Kako vpliva tek na mestu na motor?

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
ksz
Večina govoric o temi ima izvor pri modelih, ki so v večini na avtu zamenjali edino mogoče mehanika.
Ne vidim nekega pametnega argumenta, zakaj bi prosti tek uničeval motor. Tudi tista, da se na cesti prej segreje - se, samo je v tistem sicer krajšem času pod večjo obremenitvijo.
 

kremenko123

Pripravnik
6. dec 2017
57
18
8
Pri hladnem motorju je izgorevanje slabše,posledično se ustvarja več škodljivih plinov ,ki pa ne da samo onesnažujejo okolje ampak tudi "pacajo" tipala ,ki pa jih je vedno več v novodobnih vozilih. Prej pride tudi do zasičenosti DPFja in nedelovanja EGRja, sploh v kombinaciji s kratkimi relacijami. Minutka dve ogrevanja na mestu ne bo škodila nobenemu vozilu, polurno dnevno ogrevanje pa ...
 

B81

22. jul 2007
37.597
10.883
113
Pri hladnem motorju je izgorevanje slabše,posledično se ustvarja več škodljivih plinov ,ki pa ne da samo onesnažujejo okolje ampak tudi "pacajo" tipala ,ki pa jih je vedno več v novodobnih vozilih. Prej pride tudi do zasičenosti DPFja in nedelovanja EGRja, sploh v kombinaciji s kratkimi relacijami. Minutka dve ogrevanja na mestu ne bo škodila nobenemu vozilu, polurno dnevno ogrevanje pa ...
Dobro to ni problem ker DPF das itak ven iz avta... :evil:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.788
113
ja ampak med vožnjo se ogreje do te mere da deluje optialno hitro.
Na mestu pa lahko leti tudi pol ure pozimi in cajger za temperaturo niti trzne ne.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.124
113
Po drugi strani je pa ob počasnem segrevanju manj opcij da poči blok/glava oz. prebije tesnilo motorja. Ni malo vozil ki imajo serijsko s tem probleme in jih reši enostavno ena mala luknja skozi termostat.

Tako da prerekat se kaj je boljše za motor je kot debatirat ali je bila prej kura ali jajce. Včasih (tip motorja, zunanji pogoji) je bolje eno, včasih drugo, pod črto pa je vse isto sranje. Ko enkrat motor neha klepat na suho kar traja ponavadi par sekund je vseeno če ga daš na obrate in greš takoj na AC in se segreje v pol minute, ali pa ga pustiš na štandgasu 10 min da se ogreje sam od sebe.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.871
695
113
Verjetno se v 1 minuti normalne vožje bolj zagreje kot pa v 10 minutah prostega teka, zato to početje sploh ni smiselno.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.788
113
utiševalec kera vozila imajo serijsko probleme s pokanjem, če jih ne segrevaš počasi?
Tesnilo glave in počene glave so zaradi pregrevanja, ko vse skupaj uide nad 100% (ajde al pa v štartu en k kvaliteta). ne pa ker se ni na štandgasu segreval.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.124
113
Serijski problemi z glavami/tesnili so dveh tipov. Imaš motorje ki imajo probleme s hlajenjem, ponavadi na hladilnih kanalih pri zadnjem cilindru kjer ob ugašanju motorja zavre hladilna tekočina in slejkoprej pritisk prebije glavo/tesnilo. Težavo reši električna bypass črpalka na timer ki se vključi ko se motor izključi.

Po drugi stran imaš slabo dimenzionirane glave in bloke, ki se ob termičnih obremenitvah, sploh ko pride do neenakomernega segrevanja zvijajo ali pa pokajo in to težavo reši termostatski bypass.

Tipični predstavniki s slednjo težavo so (bili) angleški bencinarji (Rover), pa mislim da so na tej listi tudi nekateri japonski motorji (nissan konkretno, ne poznam pa točno ali gre za isto težavo).
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Ja je, ampak pri dolgotrajnem obratovanju na mestu pride do tega, da se motor začne pregrevati. Zato je pa razlika med stacionarnimi in "gibljivimi" motorji v izvedbi hlajenja.
Mi se pa pogovarjamo o rangu 10, 15 min, kaj je bolje.

še nisem slišal za primer da avto zakuha na mestu, da zakuha pod obremenitvijo pa že nekajkrat. tak da laufanje na mestu je sporno zaradi ekologije, z drugega vidika verjetno ni.
Da bi se motor na mestu pregreval? zakaj točno?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.788
113
Prej si napisal ni malo vozil. Potem pa omeniš rover in misliš, da nissan. To je dallllleeeeč od ni malo predstavnikov.
In tudi tista s hladilnimi kanali pri zadnjem cilindru je bil problem samo pri starem vm, ki je mel 4 glave. Tak da ne bluzi.
Pa vsak novodobni termostat ima eno ali več bajpasov. Oziroma klasičnega termostata, kot si ga ti predstavljaš sploh ni več. Vedno voda nekje nekam teče okoli.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Pri hladnem motorju je izgorevanje slabše,posledično se ustvarja več škodljivih plinov ,ki pa ne da samo onesnažujejo okolje ampak tudi "pacajo" tipala ,ki pa jih je vedno več v novodobnih vozilih. Prej pride tudi do zasičenosti DPFja in nedelovanja EGRja, sploh v kombinaciji s kratkimi relacijami. Minutka dve ogrevanja na mestu ne bo škodila nobenemu vozilu, polurno dnevno ogrevanje pa ...

dpf ... dpf se pri regeneraciji spuče, pa če si segreval na mestu ali pa si segreval v teku, tak da razloži kaj ima to veze.
bager dela na mestu po 14 ur, pa me zanima kaj ima drugače motor bagra da lahko dela na mestu
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.788
113
ko se dpf zregenerira ostane pepel v filtru. Določeno število ciklov in je do neuporabnosti zabit. Torej večkrat kot je potrebna regeneracija prej bo končal svojo življensko dobo. če se že tak komplicira
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.124
113
Če pustimo detajle sem hotel "ontopic" napisat da hitro in posledično neenakomerno segrevanje bloka motorja vodi v temperaturni šok ki zagotovo ne deluje blagodejno na sam motor (dokaz so motorji s serijsko težavo kjer se da težavo omilit tako da "neekonomično" spelješ vodo čez hladilnik in posledično se motor kasneje segreje). Tudi če motor nima "serijske" napake dolgoročno take obremenitve niso zdrave oz. je počasno in bolj enakomerno segrevanje motorja boljše. Je pa to samo en vidik ki sem ga izpostavil, jih je pa še en kup za in proti obema načinoma ogrevanja motorja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.491
5.788
113
popolnoma enak temperaturni "šok" bo pri počasnem ali hitrem segrevanju. V obeh primerih bo čez termostat potisnilo ohlajeno vodo, ko bo na delovni temperaturi. Al ti hočeš povedat, da se voda v motorju v trenutku segreje če se voziš, ko pa stojiš pa lepo počasi? Pa kako neenakomerno segrevanje? Popolnoma enako se segreva v obeh primerih. Razlika je samo, da pri štangasu je odvečne toplote majn kot pri vožnji.
V bistvu krnekaj bluziš kar nima nobene veze.
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.599
68
48
Brezveze je z vidika ogrevanja motorja, ne pa z vidika odtaljevanja avtomobila. Moj prijatelj bi rekel: MENE je skoda, ne motorja :D
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Brezveze je z vidika ogrevanja motorja, ne pa z vidika odtaljevanja avtomobila. Moj prijatelj bi rekel: MENE je skoda, ne motorja :D

Tako ja, zjutraj ko je -10 stopinj, v "pižami" zaženeš avto in greš v bajto še na kavico. Ključ itak ostane v žepu, avto zaradi tega piska, se "pritožuje", ampak motor deluje dalje in zadeva se segreje. Alternativa je vgradnja webasta, samo tudi ni poceni, še bolje pa ogrevana garaža za vse avte pri familiji.