Evidentiranje št. prevoženih km na tehničnih

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Dovolj bi bilo, da stvar postane kazniva z veliko denarno kaznijo + nekaj zapora, za pravne osebe pa recimo še prepoved opravljanja dejavnosti in zaplembo vsega premoženja podjetja (pri sp pa celega premoženja, pač). Merilo je podatek, ki ga da poobleščeni uvoznik oz. od njega pooblaščen servis - poskrbet je treba le, da je v zakonu janso napisano, da na ta papir ni izgovra in da je prodajalec odgovoren ne glede na to, ali je za prevrtavanje vedel ali ne.
Potem bi vsak švercer hitro pogorel. Kupiš avto, ga zapelješ na servis, ti izdajo potrdilo, da je bil števec prevrten, švercer ti mora vrnit razliko ali celo kupnino, povere sem mu firma, palča 10K kazni in gre sedet za 3 mesece.
Bi to samo enkrat naredili.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Pri nas je marsikaj kaznivo in prepovedano, pa se to iz takšnih in drugačnih razlogov gladko spregleduje. In če kar naenkrat lahko velikim goljufom sodišča na osnovi 15 let stare zakonodaje blokirajo premoženje, prej pa se to "ni dalo", obstaja upanje tudi tule.

217. člen KZ
Citat:

(1) Kdor z namenom, da bi sebi ali komu drugemu pridobil protipravno premoženjsko korist, spravi koga z lažnivim prikazovanjem ali prikrivanjem dejanskih okoliščin v zmoto ali ga pusti v zmoti in ga s tem zapelje, da ta v škodo svojega ali tujega premoženja kaj stori ali opusti, se kaznuje z zaporom do treh let.

(2) Če je storilec z dejanjem iz prejšnjega odstavka povzročil veliko premoženjsko škodo, se kaznuje z zaporom od enega do osmih let.

(3) Če je z dejanjem iz prvega odstavka tega člena povzročena majhna premoženjska škoda in je šlo storilcu za to, da pridobi majhno premoženjsko korist, se kaznuje z denarno kaznijo ali z zaporom do enega leta.

(4) Kdor z namenom, da bi drugega oškodoval spravi koga z lažnim prikazovanjem ali prikrivanjem dejanskih okoliščin v zmoto ali ga pusti v zmoti in ga s tem zapelje, da ta v škodo svojega ali tujega premoženja kaj stori ali opusti, se kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta.

(5) Pregon za dejanje iz tretjega in četrtega odstavka tega člena se začne na predlog.

Nisem pravnik, ampak tole lahko velja - sploh ob kakšni razlagi in navodilih - tudi za vse mojstre, ki vrtijo števce. Težko dokazljiv namen? Verjetno enako, kot ni težav z njegovim dokazovanjem pri ponarejanju denarja ali umetniških del.
 
Nazadnje urejeno:

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.709
1.062
113
Na tem svetu nima prav nihče pravice, da ga zanima koliko kilometrov ima na števcu moj avto in kolikokrat sem ga prevrtel naprej in nazaj,

Avto je moj in pika, z njem lahko počnem kar hočem.

Ko pa avto prodajam ga pa prodajam po sistemu videno kupljeno, če kupcu kaj ni prav je prav nič ne silim, da kupi ta avto.

Če bi se dalo bi na števec ob prodaji narisal smajlite.

PS Na živce mi greste nedonošenčki, ki za vsako stvar na pomoč kličete državo. To je samo znak, da še niste prilezli iz planic.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.137
11.008
113
kod Džej-Zija
Ni ravno tako. Kaj pa skrite (in namerno zamolčane) napake, ki jih ni mogoče ugotoviti s hitrim pregledom? Ta asimetrija informacij uničuje trg rabljenih avtomobilov in edino pravilno bi bilo, da bi se vsi trudili, da se karseda zmanjša. Ker zmanjšanje asimetrije informacij ni v interesu prodajalcev in dealerjev, mora pač nek zunanji neodvisni organ skrbeti za to, da kupec ni oškodovan.

Kar se kilometrov in vmešavanja države tiče: če ti kupcu na vprašanje, koliko kilometrov ima avto in kako je vzdrževan, odgovoriš pošteno in poveš dejanska dejstva, čeprav števec kaže drugače, potem ni problema. Če pa kupcu "garantiraš kilometre", čeprav veš, da je dejanska situacija drugačna, nisi nič drugega kot navaden lopov in prevarant, ki bi si zaslužil malo časa na hladnem, da premisli svoje poslovne prijeme. In smo spet pri asimetriji informacij.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Na tem svetu nima prav nihče pravice, da ga zanima koliko kilometrov ima na števcu moj avto in kolikokrat sem ga prevrtel naprej in nazaj,

Avto je moj in pika, z njem lahko počnem kar hočem.

V bistvu niti ni tako, ko ti prodajaša avto le-ta menja lastnika. In če si ti tako prijazen da si za kupca malce spremenil kilometre je to tudi njegova stvar ... sploh če bo zaradi srčkov na armaturki žalosten!

V celoti se pa strinjam da so km vozila bedarija in bi sumarne števce kar ukinili, to bi bilo najboljše za vse. Kupci se nebi izogibali dobrih vozili z 300k km, prodajalci pa bi prodajali avto (in ne km).
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Citat:

Avto je moj in pika, z njem lahko počnem kar hočem.
res je

Citat:

Ko pa avto prodajam ga pa prodajam po sistemu videno kupljeno, če kupcu kaj ni prav je prav nič ne silim, da kupi ta avto.
hysterical-1.gif

Zdej si pokazal kdo je tukaj nedonošenček, ki mu mariskaj ni jasno.

Nateguni računajo na pasivnost nategnjencev. Razlogi za pasivnost so večplastni, ampak se najdejo tudi takšni, ki se nategnit ne pustijo. Najmanj kar je je povrnitev škode, ker za napake odgovarjaš TI. O "videno-kupljeno" govorijo telebanski nateguni, obligacijski zakonik pač ne. On govori samo o odgovornosti prodajalca za stvarno napako.

Se pravi - če naletiš na "zoprneža" boš kasiral njemu povzročeno škodo (razliko do poštene cene ali vrnil denar), sodne stroške in mogoče kazensko ovadbo, če se ti dokaže naklep goljufije. In po tvojem pisanju sodeč slednje ne bo težko.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Dovolj bi bilo, da stvar postane kazniva z veliko denarno kaznijo + nekaj zapora, za pravne osebe pa recimo še prepoved opravljanja dejavnosti in zaplembo vsega premoženja podjetja (pri sp pa celega premoženja, pač). Merilo je podatek, ki ga da poobleščeni uvoznik oz. od njega pooblaščen servis - poskrbet je treba le, da je v zakonu janso napisano, da na ta papir ni izgovra in da je prodajalec odgovoren ne glede na to, ali je za prevrtavanje vedel ali ne.

Ne bo šlo - nastavitev števcev ima namreč tudi svojo legalno plat. Prepovedati nastavitev števcev zaradi morebitnega nelegalnega izrabljanja storitve bi bilo podobno kot prepovedati prodajo kuhinjskih nožev, ki so potencialno hladno orožje. Števce se namreč nastavlja tudi pri npr. menjavi motorja ter seveda pri menjavi starih števcev z novimi (v primeru okvare).

Da moje besede niso prazne marnje, potrjujejo npr. zakoni v Angliji, ki so že kar nekaj let v veljavi. Nastavitev števcev z namenom doseganja višje cene pri prodaji rabljenega vozila je seveda ilegalna in denarno kaznovana (kazen ni majhna). Števce pa se kljub tem ukrepom vrti ravno tako kot v Sloveniji oz. še več. Ne le to - podjetja storitve nastavitve števcev celo (legalno!) oglašujejo, pri čemer pa morajo dodati besedilo, da je storitev ilegalna v primeru zlorabe pri prodaji vozila.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Ampak za vprašljive prodajalce avtomobilov se pa nekako ve...nekateri prodajalci ti dajo celo garancijo za rabljen avto z namenom ,da če se pokaže kaka napaka za katero se ni vedelo ,da ti to popravijo....so pa taki avti ponavadi držji.

Evo jaz sem večkrat s kakimi kolegi kupoval rabljene avte in vedno smo gledali če imajo servisno knjigo ali če celo poznamo zgodovino avta...večina kupljenih so imeli original račune od servisev...pa tudi sama obrabljenost avtov je bila primerna kilometrom.....do sedaj delajo vsi brez težav....tudi 2 komada iz italije.

Smo pa po Avto.net povpraševali za en avto in ko smo vprašali za kilometre dobimo odgovor "Koliko pa jih želite imet?" in tukaj se je vse končalo.

Pa nisem prodajalec avtov.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.720
113
Zadnjič me je na tehničnem vprašala za kilometre (ali zavarovanju.... pojma nimam, ker je skupaj).

Sem ponosno reku 250..... ona mi je pa rekla, reciva 200. (je tolk star, da sem zadnji lastnik, da mi je itak vseeno)

Za kaj se tukaj sploh gre.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Nevem kaj sploh debatirate pa pametnjačite:

1. Kar se tiče izvajanja tega ne vidim nobenega problema, drži da bo veliko avtomobilov ki jih dobijo händlerji od prvega lastnika sedaj imelo realne kilometre, nismo mi v škodi, v škodi so prodajalci rabljenih vozil.

2. Zbijanje števca ne pride niti približno 200€ temveč od 20-50€. Seveda lahko tudi 10000€ ampak v povprečju par 10€ (saj ni treba za tehničnega zbiti druga kot števca v armaturki). Torej v kolikor hočeš to še naprej izvajat si boš lepo uskladil servise na pooblaščencu in tehničnega in boš pač takrat dal dol zbit avtomobil, šel prvo na pooblaščenca po štempl v servisno ter zamenjal filtre ter olje nato pa direkt na tehničnega in bo evidenca 120% ustrezala.

3. V kolikor bodo prvi tehnični mislim da pri 4. letu starosti je itak vseeno ker do takrat večina avtov itak nardi svojo glavnino in komaj takrat zamenja lastnika, torej neuporabno.

4. Skratka škodit ne more, goljufij bo sigurno manj, ne bo pa se izkoreninilo.

Pika
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AvtoFun pravi:
2. Zbijanje števca ne pride niti približno 200€ temveč od 20-50€. Seveda lahko tudi 10000€ ampak v povprečju par 10€ (saj ni treba za tehničnega zbiti druga kot števca v armaturki).

Right ... Zakaj govoriš o stvareh, o katerih nimaš pojma?
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Glej za koliko ti zbijaš jaz ne vem, jaz ti povem koliko pride povprečno zbijanje "doma" pri človeku ki to dela zraven.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Gre se za oceno vrednosti, ko avto razsuješ na prafaktorje. Zavarovalniški cenilec malo pogleda papirje, kaj je tam pisalo in kaj je na števcu ter dobi občutek a ga kdo nateguje. Namreč če narediš totalko, izplačana odškodnina ne bo ista, če ima avto tri leta pa 50.000 km ali tri leta pa 350.000 km.

Nekatere zavarovalnice to cifro sicer uporabljajo tudi za statistične namene. Lahko vidijo, a avte bolj razbijajo tisti, ki nabijajo kilometražo ali pa stari strici. Fora okrog odškodnine je pa glavna poanta. Če kdo daje več popusta za kasko za avte z več km (ker itak potem izplačajo manj pri totalki), pa ne vem.
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik AvtoFun pravi:
Glej za koliko ti zbijaš jaz ne vem, jaz ti povem koliko pride povprečno zbijanje "doma" pri človeku ki to dela zraven.

Ne, ti preprosto govoriš o stvareh, o katerih nimaš pojma. Pri nekaterih vozilih je samo fizičnega dela toliko (demontaža/montaža komponent, ki hranijo podatke o kilometrih), da že to delo preseže 50€, kje smo pa še pri ostalem.
rolleyes-1.gif


O opremi in znanju ne bi niti začel, ker se ti sanja ne, koliko denarja je potrebno zapraviti zanju.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Glej ti enostavno brat ne znaš to je tvoja težava, a nisem gori napisal o POVPREČJU? Torej da lahko kompletno zbijanje na vseh mestih stane tudi 1000 ali več €?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Ne boj se, znam brat. Tvoja trditev seveda niti približno ne drži, razen v primeru, da tvoj znanec dela na 10+ let starih vozilih, potem mogoče (pa še v tem primeru je bedak, če dela za ta denar).

Če bi poznal zadeve bi vedel tudi, da je v veliki večini primerov (pri novejših vozilih v kar 100%) potrebno kilometre uskladiti na vseh računalnikih, ne le v števcu. Misliš, da so proizvajalci zabiti ali kaj? Računalniki se že dolgo znajo med sabo pogovarjati (hint: vodilo CAN ter FlexRay).
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.453
113
Glej nevem zakaj se počutiš ogroženega, če sem te postavil malo na realna tla se ti opravičujem. Ampak verjemi, časi raznih avtoelektrik ki so ti zamenjali na določeni elektroniki dva elementa in te olupali za par 100€ minevajo. Konkurenca je vedno večja in prav je tako. Mrhovinar ti zbije avtomobil, te hoče olupit za 200 300 400€ a niti računa ne izda. Kdo je zdaj tukaj nor? Saj ti pravim, ne poznam zadev tako dobro, verjamem tudi da veliko avtomobilov ne gre zbit na tak način, ogromno pa jih gre, verjemi pa tudi niso 10 let stari. Za tehničnega se ga z lahkoto prilagodi. Sicer pa nevem zakaj bi jaz o tem s teboj sploh debatiral če ti vse veš in si najbolj pameten.
zmaga.gif