Hofer 20V/40V Li-Ion baterije

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
in zakaj ne bi rajš nucal cenenga napajlnika, , npr 5V ki več kot npr. 1A ne zmore, pa raje dokupiš BMS (so precej poceni)?
Niti slučajno. Na tole recimo ne moreš priklopiti 5V, maksimalno 4.2V, saj je ta del samo za praznjenje baterije:


Za polnjenje dodaš tole, vhod 5V, izhod 4,2, skupaj z varovanjem:
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.991
45
113
Niti slučajno. Na tole recimo ne moreš priklopiti 5V, maksimalno 4.2V, saj je ta del samo za praznjenje baterije:
Kaj?
Kaj misliš da se bo zgodil s švoh napetostnim virom, ko ga priklopiš?
1764932086270.png
 

Priponke

  • 1764932125269.png
    1764932125269.png
    43,8 KB · Ogledi: 12

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
Tak tip BMSa ne ščiti pred prenapolnjenjem. Lahko seveda poskusiš, ampak par minut pred polnočjo 31.12 in po možnosti zunaj in z zaščitno opremo. Imaš pa tudi na YT kar nekaj posnetkov kaj se zgodi z litijevo baterijo, ko gre izven svojih specifikacij.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.956
2.766
113
Hvala za obrazlozitev! Morda bi oporekal edino ups polnilni voltaži, ampak ajde. Pa vemo sedaj kako naj se gornji alteras loti polnjenja svoje (2 blade, 1 barrel) baterije, da mu ne bo je razgnalo? Glede na to, da verjetno ne more vedeti koliko polna/prazna je.
Btw, tudi dirkalni avto ma enako polnilno logiko kot navadni, tako da ne vem kaj si zelel povedat. Ni to direkt 14,7V, 300A žica iz alternatorja direkt....
Tam kjer je LI aku prvovgradnja, potem je to že upoštevano v logiki, tako polnjenja kot tudi praznjenja. Če je to kakšen novejši avto, je to pomembno zato, ker pri praznem akuju začne odklapljati nenujne porabnike, zato da avto lahko še vedno vžge in seveda zato, da se aku ne sprazni preveč na sploh. In ker so novi avto tako zelo pametni, jim je pametno tudi povedati kapaciteto akumulatorja, da bo vedu kdaj kaj narediti, da ne bo vsekal mimo :D

Pri dovolj starem avtu je pa v bistvu vseeno..
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.956
2.766
113
in zakaj ne bi rajš nucal cenenga napajlnika, , npr 5V ki več kot npr. 1A ne zmore, pa raje dokupiš BMS (so precej poceni)?
Lahko. Če veš da si izbral primenen BMS in napajalnik res ni preveč cenen. veliko cenenim napajalnikom napetost močno niha, tudi neobremenjenim ali pa imajo napetost precej višjo. Saj te rešuje potem BMS, ampak samo da si na sigurnem... Svinčeve akumulatorje je celo priporočljivo polniti s pulzirajočo napetostjo, ker ta namreč rešuje problem sulfatizacije, za liion pa nisem preveč siguren, da je to OK.. po mojem prej ni.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.991
45
113
Tak tip BMSa ne ščiti pred prenapolnjenjem. Lahko seveda poskusiš, ampak par minut pred polnočjo 31.12 in po možnosti zunaj in z zaščitno opremo. Imaš pa tudi na YT kar nekaj posnetkov kaj se zgodi z litijevo baterijo, ko gre izven svojih specifikacij.
Kaj misliš da pomenjo parametri?


Description​

Report Item
The BMS is used for li-ion battery without balancing function

Features:
1) high-accuracy voltage detection circuit;
2) terminal of the charger using high voltage device;
3) Built-in three-stage over-current detection circuit (over-current 1, over-current 2, load short circuit);
4) MOS transistor can control the battery charge and discharge;


Parameter:
Over charge voltage: 4.25±0.05V
Over charge release voltage:4.23±0.05V
Over discharge voltage:2.54±0.1V
Maximal continuous charging current: 2A
Maximal continuous Discharging current: 2A
Over current protection: 3A
Size: L40*W4*T3mm
Weight: 10g
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
Večina teh enostavnih BMS modulov ima zraven napisano tudi (charging votage: 4,2V). Zaradi mene ga lahko priklopiš tudi na 5 ali 12V, saj ne bo meni pogorela hiša.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.991
45
113
Kaj se bo zgodilo s cheap napajalcem 5V in 0,5 A max. tokom, ko ga priklopiš na BMS + baterijo?
Če na to ne znaš odgovort, se rajš ne spuščaj v teoretiziranje.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.956
2.766
113
Nič, napolnilo bo baterijo do 4.2V in potem odklopil, ker piše da ima overcharge protection..
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.991
45
113
ekzekli
odgovorim še na izziv:
napetost cheap napajlca bo kar lepo padla na napetost celice, ki jo bo pač filal s približno max. tokom ki ga zmore (0,5 A), dokler napetost celice ne bo dosegla 4,25V. Nobene drame, nobenga ognjemeta za nov let, otroc jokajo ker ni lučk...
to bi lohk vprašal tud četđipiti in bi ti isto povedal
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
Kaj se bo zgodilo s cheap napajalcem 5V in 0,5 A max. tokom, ko ga priklopiš na BMS + baterijo?
Če na to ne znaš odgovort, se rajš ne spuščaj v teoretiziranje.
Nimajo vsi BMSi zaščite pred prenapolnjenjem lahko pa le ta deluje vprašljivo in svetovati kar povprek, da vsak BMS ščiti pred prenapolnjenostjo je po moje neodgovorno.

Recimo kot si kopiral imaš parameter:
Over charge voltage: 4.25±0.05V

kar je višje kot je zdravo za litijevo celico. Zaradi mene ti komot svetuješ ljudem take načine polnjenja in se pač naj potem, ko bo šlo kaj narobe obrnejo nate, da boš pokril škodo.

Sam raje zraven BMSa uporabim namensko polnilno vezje z večjo natančnostjo, ti pa po želji.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
Izvoli še GPT odgovor, če so že omenjal, da bi to tudi GPT povedal:

Bi teoretično lahko polnil baterijo z napajalnikom 5V 0,5A preko DW01A

ChatGPT said:​

Da, v teoriji lahko, ampak samo zato, ker DW01A prepreči katastrofo — ne zato, ker bi bil to pravilen način polnjenja.

✔️ Kaj se zgodi v teoriji, če 5 V / 0.5 A daš na celico z DW01A?​

  • tvoj 5 V / 0.5 A napajalnik bo omejil tok
  • celica se bo začela polniti brez prave regulacije
  • ko bo napetost dosegla ~4.30 V, bo DW01A odklopil baterijo
  • celica se verjetno ne bo pregrela, ker tok ni prevelik
  • celica bo nekako napolnjena
To je razlog, da nekateri trdijo, da “deluje”.
In res — v praksi se baterija napolni, ker napajalnik z nizkim tokom deluje kot improviziran omejevalnik.

❌ Ampak to je še vedno napačno in nevarno​

Glavne težave:

1) Napetost je previsoka

DW01A izklopi šele pri ~4.30 V, kar je 0.10 V nad varno napetostjo.
To skrajša življenjsko dobo tudi do 50%.

2) Nič CV faze

Ko celica doseže 4.2 V, pravi polnilec preklopi v CV in zniža tok.
Pri tebi bo tok ostal takšen, kot ga daje prilagoditev napajalnika / celice → stres za baterijo.

3) Ni pravega zaključka polnjenja

Pravilno polnjenje konča pri C/10 toka.
Tukaj bo DW01A samo odrezal, ko je že prepozno.

4) Toleranca DW01A je slaba

• overcharge limit: 4.28 – 4.36 V
→ lahko imaš celico na 4.35 V realno = zelo neugodno.
 

Piton

Guru
11. apr 2022
1.991
45
113
Recimo kot si kopiral imaš parameter:
Over charge voltage: 4.25±0.05V
Ti si prilimal link do BMS-a s takimi parametri :rolleyes: (btw. limit 4,25V ni nek bavbav, ni idealen, ker nekolk skrajšuje življensko dobo celice, je pa to še varna limita)

BMS ima točno to vlogo: zaščita pred prenapolnenostjo in pred pretiranim praznenjem.

In večina BMS ima oboje, so pa redke izjeme, kjer maš specifičen BMS samo za zaščito pred praznenjem, in maš potem zunanji super-duper polnilnik, ki prevzame to vlogo (tako kot predlagaš ti).

Zdej v tej temi se menmo o Hofer baterijah & stuff, kaj misliš, kako majo te budget naprave rešeno polnenje?
Sam raje zraven BMSa uporabim namensko polnilno vezje z večjo natančnostjo, ti pa po želji.
Absolutno ni narobe če delaš tako, ni pa nujno potrebno.
Kolk je za zaupat poceni BMS-om? Lih en tolk kot pocen baterijam in polnilcem iz Lidla, Hoferja ipd. če mene vprašaš.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
7.078
5.147
113
Da, ampak tukaj potem pisati, da je to izvedljivo na tak način je neodgovorno, ker bo nekdo vzel 5V 5A+ napajalnik in priklopil po tvojem nasvetu za redno uporabo, ker je prebral da "se ne bo nič zgodilo".