Enkrat bom moral testirat kakega full suspension e-MTB. Nimam nič proti njim, dobim pa občutek, da so večinoma namenjeni za kolesarske steze okoli Kranjske Gore (kjer jih vidim največ). Kjer pa je polno vzmetenje overkill in služi zgolj postavljanju. Mislim, da tudi od tu slab imidž e-MTBjev.
V hrib verjamem, da delujejo dobro (dokler ni prazna baterija). Najbolj me zanima, če ga lahko tudi v dolino uporabljam kot uporabljam svoje polnovzmeteno enduro kolo, torej enoslednice, korenine, skale, skoki... Malo sem skeptičen kakšna je okretnost zaradi teže.
Prav tako ne vem kako je pri nas z e-kolesi v bajk parkih. Za ZDA vem, da jim ponekod niso naklonjeni. Sicer nihče ne bo kupil električnega kolesa za bajk park, ampak če že imam full suspension e-MTB za nekaj k€, ne bi kupoval še enega "navadnega" za 3-5x na leto.
Kar se pa tiče opreme, pa...Težko mi bo nekdo prodal kolo za 4000€ z deore prestavami in suntour vilico...ampak se pa najde tudi solidno opremljene v tem rangu.
Sem vozil HT in FS z zelo podobno opremo. Ker tudi sedaj vozim FS mi je bil HT samo težka krava, ki gre dobro v hrib.
Čeprav podobno velja za oba, bom v nadaljevanju pisal za FS.
Oprema: xt, vzmetenje spredaj yari + zadaj fox.
Za v hrib in po ravnem gre super, se ti kar smeji ko šibaš v hrib 15+ km/h. Teže cca 22 kg niti ne čutiš. Brez pedaliranja ne gre oz. elektrika ti "samo" pomaga, nastavljaš lahko moč (enkaj takega: eko-normal-boost). Omejitev hitrosti je na vseh (večini
) omejena na 25 km/h. To pomeni, da ko dosežeš to hitrost, ti pogon odklopi. Na enakih poteh v hrib, kot jo opravim z mojim FS sem bil kar hitrejši, a nič manj utrujen. Če se želiš peljati hitro, moraš pritiskati.
V dolino oz. pri spustih je stvar drugačna. Teža se konkretno pozna. Zaradi mase v daljših zavojih leži dobro (skoraj boljše od klasike, v primerjavi z mojih FS ima 8 kg več), da se ga lepo položiti, vendar rabiš precej več moči, da ga krotiš. Vzmetenje dela solidno, je prilagojeno masi, vendar kolo pri skokih in kratkih zavojih neokretno in neigrivo. Na stezah, koreninah, ali ko je treba kolo poriniti, delaš in preklinjaš maso. Upoštevati pa je treba, da ko dosežeš 25 km, od pogona nimaš nič.
Po cca 2-3 urah igračkanja gor-dol po okoliških gričkih (s cca 700 višinci) sem bil enako utrujen, kot če bi se vozil "na žgance", le da sem prevozil več km v istem času. Napoljenost baterije je po koncu ture znašala cca 25%.
Po mojem mnenju je E-FS super za nekoga, ki mu ni prioriteta leteti v dolino ali se igrati po stezicah, delati wheeelie, ampak uživati nekaj ur po ne preveč zahtevnih (čeprav kolo zmore) stezicah, slabih makadamih ipd.
Trenutno ob takih cenah in masi zame ne pride v poštev. Z leti, ko bodo cene (morda tudi masa) šle dol, moja želja po hitrosti v dolino pa zmanjšala, bo sigurno v izboru za naslednje (gorsko) kolo.