EDR-event data recorder

disc

Guru
4. feb 2011
2.432
549
113
Okej in komu potem naj bi bili namenjeni tej podatki? Sej če ne veš, kaj točno se je zgodilo (kakšna je bila situacija) ti tej podatki nič ne pomenijo.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.530
2.907
113
v lokalni ostariji
disc proizvajalcu, da izboljša sistem varnosti...

tukaj se celo strinjam s sjtv1... na koncu bomo na račun "varnosti" imeli totalno kontrolo... eni se tega ne zavedajo in veselo ploskajo.

aja sjtv1 ni to zloraba sistema, pač odvetnik mora najti najboljše za svojo stranko. če je iznajdljiv pa toliko bolje.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Dokler se zadeva pridobi samo na sodno odredbo, kjer gre za primere kaznivega dejanja (kamor tudi hujši primeri prometnih nesreč spadajo), ne vidim prav nobenega problema, da se pregleda tudi podatke iz EDR.

Za lovljenje prekršarjev in podobne neumnosti, pa seveda ne.

Pa itak EDR ni narejen, da ti bo policaj to na licu mesta odčital. Še ko proizvajalec vozila dobi sodno odredbo, si za odčitavanje vzame tudi dolge mesece. Skratka zadeva v konceptu ni narejena za masovno procesiranje podatkov. Čeprav bi v anonimizirani obliki prišla prav, recimo za analizo vedenja voznikov in delovanja avtomobilskih sistemov.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
disc proizvajalcu, da izboljša sistem varnosti...
Kako pa proizvajalec pride do teh podatkov, oziroma na kakšen način jih zbira?
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.484
1.050
113
Obišči stran
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
V bistvu je tukaj predvsem vprašanje lastništva podatkov. So podatki na Q7 od lastnika avta ali od VW.
Jaz mislim, da proizvajalec brez jasnega soglasja lastnika ne bi smel zbirati nobenih podatkov.

Točno tako. Če želijo to zbirat naj uporabniku pač plačajo. Ali pa zadevo izklopijo. Brez soglasja se nebi smelo zbirat podatkov...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Podatki so praviloma last proizvajalca vozila, v nekaterih primerih celo proizvajalca posameznega modula, ki si logira določene podatke.
In v praviloma ostajajo v vozilih ter se sprotoma brišejo, oz. je na voljo le omejena zgodovina za diagnostične namene.
Itak formati in dekoderji niso javno objavljeni.

Recimo pri Toyota Safety Sense Premium sistemu, sistem shranjuje posnetke prednje kamere v situacijah, ko je prišlo do avtonomnega avtomatskega zaviranja. Pa noben na Toyota servisu ne bo znal slike ven potegnit. Bo moralo iti na kak Denso na Japonsko.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.420
2.375
113
Pomurje
Pa saj je logično, da so začeli snemat. Po "aferi" Toyotinih tepihov, se tudi firme nekako morajo zavarovati.
Ker človeška neumnost, pohlep.... nima konca, najebemo pač vsi uporabniki s tem, da nas nadzorujejo in kontrolirajo.

Res pa je, da bi nas o tem morali seznaniti in opozoriti npr. če zavestno izključiš možnost shranjevanja podatkov, nimaš možnosti tožbe,ker se ti je tepih zataknil.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.420
2.375
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Podatki so praviloma last proizvajalca vozila, v nekaterih primerih celo proizvajalca posameznega modula, ki si logira določene podatke.
In v praviloma ostajajo v vozilih ter se sprotoma brišejo, oz. je na voljo le omejena zgodovina za diagnostične namene.
Itak formati in dekoderji niso javno objavljeni.

Recimo pri Toyota Safety Sense Premium sistemu, sistem shranjuje posnetke prednje kamere v situacijah, ko je prišlo do avtonomnega avtomatskega zaviranja. Pa noben na Toyota servisu ne bo znal slike ven potegnit. Bo moralo iti na kak Denso na Japonsko.

in če te podatke zaradi razjasnitve povzročitve nesreče s smrtnim izidom zahteva sodišče, se ti podatki lahko uporabijo.
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
smisel EDR je? sprašujem zato ker ne vem kako lahko sploh pride proizvajalec do teh podatkov če ne pridejo do avta? al prek kakih satelitov pošiljajo spet brez naše vednosti?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Proizvajalec pride do teh podatkov, tako, da se pritakne s kablom na avto.

Drugače pa ja, dolgoročno bo verjetno šlo online. Kaka Tesla tako tudi počne. Domnevam da tudi BMWji nimajo tiste SIM kartice in Connected Car naprave serijsko samo zaradi lepega. Ampak zato, da avto pokliče "domov", ko neki začne štrikat.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Podatki so praviloma last proizvajalca vozila, v nekaterih primerih celo proizvajalca posameznega modula, ki si logira določene podatke.
In v praviloma ostajajo v vozilih ter se sprotoma brišejo, oz. je na voljo le omejena zgodovina za diagnostične namene.
Itak formati in dekoderji niso javno objavljeni.

Recimo pri Toyota Safety Sense Premium sistemu, sistem shranjuje posnetke prednje kamere v situacijah, ko je prišlo do avtonomnega avtomatskega zaviranja. Pa noben na Toyota servisu ne bo znal slike ven potegnit. Bo moralo iti na kak Denso na Japonsko.

Po nekateri (tudi EU) sodni praksi in tudi po mnenju večine proizvajalcev so last lastnika vozila. Problem je, da se o tem zbiranju ne obvesti voznika, pa tudi ni opt-out možnosti, ki bi morala biti. Vidim, da se bom v nasldnjih tednih s tem zabaval, tudi pri informacijski pooblaščeniki.
Dokler ni opt-outa, se tega ne bi smelo prodajat. Sploh glede na prihajajočo zakonodajo o osebnih podatkih (nova eU uredba).
O tem bi morali pred oz ob nakupu informirat kupca, mu razloæit kaj in kako se zbira, kdo in kako lahko dostopa in mu ponudit, da zahteva izklop.
Poleg tega bi morali biti ti podatki kodirani tao, da jih laho odklene le lastnik (torej lastnik vozila). Kot recimo podatki v iPhonu.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Podatki so praviloma last proizvajalca vozila, v nekaterih primerih celo proizvajalca posameznega modula, ki si logira določene podatke.
In v praviloma ostajajo v vozilih ter se sprotoma brišejo, oz. je na voljo le omejena zgodovina za diagnostične namene.
Itak formati in dekoderji niso javno objavljeni.

Recimo pri Toyota Safety Sense Premium sistemu, sistem shranjuje posnetke prednje kamere v situacijah, ko je prišlo do avtonomnega avtomatskega zaviranja. Pa noben na Toyota servisu ne bo znal slike ven potegnit. Bo moralo iti na kak Denso na Japonsko.

in če te podatke zaradi razjasnitve povzročitve nesreče s smrtnim izidom zahteva sodišče, se ti podatki lahko uporabijo.

Niti slučajno ne. To mora bit namenjeno le varnostnim analizam.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Meritve delovanja sistemov v avtu praviloma niso osebni podatki.
Če zapovrh zbrane podatke ne morejo identificirati s teboj, pa sploh. Bodisi ker ne shranjujejo da so jih dobili od tebe ali pa ta link brišejo - postopek anonimizacije.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Če so anonimizirani, za sodišče itak niso zanimivi, ker jih ne more uporabit (ker se ne ve, od katerega avta so). Kadar pa nsio anonimizirani, pa so osebni podatki. Sploh po novi uredbi, ki je izjemno ostra.
Osebni podatke je že mail naslov brez česarkoli drugega, recimo. Pa čeprav se iz njega ne da izvedeti nič.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.276
4.104
113
Uh bo treba oldtimerje imeti doma v garaži , če bo hotel človek še kdaj malo po gasu stopit.

 
Nazadnje urejeno:

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
v primeru smrti Haiderja so naslednji dan s pooblaščenca odpeljali razbitega phaetona s strani krovne družbe in ugotovili točno hitrost in potek nesreče

kar se tiče novega zakona: sami se bomo lahko odločili, kam bodo šli podatki iz motornega krmilnika (ali pooblaščencu ali servisu, ki deluje pod pogoji o skupinskih izjemah in izpolnjuje servisne norme za nova vozila oz. znotraj garancije), če sploh, prek določenih vmesnikov, v roku dveh let
V roku petih pa mora proizvajalec dovoliti, da se na vozilo namesti aplikacija, ki sporoča podatke na željeni servis.

Se pravi, da odpade zadeva, da proizvajalec prvi "ve", da na bmw f10 pušča hladilnik egr in hladilna teče v izpuh na lambdo, ki "aktivira" lučko motorne napake in se potem lahko povežeš le s pooblaščenčevim call centrom, ki ti poda opis napake na daljavo (govorim iz prakse glede na primer, ki se mi je zgodil).
Kdor prvi ve, prvi servisira :D
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Hmm...torej avto pelje prehitro, podre pešca, ta umre. Voznik pravi, da ni peljal več kot 35 kmh, peljal pa je v resnici 75, na cesti blato ali voda ali sneg, tako ni bilo mogoče izmeriti zavorne poti (en tak primer pač).
S to zadevo bi lahko ugotovili, da je ded peljal 75 in je to bilo krivo za smrt pešca. Enako bi lahko politik koga podrl v bosni ali kakor koli pač.

en tak primer, 4x4 avto, ugasnjen esp, led, kolesa se vrtijo 160, avto gre 40.
kako obsodiš voznika? po smoli na ledu, ali po objestni vožnji?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Tole ne uspe niti Kenu Blocku al kaj je ze...skratka z yt ga izrines kot keks.
Sicer pa, a sta z Robertom oba hkrati dobila voljo do pisanja na alterju?