Električni motocikli

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Vidim, da uzivas v svetu EVjev
smile-1.gif
 

Jeri

Fizikalc
2. sep 2007
584
172
43
40
haha, je fajn ja :D
Sploh ko se ustaviš pri semaforju in ti ni treba ugašat motorja
smile-1.gif
)
Sem sprobal okoliške klance in gre brez problema (do končne hitrosti prileze...47-48km/h)
smile-1.gif

Me je pa en z navadnim skuterjem prehitel v klancu, plus to, da je mel še dečvo naloženo
smile-1.gif


Pa vrat me boli, verjetno zaradi čelade :p
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Izgleda lusten. Edino preseneca me kratek domet. Kaksna je velikost baterije? Ker jaz sem z 1.9kWh svincena baterija naredil 60-65km, ko je bila nova. Danes po 4 etih in 7800km samo se 16km :-/ !

Lp, Yagi
 
Nazadnje urejeno:

mimika

Pripravnik
8. feb 2008
703
0
16
Ni bolje kupit kako električno kolo ali e-bike kit namesto tega težkega skuterja? Recimo za cca 500€ že dobiš 1kW ebike kit + li-ion oz. LiFePO4 baterije: http://www.ebay.co.uk/itm/48V-...=item2c85a730d7 Gre pomoje čist primerljivo temu skuterju s končno okoli 45km/h + sam lahko malo zagoniš, pa še po kolesarskih se lahko voziš
smile-1.gif
Res, da je malce nelegalno, ker se mi zdi da je meja 250W, da še lahko voziš brez registracije, ampak se pomoje ne bo noben v to vpikoval, če se normalno voziš,....
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.990
359
83
tam ko se terc po tori rola
Za po mestu in kratke relacije je električni verjetno res dobra izbira. Kakšno potovanje pa verjetno odpade zaradi omejenega dosega... Ko smo že pri elektro kolesih... zadnjič peljem s kolesom po kolesarski, kontra veter. Sem moral kar fajn gnati, da je šlo 20/uro, nakar me prehiti ena stara teta na kolesu.. Izbuljil oči na polno... Ko bolje pogledam, je pa imela električnega. Ja, fajna zadeva mora biti.
 

Mato

Majstr
3. okt 2007
2.083
393
83
Citat:
Uporabnik iii pravi:
cene: tukaj recimo

5.7K€ za verzijo, s katero ne delaš zastojev na cesti
confused-1.gif

Saj je nova Jamaha MT 07 cenejša. To je skregano z vsakršno logiko. Očitno še ne bom na elektriki.
 

Jeri

Fizikalc
2. sep 2007
584
172
43
40
Še mal update-a
smile-1.gif


Čez vikend sem ga še malo sprobal v dvoje. Najprej sva šla z očetom do delavnice. Je šlo super... Tudi nazaj v klanec
smile-1.gif
Nič se ni matral.
Zvečer sva šla pa še s punco mal naokol. Sva šla na en bližnji hrib. Tam se pa je mal matral, ampak smo prišli do vrha
smile-1.gif

V glavnem...super zadeva
smile-1.gif
Vreden nakupa :D
 

Jeri

Fizikalc
2. sep 2007
584
172
43
40
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Izgleda lusten. Edino preseneca me kratek domet. Kaksna je velikost baterije? Ker jaz sem z 1.9kWh svincena baterija naredil 60-65km, ko je bila nova. Danes po 4 etih in 7800km samo se 16km :-/ !

Lp, Yagi

Živjo!

No, po dveh letih se je tudi moj odločil, da ne bo zdržal več kot 20km z enim polnjenjem. Polnil sem ga redno, tudi pozimi.

Me pa zanima, če je lahko še kaj drugega narobe kot baterija?
Imam tudi problem s servisom. Trgovina kjer sem ga kupil ne obstaja več. Kam bi ga lahko peljal na servis? Sem poiskal drugega prodajalca - drugo trgovino, vendar tudi oni ne nudijo servisa...
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
@Jeri: koliko km pa imas za sabo? Koliko si delal, ko so bile nove baterije? Sej, 20km niti ni tako slabo.....odvisno, koliko jih dnevno potrebujes!
So pa definitivno baterije. Kaj drugega niti ne more oz. tezko da je! Motor dela, krmiknik dela.....drugega pa ni!
Zdaj ali bos menjal za iste Pb baterije ali pa razmisli, da bi menjal za Li-ion + menjava krmiknika (ce ne podpira Litij)! Bos pridobil na dometu, hitrosti nekaj malega in pa zivljenski dobi baterij (1500-2000 polnjenj)
Jaz bom v naslednji menjavi sigurno razmislil o litij baterijah....

Lp,
Yagi

P.s. v Ljubljani, kar se servisa tice, jaz osebno zaupam smart-elektro !
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Koliko ciklov (praznjenje/polnjenje) si v tem času naredil?

S svincem pozabi da bo šlo preko 150 ciklov (pri kvalitetnih baterijah), sploh če je vsak cikel polna izpraznitev. Če je pa še dalj časa stanje na 0 in so prisotni visoki tokovi pa kakšna baterija slabše kvalitete je pa celo 50 ciklov veliko!
tongue-1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Koliko ciklov (praznjenje/polnjenje) si v tem času naredil?

S svincem pozabi da bo šlo preko 150 ciklov (pri kvalitetnih baterijah), sploh če je vsak cikel polna izpraznitev. Če je pa še dalj časa stanje na 0 in so prisotni visoki tokovi pa kakšna baterija slabše kvalitete je pa celo 50 ciklov veliko!
tongue-1.gif
Vsak dan delam 40 km, da baterijo popolnoma izpraznim in mi bo baterija crknila po 2000 km, oz. mesecu in pol
sprasujem se.gif
Imamo v firmi kar precej viličarjev, katere moramo dnevno polniti, pa baterija zdrži 5+ let.

PS- nenazadnje imajo Pb starter baterije tam 2 leti garancije, po tvoje pa odpovedo po mesecu in pol?
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Ker imaš nekaj pojma o elektriki, si poglej recimo tole specifikacijo. Gre se za kvalitetne CIKLIČNE akumulatorje.

Graf ki odgovori na tvoje pomiseke je tule:
accu.png

(gre za idealiziran tovarniški graf kjer se predvideva da se accu prazni z 1C in polni lepo takoj po izpraznizvi z 1/10C kar je daleč od realne uporabe v nekiem kitajskem mopedu)

Torej ja, accu v avtu bo zdržal 2000 ciklov pri povrečni praznitvi 5% na cikel. Če bi vsak dan dizla verglal 2 min in bi imel 50% izpraznitev pa bo accu zdržal 400 ciklov. Jasno ker so v vozilih "neciklični" accuji se pod večjimi DOD drastično poveča obraba celic. Realno bi tako dizla verglal kakšen mesec potem pa bi bil accu zanič.

Glede viličajev, načeloma uporabljajo recimo samo zgornjih 30% SOCa, torej se nikoli ne izpraznijo pod 70%. S takim načinom lahko delajo BP par let, tiste pol tone accujev ki ji vozijo s sabo pa itak pri par tonskih paletah nima pomena. Pri mopedu ki ima 80kg je pa malce problem montirat 3x predimenzioniran accu ker postane celota težka 150kg.
 

Jeri

Fizikalc
2. sep 2007
584
172
43
40
Ponavadi naredim 21 km - do službe in nazaj. Če grem na fitnes je 10 km. Imam pa narejenih 3000km. Nič posebnega.
Recimo da sem ga polnil 130x,
Danes sem komaj prilezel do doma (iz službe)... sploh v klanc je šlo samo 12-15 km/h.

Me je pa razočaral vse skupi... ni nobene računice potem pri tem...razen da si "green"
smile-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Jaz sem s prvim kompletom Pb baterij naredil okoli 8000km. Trenutno z novim kompletom nekje 3200km in ze opazam padec. Je pa to vse z Pb. In skuter z 4x12V 52Ah ima 145kg teze (brez voznika)! Z litijem bi samo tezo zmanjal za nekje 20% in pa zivljensko dobo podaljsal za x2 napram Pb! Je pa tako, da je litij tudi x2,x3 drazji! Pb je poceni, tezek in.....je pa poceni
smile-1.gif


Jeri: ti imas Pb baterije? Koliko kWh oz. kaksno konfiguracijo?
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Cenovno govorimo o kakšni vrednosti za pack? Ker mislim da razlika ni tako velika.

16S 40Ah LiFePO4 z BMSjem bi se dalo dobit za tam okoli jurija stotaka gor ali dol odvisno koliko se ti mudi. 40Ah je mogoče malo napram 52Ah pri Pb, ampak svinec ima pri 1C že 25% padec kapacitete (torej je realna kapaciteta pri 1C okoli 40Ah). LiFepo4 ima pri 1C skoraj original kapaciteto oz. drži tudi do 2C okoli 90% ponavadi.

Pa glede dolgoživosti ni primerjave, svinec kot rečeno (par) 100 ciklov pri 80% vsakokratni izpraznitvi, lifepo4 cca. 2000 ciklov pri enaki izpraznitvi.

Je pa pomembno da se stvar naredi ok, dobro uredi balansiranje in zaščito celic in izbere kvalitetne celice (z možnostjo zamenjave defektnih v kolikor se pojavijo v prvem letu uporabe .. prej žal ne moreš vedet).

Pa govora je o LifePO4 tehnologiji, izogibajte se "nategom" z "litijon" (CoX, NCA, MCN, MgX) packi ki imajo določene kritične slabosti čeprav so na papirju čisto ok in poceni (poleg varnosti so problemi visoki toki praznjenja ki močno skrajšujejo življensko dobo, realno zdržijo pri enakem režimu cca x2 svinca).