. To ne vidim da bi delovalo drugače kot preko javnih koncesij kot že delujejo za avtobusarje, s tem da morajo bit vložki države v tem primeru precej večji. Na tovornem prometu recimo konkurenca že deluje in tire si podaja več firm, ne samo nesposobni SŽ (pa še ti so poostali zaradi konkurence vseeno malo bolj dejavni).