Uhh, jaz pa tebe ne bi imel za ženo!
Problem s svinčevim akumulatorjem je največkrat prav starost akumulatorja, ko si ga kupil. Včasih si ga kupil suhega (brez kisline) in pri montaži nalil žvepleno kislino v celice. Danes dobiš kompletno zalitega s kislino - v upanju, da je zadeva "mlada" komaj kak mesec ali dva. Čez pol leta ležanja na trgovski polici akumulator nazivne kapacitete nima več, oz. občutno manjšo, kar takoj opaziš ob prvem mrazu
!
Gre za samo konstrukcijo akumulatorja oz. princip, kjer imaš na eni strani elektrodo iz čistega Pb, na drugi strani pa elektrodo iz svinčevega oksida (dioksida
). Med njima je električni potencial 2,2 V, vendar brez elektrolita reakcije ni. Ko potopiš zadevo v elektrolit - razredčeno žvepleno kislino, je med elektrodama omogočen pretok ionov in elektronov. Ta pretok je zelo hiter in močan, če skleneš električni krogotok med elektrodama. Če je krogotok prekinjen - kot npr pri novem akumulatorju na trgovski polici, je ta pretok še vedno prisoten, vendar zelo majhen. Obe elektrodi se bosta počasi spremenili v svinčev sulfat PbSO4 in akumulator je uničen, popraviti se ga ne da več.
Kot sem že na začetku omenil, včasih smo kupovali "suhe" akumulatorje in tam pretoka (oz. ionske reakcije) niti teoretično ni!
Torej: zahtevati od trgovca, da vam zagarantira starost akumulatorja (datum izdelave), ali pa naj vam proda suhega, torej brez kisline!