Dvoriščna vrata, pogoni, stebri itd

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Pomladi bom začel urejati "zadnjo" stvar pri gradnji hiše in to so dvoriščna vrata ter zid.

Nekako sem si zamislil, da bi imel cca 60 cm zida, nato pa na skupni dolžini 11 metrov 5 stebričkov, ki bodo skupaj z spodnjim zidom (60cm) bili visoki cca 150 cm. Seveda moram pridobiti prej še lokacijsko informacijo, da ne bo težav (čeprav je prej zid že obstajal približno enako visok, vendar brez stebričkov).

Širina cesta je 320 cm in takšna bi bila tudi potem širina vrat. Sam se mogoče bolj nagibam k krilnim vratom z hidravličnim pogonom, kot pa pomičnim vratom preko zobnikov, čeprav lahko uporabim tudi te, ker bo zid raven na obeh straneh. Kakšno je vaše mnenje glede vrat? Razlika v ceni med krilnim in klasičnim pogonom je kar precejšnja, krilni je praktično enkrat dražji.

Vrata še ne vem kakšna bodo, izbiral pa bom med klasičnimi kovanimi in inox. So lahko za dolžino vrat 320 cm samo enokrilna ali morajo biti dvokrilna? Rad bi imel tudi možnost,da bi znotraj teh vrat imel še ena vrata (baje se reče sekcijska), skozi katere bi lahko hodili noter, ne da bi odpirali celotna vrata (recimo ko gre otrok v šolo)

Zidaki, s katerim bom gradil zid so velikost 40x20x20. V programu proizvajalec teh zidakov, nima izdelka, posebej za zidanje končnih stebrov. Bo recimo dovolj močno, če bo steber ker dejansko polnjen zidak 40x20x20, ali je boljše, da naredim za steber dva zidaka prečno skupaj in to bo potem dimenzije 40x40?

Če ima kdo kakšen nasvet kje dobiti poceni in dobre pogone, vrata itd naj sporoči, lahko tudi zasebno.
Zaželene tudi cene vsega.

Hvala
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.247
324
83
Drsna vrata manj prostora zavzamejo kot dvokrilna. Če nimaš težav s prostorom znotraj drovišča potem ni panike, ampak moraš vedeti da je prostor kamor se odpirajo potem "mrtev prostor". Jaz bi, če je možnost, raje dal drsna. Problem slednjih pa je, tako kot pri meni, da bi moral drsna namontirati v smer proti hiši, in bi mi "sekala" pot osebnih vhodnih vrat...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.259
1.892
113
zavisi kaka je situacija na 'terenu' oz. kak opcija bib ila sploh mogoča.

Osebno sem privrženec drsnih....ker je lahko takoj za njimi 'predmet' avto, ni problema ob večjem sneženju (z odpiranjem oz. pluženjem snega), pa še precej bolj zanesljiva zadeva se mi zdi.

Seveda pa mora biti prostor, da drsijo ob ograji - torej je precej odvisno od same postavitve vrat napram parceli/ograji.

Tak da...samonosna drsna vrata...to je tisto pravo
smirk-1.gif
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Osebno sm vsekakor za drsna, poglej motorje od Nice, super zadeva
zmaga.gif
Važno je da imajo te motorji sistem da preden se ustavi da začne poačsi bremzat. +imaš recimo program da ti vrata samo za cca 1-1,5m odpre itd..

Mislm da je naš motor nekak takega (tle je mal novejši dizajn)

Nice

Edin ne vem zdele ali je ta močnejši oz RO-kit.


Pa čist tak nasvet, vedno je tista grda protiutež na drsnih vratih (trikotnik
grin1.gif
Je pa spet stvar okusa..
 
Nazadnje urejeno:

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Hvala vsem za odgovore. Verjetno se bom resil odločil kar za klasično varianto, se pravi drsno.

Me pa še nekaj zanima.

Jaz kupim zdaj ta celoten pogon v kitu. Kupim posebej letev oziroma mi jo dobavi tisti, ki bo delal vrata.
A je potrebno zdaj, ko bom zidal zid (okrasni zidaki, ki bodo v celoti betonirani dimenzije 50x25x20) narediti še kaj drugega razen elektriko? Je potrebno na notrašnji strani zidu (stebra) zabetonirati betonsko ploščo, da se bo tja fiksiral motor? Elektriko pripeljemo verjetno potem spodaj pod to betonsko ploščo?

Drugo:

Če se odločim za drsna vrata, je potrebno potem po asfaltu postaviti vodilo (šino) po katerih bodo vrata drsela? Namčre asfalt je že narejen in tega prej nisem predvidel. Da bi pa sedaj rezal v asfalt in betoniral vodilo mi pa ni. Potem se raje odločim za hidravljične stranke roke.
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Drsna vrata daš samonosilna, torej ne rabiš vodil po katerih tečejo
smirk-1.gif
. No in tm k nardiš steber da jih nosi (zabetoniraš) daš v notranjosti še manjšo plato kamor motor fiksiraš. Štrom spelješ spodaj pod to plato iz hiše.

Najbrš bo treb mal na dvorišču poštemat
smirk-1.gif
)

Pač govorim zelo na pamet ker ne vem kako točno imaš rešeno zadevo.

Vsekakor lahko doma kkšno sliko naredim, za kakšno idejo.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Beton mora biti kar močen tam kjer montiraš vodilna koles, ker se cela vrata opirajo na ta beton, nekje na netu je pdf z priporočilom kam lahko vijačiš vodilo in kakšen naj bo beton. Glede pogona je res NICE dober, sam ga nimam ampak imam za garažna vrata njihova pogona in po treh letih b.p. funkcionirata. Daljinca vlečeta zelo daleč. Pri pogonu ponavadi dobiš zobato letev zraven, boljša je plastična ker je potem pogon manj glasen. Kolesca in cev (vodilo) dobiš že gotovo za kupit tako, da si lahko vrata narediš sam b.p. Tudi jaz bi podaljšal vrata tako kot pravi Cupra, je lepše za videt, tistih par m železja pa te nebo ubilo. Če bo ograja železna, jo daj obvezno vroče cinkat, vse ostalo nebo držalo. Pri nas ni cinkana in bom moral letos verjetno narediti novo, držala je 15let z tem, da jo je bilo potrebno na vsake 2~3 leta barvat.
 

excalibur

Pripravnik
24. sep 2007
321
0
16
je ni
Jups...in pol stat nonstop zraven in gledat delavce kaj delajo in jih malo usmerjat in jim po potrebi zatežit. Ko smo mi odpeljali naš porton na cinkanje jim je med dvigovanjem cca. poltonski porton (+/-) kar padel po tleh in se nekoliko zvil (na žalost smo to opazili komaj, ko smo ga pripeljali nazaj domov in ga postavili v šino
frown-1.gif


Ko pa smo peljali ograjo gor na cinkanje smo jim rekli kje imajo luknje, da lahko primejo in potopijo v cink (smo jih naredili že sami na bolj skritem mestu in jih s tem seznanili) in pol smo šli stran - NAPAKA!!! Ko smo prišli nazaj spet piz.darija...so oni naredili kar nove (seveda na bolj vidnem mestu tako, da je bilo kasneje potrebno štukanje oz. krpanje teh njihovih lukenj).

Tako je, če so v SLO edini za cinkanje tako velikih stvari in nimajo konkurence
10.gif
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Zato je skor boljš da ti en ograjo naredi in nej se pol oni j.
grin1.gif


Sej doma smo tut skor brez ustal, ker majstr, ki jo je peljal cinkat, mu je nazaj grede en kamjon prkolco zapel
bonk.gif
k sreč ni blo hujšga.

Doma edin razmišljam, da bi čez čaš dal še prašno štrihat
smirk-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

excalibur

Pripravnik
24. sep 2007
321
0
16
je ni
Ja sej nam je delal en kolega - in to zastonj oz. za protiuslugo (cca. 5 metrski porton plus še kup ograje okoli bajte - od uka kakih 40 - 50 metrov ). Če bi vse to dali delat enemu majstoru bi nas opalil za tako ceno, da bi blo grdo videt oz. si tega verjetno niti ne bi privoščili. Pa še prevoz smo si pol zrihtali zastonj oz. za par litrov vina tako da se je splačalo pol ročno naravnat porton (macola v kombinaciji z lesom je majka
grin1.gif


Ja sej tudi mi smo pol cink najprej prebarvali s pomočjo kompresorja s črno barvo in pol smo se čez zaj.ebavali s čopičem z zeleno barvo - ni cel porton zelen, ampak smo, kako se reče, pikirali?, skratka počutili smo se skoraj kot umetniki, ko smo mahali s tem čopičem in občasno nanašali zeleno barvo
grin1.gif
 

CupraR

Majstr
21. sep 2007
5.639
146
63
Uf, da daš še ograjo naenkrat tko komplet delat te res zvije
grin1.gif
Že sam dvoriščna vrata so lep zalogaj,(3-4.000€) kaj šele da bi si kej zmišljeval..
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
KSZ

Spet rabim vaše nasvete oziroma izkušnje.

Zdaj sem tako daleč, da se načeloma odločam med dvema opcijama in sicer:

1) vrata iz INOXa in krilni pogon
2) vrata iz ALUMINIJA in drsni pogon ( v tem primeru gre za samonosna vrata)

V prvem primeru (INOX) bi mi delal neki popoldanski mojster, v drugem primeru (ALUMINIJ) pa privat firma (ne smem delat reklame).
Cena je povsem identična.

Tudi vrata so približno enake oblike.

Vidim prednosti in slabosti INOXa, vidim prednost samonosnih vrat, tako da se resnično težko odločim kaj bi vzel.

Vaše mnenje?
 

sbor

Pripravnik
22. avg 2007
562
0
16
Aluminij ima prednost da je bistveno lažji kot inox, ga je pa vseeno potrebno zaščiti (eloksiranje) in ne vem koliko časa drži zaščita - malo preveri. Inox seveda ni potrebno naknadno obdelovati. Vidim tudi problem pri aluminiju, da ga težko naknadno popravljaš (oz. so redki mojstri) če se ti kdaj kaj poškoduje. Inox lahko seveda variš z elektrodami.
Tako da za isto ceno bi se sigurno odločil za inox, ki je skoraj doživljenjska reč, aluminij bo bol rizkantna zadeva, pa utrujanje materiala itd.
Razmisli pa najprej, če ti je res vseeno ali krilna ali drsna vrata. Ker krilna so res prostorsko potratna, temeljenje je pa konec koncev za oboje isto. Pa še elektronika za drsna je bolj enostavna.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Krilni pogon mi je predlagal izdelovalec Inox vrat. Sam se po eni strani tudi bolj nagibam k drsnim. Vendar mislim, da bo potem potrebne precej večja dolžina INOX vrat, če bodo narejena kot samostoječa. S tem bo konkretno večja tudi cena. Verjetno je prav zato gospod, ki dela INOX vrata predalagal krilni pogon.

Odločitev je res težka
smile-1.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
inox je inox.

odprtina, ki se zapira je v obeh primerih ista, pri samononih imaš dodatno še protiutež, ki je pa z vidika materiala zanemarljiva cena, z vidika izdelave pa tudi izredno preprosto.

utež je ponavadi samo okvir, cena materiala pa tudi ni strašna.
 

Kara_Demz

Pripravnik
7. avg 2007
506
0
16
V zakup je treba vzeti tudi, da so drsna vrata pri odpiranju in zapiranju dosti počasnejša, kot pa dvokrilna. Če to ni ovira, potem so drsna vrata boljša.

Organizirati bo treba tudi osebni prehod, ... zmanjkuje prostora, (celotna širina menda 3,2 m ?) .
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Osebni prehod bo ločen od teh vrat ravno zaradi majhne širine vrat.

Malo sem se pozanimal in lahko predelamo tudi INOX vrata na drsni sistem, le da so potem vrata večja za 1/3 in posledično tudi dražja za 1/3.