Kateri dron ,quadcopter za hobby kupiti ?

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.199
3.824
113
Zakaj pa ne bi šel na izobraževanje? Jaz sem šel tudi recimo za čoln (kjer imajo eno podobno mišljenje), pa mi ni nič "škodilo".
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.004
-1.289
113
Zakaj pa ne bi šel na izobraževanje? Jaz sem šel tudi recimo za čoln (kjer imajo eno podobno mišljenje), pa mi ni nič "škodilo".
Lepo, da ga prepričuješ. :) Tudi zelo prijazno si to storil. Niti ne vemo, kake bodo kaj kontrole. Imam pa informacijo, da bo za redarje (mestne ali kakršnekoli) organizirano posebej izobraževanje in usposabljanje. Uporabljali bodo posebne metode tako za odkrivanje kot dokazovanje prekrškov. Npr. redar pristopi k tebi, dronček pa je nekje 2 kilometra stran in ga ravno tam parkiraš. Kazni so hude, bolje, da ga kar tam spustiš dol. :)

Glej Uredbo o ... , je še v obliki predloga.

Samo izvleček:
4) Do sprejema dopolnitev Pravilnika o strokovnem usposabljanju, obdobnem izpopolnjevanju ter preizkusu
znanja občinskih redarjev (Uradni list RS, št. 48/14) agencija pripravi začasen program strokovnega
usposabljanja občinskih redarjev za občinske redarje in izvaja usposabljanja.
 
Nazadnje urejeno:

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.895
6.057
113
Mogoče bom bentil, oziroma opozoril ostale, da sem pač bil cepec. Neumno se mi pa zdi delat praktični izpit za igračo, kar kitajski dron je, za to se peljat 100 ali več kilometrov, in za to jemati dopust, zato da bom parkrat letel okoli vikenda... 20 metrov nad zemljo. Zdaj približno vem kaki so zakoni, spletni izpit bom mogoče naredil, kaj več pa menda ne.

Drugače pa to igračo pač ne gre enačit z čolnom in morjem, ker se nekateri dronarji očitno malo preveč cenijo, hkrati pa ne vejo kaj sploh morje in plovba je.

Zdaj bomo še armado redarjev aktivirali, zato ker 5 untuzijastov frči s svojimi DJI.ji.
 
Nazadnje urejeno:

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.177
512
113
kranj
Lepo. Redarji bodo verjetno zastonj dobili predavanje in "usposabljanje", za nas bodo pa določene firme kar neankrat dobile koncesijo in nas bodo lepo olupili z verjetno kar dragimi predavanji. kjer ne boš izvedel verjetno nič novega (če si kakorkoli kdaj prebral o letal(nikih)). tipično.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.004
-1.289
113
Lepo. Redarji bodo verjetno zastonj dobili predavanje in "usposabljanje", za nas bodo pa določene firme kar neankrat dobile koncesijo in nas bodo lepo olupili z verjetno kar dragimi predavanji. kjer ne boš izvedel verjetno nič novega (če si kakorkoli kdaj prebral o letal(nikih)). tipično.



Hrvati imajo že vse lepo urejeno. :)

Bodo naši kar skopirali?


Osposobljavanje za udaljene pilote za potkategorije A1/A3 otvorene kategorije


MrDaco, ne bom komentiral tvojih razmišljanj. Se mi ne da ukvarjat se s tabo.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.177
512
113
kranj
ok, tole je v bistvu "bonton" ipd finte. a če to prebereš in se "strinjaš", si kar usposobljen? in, dvomim, da bodo naši kar skopirali. je treba "našim" plačati da napišejo "nove" zakone in zakonodajo...
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.895
6.057
113
Ustvarjalcem zakonov pa ni moglo past na pamet, da bi dovolili upravljanje kakršnegakoli drona na lastnem posestvu do višine najvišjega objekta ali drvesa. Izmislili smo se vse kretenizme, kaj pametnega pa bohnedaj.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.177
512
113
kranj
Prestrašen narod in svet :)

Lepo droniraš, kjer je mir in ni utrujanja in je zadeva rešena.

Tako kot do sedaj...
je težk odobiti en tak plac veš :) pa tudi, človek bi kdajpakdaj rad posnel kako lepo panoramo ipd (jaz recimo, če/ko ga bom imel, bi rad posnel kake "finte" v hribih...). a boš zdej čakal ves nestrpen za vogalom, kdaj bo kak osebek prišel ali odšel, ti pa zviz v luft in škljoc in nazaj v torbo? ni fore...
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.177
512
113
kranj
Ustvarjalcem zakonov pa ni moglo past na pamet, da bi dovolili upravljanje kakršnegakoli drona na lastnem posestvu do višine najvišjega objekta ali drvesa. Izmislili smo se vse kretenizme, kaj pametnega pa bohnedaj.

mah, sej če premislim...lahko naredimo najbolj preprosto...tisti hrvaški "predpis" naj vsi prodajalci dodajo tem igračkam, ti kao podpišeš, da si seznanjen, potem pa če te dobijo, pa plačaš :) recimo...saj vem, da je tukaj veliko lukenj in interpretacij, a vseeno...
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.004
-1.289
113
je težk odobiti en tak plac veš :) pa tudi, človek bi kdajpakdaj rad posnel kako lepo panoramo ipd (jaz recimo, če/ko ga bom imel, bi rad posnel kake "finte" v hribih...). a boš zdej čakal ves nestrpen za vogalom, kdaj bo kak osebek prišel ali odšel, ti pa zviz v luft in škljoc in nazaj v torbo? ni fore...

To v hribih je sedaj sploh lahko lepo, ko si npr. nad. meglo. Lahko ratajo odlični posnetki kot slike.

Bo pa zelo zanimivo videti cene registracije in cene izpita.

Evo, če se da komu brat tole:


Pojasnilo K 5. členu (še ni sprejeto - je v obliki predloga)

Ker Uredba 2019/947/EU v prvem odstavku 15. členu daje državam članicam možnost določitve prepovedanih ali omejenih geografskih območij, ta uredba predpisuje območja, ki so prepovedana za uporabo brezpilotnih zrakoplovov v odprti kategoriji, in sicer iz razlogov zagotavljanja letalske varnosti. Največje tveganje za letalsko varnost zagotovo predstavlja vdor brezpilotnega zrakoplova v kontroliran zračni prostor, kjer se odvija letalski promet. Prav tako veliko tveganje predstavlja letenje brezpilotnih zrakoplovov v bližini letališč kot tudi na območjih, kjer se nahaja veliko število ljudi oziroma skupine ljudi. Po treh letih izvajanja Uredbe o sistemih brezpilotnih zrakoplovov (Uradni list RS, št. 52/2016 in 81/2016-popr.), ki je trenutno veljaven predpis v Republiki Sloveniji, ugotavljamo, da je bilo največ kršitev z brezpilotnimi zrakoplovi izvedenih na območju mestnih središč, zlasti v Ljubljani, kot tudi na območju Občine Bled in Piran, v bližini katerih se nahajajo tudi letališča. Nad delom Ljubljane je zračni prostor opredeljen kot kontrolirani zračni prostor, prav tako se v Ljubljani na območju UKC nahaja heliport, v Portorožu je mednarodno letališče, nad katerim je prav tako območje kontroliranega zračnega prostora, v bližini Bleda pa javno letališče Lesce. Ker so navedene občine tudi turistično izjemno zanimive, se v središčih teh krajev in njihovi bližnji okolici pogosto giblje veliko ljudi, tudi skupine ljudi. Bližnje srečanje ali trk brezpilotnega zrakoplova z zrakoplovom s posadko lahko vodi v neslutene posledice za letalsko varnost, ki pomeni varnost udeležencev v zraku in na tleh.

Zato se določi prepovedi in omejitve za posebej za odprto in posebno kategorijo.

Prav tako se za odprto kategorijo prepoveduje letenje na področju, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske zgradbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste) in na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji). Ob tem se dopušča, da se na navedenih območjih lahko izvede let sistema brezpilotnega zrakoplova, vendar ob naslednjih omejitvah: sistem brezpilotnega zrakoplova mora biti do teže 500 g, leteli se sme do višine 50 m nad tlemi (AGL) izključno podnevi in ob soglasju lastnika zemljišča, nad katerim se vrši let sistema brezpilotnega zrakoplova. O takem letu sistema brezpilotnega zrakoplova mora operator sistema brezpilotnega zrakoplova obvestiti agencijo. Gre za tako imenovano najavo leta, ki velja tudi po trenutno veljavni ureditvi, določeni v Uredbi o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, v prihodnje pa bo služila za implementacijo zahtev glede sistemov za neposredno identifikacijo na daljavo.

Na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji) lahko samoupravne lokalne skupnosti določijo morebitne dodatne pogoje (poleg pogojev, ki sicer veljajo na območju objektov, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo) samoupravne lokalne skupnosti določijo tudi obsegu ožjega urbanega območja, o čemer v skladu s 6. členom obvestijo agencijo, ki bo takšno območje vnesla sistem za objavljanje geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov. Gre lahko za celovito prepoved izvajanja operacij z brezpilotnimi zrakoplovi v odprti kategoriji, in sicer na celotnem ali delnem območju urbane cone, ali za druge omejitve, za katere samoupravna lokalna skupnost prepozna potrebo. Dodatne omejitve samoupravnih lokalnih skupnosti se lahko nanašajo tudi na operacije v posebni kategoriji.

V vseh zgoraj navedenih primerih pa Agencija lahko dovoli operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov letalskemu modelarskemu klubu ali združenju, in sicer v skladu s 16. členom Uredbe 2019/947/EU.

Poleg geografskih območij, ki so prepovedana oz. omejena za odprto oz. posebno kategorijo, so operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov, zaradi zagotavljanja varovanja in obrambnih interesov Republike Slovenije, prepovedane na območju z objekti, ki so posebnega pomena za obrambo države, določenih s predpisom, ki ureja določitev objektov in okolišev objektov, ki so posebnega pomena za obrambo, in ukrepih za njihovo varovanje ter 200 m vodoravne oddaljenosti v radiju od takih objektov. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov se nad temi območji lahko izvaja ob predhodnem dovoljenju ministrstva, pristojnega za obrambo. Prav tako je potrebno pridobiti predhodno dovoljenje ministrstva za notranje zadeve na območju izvajanja aktivnosti na podlagi predpisa, ki ureja varovanje določenih oseb, prostorov, objektov in okolišev objektov, ki jih varuje policija in na območjih, ki jih predlagajo zavezanci na podlagi predpisa, ki ureja obvezno organiziranje varovanja. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov so nadalje prepovedane zaradi zagotavljanja jedrske varnosti in jedrskega varovanja na območju jedrskih objektov. Operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov se nad temi območji lahko izvaja ob predhodnem soglasju organa, pristojnega za jedrsko varnost, in dovoljenju ministrstva, pristojnega za notranje zadeve. Zaradi učinkovitega izvajanja nadzora ministrstva, pristojna za izdajo dovoljenj iz tega člena, o izdanih dovoljenjih obvestijo agencijo.Čeprav je določitev prepovedi in omejitev v pristojnosti držav članic, se poudarja, da se primerjalno podobne rešitve predvidevajo tudi na Češkem, v Švici in Franciji.


K 6. členu



Uredba določi možnost vzpostavitve geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov na podlagi drugih predpisov. Tako lahko državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti ter nosilci javnih pooblastil lahko zaradi varnosti, varovanja, zasebnosti ali varstva okolja zahtevajo določitev prepovedanih ali omejenih geografskih območjih v skladu z veljavno zakonodajo. Določitev geografskega območja mora temeljiti na zakonu ali odloku samoupravne lokalne skupnosti ali na predpisu, izdanem na njuni podlagi. Nekatera območja, kot so bolnišnice, skupine ljudi, naprave in objekti, kot so kazenski zavodi ali industrijski obrati, območja za ohranjanje narave ali nekateri elementi prometne infrastrukture, so lahko še posebno občutljivi za nekatere ali vse vrste operacij sistemov brezpilotnih zrakoplovov.



Primer v tem trenutku predstavlja Zakon o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10, 46/14 – ZON-C, 60/17 in 82/20), ki (med drugim) določa, da je na območju narodnega parka prepovedano leteti z zrakoplovi pod 1000 čevlji (304,8 metri) nad najvišjo trenutno točko oziroma oviro med letenjem, razen za potrebe vzdrževanja in oskrbovanja objektov pod pogoji, določenimi v načrtu upravljanja, zaradi zagotavljanja obrambe države, zaščite, reševanja in pomoči ob naravnih in drugih nesrečah, izvajanja policijskih nalog, znanstvenoraziskovalne dejavnosti in meteorološke službe ter s soglasjem upravljavca narodnega parka izvajati geodetsko, filmsko, video in dokumentarno snemanje narodnega parka. Na podlagi navedenega bo agencija ob izpolnitvi zahtev iz 7. člena te uredbe tako območje vnesla v sistem za objavljanje geografskih območij sistemov brezpilotnih zrakoplovov.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.004
-1.289
113
je težk odobiti en tak plac veš :) pa tudi, človek bi kdajpakdaj rad posnel kako lepo panoramo ipd (jaz recimo, če/ko ga bom imel, bi rad posnel kake "finte" v hribih...). a boš zdej čakal ves nestrpen za vogalom, kdaj bo kak osebek prišel ali odšel, ti pa zviz v luft in škljoc in nazaj v torbo? ni fore...
Eni znajo. :)
 

Brp500

Pripravnik
15. jul 2016
86
33
18
Ja! Eni znajo!
Tipičen primer uporabe drona za osebne potrebe. Z takšnim letenjem in snemanjem ne vidim problemov, oziroma jih ne moreš imeti. Lep posnetek, kateri nato zahteva še precej postprodukcije za domačim compom, da nastane tak posnetek. Tukaj ne vidim, da bi presegal dovoljeno višino in motil okolico. Vse po reglcih.
Da se omejitve postavljajo je čisto ok. Danes vidiš letalnike povsod in ne vem komu je prijetno za domačim bazenom ter nad glavo letalnik od kakšnega sovaščana.
Motijo me edino v predpisu anomalije, katere so za slovenske uradnike že stalnica pri pisanju raznih odredb.Nikoli niso predpisi-uredbe napisane tako, da si jih ne bi mogli tolmačiti na več načinov.
Leteti in snemati kot na posnetku je let za hobby in zabavo. Za tak namen imam tudi sam letalnik in bom tudi opravil ta tečaj, ker potem lahko letim popolnoma brez skrbi, se skoncentriram na let in ne, da mi bo kdo za vrat skočil.
 
15. jan 2019
3.459
1.086
113
je težk odobiti en tak plac veš :) pa tudi, človek bi kdajpakdaj rad posnel kako lepo panoramo ipd (jaz recimo, če/ko ga bom imel, bi rad posnel kake "finte" v hribih...). a boš zdej čakal ves nestrpen za vogalom, kdaj bo kak osebek prišel ali odšel, ti pa zviz v luft in škljoc in nazaj v torbo? ni fore...

aja še nimaš drona :) no, v hribih te ne bo noben dobil, tam ne motiš nikogar
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.750
113
aja še nimaš drona :) no, v hribih te ne bo noben dobil, tam ne motiš nikogar
In kaj boš potem s tem posnetkom, če ni v skladu z zakonom? Ga boš objavil na FB in dobil potem kazen? Ni boljšega za inkasante: lepo oddelajo delo kar za računalnikom in pokasirajo še preko norme.

Se je pa treba zavedat, da se žal vedno najde dovolj dronistov, ki ne upoštevajo pameti in delajo neumnosti. In zaradi takih bomo sedaj dobili zakon, ki bo pa vplival na vse.
 
15. jan 2019
3.459
1.086
113
In kaj boš potem s tem posnetkom, če ni v skladu z zakonom? Ga boš objavil na FB in dobil potem kazen? Ni boljšega za inkasante: lepo oddelajo delo kar za računalnikom in pokasirajo še preko norme.

Se je pa treba zavedat, da se žal vedno najde dovolj dronistov, ki ne upoštevajo pameti in delajo neumnosti. In zaradi takih bomo sedaj dobili zakon, ki bo pa vplival na vse.

Kako, kaj boš z njim? A živiš od tega in služiš s takšnimi posnetki? :)

Za privat rabo, na svoj FB itak da objaviš, kaj te bodo prijatelji prijavili? Ne ga lomit, ena sama paranoja vas je.

Saj je gori povzeto, še največ težav je na Bledu, Piranu.

Je kaj spornega na spodnjih fotkah? :)

1600585147247.jpg2020100115293578.jpg
 

Brp500

Pripravnik
15. jul 2016
86
33
18
In kaj boš potem s tem posnetkom, če ni v skladu z zakonom? Ga boš objavil na FB in dobil potem kazen? Ni boljšega za inkasante: lepo oddelajo delo kar za računalnikom in pokasirajo še preko norme.

Se je pa treba zavedat, da se žal vedno najde dovolj dronistov, ki ne upoštevajo pameti in delajo neumnosti. In zaradi takih bomo sedaj dobili zakon, ki bo pa vplival na vse.

Zakon bo, čeprav nihče ne bi delal več neumnosti. Kazni so za tiste, kateri kršijo. Kljub temu bo še vedno veliko pilotov, letel v prekršku z mislijo, da njim nihče nič ne more, ne bodo me dobili in podobno. Povsod je enako-na cesti, na vodi, na spletu ...
Objava posnetkov, kateri so “čisti” ne bo nihče preganjal. Sporne pa že mogoče kdo!

In, kaj je narobe z takšnim posnetkom? Nič!