je težk odobiti en tak plac veš

pa tudi, človek bi kdajpakdaj rad posnel kako lepo panoramo ipd (jaz recimo, če/ko ga bom imel, bi rad posnel kake "finte" v hribih...). a boš zdej čakal ves nestrpen za vogalom, kdaj bo kak osebek prišel ali odšel, ti pa zviz v luft in škljoc in nazaj v torbo? ni fore...
To v hribih je sedaj sploh lahko lepo, ko si npr. nad. meglo. Lahko ratajo odlični posnetki kot slike.
Bo pa zelo zanimivo videti cene registracije in cene izpita.
Evo, če se da komu brat tole:
Pojasnilo K 5. členu (še ni sprejeto - je v obliki predloga)
Ker Uredba 2019/947/EU v prvem odstavku 15. členu daje državam članicam možnost določitve prepovedanih ali omejenih geografskih območij, ta uredba predpisuje območja, ki so prepovedana za uporabo brezpilotnih zrakoplovov v odprti kategoriji, in sicer iz razlogov zagotavljanja letalske varnosti. Največje tveganje za letalsko varnost zagotovo predstavlja vdor brezpilotnega zrakoplova v kontroliran zračni prostor, kjer se odvija letalski promet. Prav tako veliko tveganje predstavlja letenje brezpilotnih zrakoplovov v bližini letališč kot tudi na območjih, kjer se nahaja veliko število ljudi oziroma skupine ljudi. Po treh letih izvajanja Uredbe o sistemih brezpilotnih zrakoplovov (Uradni list RS, št. 52/2016 in 81/2016-popr.), ki je trenutno veljaven predpis v Republiki Sloveniji, ugotavljamo, da je bilo največ kršitev z brezpilotnimi zrakoplovi izvedenih na območju mestnih središč, zlasti v Ljubljani, kot tudi na območju Občine Bled in Piran, v bližini katerih se nahajajo tudi letališča. Nad delom Ljubljane je zračni prostor opredeljen kot kontrolirani zračni prostor, prav tako se v Ljubljani na območju UKC nahaja heliport, v Portorožu je mednarodno letališče, nad katerim je prav tako območje kontroliranega zračnega prostora, v bližini Bleda pa javno letališče Lesce. Ker so navedene občine tudi turistično izjemno zanimive, se v središčih teh krajev in njihovi bližnji okolici pogosto giblje veliko ljudi, tudi skupine ljudi. Bližnje srečanje ali trk brezpilotnega zrakoplova z zrakoplovom s posadko lahko vodi v neslutene posledice za letalsko varnost, ki pomeni varnost udeležencev v zraku in na tleh.
Zato se določi prepovedi in omejitve za posebej za odprto in posebno kategorijo.
Prav tako se za odprto kategorijo prepoveduje letenje na področju, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske zgradbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste) in na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji). Ob tem se dopušča, da se na navedenih območjih lahko izvede let sistema brezpilotnega zrakoplova, vendar ob naslednjih omejitvah: sistem brezpilotnega zrakoplova mora biti do teže 500 g, leteli se sme do višine 50 m nad tlemi (AGL) izključno podnevi in ob soglasju lastnika zemljišča, nad katerim se vrši let sistema brezpilotnega zrakoplova. O takem letu sistema brezpilotnega zrakoplova mora operator sistema brezpilotnega zrakoplova obvestiti agencijo. Gre za tako imenovano najavo leta, ki velja tudi po trenutno veljavni ureditvi, določeni v Uredbi o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, v prihodnje pa bo služila za implementacijo zahtev glede sistemov za neposredno identifikacijo na daljavo.
Na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji) lahko samoupravne lokalne skupnosti določijo morebitne dodatne pogoje (poleg pogojev, ki sicer veljajo na območju objektov, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo) samoupravne lokalne skupnosti določijo tudi obsegu ožjega urbanega območja, o čemer v skladu s 6. členom obvestijo agencijo, ki bo takšno območje vnesla sistem za objavljanje geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov. Gre lahko za celovito prepoved izvajanja operacij z brezpilotnimi zrakoplovi v odprti kategoriji, in sicer na celotnem ali delnem območju urbane cone, ali za druge omejitve, za katere samoupravna lokalna skupnost prepozna potrebo. Dodatne omejitve samoupravnih lokalnih skupnosti se lahko nanašajo tudi na operacije v posebni kategoriji.
V vseh zgoraj navedenih primerih pa Agencija lahko dovoli operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov letalskemu modelarskemu klubu ali združenju, in sicer v skladu s 16. členom Uredbe 2019/947/EU.
Poleg geografskih območij, ki so prepovedana oz. omejena za odprto oz. posebno kategorijo, so operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov, zaradi zagotavljanja varovanja in obrambnih interesov Republike Slovenije, prepovedane na območju z objekti, ki so posebnega pomena za obrambo države, določenih s predpisom, ki ureja določitev objektov in okolišev objektov, ki so posebnega pomena za obrambo, in ukrepih za njihovo varovanje ter 200 m vodoravne oddaljenosti v radiju od takih objektov. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov se nad temi območji lahko izvaja ob predhodnem dovoljenju ministrstva, pristojnega za obrambo. Prav tako je potrebno pridobiti predhodno dovoljenje ministrstva za notranje zadeve na območju izvajanja aktivnosti na podlagi predpisa, ki ureja varovanje določenih oseb, prostorov, objektov in okolišev objektov, ki jih varuje policija in na območjih, ki jih predlagajo zavezanci na podlagi predpisa, ki ureja obvezno organiziranje varovanja. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov so nadalje prepovedane zaradi zagotavljanja jedrske varnosti in jedrskega varovanja na območju jedrskih objektov. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov se nad temi območji lahko izvaja ob predhodnem soglasju organa, pristojnega za jedrsko varnost, in dovoljenju ministrstva, pristojnega za notranje zadeve. Zaradi učinkovitega izvajanja nadzora ministrstva, pristojna za izdajo dovoljenj iz tega člena, o izdanih dovoljenjih obvestijo agencijo.Čeprav je določitev prepovedi in omejitev v pristojnosti držav članic, se poudarja, da se primerjalno podobne rešitve predvidevajo tudi na Češkem, v Švici in Franciji.
K 6. členu
Uredba določi možnost vzpostavitve geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov na podlagi drugih predpisov. Tako lahko državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti ter nosilci javnih pooblastil lahko zaradi varnosti, varovanja, zasebnosti ali varstva okolja zahtevajo določitev prepovedanih ali omejenih geografskih območjih v skladu z veljavno zakonodajo. Določitev geografskega območja mora temeljiti na zakonu ali odloku samoupravne lokalne skupnosti ali na predpisu, izdanem na njuni podlagi. Nekatera območja, kot so bolnišnice, skupine ljudi, naprave in objekti, kot so kazenski zavodi ali industrijski obrati, območja za ohranjanje narave ali nekateri elementi prometne infrastrukture, so lahko še posebno občutljivi za nekatere ali vse vrste operacij sistemov brezpilotnih zrakoplovov.
Primer v tem trenutku predstavlja Zakon o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št.
52/10,
46/14 – ZON-C,
60/17 in
82/20), ki (med drugim) določa, da je na območju narodnega parka prepovedano leteti z zrakoplovi pod 1000 čevlji (304,8 metri) nad najvišjo trenutno točko oziroma oviro med letenjem, razen za potrebe vzdrževanja in oskrbovanja objektov pod pogoji, določenimi v načrtu upravljanja, zaradi zagotavljanja obrambe države, zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah, izvajanja policijskih nalog, znanstvenoraziskovalne dejavnosti in meteorološke službe ter s soglasjem upravljavca narodnega parka izvajati geodetsko, filmsko, video in dokumentarno snemanje narodnega parka. Na podlagi navedenega bo agencija ob izpolnitvi zahtev iz 7. člena te uredbe tako območje vnesla v sistem za objavljanje geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov.