Hibridni prototipi v WEC seriji (LeMans)

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Kdo kaj spremlja?

Letos spet popolnoma nova Audi in Toyota, Porsche po lanski zmagi stavi na manjši evoluciji.

- Audi R18, 4.0 V6 TDI, letos so prešli iz vztrajnika na baterije kar jim je zagotovilo tekomovanje v 6 MJ razredu (prej 4 MJ). Trdijo da ima njihov stroj 1000 konj sistemske moči, radikalno so prenovili aerodinamiko, predvsem je to videti po sprednjih odprtinah. Baterije jim je dobavil LG chem, specifike niso znane. Na enem od testiranju so imeli težave kjer jim je dirkalnik zgorel.
http://www.audi-motorsport.com/de/en/wec.html


- Porsche 919 že tretje leto stavi na 2.0 V4 turbo DI bencinarja v kombinaciji z A123 baterijskimi celicami. To jim je lani prineslo zmago v LeMansu in v skupnem seštevku WEC. So tudi edini ki uporabljajo ERS-H, generator na turbini podobno kot v F1. Že drugo leto zapored bodo nastopali v najvišjem 8 MJ razredu.
http://www.porsche.com/interna...ars/919-hybrid/


- Toyota je po odlični prvi sezoni lani naredili samo evolucijo diraklnika, kar pa je bilo bistveno premalo da bi bili konkurenčni. Tako so naredili poplnoma nov dirkalnik TS050 na osnovi 2.4 V6 turbo DI bencinarja in namesto superkondenzatorja uporabili Li-ion baterije, ki jih je razvila sama Toyota. Prav tako so velik povdarek so namenili aerodinamiki okoli katere je zasnovan celoten pogonski sklop.
http://www.toyotahybridracing.com/


Prvo kazanje mišic se bo pričelo ta vikend na uradnem testiranju v Paul Ricard.

Uradna stran prvenstva:
http://www.fiawec.com/

Live timing:
http://live.fiawec.com/

Podrobni podatki po vsaki tekmi/testiranju:
http://fiawec.alkamelsystems.com/
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Po uradnem testiranju je jasno, da bo tudi letos Porsche tista ekipa, ki jo bo treba loviti, Toyota je blizu in glede na to da imajo čisto nov dirkalnik verjetno še kaj rezerve pri piljenju detajlov. Audi ni navduševal, imeli so tudi probleme z zanesljivostjo in vmes menjali celoten dirkalnik.

Do prve dirke v Silverstonu je še 19 dni, vmes bodo vsi imeli še zaprta testiranja, upamo da bodo spet tako blizu kot sezono 2014. LeMans je 18. junija do takrat pa res upam, da bodo že vsi problemi novih dikrlnikov odpravlejni.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
Zanimivo je, (bral na top gear al kje ze) da so v bistu ti dirkalniki skoraj hitrejši od F1. Sploh na zaprtih progah zaradi 4WD in večje moči.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
FIA ima vse pod nadzorom, pravila za LMP1 so spisana v dokumentu z 79 strani (je pa pol teksta francoskega).

Glavna vzroka da je F1 hitrejša sta:
- max pretok goriva (80 vs. 100 kg/h)
- min teža dirklanika (875 kg vs. 702 kg)

Kljub temu LMP1 prototipi ne zaostajajo veliko, ker imajo bistveno manjši zračni upor, močnejši hibridni pogon, možnost električnega 4WD. Ampak načeloma so skozi ovinke počasnejši od F1 izhod iz ovinka pa imajo hitrejši (4WD), po maksimalni hitrosti so primerljivi, ampak je tu omejitev predvsem samo dirkališče.