Darsovci (spet) pobijajo folk?

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Včasih je imel DARS obhod avtoceste na dve uri. Tega ni več?
Pa saj ce je cesta narobe narejena, je to ze 20 let in ce tega ni noben opazil, potem... Odvodni jaski se pa tudi obicajno ne zabijejo od enega dezja. Ce pa jih ze leta niso cistili je pa druga zadeva.
Sicer pa ce bi nekdo vzel lajsto z vaservago bi se hitro lahko ugotovilo ali je narobe narejeno, ali so zabiti jaski, ali pa urnebes trajal vsaj eno uro (pa samo na tistih nekaj 100m) da se je voda nabrala, nesrecnez pripeljal in potem da so prisli gasilci in policaji in zadevo tudi poslikali.
Ker visi ti dogodki se se ne morejo zgoditi v 5 minutah.
 

darko11

Majstr
21. jul 2007
1.216
191
63
Ja, kar na novo postavimo AC križ, da bo žešći lahko norel s 1000 km/h ponoči in v močnem nalivu, ko vsi ostali vozijo 50...
In taki potem pobijajo pešce na prehodih, policiji pa se j....
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.679
3.273
113
Ko so bile narejene tiste slike v tistem času nekako ni zgledalo, da lije kot iz škafa, voda pa je tam vseeno stala. V tem je težava, drugače je vsakomur, ki je že kdaj doživel konkreten naliv na avtocesti jasno, da sploh ne moreš voziti, ker enostavno nič ne vidiš tudi pri brisalcih na polno.
 

zakon

Guru
16. maj 2008
8.758
809
113
toti Maribor
Se pravi, da po tvoje bi se naj človek v dežju vozil 40km/h na avtocesti, ker je nekje lahko voda na cestišču.:bonk:
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Potem se postavi omejitev ali se jo začasno zapre. Odgovornost vzdrževalca.
Sej imaš prav, da je treba uredit vzdrževanje cest, ker je to pri nas ratala že prava mala katastrofa. Samo tukaj drezaš na napačnem mestu in bo kontra produktivno. V močnem nalivu se pač ne tišči po cesti in na tebi kot vozniku je, da imaš oči in možgane, ti pa zahtevaš da se ob nalivu kar zapre cesta. A ob sneženju jo tud zaprejo in omejijo hitrost? Tale punca je žal drago plačala klasično splavanje, ki se nam je že vsem, ki smo nekaj časa na cesti zgodil in primarna odgovornost je voznikova, šele sekundarna pa mogoče od vzdrževalca, saj je šlo za ekstremen močan naliv. Če ti to ni jasno, vrni kartico avtomobilističnega novinarja in pejt delat kaj drugega.
Ne vem no, a je treba folku stvari narisat? Sem ravno z dopusta in včeraj sem se vračal s kamp prikolo iz Istre. Veter je bil tam okol Nanosa precej močan, in to s strani, seveda je treba v takem primeru zmanjšat hitrost, ker če ti pri 70-80 obrne prikolo je mal drugač kot pri 100. Sam ne, imaš cepce, ki tiščijo s prikolami tud 120. A takemu bi moral Dars narisat na portal v večih jezikih, nej da nogo z gasa?
Al pa ko močno sneži, vedno se najdejo vozniki, praviloma štirikolesno gnanih prestižnih znamk, ki jim ni jasno, da se ne da vozit 130+. Kultura voznikov v SLO je na psu. To je v kombinaciji s sfukanimi cestami precej nevarna kombinacija, potem imamo pa še urednike revij, ki tulijo v napačne rogove.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Na H4, na viaduktu pod Vipavskim Križem, voda zastaja ob vsakem dežju, ne samo ko se utrže oblak - ob levem robu. No, ta odsek sedaj prenavljajo, bomo videli kako bodo uredili.
Omejitev v izrednih razmerah DARS pozna praktično samo eno - 40 km/h. 40 km/h na avtocesti je v ogromni večini primerov :bonk: Pride pa seveda lahko do situacij, ko je tudi 20 km/h preveč. Ampak kako bo reagiral voznik, ki ga je DARS v preteklosti že večkrat nategnil s pretirano omejitvijo 40 km/h? Teh omejitev preprosto ne upoštevaš več, tako kot pri dečku, ki je kričal: "Volk!"
Po nesreči pri Razdrtem so postavili nekaj tabel, na katerih ob megli prižgejo napis "megla/fog" in omejitev 40 km/h - če je to res potrebno ali ne. S tem so oni svoje naredili, da si bodo ob nesreči spet lahko pilatovsko umili roke. Navadno potem omejitev lep čas pozabijo izklopiti - v Italiji sem opazil, da imajo avtomatske detektorje za meglo. Enkrat je na Studencu (med Postojno in Razdrtim) bila prižgana ta omejitev 40 km/h, a vidljivost od Studenca do vrha vzpona pri Hruševju, več kot kilometer. Do Razdrtega, kjer je naslednja taka tabla, o kakšni gosti megli ne duha ne sluha.
Na H4 na Rebrnicah je do Vipave 7 informacijskih portalov (na dobri 10 km odseku). Saj po svoje upravičeno, ker gre za problematičen odsek, ampak kaj ti pomaga 7 portalov, če na vseh piše isto, pa še to navadno ni točno.
Še enkrat - vsega se ne da preprečiti in tudi v tem primeru je kar je, ampak da bi preprečili kakšno žrtev več v prihodnje je pa treba stvar resno vzeti in ne zaključiti zgolj z "izredne razmere, neprilagojena hitrost." Uporabnik tukaj pravi, da je cesta "plavala" že uro pred nesrečo, pa tudi na fotkah se vidi, da je tudi še lep čas po nesreči, pa ne zgleda na fotkah, da bi sipalo do onemoglosti.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
pinkobalinko

Saj mislim, da nihče ni mnenja, da ne bi bilo treba pogledati zakaj je voda zastajala - poanta je v tem, da je tisti dan res lilo več ur skupaj in bo "napad" na DARS z lahkoto odbit.
In se ne bo zgodilo nič ...

Veliko bolj smiselno bi bilo na umirjen način priti do ugotovitev kje se je dejansko zalomilo (neustrezni odtoki, zabiti kanali, sprememba na terenu izven AC, pa tja do tega, da DARS dejansko ni naredil svojega, ...) - in na osnovi tega potem ukrepati - predvsem ukrepati tako, da se v bodoče take nesreče zmanjšajo na minimum.
Ker drugače bo izguba tega mladega dekleta / življenje res popolnoma nesmiselna.

In tu bi se SJTV1 moral malo "umiriti", ker takojšne popolno obsojanje upravljalca cest ne pripomore ravno kredibilnosti.

Pa da ne bo pomote - ne izključujem odgovornosti DARSa v tem primeru - vprašanje je le v kakšnem obsegu je res odgovoren in koliko odgovornosti nosi voznik, ki dovolj predvideval nevarnosti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Alter strokovnjaki:
Kaj vidite iz te slike :
https://www.24ur.com/novice/crna-kronika/umrla-mlada-sopotnica.html(modal:p/galerija/4146646/3)

Jaz vidim suho havbo, pa avto v vodi. Toliiko o urnebes.
dvorišče široko cca 10m, prečni nagib 2-3% , voda iz njega odteče v minuti ali prej. Ne vem če sem videl več kot cm vode na njem .
Tukaj pa se havba posuši ( ajd pod vplivom vročine gasilskega reflektorja najbrž, ampak v dežju se ne bi), avto pa še kar plava v vodi. Kaj so vodo iz pohorja spravili preko AC (namesto pod AC) v lokalno reko.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Če so (bili) slučajno jaški zabiti in jih DARS še ni spucal ( če so pametni, so to naredili takoj zjutraj, lepo "potiho" ), potem še vedno lahko pripeljejo nekaj cistern vode in jih hkrati odprejo na problematičnem odseku, pa se bo hitro videlo kaj se bo zgodilo s spuščeno vodo, ter kako daleč in dolgo bo tekla po AC.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.702
9.487
113
Sej veš, da je ta dan zalival kleti v Mariboru in je nenormalno lilo več ur skupaj in to deževje ni blo prvi dan. Brez težav bo zadeva prenesena na izredne razmere. Tud ponikovalnice in drenaža se ob dolgotrajnem obilnem deževju zafilajo. Par cistern praviš. Dej Hanzi enkrat mal možgane na on no.
SJTV1 bo moral mal iz svoje školjke pogledat, pa če res hoče, lahko z verigo prispevkov s slikami butastega vzdrževanja cest dosti več naredi, kot pa v tem primeru z 24kur naslovom in Slakovim stilom.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
Hanzi še enkrat - nesporno je da je na AC stala voda in da je celo še po nesreči tekla preko AC. Ravnotako je nesporno, da je tisti dan (in naslednji) bil na tistem koncu "vesoljni potop" - in zaradi slednjega se bo poskušalo vse prevaliti ni vreme.

In če boš slike dobro pogledal boš videl, da je v začetku "rezanja" res tekla voda čez AC, ob koncu pa je ni bilo več. In nekako dvomim, da je DARS med samim reševanje uspel še jarke in odtoke očistiti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Enega mi pokaži. Znak 80 pri drenažnem asfaltu na AC, namreč.
Pa drenažni nikakor niso po defaultu na vijačenjih.
Res mi je žal za punco. Kriv pa je mulo, ki je tiščal v popolnoma neprimernem trenutku.
"50m" naprej od tule na Brdu pri LJubljani se spremeni struktura asfalta. ali se spremeni v drenažnega, pa iz slike suhega sfalata ne znam razbrati
https://goo.gl/maps/2eudwzzJhRP2
Hkrati se spremeni tudi prečni nagib spremeni iz desnega v levega.

1525681373713.png
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.101
3.158
113
Na izvozu s postajališča Podsmreka sem že nekajkrat ob dežju naletel na luže pa ni bilo kakšnega obilnega dežja. Seveda je voda pospeševalnem tako da nimaš več kot 80-90 še na tej razdalji, ob takem nalivu bi verjetno imel jezero tam. Pa je do Novega mesta še nekaj takih.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.403
5.682
113
daj hanzi ne bluzi.. Kaj ti misliš, da zemla tako vodo v trenutku spije. Kaj si sploh predstavljaš kako je blo?
Ni blo tisto rahel dežek. Ampak je vlivalo na polno praktično 2 uri. Kam naj gre voda? Zakaj nastanejo hudourniki in podobno. Ker je vode preprosto preveč, da bi lahko nekam poniknila ali odtekl. Pri nas so bankine soteske. Pesek povsod okoli.
Okoli bajte še zaj iz zemle ven voda teče in je vse razmočeno.
 
13. jul 2011
2.677
626
113
Absolutno je umirjen in pragmatičen način najbolj učinkovit. Ampak kot kaže pri nas to ne gre, vsaj ne pri določenih inštitucijah.
Že pred nesrečo na Razdrtem je bilo precej kritik na dotični odsek, da je preveč vremensko izpostavljen. Poleg tega gre za najvišje ležeči odsek na slovenskem AC omrežju. DARS je potem odgovoril s fiksno omejitvijo (v smeri proti LJ), ki stoji tam svetemu DARSijanu na čast v vetru in snegu, soncu in vročini, megli in toči...
Po verižnem trčenju (verjetno pa kdo tudi že prej) so mnogi opozarjali na informacijsko podhranjenost tega problematičnega odseka v smeri proti LJ. Mislim, da zadnji portal stoji nekje pri Kozini, o ažurnosti teh portalov niti nima smisla razpravljati. DARS je potem postavil omenjene tablice z napisom "megla/fog" in omejitvijo 40 km/h.
Nesreča je velikokrat posledica sosledja večih faktorjev. Skoraj vedno je eden od teh faktorjev pri vozniku samem, ni pa nujno to edini in najbolj odločilen.
Preiskovalci letalskih nesreč, če ugotovijo da je šlo za napako pilota, vedno pregledajo zgodovino njegovega šolanja in usposabljanja, ker je možno, da je napako storil zaradi neustreznega šolanja in bo torej tako napako ponovil še kdo drug. Pa tudi zakaj je sploh prišlo do situacije v kateri je pilot napravil napako...
 
13. jul 2011
2.677
626
113
daj hanzi ne bluzi.. Kaj ti misliš, da zemla tako vodo v trenutku spije. Kaj si sploh predstavljaš kako je blo?
Ni blo tisto rahel dežek. Ampak je vlivalo na polno praktično 2 uri. Kam naj gre voda? Zakaj nastanejo hudourniki in podobno. Ker je vode preprosto preveč, da bi lahko nekam poniknila ali odtekl. Pri nas so bankine soteske. Pesek povsod okoli.
Okoli bajte še zaj iz zemle ven voda teče in je vse razmočeno.

2 uri? Potem bi morali cesto zapreti - ja vem, sedaj smo vsi generali. Ali pa omejiti hitrost, če je cesta ustrezno opremljena s portali. Je pa omejitev problematična, ker jo redko kdo upošteva. Iz različnih razlogov, eden pa je tudi ta, da večinoma pretiravajo z omejitvami, ko to dejansko ni potrebno.
In še vedno ostaja dejstvo, da je na AC omrežju veliko odsekov kjer voda zastaja tudi ob običajnem nalivu.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
daj hanzi ne bluzi.. Kaj ti misliš, da zemla tako vodo v trenutku spije. Kaj si sploh predstavljaš kako je blo?
Ni blo tisto rahel dežek. Ampak je vlivalo na polno praktično 2 uri. Kam naj gre voda? Zakaj nastanejo hudourniki in podobno. Ker je vode preprosto preveč, da bi lahko nekam poniknila ali odtekl. Pri nas so bankine soteske. Pesek povsod okoli.
Okoli bajte še zaj iz zemle ven voda teče in je vse razmočeno.
pred 150 leti so znali postaviti želežnisško progo z lopatami in konji tako, da je lahko cela Gorenjska, ljubljana in zasavje dva tedna ( in ne dve uri) v urnebes, pa bo proga ob savi suha (cesto imamo pa že tako speljano, da ob vsakem urnebes poplavlja cesto) . Tukaj pa kot kaže in jih zagovarjate, smo AC postavili na dno "bazena" namesto da bi cesto en meter nasuli, in bi morali biti vso dravsko polje en meter v vodi. (ponekod je dejansko bilo, obstajajo fotke, vem da je vlivalo.
Ampak kot rečeno, voda iz mojega dvorišča odteče v eni minuti, ne smem je spraviti glede na padce pod cesto v kanal ob cesti (jih ne zanima kam jo bom drugače speljal, najbolje da nazaj na vrh hriba) po kateri gre 10 vozil dnevno.
Tukaj pa je očitno nekdo vodo iz "pohorja" spravil na AC, naprej iz AC pa ne. Malo sarkazma, ampak glede na to da je havba suha, avto pa plava v vodi, je minilo vsaj že nekaj minut od urnebesa. ( in itsta voda pod avtom ni padla na tla v radiju manj kot 10m kolikor je šrina ceste. ) Če pa je padla na tla 1km stran in je v tem km ne znamo spraviti iz cestišča si pa zaslužimo nagrado za projektiranje AC.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Zakaj že? Zato ker je padal dež, pa smo ac postavili v dno grabna in ne moremo /znamo spraviti vode iz njega? Še iz podvozov znamo vodo spraviti ven ( pa so res na "dnu lonca") pa je ne znamo spraviti iz 10m široke AC. Občasno nam sicer kak podvoz zalije, ampak...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.403
5.682
113
kaj ko maš gobo 100% napito z vodo bo še pila vodo? al bo voda na površini ostala?