Avtomobilski motor je fizikalno gledano Carnotov toplotni stroj. Tam vedno velja, da je bolj učinkovit, če je temperaturna razlika večja. Torej bi teoretično moral imeti avto pri nižji temperaturi zaradi večje temperaturne razlike nižjo porabo. Samo je potrebno potem tu upoštevati pri končni porabi še daljše ogrevanje motorja na delovno temperaturo. Takrat je trenje v motorju mnogo večje, izgorevanje pa slabše, zato je nasprotno tu poraba precej večja. Potem ni za zanemariti ogrevanja potniškega prostora, ki precej prispeva k porabi. Seveda svoje dodajo tudi zimske gume, ki imajo običajno večji kotalni upor kot letne.
Pomemben dejavnik pri porabi je zračni upor. Ker je pri avtu zračni upor premo sorazmeren kvadratu hitrosti, je jasno, da pri hitrostih nad 100km/h poraba začne naraščati zelo hitro. Formula vsebuje še dva parametra, od katerih je odvisen upor. To sta količnik zračnega upora, za katerega je zaslužna oblika avtomobila in vsako njeno popačenje, kot so odprte šipe, in presek avtomobila. Torej je tudi od velikosti avtomobila zelo odvisno, kakšen upor in s tem porabo bo imel.