ESP v avtu?

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Elektroniki se je zmešalo in je armatura postala light show. Še centralno zaklepanje je delalo, kot se mu je zljubilo. Zaposleni od vlečne službe na rezervni aku ni niti pomislil, jaz pa tudi ne.
frown-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Razen tistih osnovnih (nižji srednji razred navzdolr), imajo več ali manj vsa vozila z ESPjem tudi EDS (elektronska zapora difereciala) sploh če je v igri močnejši motor. EDS je itak obstajal že 20 let nazaj pri čisto osnovnih vozilih z močnejšim motorjem.

ESP deluje tudi na prvo os, čeprav so prve generacije delovale kot si ti omenil. ESP zna recimo zavirati tudi diagonalno, kar omogoči zelo hitro poravnanje vozila.

Sicer pa pod črto, na drseči podlagi deluje ESP zelo dobro oz. si presenečen ko se igraš na snegu .. ko pa pride do situacij zdrsa na klasični podlagi (suha cesta) pa deluje slabše oz. delovanje ni tako opazno in je celo moteče (pač fizika dela svoje, ko si na meji ne pomaga nič).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
ksz

imam ESP in ASR pa mi v krožnem nos lepo leti naravnost ven. Deluje ESP samo na zadnji osi ali kaj?

lp

Kakšen avto?

Kaj piska oz. utripa lučka? Zmanjša moč motorja?

Sodoben ESP namreč zmanjša hitrost in se prej ustaviš kot pa da bi letel ven, sploh če gre za predviden (ne-nenaden) zdrs.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Zanimivo...
Pri meni v krožnem pri določeni hitrosti neha pospeševati, preden začne nos nositi ven.
Če pa pripeljem prehitro v krožnega, mi pa zadnji konec popravi.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Citroen C4. Lučka utripa včasih ampak pomojem to takrat, ko se vklaplja ASR - lučka in tipka sta skupni.
Prejšno soboto, ko je tako snežilo sem v BTC rondoju že ob mali hitrosti nabasal robnik, ker je šel avto samo naravnost. Lučka se ni prižgala.

lp
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Mene ESP v Scenicu II 1.9 dCi (močnejša verzija) ni impresioniral. Tudi na enem spolzkem ovinku na poti dol iz enega prelaza, ko sem bil že malo preveč pogumen, me je odneslo ven, totalen understeer. Ujel sem ga šele s kombinacijo zavore in volana, nisem pa imel občutka, da bi elektronika tam kaj pametnega prispevala k stabilnosti.

No, če ima avto EDS, potem je ESP že fajn zadeva. Tiste osnovne verzije so pa meni res krneki.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.171
9.808
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Tudi Renault Scenic II Grand nima možnosti izklopa. Potem je bilo pa celo sranje, ko sem vozil po eni gorski cesti, lepo pokriti s snegom, in mi je začel računalnik jemati navor, da se prednja kolesa niso vrtela v prazno. Skratka, glupa mašina se je raje ustavila kot da bi pustila vrteti kolesa v prazno.
jezen.gif
Hehe, si me nasmejal s tem.
Kakšen polizdelek.
Sicer pa ESP rula.
 

B81

22. jul 2007
37.613
10.909
113
Do sedaj sem samo enkrat zares izrabil ESP, ko me je v desnem ovinku, pa še v klancu navzdol začelo ven silit, naenkrat pa začne avto skakat sem in tja, volan postane trd in avto je naenkrat na tirih. V drugi polovici ovinka pritisnem na plin in spet lučk ain avto se poravna.

Nekaj sma se menila s kolegom in sem čisto prehitro pripeljal v ovinek, avta brez ESP-ja pa težko, da še kdaj kupim, ker bi ziher takrat imel bližnje srečanje s kakih avtom, ki je peljal normalno v ovinku.

Torej je esp začel blokirati notranji kolesi (desni), levi pa ne, vse pa je to v povezavi z ABS-om.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Nič ne rečem, če imaš ESP, ki takole deluje, se ga ne bi branil tudi jaz. Očitno sem imel do sedaj izkušnje samo z osnovnimi tipi ESPja, ki pa so čisto navadni polizdelki.
 

B81

22. jul 2007
37.613
10.909
113
Glede na to, da mam forda, je verjetno tudi kak poizdelek, je pa sigurno dosti odvisno od vsake situacije.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
imam italijanko in lahko rečem samo ESP zakon! Zadnjič ko je bilo ful snega sem se mal igral na večjem parkingu in lahko samo rečem, da sem lahko še tako neumnost delal, avto je bil , kot na tirnicah....ga NE premakneš...razen z ročno, sam kaj ko potem ESP avto takoj stabilizira.
Probal tudi na zelo strmem klancu....z ozklopljenim ASRom se nisi premaknil tudi za centi ne...še speljati nisi mogel....vključim ASR, avto gre ko gams!!
V glavnem...vem, da ne kupim nobenega avta več BREZ ESPja!

p.s.: https://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
 

B81

22. jul 2007
37.613
10.909
113
ko sem tale posnetek pogledal, se mi je zazdelo, da je esp bolj pomemben v avtu, kot abs.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Citat:
Seveda se da v celoti ugasniti, problem je edino če kakšna znamka nima tipke za ugasniti.

Pri poršeju lahko pritiskaš kolikor te je volja, a se ne bo izklopil.

Oz. bo še vedno deloval - nadziral situacijo, ukrepal pa ne bo, dokler se ne bo zgodilo res kaj kritičnega.

Za nedeljske šumaherje je ta "izklop" čisto dovolj - na parkingu pred šoping centrom lahko podrsaš z ritjo za pol metra in očaraš publiko
tongue-1.gif
Pri porscheju (in AMGjih) se izklopi popolnoma, se lahko mirno zavrtiš s ceste s polnim gasom, pa ne bo niti trznil. Vklopi se, ko voznik pritisne zavoro (pa še to ne pri vseh porschejih).
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
ESP je carska zadeva, se pa med avti res razlikuje. Jaz imam z njim izkušnje pri dveh BMWjih serije 3, en od teh je bil še E46, torej prejšnji model. Pri starejši trojki mi zasnežen park plac ni predstavljal nobenega izziva. Gas do konca, volan levo, desno, avto pa je lezel deset na uro in kot po tirnicah. DSC (ime za nekakšen ESP pri BMWjih) pa je skozi utripal. Pri aktualni BMW 3 je sistem malce drugačen. Na parkplacu se mimogrede zavrtiš okoli osi, če se res potrudiš - volan navit do konca in gas naenkrat do konca. Pri sami vožnji pa mi je že parkrat rešil rit. Dela pa tudi na sprednja kolesa, včasih namreč namenoma pripičim 40 na uro in naredim 90 stopinjski ovinek brez gasa. Zadnji konec posledično ne rine ven, skuša pa sprednega malo spodnesti in se takoj vklopi ESP, malce trzne in stabilizira avto.

Skratka, imam občutek, da pri BMW vse skupaj dopušča tudi pri default nastavitvi malce športnega vzdušja. Obstaja pa tudi delni izklop s programom DTC (kopljejo zadnja kolesa), DSC pa dopušča več spodnašanja avta. Popolnega izklopa DSC pa ne uporabljam, za to ne vidim potrebe.

Tudi jaz ne povoham več avta brez ESP. Mora pa biti izklopljiv ali takšen s programom za sneg oziroma spolzko podlago.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
ksz

imam ESP in ASR pa mi v krožnem nos lepo leti naravnost ven. Deluje ESP samo na zadnji osi ali kaj?

lp
ESP ne more nategnit fizike. Če si dovolj prehiter, si dovolj prehiter. Sem se z 4x4 z prižganim ESP uspel na snegu zavrtet (octavia) - sicer namerno, ker sem stvar sporbaval (na vatu so bile izjemno zanič zimske, pa me je zanimalo, koliko pote elektronika in 4x4 pomaga).

PS: so me policaji videli, dohiteli (s FWD octavio) in ustavili, potem smo imeli pa debato o gumah. Malo manjkalo, pa bi jih moral s svojim peljat, da bi videli, kako pomembne so gume. So namreč trdili, da je ESP zakon in da si le še 4x4 želijo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Osnovna funkcija ESPja je bila svojčas zavirati notranje kolo na zadnji premi v ovinku v primeru zdrsa. Malokateri ESP (npr. omenjeni Scenic II) je sposoben uporabljati potencial ABSa tudi na sprednji osi, kjer bi lahko deloval kot delna zapora diferenciala. V resnici večinoma samo blokira dovod goriva in s tem zmanjša navor na kolesih. Težava je, ker s tem omeji navor na obeh kolesih, torej tudi na tistem z oprijemom. Namesto, da bi ABS ustavljal tisto kolo, ki zdrsava.

Citroen je v novem C5 to idejo, ki se meni sicer zdi samoumevna, uvedel z novo blagovno znamko, "snow control" ali nekaj podobnega.

Skratka, ne verjamem v vsemogočnost ESPja, morda je kaj boljši v najnovejših generacijah vozil višjih razredov. Osnovni ESP je pa bolj p***arija kot kaj pametnega.
Citroenov snowcontrol sem krepko sprobal na sengu (amn švedskem). Če znaš vozit, nisi nič hitrejši kot čisto brez - orav nasprotno: pri vsakem pospeševanju z mesta do 100 na uro sem bil z vsem izklopljenim hitrejši kot s snow controlom ... Zvožen seng, poledenel sneg, edino v res mehkem je bil malo boljši (pa še to ne vedno) ...
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Nimam in nisem vozil ne prvega, ne drugega.

Samo citiram šoferja ene nabrite 911ice (gts x, turbo... ???) On pa je citiral fabriko, pomojem ni preizkušal v praksi. Bolj sem razumel kot resen pripomoček, ki ti reši situacijo, ko bi pri 150 na uro letel iz ovinka. In ne kot preprečevalec vrtenja na parkingu.

Lahko pa se seveda motim.

Aja, pa kratica je vsebovala P(orsche), smo se še smejali, da v Poršeja pa ja ne bodo tlačili iste kratice kot v Golfa
wink-1.gif
Nek menedžment, kontrol ali nekaj v tem smislu. V glavnem niso mu rekli ESP.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
PSM
In koga izklopiš, greš pri 150 v ovinku s ceste, če tiščiš gas. Naravnost, v rikverc, ko se zavrtiš, take your pick ...
Zato se da z 911T, recimo, prav simpl in simpatično driftat.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Heh, sem zaposlil strica gugla, "911 disable psm".

Prvi delujoč link vrne tole:
Citat:

To be honest, there is no way to totally disable PSM. The way the car comes, as you indicated, when you manually turn off PSM, it defaults to "On" when you restart the car. But as I said, there is no way to totally disable PSM. It is always on in the background even when you switch it off. Turning PSM off just allows the program tolerances to be increased allowing you to drive more aggressively without it kicking in. But if you really get out of control, even with PSM switched off, it will kick in and stabilize the car if it thinks you're in trouble.

kdo bi vedel, kaj je res...

cool-1.gif