Diesel ali bencin?

o0o0ki

Pripravnik
21. apr 2008
323
0
16
Ljubljana
Že kar nekaj časa se odločam za na kup "novega" avtomobila, in sicer passata 1.9 tdi letnik 2002-04. V tem obdobju poznamo 2 motorja, in sicer 1.9 tdi 74kW (101KM) in 1.9 tdi 96kW (131KM).
Zanima me, če je morda tu na forumu kdo lastnik takega avtomobila oz pozna ti dve mašini.
Bi mi znal kdo povedat porabo goriva za obe mašini?
Najbolj pa me zanima naslednje. Je motor "odporen" na kratke vožnje? Predvsem me zanima za zimski čas, ko je zunaj precej mrzlo. Do službe imam namreč le 5 minut vožnje. Bi kaj pomagalo, če ga 2 minuti preden grem od doma, prižgem? (nekateri pravijo, da je zelo priporočljivo, drugi pa pravijo, da se itak avto ne segreje na mestu)

Bi bil avto dovolj dobra izbira ali raj premislim in kupim bencinarja?

Hvala za odgovore!

Lp, Rok
wink-1.gif
 

scott

Pripravnik
1. sep 2007
405
1
18
Jaz imam (še) Passata 1.9 TDI l. 2001 (modelno leto 2002), 74 kW. Poraba je od tam nekje 5.5 do 7 l/100. Na daljše vožnje komot prevoziš 1000 km/tank, mislim da ima 62 l. Pozimi po mestu pa do 7 l/100. Kratke relacije niso problem. Tudi jaz sem se vozil 10 min v službo pa ni nič narobe. Ne, nikol ni crknila nobena šoba, nikoli nisem zamenjal LMM, nikol ni crknil dvomasni vstrajnik, nikol ni bilo treba zamenjat rok, nikol ni pil olja...
Tisto ogrevanje pred vožnjo pri dizlu nima nobenega smisla, ker se itak ne bo segrel.
130 konjski Tdi je malo bolj poskočen, ima 6-stopenjski menjalnik, poraba pa je malo višja. Bencinarja pozabi pri Passatu.
 

o0o0ki

Pripravnik
21. apr 2008
323
0
16
Ljubljana
V službo se vozim vsakodnevno imam pa tudi kar nekaj relacij na mesec, iz Ljubljane proti Murski Soboti.

Scott, hvala ti za tole!
smile-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Poraba za 96 kW:

https://www.youtube.com/watch?v=ETR73wvdOYM

Čez poletje, pozimi gre povprečje gor in se giblje okoli 6,7 (čez največji mraz) zdaj je trenutno 6,3 (jesen).

Kratke vožnje...jaz ima do službe 1,5 km pa se vmes še ustavim (to že zadnja 3 leta)...pa mi avto stoji zunaj. Tak da..nimaš kaj gret...vžgeš in greš.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
ksz

ne vem, zakaj bi pri Passatu pozabil na bencinarja? 18T je odličen motor.

Seveda pa ostane težava kratkih voženj, saj gre spet za turbinski motor.

Avtorju: če mrzlega turbinca ne tiščiš, turbina zdrži
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Za kratke vožnje (do 10km) sploh ni priporočljivo uporabljat motorja z veliko kubaturo, enostavno zato ker se ne segreje v tem času. Recimo 1.9TDI za 5 minut vožnje se črtica za temperaturo sploh ne bo dvignila. Seveda poleti ni problema, pozimi pa zmrzuješ in drsaš led s šip. Poraba na tako radaljo pozimi pa je tudi nekako 10l/100km in več, če ga ogrevaš na mestu pa še več.

Prednost bencinskega motorja je manjša prostornina in manjša "učinkovitost" kar pomeni, da se motor prej ogreje; samo za 5min vožnje niti 1.6 motor v passatu ne bo ravno odlična izbira.

Motor se bo ENAKO oz. MANJ uničil če narediš dnevno 2x5km, kot pa če narediš dnevno 2x80km .. torej vseeno je, samo eno jajce z 1.0l mašino se bo ogrel po 2min vožnje in imel porabo 6l/100km!

Glede izbire med švohotnejšim in bolj navitim 1.9TDI bi izbral močnejšega, sploh če ima 6 prestav ... poraba je pri obeh motorjih z enakim stilom vožnje tam-tam!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Citat:
Uporabnik o0o0ki pravi:
V službo se vozim vsakodnevno imam pa tudi kar nekaj relacij na mesec, iz Ljubljane proti Murski Soboti.

Scott, hvala ti za tole!
smile-1.gif

Koliko km narediš na leto? Ker s tem kar si opisal nekako nima smisla (finančno) it na dizla. Sploh pri passatih imaš razmerje med ceno dizla in bencina ogromno, recimo ko sem sam kupoval sem ugotovil, da za precej nižjo ceno od švoh dizelskega ropotala z osnovno opremo dobim polno opremljenega in še enkrat močnejšega bencinarja - ob tem ne pozabit, da passata dizla z malo km težko (nemogoče) najdeš, medtem ko pri bencinarju ni tak problem. Pa na koncu ugotoviš, da (nižja) poraba niti približno ne prinese notri stroškov nakupa in pa popravil!

Nasvet: če ravno ne veš zakaj dizla, bi raje pogledal potem bencinarje!
 

scott

Pripravnik
1. sep 2007
405
1
18
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
ksz

ne vem, zakaj bi pri Passatu pozabil na bencinarja? 18T je odličen motor.

Seveda pa ostane težava kratkih voženj, saj gre spet za turbinski motor.

Pozabil sem 1.8 T, edini dober bencinar pri Passatu prejšnjih generacij. V mislih sem imel bencinarje 1.6 in 2.0, pa prej 1.8 brez T.
 

scott

Pripravnik
1. sep 2007
405
1
18
Citat:
Sploh pri passatih imaš razmerje med ceno dizla in bencina ogromno, recimo ko sem sam kupoval sem ugotovil, da za precej nižjo ceno od švoh dizelskega ropotala z osnovno opremo dobim polno opremljenega in še enkrat močnejšega bencinarja. Pa na koncu ugotoviš, da (nižja) poraba niti približno ne prinese notri stroškov nakupa in pa popravil!
To "švoh dizelsko ropotalo" je bilo že pri nakupu cenejše od "še enkrat močnejšega bencinarja". Po toliko letih pa ima po tvojih besedah dizel zdaj precej višjo ceno. Kje je tu logika?
evil.gif


Evo to maloprodajne cene iz poletja 2001, Passati z enako opremo:
1.6 bencinar 75 kW 4.023 miljona sit
2.0 bencinar 85 kW 4.661 M
1.8 T bencinar 110 kW 4.815 M
1.9 TDI 74 kW 4.322 M

Kaj pa izguba vrednosti, očitno je precej velika razlika med dizlom in bencinarjem?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Cene novega nimajo vpliva na cene rabljenih - tu je princip ponudba in povpraševanja in 1.9TDI so na vrhu lestvice povpraševanja! Poglej si cene na avto.net, povprečna razlika je tako na pamet rečeno 1500EUR.

Povprečna poraba je cca. 2 l višja za bencinarja, in če delaš letno 15k km prišparaš cca. 300l goriva z dizlom. Če imaš avto 3 leta ne pridelaš notri razlike, pri prodaji nekaj več profitiraš z dizlom ampak še vedno je sumarno tam tam.

Poleg tega sem pa že omenil, dizla takega letnika ne dobiš z malo km, če pa že resnično dobiš takega ima ceno pa še toliko višjo!
grims-1.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Če delaš pa 30k km na leto pa zna biti razlika med 1.8T in 1.9TDI skoraj 1000€ letno, kar je že kar lep kupček denarja.
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:

Čez poletje, pozimi gre povprečje gor in se giblje okoli 6,7 (čez največji mraz) zdaj je trenutno 6,3 (jesen).

Fiiiiiii juuuuu
redface-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
Citat:
Uporabnik o0o0ki pravi:
Bi kaj pomagalo, če ga 2 minuti preden grem od doma, prižgem? (nekateri pravijo, da je zelo priporočljivo, drugi pa pravijo, da se itak avto ne segreje na mestu)

oljna črpalka v 20-25s opravi svoje.....

Je pa res da Utiševalec pravi da se 0W40 nekako hitreje segreje na delovno temperaturo...sam pazi da ne skuhaš motorja
hysterical-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
na 1.8T ki je "malo bolj moderen AGU" kot stari v passatu podolgem imam narejenih preko 100.000km, brez ENE okvare na motorju
na AVF 130PD passatu jih je naklepanih 250.000 od tega v enem letu skoraj 60.000 z moje strani, je pa na 4bicikle s torsen pogonom in je poraba 8 do 8.5 - na fure cca 300km ++ pade tudi na 7.3 s tempomatom na 150

jaz bi 100% za tako vožnjo kot jo ti opisuješ vzel passata highline 1.8T, menjal spodaj ležaje ojnične in glavne, diverter ventil za kovinskega in snel kat + čip: odličen avto, sploh s 4motion pogonom
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
...Poraba na tako radaljo pozimi pa je tudi nekako 10l/100km in več, če ga ogrevaš na mestu pa še več....

Daj ne nakladaj. Sam vozim 2.0DTI že 4 leta, večinoma samo v službo in nazaj, poraba je skozi celo leto 6,2 litra približno, poleti laufa klima nonstop, pozimi pa mraz svoje doda k porabi. Brez kakršnekoli okvare. Mislim da imam še manjšo porabo, neda se mi računati ampak okrog 6 je sigurno.

Bencinarji pa verjamem da toliko pokurijo
smirk-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
A ni tko da majo novi avti klimo vedno vklopljeno....oz jermen vedno obremenjen?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
...Poraba na tako radaljo pozimi pa je tudi nekako 10l/100km in več, če ga ogrevaš na mestu pa še več....

Daj ne nakladaj. Sam vozim 2.0DTI že 4 leta, večinoma samo v službo in nazaj, poraba je skozi celo leto 6,2 litra približno, poleti laufa klima nonstop, pozimi pa mraz svoje doda k porabi. Brez kakršnekoli okvare. Mislim da imam še manjšo porabo, neda se mi računati ampak okrog 6 je sigurno.

Bencinarji pa verjamem da toliko pokurijo
smirk-1.gif

Govoril sem za porabo od točke A do b, ki sta oddaljeni 5km! Če imaš na taki relaciji porabo 6l/100k pa vsa čast!
grin1.gif


To, da se z avtom ne voziš samo med tema dvema točkama in da je 90% ostalih km delanih na relacije tu ni všteto!