Kaj vse vpliva poraba goriva pri avtomobilu?

nepomembnez

Pripravnik
9. jan 2009
514
0
16
Jaz imam porabo vedno enako, kako pozimi tako poleti. Pozimi vozim z zimskimi, poleti pa z letnimi gumami. S tem, da pozimi vozim počasneje, ker je ponavadi spolzko in zimske gume se tudi ne držijo ceste tako kot letne.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
Avtomobilski motor je fizikalno gledano Carnotov toplotni stroj. Tam vedno velja, da je bolj učinkovit, če je temperaturna razlika večja. Torej bi teoretično moral imeti avto pri nižji temperaturi zaradi večje temperaturne razlike nižjo porabo. Samo je potrebno potem tu upoštevati pri končni porabi še daljše ogrevanje motorja na delovno temperaturo. Takrat je trenje v motorju mnogo večje, izgorevanje pa slabše, zato je nasprotno tu poraba precej večja. Potem ni za zanemariti ogrevanja potniškega prostora, ki precej prispeva k porabi. Seveda svoje dodajo tudi zimske gume, ki imajo običajno večji kotalni upor kot letne.

Pomemben dejavnik pri porabi je zračni upor. Ker je pri avtu zračni upor premo sorazmeren kvadratu hitrosti, je jasno, da pri hitrostih nad 100km/h poraba začne naraščati zelo hitro. Formula vsebuje še dva parametra, od katerih je odvisen upor. To sta količnik zračnega upora, za katerega je zaslužna oblika avtomobila in vsako njeno popačenje, kot so odprte šipe, in presek avtomobila. Torej je tudi od velikosti avtomobila zelo odvisno, kakšen upor in s tem porabo bo imel.
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Ogrevanje potniškega prostora pripomore k porabi?!? Saj gre za odpadno toploto, ki bi šla drugače v okolico! Edino če misliš daljše ogrevanje motorja zaradi gretja kabine in posledično višji porabo.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
Tuda ta druga opcija prispeva svoje. Sicer pa so nekateri motorji tako učinkoviti, da rabijo dodatno gretje za kabino, recimo pri Xsari HDi je že bilo tako.

Pa tudi pri zelo nizki zunanji temperaturi in dovolj visokih hitrostih se tista odpadna toplota hitro porazgubi (konvekcija, prehod toplote zaradi mešanja). Zato so včasih maske prekrivali z nekakšnimi usnjenimi oblekami, da se motorni prostor ni preveč shladil.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.045
3.563
113
41
Lj
Pa ko greš tankat moreš tko taktično kot pri F1, vsekakor pa ne poln tank, ker to je spet dodatna teža.
 

hgard

Guru
22. jul 2007
4.082
582
113
strešni nosilci: +0,7 l
strešni kovček: +1,5 l
kolesa na strehi: +2 l

Ni iz lastnih izkušenj, sem pa ravno pred kratkim bral o tem.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.526
1.129
113
Moje izkušnje s strešnim kovčkom na več 10.000 kilometrih. Skoraj točno 1 liter višja poraba.

Zadeve se ne da posplošit.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.753
113
kod Džej-Zija
Pribitek zaradi srešnega kovčka je odvisen predvsem od treh dejavnikov: oblike kovčka, preseka kovčka in potovalne hitrosti avta. Če imaš na strehi kovček, pa se preganjaš v glavnem po mestu, kjer so hitrosti nizke, kakšnega hudega pribitka pri porabi ne bi smelo biti.
 

dufus

Fizikalc
13. okt 2007
1.927
60
48
pred kake pol leta sem bral navodila od renault 5, kjer so vsi tej podatki napisani:D sicer se tocnih stevilk ne spomnim, povem samo kot zanimivost=]
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Tlak v gumah + klima + truga, če so vsi ti dejavniki nezadovoljeni, torej klima na ful, gume na 0.9 bara in truga na avtu govorima o vsaj 2 litrih več porabe, da privzamema recimo 2.0. motor.

Da še v avto nabašeš 5 orng pubecov pa še recimo 2 litra.
 
Nazadnje urejeno:

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Meni zimske ali letne gume pri porabi ne igrajo nobene vloge, prav tako se ne pozna zima-leto, vedno je 7,3-7,5l. Je malo skregano z logiko zato sem decembra začel pisati porab na poraba.com, da se prepričam kako je s tem. Morda zimske gume zato ne igrajo nobene pomembne vloge, ker pozimi redko vozim hitreje od 100km/h
redface-1.gif
.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.963
1.845
113
jaz nisem opazil razlike med nosilcem na strehi in nosilcem + becikl. V vsakem primeru se je krepko poznalo, namesto 800 km, sem prevozil dobrih 600
confused-1.gif
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.767
168
63
ksz

Tudi jaz pri zadnjih dveh avtih nisem opazil razlike v porabi. En je bil bencinar, drugi dizel, oba pa večino kilometrov naredita naobtežena po avtocestah.

lp