Izdelava lastnega el. vozila

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.892
633
113
Hja s tem je pa tako...

Najprej sem mislil kupit enga homologiranga z zanič motorjem. Bil bi sicer dražji od nehomologiranega ampak bi ga pa lahko registriral.
To bi šlo dokaj enostavno čez, če bi samo zamenjal bencinski motor z električnim in dodal baterije tja kjer je prostor.

No zdaj sem se pa odločil za hub motorje in ker bo treba konkretno prešvasat feltne in predelat hub motorja iz namenskih za skuter v takšne za ATV bom pa šel raje v prvi fazi na gmajna legal varianto.
wink-1.gif
Nehomologiranega kitajca z zanič motorjem ziher dobim za enih 300€ (bom šel do bucota in co... pogledat kaj se jim valja po dvoriščih).

Kasneje, ko bo že vse delovalo tako kot mora se bom pa pozanimal na LPPju če se da kako homologirat vozilo z DIY feltnami s hub motorji.
Pa bom pač potem razkiral še enih 500€ za zjeban homologiran atv in samo presadil organe.
grin1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Vsi ti motorji, ki jih omenjaš so brushless, kar pomeni, da za krmilje ne zadostuje preprosti DC PWM kontroler, temveč potrebuješ 3-fazni razsmernik (DC -> AC).

Tukaj pa nastopi probelm - narediti dober(!) sinus iz enosmerne napetosti ter gra pravilno premakniti za 120 st., je problematično. Po videnem je imela večina BL kontrolerjev izkoristek do 75%, ponavadi še manj, težava pa leži v obliki sinusnega signala, ki ob povečavi izgleda trapezoidno.

Sam sem sodeloval pri projektu za Boscarolla pri motorizacije dvosedežne jadrilice, ki je imela lasten elektropogon z vzlet in dvig na višino. Uporabljen je bil 22kW BL elektromotor slovenske izdelave (izdelalo "garažno" podjetje iz MB, imena se več ne spomnim) - teže 22 kg - z direktnim prenosom na eliso. Vse smo naredili sami, zataknilo se je pri BL kontrolerju. Na koncu smo ga raje kupili, ker smo ugotovili da je ceneje, kot pa lasten razvoj, poleg tega nismo niti približno prišli želenim izkoristkom.

LP
Gargy
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.892
633
113
Imaš prav.

Bom raje kupil namenski kontroler za vsak motor.
Tale bo kar primeren:

Special Features:
Cruise Speed Control
Programmable via PC to setup motor control parameters
Motor hall sensor failure redundency (Automatically switch to sensorless control)
Anti-theft alarm and wheel-locking by detection of vibration
True regenerative braking (only effective when you squeeze the hand brake)
Other failures redundency (Work with failed throttle and power breaker)
Work with multiple voltages: 24V, 36V and 48V with the same controller
Report failure components by beeps
Motor phase self detection and calibration
Support Forward and Reverse Control
Excessive Current Protection
Low Voltage Protection
High Reliability

Cruise%20BLDC%20Controller.jpg

PI-200%20GUI.jpg


http://www.goldenmotor.com/
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Jp, cene baterij stalno padajo. Z masovno proizvodnjo električnih vozil bodo še hitreje. Čez 5-10 let, ali pa že prej, bodo električni avtomobili cenovni primerljivi z bratci na notranje izgorevanje.
 
Nazadnje urejeno: