Dizlaši....

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.610
4.563
113
50
Na sončni strani ALP
Mislim, da v vseh navodil za uporabo vozila piše, da ni priporočljivo ogrevati avto na mestu ampak, da se vsedeš v avto, zaberglaš in odpelješ.
grims-1.gif
 

Clueless

Fizikalc
5. avg 2007
745
86
28
A dej. Kolikokrat pa je -18 v sezoni? Za povprečne minuse je to top zadeva. Pa ne zato, da bi šparal avto ampak zato, da se normalno oblečen usedeš v topel avto pa tudi stekel ni treba drgniti. Na A6 imam timer pozimi nastavljen na max. pol ure in mi lepo ogreje motor in kabino na neko sprejemljivo temperaturo. Po zagonu motorja pa sta olje in voda tudi zelo hitro na delovnih temperaturah. Na Phedri pa dejansko skoraj ves čas vožnje dogreva še kabino, ker je bistveno več volumna za ogrevati pa tudi zastekljenih površin je bistveno več. Akumulatorja sta 100Ah in še nisem imel problemov.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
če se je že tema zapeljala na webasto grelce....

dajmo razjasnit na kaj pravzparav sploh deluje grelec....da ne bomo razglabljali o akumulatorjih....

Webasto grelec (in podobni) delujejo na gorivo iz avtomobilskega tanka, grelec je podoben tistemu v peči na olje, torej gorivo pride v komoro, se pomeša z zrakom, vžigalna "svečka" pa gorivo segreje do nivoja vžiga. Pricip je podoben pri dizelskih in bencinskih motorjih, pač šobe so drugačne in pa krmiljenje je drugačno zaradi specifik goriva.

Izgorelo gorivo gre skozi izpušni sistem na prosto (webasto ima svoji izpušno cev). Komora okrog gorilca je vodni toplotni izmenjevalnik, ki je vezan na bypass hladilnega sistema avtomobila.

Če je grelec avtonomen potem vsebuje še pumpo ki vodo poganja po sistemu do pečke gretja, čez motor nazaj v grelec. Grelci grejejo do nivoja ko se termostat še ne odpre zato topla voda ne kroži čez hladilnik vozila (logično ane). Ločena elektronika skrbi še za pogon ventilatorja ki greje kabino (elektronika vključi ventilator ko je voda dovolj segreta).

Neavtonomni tovarniško vgrajeni grelci delujejo po istem principu s tem da tam vodo poganja pumpa vozila. Delujejo ko vozilo obratuje.

Obstjajajo tudi "zračni" grelci, ti so bili popularni včasih ko so se dobila vozila brez gretja oz. s slabim gretjem preko pečke (tovornjaki, traktorji). Zračni grelec ne greje vode, ampak dirketno ogreva zrak in ga potiska v kabino. Koliko se ta princip danes uporablja v avtomobilih ne vem, verjetno ne več veliko, se pa v tovornih vozilih (recimo šleparjih kjer vozniki spijo v vozilu).

To je to! Obstajajo pa tudi el. grelci ki se jih priključi na 220V in grejejo vodo/zrak. To je recimo uporabno če nimaš garaže imaš pa vozilo pred hišo. Cena takih grelcev je ustrezno nižja je pa res da ne nudijo toliko konforta oz. rabijo el. prikjuček in pa na kable ne smeš pozabit. V dobi el. vozil ki kao prihaja bodo ti grelci več ali manj serijsko!
 

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
398
83
Las Vegas
ko je bilo minus 4 zunaj mi je verglal cca 2-3 sekunde, predvčirajšnjim sem nato zmeril grelne svečke in glej ga zlomka 3 so bile hin
confused-1.gif


Kupil pa sem febi grelne svečke .... ima kdo izkušnje z njimi za tdi afn motorje ... bile so poceni in tudi edine na zalogi pri mojem prodajalcu.