Ravno pravi čas je ta tema, trenutno sem po enem mesecu na 750/1000km utekanja.Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Obvezno moraš javit prodajalcu da ti avta ne premika, ker bo uničil ves smisel utekavanja .. itak ga na "pun gas" že z ladje oz. vlaka oz. s tovarne vozijo in je 10% motorja uničenega že od tam. Potem ga utečeš tako da prvih 5h vožnje ne tiščiš motorja nad 1000rpm (diesel) oz. nad 1200rpm če je bencinar. Fino je da teh 5h vožnje narediš v kosu. Se pravi lepo lagano na 800-1000rpm kruzaš malo po sloveniji. Vmes ne sme biti klacnev, dobro je da je čimmanj križišč tako da po nepotrebnem ne obremenjuješ menjalnika in zavor. Ac je dobra ideja, samo pazi da ne prideš v zastoje ker to je smrt za utekavanje. No po teh 5h začneš počasi vozit normalno s tem da se držiš načela da prvih 10k km ali prve pol leta obratov ne dvigneš nad 2000rpm pri dizlu oz. 2500rpm pri bencinarju. Potem itak moraš obvezno menjat oolje in naslednje 10k oz pol leta pa greš počasi (ampak res počasi) do rdečega polja. Če se tega držiš bo motor delal večno!
Glede polnega gasa pri raztovarjanju je pomoje res, ker sam sem dobil avto s 3km na BC-ju ter porabo nekje med 11,5 in 12l, potem sem kar precej časa čakal da je padla pod 10l.
Res da pri raztovarjanju delajo večkrat samo po par metrov in je tako višja poraba, ampak ko sem sam tankal in resetiral BC in potem vozil do 3000rpm, ni kazalo čez 10l, tako da pred prevzemom sigurno ni imel lahkega življenja.
1200rpm, si ti resen, to lahko utekaš samo na svojem dvorišču.
Sam imam 1.6T 200, ki ne zahteva tolk obratov kot mali mlinčki, ampak vseeno, da speljem iz parkirišča na glavno cesto rabim iti v 1. do 3000rpm oz. 25km/h, v 2. enako do 3000rpm oz. 45km/h, šele od 3. prestave naprej se sploh lahko da šaltat pri 2500rpm.
Ti moraš računat da v prestavi višje izgubiš precej obratov, sam se držim tega da pod 1500rpm ne hodim (seveda včasih gre pod, ker ne moreš imet vedno vsega pod kontrolo), ker ni dobro tako premalo kot preveč obratov, sploh med utekanjem.
Tako da 1.->2. imam sam 3000->1600rpm, pri tvojih 1200rpm bi jih imel samo 660rpm, kar je manj kot prosti tek in ne vem kako bi to sploh špilalo.
Že tako je iz semaforja smotano, ker moraš na vsake par metrov šaltat da prideš do 4. Sam bi poteral v 1. do ene 5000, ko moram prestavit pri 3000 mi je res čudno.
V višjih prestavah se potem da šaltat pri vedno manj obratih, ampak kaj ti to pomaga, če začneš itak v 1.
Tudi ne vem kdo bi te na cesti gledal da tako utekaš avto.
Sam vozim potem po naselju v 4. pri 1600rpm (in ne 5. pri 1300rpm, kar se mi zdi premalo), izven naselja pa 100-120km/h v 6.
Pri 120 ima samo 2700rpm, tako da sem seveda še med utekanjem najhitrejši, do sedaj me ni še noben prehitel.
Kako sem pa sam utekal, in kar itak velja za mrzel avto, tako da ni nobene razlike potem ko začneš normalno vozit.
Pred začetkom vožnje pol minute do minuto v prostem teku, plina 50-80%, prestavljanje pri 3000rpm, oz. ker na cesti nisi sam, pa še kak klanec je kjer te sploh navzdol včasih zjebe ko prehitro prestaviš nižje, gre pač večkrat do 3200rpm, cca. 20x mi je pa ušlo tudi do 3500-4000rpm, oz. če bi imel avto kakšno zgodovino maksimalnih obratov, bi verjetno pisalo 4100-4200rpm.
Pa po 1000km mislim da bi bilo tudi smiselno utekat, 1000-1500km 4000rpm, 1500-2000km 5000rpm, pri 2000km pa prvič 6000-6500rpm.
Po vožnji pa čakam minuto, raje dve, preden ugasnem avto. Ampak tega nisem začel takoj delat, 2x vem da je precej smrdelo od turbine, ko sem ga ugasnil samo 15-30s potem ko sem parkiral. Seveda ga prej nisem žgal (kot rečeno ga utekam) in sem pač mislil da je dovolj, če se zamudiš 1 minuto da sploh parkiraš avto, ampak očitno ni.
Tako da so kar zahtevni ti turbo motorji.
Ampak sam ne mislim res na polno ogrevat olja pred vsako vožnjo (to traja kolk, 15min oz. 15km?), ker se mi zdi to precej utrujajoče pri mojih večinoma 10km vožnjah.
Kar se mene tiče je dovolj, če počakaš 4km da pride voda do sredine ter potem še 2km da se vsaj približno ogreje olje. To se mi zdi nek minimum da avto pride vsaj do ene 150k km, ker delam samo 8k km na leto in mislim imet avto 10-15 let, je to zame več kot preveč.
Sam bom šel pač tukaj do krožnega 2km in spet nazaj (na točki B pa tudi najprej 2-3km v drugo smer in potem nazaj), potem pa po moji običajni poti, prve 2km še vedno do 3000, potem po 4km, skupno 8km, pa že proti 5000rpm. Blokade pa ta avto itak ne rabi res nujno, že sedaj do 3000rpm se kar da prehitevat.
Pač ne vidim druge, ker na 10km poteh 1.6T 200 pač ne moreš izkoristit. Mi je pa tudi za tako kratko pot premalo vse kar je švohneje, še Clio 3 RS 2.0 je bil za en shit, pa je imel pomerjenih 185KM.