Kaj pa kakšen 4x4 terenc, stare variante?

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Se pravi ste se ga navadili in se ne prodaja več?!
grims-1.gif


Sicer pa popis landroverjev (gre za stare generacije, cnovno do 10k EUR kot je avtor topica navedel zgornjo mejo)!

Freelander nima reduktorja, ima sicer soliden stalni 4x4 in odličen elektronski nadzor trakcije (tudi za spuste). Problematičen je sredinski diferencial ki crkne tako da se potem pol avtov pri nas vozi samo še na 2WD ker je menjava oz. popravilo predrago. Bencinski motorji so tipični angleži, torej menjava glave je stalnica. Če se naredi OK (menjava z boljšim tesnilom in drugačno cevjo za hladilno) potem ni problemov. Stari dizel je soliden, novejši (TD4) je BMWjev (tisti ki sam sebe potegne skozi auspuh).

Diskoveriji so do leta 1998 imajo star 2.5td motor ki je soliden star dizel, problemi so z rjavenjem, drugače ima avto soliden stalni 4x4 z ročno zaporo sredinskega diffa + nižje prestavno razmerje (reduktor). Potem dalje dobijo TD5 motor ki je precej bolj sodoben ampak ima par hib, ena od njih je tudi da motor lepo zariba (potem so pač dalje klasične sodobno-dizelske težave od injektorjev do turbine). TD5 so odlični na cesti (in hkrati na terenu), imajo aktiven nadzor stabilizatorja (hidravlika), v veliki večini zadnje zračne obese, elektronski nadzor trakcije, ... (= tehnološko zelo dovršeno vozilo = kup problemov, ko kaj crkne)

Defender je defender, ima vse težave kot discovery s tem da je še totalno špartanski. Pač je avto primarno za na teren, kakršnakoli druga uporaba je več ali manj mučenje voznika.

Range rover od 1995-2002 (p38 generacija) spada med luksuzna vozila in s tem vsebuje tudi večino sodobne tehnike. Ima BMWjev dizel 2.5TD motor ali pa angleškega bencinskega osmaka (v8) v dveh variantah (4.0, 4.6), kombinacije so možne tudi z ZFovim 4stopenjskim avtomatom, sedaj sliši se čudno ampak BMWjev motor je kar se kvalitete tiče slabša izbira. Avto ima reduktor, stalni 4x4 s samozapornim srednjim diferencialom, do leta 98/99 ima nadzor trakcije na zadnji osi, po tem letu na obeh oseh. Skratka pogon je tehnično dovršen. Ima tudi kompletno zračno vzmetenje (obe osi) z možnostjo nadzora višine. Seveda spet, ko tehnika zataji se vse tole mastno plača!
tongue-1.gif


V primerjavi z večino japonskih terencev, ki nimajo tudi E od naštete elektronike in tehnike, so landroverji tehnično gledano biseri. Ampak po drugi strani pri 10-15 let starem vozilu, po možnosti še nevzdrževanem, je japonska zastarela tehnika prej prednost kot slabost.

Od japoncev in angležev imamo potem še ameriškega Jeepa, tu bi se dalo tudi kaj napisat. Na kratko je tako da je po vseh lastnostih nekje vmes med angleži in pa japonci s svojimi posebnostmi.

Lada niva je tudi tehnični biser, ampak žal je ostal tam v začetku 90h let in posledično ga ne moremo štet med vozila ampak med delovne stroje. Poleg tega ohranjenih NI, pač življenska pot poceni avta za delovne namene je taka.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.381
178
63
38
Smo se navadli.
smile-1.gif
Ej, glede na to, da si prava enciklopidija glede LR... A pašejo amortizerji od Defenderja na Discota? Podvozje je zlo isto, a ni?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Ja ko ga enkrat kupiš se ga ne moreš znebit!
evil.gif


Podvozje je enako oz. na enaki osnovi, amortizerji in celo vzmeti bi pasale na disco 1 in defenderja do TD5 (pa možno da tudi potem), pa tudi na stare range roverje classic (do leta 95).
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
jest sm pa opazil da je na bovškem in tam okoli polno mitsubishijev pajerotov... verjetno jih nimajo toliko, ker bi bili slabi?
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.638
3.091
113
v lokalni ostariji
to je podobno kot s zetorji. imajo jih ogromno ker "slišijo" da so ok, ima ga sosed pa je razmeroma zadovoln... tuki je pa isto. pač poznajo in vedo da je dober. lahko je npr defender BOLJŠI pa se bojijo kupit...

čredni nagon in strah pred novim
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
289
34
28
Citat:
Uporabnik andrejb pravi:
Patrol je hud, al pa kej tazga
wink-1.gif


http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6259574&show=1

Ne sodit avta po tem, kako deluje navzven, vsi imajo svoje hibe. Defender je sploh cvetka kar se tiče pozicije šoferja.

Na offroad furum se nam ves čas oglašajo novinci z vprašanjem kaj kupiti, pa ti lahko rečem, da ni univerzalnega odgovora, tako da boš moral bolj natančno definirati, kaj bi rad od terenca? ... nekaj kar boš občasno peljal po makadamu? ... vozilo za raide? ... nekaj s čim boš lahko občasno tekmoval v softu in trialu na offroad srečanjih? ... nekaj kar bo zgledalo "hudo" a bo voženo le po asfaltu? ... dobro osnovo za predelavo v hard vozilo?

Glede na tvoj budget ponudba terencev v Slo niti ni tako zanemarljiva, a nekega multipraktika ni, vsak ima svoj namen.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.161
4.147
113
Citat:
Uporabnik landcruiser pravi:
Citat:
Uporabnik andrejb pravi:
Patrol je hud, al pa kej tazga
wink-1.gif


http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6259574&show=1

Ne sodit avta po tem, kako deluje navzven, vsi imajo svoje hibe. Defender je sploh cvetka kar se tiče pozicije šoferja.

Pozicija šoferja je tipično offroaderska (landroverska), pomaknjen je čisto na levo tako da lahko preverja teren pod kolesi (visenje skozi okno)!
hysterical-1.gif


... in to ni hec, namensko je LR postavil sedeže, stopalke in volan tako da imaš plav levi komolec, desno je pa en kup placa ki ga nimaš kaj rabit samo zato da je lažji pregled na bok vozila.

Glede zahtev in potreb se pa strinjam, univerzalnega odličnega vozila NI.
 

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.134
70
48
123
Imam rahlo offtopic vprašanje: A je kje v Evropi sploh mogoče kupiti takega Landcrusierja, kot ga imajo v JAR in Avstraliji, torej bolj off-road varianto in ne SUV-a?
 

landcruiser

Fizikalc
19. sep 2007
289
34
28
Predvidevam, da imaš v mislih serijo 7. Ta se dobi brez problemov, ali v evropski (euro 4 - s katalizatorjem) ali pa v klasični "afriški" verziji. Cene osnovnih modelov pa tam od 30 do 50.000€.

Tole je HZJ 78, cena je malo pod 60.000€, novo vozilo, s tem da ima že kar nekaj dodatne opreme.

HZJ78SAHARA-.JPG
 

andrejb

Jasnovidec 2008
9. okt 2007
948
0
16
Rabm neki, da zapnem prikolico gor pa prpelem robo iz vikenda, makadam, blat, klanec, sneg..pa še mal bol za kak drug teren, če me ravn pič nekam it, nebi neki tekmoval ni tolko denarja
smile-1.gif