e-MTB kolo

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
525
176
43
Enkrat bom moral testirat kakega full suspension e-MTB. Nimam nič proti njim, dobim pa občutek, da so večinoma namenjeni za kolesarske steze okoli Kranjske Gore (kjer jih vidim največ). Kjer pa je polno vzmetenje overkill in služi zgolj postavljanju. Mislim, da tudi od tu slab imidž e-MTBjev.
V hrib verjamem, da delujejo dobro (dokler ni prazna baterija). Najbolj me zanima, če ga lahko tudi v dolino uporabljam kot uporabljam svoje polnovzmeteno enduro kolo, torej enoslednice, korenine, skale, skoki... Malo sem skeptičen kakšna je okretnost zaradi teže.
Prav tako ne vem kako je pri nas z e-kolesi v bajk parkih. Za ZDA vem, da jim ponekod niso naklonjeni. Sicer nihče ne bo kupil električnega kolesa za bajk park, ampak če že imam full suspension e-MTB za nekaj k€, ne bi kupoval še enega "navadnega" za 3-5x na leto.

Kar se pa tiče opreme, pa...Težko mi bo nekdo prodal kolo za 4000€ z deore prestavami in suntour vilico...ampak se pa najde tudi solidno opremljene v tem rangu.
 

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.067
127
63
Enkrat bom moral testirat kakega full suspension e-MTB. Nimam nič proti njim, dobim pa občutek, da so večinoma namenjeni za kolesarske steze okoli Kranjske Gore (kjer jih vidim največ). Kjer pa je polno vzmetenje overkill in služi zgolj postavljanju. Mislim, da tudi od tu slab imidž e-MTBjev.
V hrib verjamem, da delujejo dobro (dokler ni prazna baterija). Najbolj me zanima, če ga lahko tudi v dolino uporabljam kot uporabljam svoje polnovzmeteno enduro kolo, torej enoslednice, korenine, skale, skoki... Malo sem skeptičen kakšna je okretnost zaradi teže.
Prav tako ne vem kako je pri nas z e-kolesi v bajk parkih. Za ZDA vem, da jim ponekod niso naklonjeni. Sicer nihče ne bo kupil električnega kolesa za bajk park, ampak če že imam full suspension e-MTB za nekaj k€, ne bi kupoval še enega "navadnega" za 3-5x na leto.

Kar se pa tiče opreme, pa...Težko mi bo nekdo prodal kolo za 4000€ z deore prestavami in suntour vilico...ampak se pa najde tudi solidno opremljene v tem rangu.

Sem vozil HT in FS z zelo podobno opremo. Ker tudi sedaj vozim FS mi je bil HT samo težka krava, ki gre dobro v hrib.

Čeprav podobno velja za oba, bom v nadaljevanju pisal za FS.
Oprema: xt, vzmetenje spredaj yari + zadaj fox.
Za v hrib in po ravnem gre super, se ti kar smeji ko šibaš v hrib 15+ km/h. Teže cca 22 kg niti ne čutiš. Brez pedaliranja ne gre oz. elektrika ti "samo" pomaga, nastavljaš lahko moč (enkaj takega: eko-normal-boost). Omejitev hitrosti je na vseh (večini ;)) omejena na 25 km/h. To pomeni, da ko dosežeš to hitrost, ti pogon odklopi. Na enakih poteh v hrib, kot jo opravim z mojim FS sem bil kar hitrejši, a nič manj utrujen. Če se želiš peljati hitro, moraš pritiskati.

V dolino oz. pri spustih je stvar drugačna. Teža se konkretno pozna. Zaradi mase v daljših zavojih leži dobro (skoraj boljše od klasike, v primerjavi z mojih FS ima 8 kg več), da se ga lepo položiti, vendar rabiš precej več moči, da ga krotiš. Vzmetenje dela solidno, je prilagojeno masi, vendar kolo pri skokih in kratkih zavojih neokretno in neigrivo. Na stezah, koreninah, ali ko je treba kolo poriniti, delaš in preklinjaš maso. Upoštevati pa je treba, da ko dosežeš 25 km, od pogona nimaš nič.
Po cca 2-3 urah igračkanja gor-dol po okoliških gričkih (s cca 700 višinci) sem bil enako utrujen, kot če bi se vozil "na žgance", le da sem prevozil več km v istem času. Napoljenost baterije je po koncu ture znašala cca 25%.

Po mojem mnenju je E-FS super za nekoga, ki mu ni prioriteta leteti v dolino ali se igrati po stezicah, delati wheeelie, ampak uživati nekaj ur po ne preveč zahtevnih (čeprav kolo zmore) stezicah, slabih makadamih ipd.

Trenutno ob takih cenah in masi zame ne pride v poštev. Z leti, ko bodo cene (morda tudi masa) šle dol, moja želja po hitrosti v dolino pa zmanjšala, bo sigurno v izboru za naslednje (gorsko) kolo.
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113

luka51

Guru
16. avg 2007
14.466
5.765
113
zakaj rabiš vzmetenje za kolesarjenje po ravem. Najprej to razčistimo. Druga stvar zakaj e za po ravnem. Gonit boš še vedno mogo. Ni to moped. Tak da če si zaj len, z e peciklom neboš nič majn len in bo počival v garaži.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
Sej nisem siguren, da rabim eMBT, si ga pa zelim. Zato me zanima, ce kdo pozna predvem razliko med BOSCH in Yamaho motorjem in 27 vs. 29 gume. Hvala.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.234
3.883
113
27.5 je bolj okreten na terenu, ki pa ga praviš da ne boš vozil, tako da...če nisi meter in pol čevapa, da bi rabil S velikost, potem bo 29 pravi, za motor te boli qrac, vzameš tistega, ki lepše zgleda (na avtu).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Vojnik

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.231
5.661
113
Za po ravnem etak 29" etak...razen če si majhen in posledično rabiš manjši okvir. Ampak tam ti že etak "pripadajo" 27.5 serijsko zravn...

Od vzmetenja....sprednje vilce so fajn za met...sploh če maš zaklep na balanci!

Se pravi ti rabiš met XC kolo (hardtaila)...pa da je na motor...

Pa kolk se poznaš samsebe...če se zna kasneje zgodit da te bo lenoba zapustila...se ti splača stisnt zobe in izprsit za kak boljši /dražji model ;)

Tko sem bil jaz...kupil kolo...valda sem se malo preseraval in sem vzel way boljšega kot bi ga rabil...nakoncu sm pa čist not padu tko da mam sedaj lih taprav bajk za svoje potrebe :)
 

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.435
973
113
Kamele0N, hvala. Kaj pa priporočaš glede motorja? BOSCH ali Yamaha? Menda naj bi bil od Yamahe energetsko manj potraten... Je pa verjetno servisni support od BOSCHa boljši...
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.234
3.883
113
Po tem tvojem receptu folk kupuje bicikle z dirkalno geometrijo (dražje je seveda boljše), neudobne za popizdit in se zato manj in slabše vozi kot bi se sicer. Velja tako za cestna kolesa kot mtb. Enako je pri smučeh.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.231
5.661
113
Vojnik sem "na žgance" tko da e-whatever me ne zanima (vsaj pri tem zdravju ki ga imam)

jello kaj hočeš povedat? Imam Cube acid....če dam gor krampe je za na Toško čelo...če pa zamenjam za 1.5 cestne pa za na Franjo... Po geometriji je podoben treking kolesu... Vojnik pravi da on bi bolj po ravnem...malo makedama... Pa da ne bi cenovno nekaj pretiraval...

XC brez motorja zanj so okol 800-1100eur rang... Full suspension pa od 1400naprej... Raje 1600....pa sploh ni nujno da ga rabi...
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Vozil se tole : https://www.google.com/search?q=mer...d=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=tVS2CklmBWxOVM:
Nevem, mešane občutke sem dobil. V klanec ti lepo pomaga, sploh na boost pomoči. Dobr je, ko greš po res slabem terenu, ker ti pomaga zavrtet kolo oz kamen vrže izpod kolesa ti pa lahko vrtiš naprej, čeprov si dejansko zavrtel pedalo v prazno. Gume so konkretno široke tako da ni problem kjerkoli peljat. Koliko časa zdrži baterija pa nevem, ker sem naredil premalo km. Aha, pa teža kolesa me tudi ni motila po slabem terenu na vzgor kot ne po asfaltu navzdol. Zanimivo.
Pol pa minusi. Da E pomoč vgasneš, JAO tiščiš k butl. Če imaš E prižgano, ti dela sam do 25 na uro, kar je več je spet ena sama jeba. Za dotični kolo lahko povem, da je imel preveč široke Maxiske, vzmetenje prvo malo čudno nastavljivo, po nekih stopnjah a ne moreš zaklenit. Za dolgo turo po asfaltu ni, škoda gum in najbrž bi baterija hitro pošla. Zavore verjetno tudi ne bi bile za kaj resnega saj je bil kr tanek disk napram mojim, ki so 180 shimano. Mislim, da je na Meridi sram, ne me držat za besedo.
To so moje ocene za kratkem testiranju, ne od profija. Verjetno kolo mišljeno, da ti pomaga nekam v dolg klanec, potem pa kak trail nazaj nazaj v dolino.
Če bi imel kolo dlje časa bi se najbrž navadil vozit
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.466
5.765
113
Vsi diski so enako debeli, razen Magura ima za las debelejše.
Neja reči GORSKO kolo in da ni za po asvaltu. Kdo bi si mislil.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Sem vedel da mi boš neki nazaj povedal :D. Prid na vrhovško goro enkrat in greva na pivo, če si že dovolj star, da mi malo rasvetliš pojme in kak nasvet daš. Tut gorsko je za po asfalti, sam za kako ceno trplenja.