Kateri dron ,quadcopter za hobby kupiti ?

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
766
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Citat:
Uporabnik dem pravi:
med smučanjem

https://www.youtube.com/watch?v=xeviAWB0i4Y

Vrednost tega je bila najverjetneje kar blizu 5 mestni številki če ne preko. pa je vseeno padlo kot kamen.

Potnisko letalo ima vrednost 7 mestno stevilko, pa vseeno kaksno pade kot kamen... Pa jim dovolijo leteti tudi kje drugje, kot nad travo, ce smo ze dlakocepni... Napake se dogajajo povsod.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Brzkone

scenic16

Zelenc'
5. feb 2008
8
0
1
Bom začel tako...

Vsakdo, ki izpolnjuje VSE tehnične in operativne zahteve(1) iz uredbe(2) in upošteva tudi SNU(3) lahko leti! Celo nad ljudmi, objekti in nad infrastrukturo! (4)

Letenje nad ljudmi, objekti, cestami ipd. je po 4. členu uredbe III. razred področja letenja, kategorija dejavnosti pa minimalno B (5). Torej MORA VSAK dron nad ljudmi in objekti, v skladu z našo zakonodajo imeti najmanj 6 motorjev (pazi 6!), pri TOM > 5 kg, pa 6 oz. 8 motorjev IN padalo. To je prvi in osnovni, NE pa tudi edini pogoj - glej (1), za zagotavljenje varnosti nad ljudmi, objekti, cestami itd. Pri TOM>5kg, mora upravljalec imeti opravljen izpit (TOM<5kg zadostuje potrdilo-izjava), operater pa dovoljenje za ustrezno kategorijo, glede na težo zrakoplova. Dron je potrebno verificirati (tehnični pregled) na CAA. Tak dron z vso ustrezno opremo (redundance) nanese 10k+ €. Za letenje bliže od 30m od ljudi in objektov je potrebno dodatno - posebno dovoljenje s strani CAA, reče se mu "izjeme od pravil letenja" (glej tabelo pod 4, 4. stolpec), potrebno je narediti nekakšen "varnostni načrt" za vsak tak let posebej, podati IP izjavo o zbiranju in hranjenju podatkov itd. Vse to v smislu zagotavljanja varnosti letenja nad ljudmi, objekti, cestami... Ali pač?

Dodatno spodnje (!) branje nekaterih posameznikov zagotovo ne bo prepričalo, ker je dolgočasno in je potrebno vložiti celo nekaj truda. Do "verovanja" bodo prišli šele z: "... kilskim kamnom iz 50m na glavo..." Na žalost, ponavadi na tujo...
frown-1.gif


Bravo Luka51!

(1) http://www.pisrs.si/Pis.web/npb/2016-01-2349-p4.pdf
(2) http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED7317
(3) http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/OPS/UAV_SNU_050417_UL_scan.pdf
(4) http://www.caa.si/fileadmin/user_upload/pageuploads/OPS/Seznam_UAV_izdanih_Potrdil_160617.pdf
(5) http://www.pisrs.si/Pis.web/npb/2016-01-2349-p1.pdf
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
+ uredba ne velja za letalnike s katerimi se ne izvaja letalske dejavnosti do 500g (trenutno veljavna uredba pri nas) oz. 250g (večina držav EU, ZDA .. najbrž se bo tole posvojilo tudi pri nas v končnem zakonu).

S trenutno tehnologijo je 500g že pogojno uporabna masa za quad z osnovnim gimbalom in 4k kamero, bo pa napredek prinesel še več opcij v prihodnosti. Skratka te uredbe in zakoni so že sedaj zastareli oz. v prihodnosti bo letelo po (neregulirano) luftu pa en kup 250g jajčk ki bodo imeli svega in svašta.
 

scenic16

Zelenc'
5. feb 2008
8
0
1
Se popravljam...
smile-1.gif


... do verovanja" bodo prišli šele z: "... ČETRT - kilskim kamnom iz 50m na glavo..."

Ko predpisi "odpovejo" včasih pomaga tudi zdrava pamet!
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.940
2.641
113
Z katerim vtičem pa si naročil Mi Drone 4K na gearbest? Vidim da imajo samo CN in US opcijo. Pa US opcija je sedaj znižana na 365EUR. Doma imam adpter US to EU. A bo to šlo?
Zanima me še ali je sedaj obstaja aplikacija za Android v angleščini ali je samo kitajska verzija.
 

dune

Fizikalc
26. maj 2014
1.432
39
48
Vtikač je ameriški, samo dajo adapter zraven. Je bolj poceni varjanta, samo dela. To še moram zamenjati. Sam polnilec pa je univerzalni in dela od 110 - 240V.

Obstaja tudi angleška aplikacija. Jaz imam sicer za iPhone, samo je 100% tudi za android, saj xiaomi dela tudi android telefone. Drugače še pa vedno aktivno razvijajo tudi firmware. Včeraj je prišel novi update za kamero. Vgrajene so tudi no-fly zone. Tudi za Slovenijo je bil včeraj novi update.
 

Pakul

Fizikalc
18. sep 2007
3.306
46
48
Pri teh regulacijah (pa priznam se nisem poglabljal) so največkrat omenjene relativno viosoke teže dronov.
Pa me zniam dejansko, kako je recimo, če si nekdo kupi recimo Dji Sparka, ki ima težko 300g. Ali lahko s tem (recimo da ga da vsaj v pregled da je tehnično brezhiben) in da opraviš nek izpit (nekje sem zasledil, da te stane izpit za upravljanje z droni cca 25e), ali ga torej na podlagi tega, lahko na domačem vrtu dvignem v zrak nad okoliške hiše in naredim kakšen krog na robu naselja?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Preberi moj post malo nazaj. 500g je pri nas spodnja omejitev za direktivo. Karkoli pod 500g ni podvrženo nobeni direktivi o dronih in splošnem letalstvu. Tako da lahko prosto letiš kot hočeš, brez izpita in brez ostalih bedarij.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Ko smo že pri tem: ali ga lahko sklatim, če me snema? En čeh je recimo na morju snemal po plaži, pa nad balkoni itd... A to lahko? Verjettno ne, samo kaj pa bo, šel prijavit da je letel tam kjer ne bi smel?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Slikanje in snemanje urejajo drugi zakoni. Načeloma za te drone ne velja nič drugače.

Če uničiš tujo lastnino pa tudi obstajajo zakoni ki poskrbijo da moraš za to dejanje plačat!
evil.gif
 

Bucko

Fizikalc
28. avg 2007
1.739
53
48
To ni čisto res. Če ima dron kamero - je že podvržen direktivi
wink-1.gif


"(2) Ne glede na prejšnji odstavek se letenje nad skupino ljudi ali industrijskim področjem, kjer v primeru padca brezpilotnega zrakoplova obstaja možnost vžiga ali eksplozije, ter izvajanje letalskih dejavnosti v sistemu za prikaz pogleda iz zrakoplova (FPV) štejeta za izvajanje letalskih dejavnosti kategorije D."
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik Bucko pravi:
To ni čisto res. Če ima dron kamero - je že podvržen direktivi
wink-1.gif


"(2) Ne glede na prejšnji odstavek se letenje nad skupino ljudi ali industrijskim področjem, kjer v primeru padca brezpilotnega zrakoplova obstaja možnost vžiga ali eksplozije, ter izvajanje letalskih dejavnosti v sistemu za prikaz pogleda iz zrakoplova (FPV) štejeta za izvajanje letalskih dejavnosti kategorije D."

Niti ne, ker v istem členu imaš tole:
Citat:

(6) Ne glede na drugi odstavek tega člena se omogoči prosta uporaba brezpilotnih zrakoplovov z vzletno operativno maso 500 gramov ali manj, če se z njimi ne izvajajo letalske dejavnosti.
 

Pakul

Fizikalc
18. sep 2007
3.306
46
48
Citat:
Uporabnik Bucko pravi:
To ni čisto res. Če ima dron kamero - je že podvržen direktivi
wink-1.gif


"(2) Ne glede na prejšnji odstavek se letenje nad skupino ljudi ali industrijskim področjem, kjer v primeru padca brezpilotnega zrakoplova obstaja možnost vžiga ali eksplozije, ter izvajanje letalskih dejavnosti v sistemu za prikaz pogleda iz zrakoplova (FPV) štejeta za izvajanje letalskih dejavnosti kategorije D."

Če je to res potem so res brihtoli. Letenje preko FPV je verjetno mnogo lažje kot pa da ga navigiraš zgolj na principu vidnega polja.
rolleyes-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Citat:
Uporabnik dune pravi:
Nisem bral dejanskega zakona, samo v siol.net članku pravijo da je meja 250g.

Toliko je v ZDA in EU in tudi v naših predlogih oz. začetni direktivi oz. mnenju agencije za letalstvo se je pojavila ta številka. Trenutno veljavna uredba pa ima maso 500g.

Ampak dolgoročno bo verjetno v zakonu, ki bo končno določal pravila najbrž masa 250g.
 

Bucko

Fizikalc
28. avg 2007
1.739
53
48
Kaj pa so letalske dejavnosti? Snemanje iz zraka spada med njih.
confused-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

scenic16

Zelenc'
5. feb 2008
8
0
1
2. člen

4. Izvajanje letalskih dejavnosti je uporaba sistema brezpilotnega zrakoplova, za plačilo ali brez njega , kadar gre za potrebe opravljanja nalog iz zraka ( npr. snemanje iz zraka , oglaševanje iz zraka, nadzor iz zraka, protipožarna zaščita, proženje plazov, letenje v znanstveno-raziskovalne namene, letenje za televizijske in filmske potrebe in potrebe poročanja, letenje za potrebe posebnih dogodkov).