Garancija - menjava izdelka ali vračilo denarja?

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
Si bom malo izposodil temo.
Pred štirimi leti sem v znanem salonu kupil novo kuhinjo. Zraven lesenega dela so mi priskrbeli še aparate, katere so nabavili v še bolj znani trgovini elektronike.
Vse lepo in prav zadovoljen z vsem do sedaj ko se mi naenkrat pokvari hladilnik, kateri je še v garanciji.
Pošljejo pooblaščenega serviserja kateri mi takoj pove, da popravilo nima nikakršnega smisla in da bom gotovo dobil novega.
In potem čakam in čakam, ko me kličejo iz salona kuhinj, da tega hladilnika ni več moč dobaviti, in da mi vrnejo kupnino, ampak številka ki mi jo pove je nekje 80% kupnine, ki sem jo jaz plačal pri nakupu. Vprašam kako je to mogoče in ona meni, da imajo vedno take čudne fore. Ok rečem, da bom počakal z odločitvijo.
Potem se mi če 20 minut posveti, da iz trgovine ponujajo 80% kupnine, ker ga je salon teh 20% meni dražje zaračunal (majo čudne fore u trgovini ja )
Kličem nazaj in mi ke potem priznala, da je res tako, jaz rečem, da vztrajam pri vračilu celotne kupnine, ona reče da bo pogledala kaj lahko naredi in me potem pokliče.
No klicala me seveda ni več. Zdaj teh 20 je okoli 100€ kar seveda ni veliko, ampak ker sovražim tako šponanje, se mi splača ukvarjat z njimi in imam kakšne šanse?
Aja umes sem seveda drug hladilnik seveda že kupil ko, se je pokazalo, da nebo nič.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.201
845
113
Odgovori jim, da v skladu z ZVPot, 97. člen, 3 odstavek, zahtevaš vračilo celotne kupnine, napisane na računu
(3) Če proizvajalec v roku iz prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik zahteva vračilo celotne kupnine od proizvajalca ali zahteva sorazmerno znižanje kupnine.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.647
1.477
113
Vem, da se ne sliši lepo, ampak tako se pač vrti posel in zastonj nihče ne bo delal... Pa seveda: prodajalec kuhinje je dobil zraven še rabat, tako da je zaslužil še kaj več od omenjenega... (No, tebe seveda zanima predvsem to, da da imaš v rokah samo račun prodajalca kuhinje in od njega pričakuješ izpolnitev pogodbene obveznosti tj. kupnine v celotnem znesku...)

Hm, da ne gre za kakšno zbrko okrog DDVja?
 

axeton

Fizikalc
28. feb 2011
320
118
43
Vem, da se ne sliši lepo, ampak tako se pač vrti posel in zastonj nihče ne bo delal... Pa seveda: prodajalec kuhinje je dobil zraven še rabat, tako da je zaslužil še kaj več od omenjenega... (No, tebe seveda zanima predvsem to, da da imaš v rokah samo račun prodajalca kuhinje in od njega pričakuješ izpolnitev pogodbene obveznosti tj. kupnine v celotnem znesku...)

Hm, da ne gre za kakšno zbrko okrog DDVja?
Popolnoma razumem kako se vrti posel, ampak če lahko v 99% pospravijo rabat naj ga v tem 1% vrnejo, namesto da me imajo za norca in stvari valijo na drugo trgovino. Pač teh nekaj evrov mi ni pomenilo toliko kot me je raz*****lo da mi potem tako laže. In sem se pripravljen malo **bati samo zato, da bodo videli na morejo kar vsakega tako.
Ne sem prepričan, da ni zbrka okoli ddvja, sem jo vprašal direktno in je po parih sekundah molka pritrdila, ter potem obljubila, da pokliče nazaj.
 

NoFear85

Fizikalc
13. jan 2017
202
61
28
Ker nisem se bil v takem polozaju, pa tudi vseh drobnih tiskov ne berem ob nakupu, me zanima, kako je z “amortitazijo” aparata. Torej po par letih (se vedno v garanciji) recimo na hladilniku crkne kompresor, to zamenjajo in gas dalje. “Ohisje” se vedno staro par let. Kaj pa, ko ne morejo popravit aparata, ti ga pa uporabljas par let. Ni nikjer postavke, da v primeru nepopravila, odbijejo amortizacijo, ostalo od kipnine povrnejo.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.852
853
113
MB
Ob nepopravljivosti aparata dobiš novi aparat z novo garancijo, oziroma vrnjeno kupnino v celoti.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.256
2.547
113
Govorimo o garanciji s strani prodajalca. Končnega prodajalca. Ta, ki je postavil končno ceno.
In do te, od njega (!), je upravičen kupec.
Ne do proizvodnje cene v Pakistanu!
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.206
1.372
113
Govorimo o garanciji s strani prodajalca. Končnega prodajalca. Ta, ki je postavil končno ceno.
In do te, od njega (!), je upravičen kupec.
Ne do proizvodnje cene v Pakistanu!
Ponavadi prodajalec ponuja proizvajalčevo garancijo.

In ja imaš prav prodajalec mu mora vrniti kupnino, če zadeve ne gre popraviti.

Predvidevam da gre za prodajalca v Sloveniji.
 

Fusionn

Majstr
5. sep 2007
2.137
477
83
dobiš novi aparat z novo garancijo
tukaj bi predlagal pazljivost, katera je meni prihranila par evrov.
prvi hladilnik sem dobil zamenjan. Sedaj ta drugi je nekaj zafrkal. Na spletni strani odprem zahtevek in me kliče gospa, če imam certifikat o podaljšanem jamstvu/garanciji... tega drugega hladilnika.
Se mi kolesje malo zablokira... kaj se spomnem izpred 4 let kaj vse sem naredil... vidi, da trokiram, pravi, da ji naj pošljem serijsko novega hladilnika in mi bo ona pogledala v bazo. Na srečo sem očitno takrat nekaj poklikal.

Želim povedat, da se z novim hladilnikom zna zgoditi, da se ta podaljšana jamstva/garancije ne podaljšajo avtomatsko.
 

s_samotar

Fizikalc
5. feb 2010
556
91
28
tukaj bi predlagal pazljivost, katera je meni prihranila par evrov.
prvi hladilnik sem dobil zamenjan. Sedaj ta drugi je nekaj zafrkal. Na spletni strani odprem zahtevek in me kliče gospa, če imam certifikat o podaljšanem jamstvu/garanciji... tega drugega hladilnika.
Se mi kolesje malo zablokira... kaj se spomnem izpred 4 let kaj vse sem naredil... vidi, da trokiram, pravi, da ji naj pošljem serijsko novega hladilnika in mi bo ona pogledala v bazo. Na srečo sem očitno takrat nekaj poklikal.

Želim povedat, da se z novim hladilnikom zna zgoditi, da se ta podaljšana jamstva/garancije ne podaljšajo avtomatsko.
Ko si kupil prvi stroj so dobil podalšano jamnstvo ali podalšano garnacijo. Ki je veljala za tisti stroj. Ko si dobil novega moraš ponovno plačati novo jamstvo/garancijo. Ker je tudi nova serijska številka itd... lahko je tudi drug model, ker si doplačal za nekaj stvari itd...
 

s_samotar

Fizikalc
5. feb 2010
556
91
28

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.222
4.751
113
Mislim da se je spremenil v začetku 2023, ampak za nakupe prej velja prejšnji zakon.

Stvarna napaka ni enako okvara in se nekaj pametnega delat ter na to sklicavati brez osnove, pomeni samo da ne veš za kaj se sploh gre.