Chevrolet Bolt / Ampera-e

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Jp to sem videl...

Sicer imam v mislih novega Leafa z 40 kWh baterijo, kjer pricakujejo manjso degradacijo in pregrevanje...
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.850
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Guinness pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Golf tudi, in Zoe. Če seveda imaš primerne poti in primerno voziš.

No saj to bi rad stestiral. Pac zelo velikokrat se vozim na slo obalo za vikend. To pomeni voznja 130-140km/h nekih 100 km po avtocesti. Rad bi prisel vedno brez tezav, z neko rezervo, recimo vsaj 20-30% do obale ne glede na temperaturo zunaj.
Z Gilfom zlahka (se ravno z njim vozim, pa sem v 1 tedni naredil 1.300 kiometrov, večino po AC). Pri 135 po števcu (kar je točno 130 k,/h) naredi pri lepi tempraturi (da ne rabi gretja) okoli 140 kilometrov. Pazit je treba le, da s evzame avto z gretjem s topoltno črpalko. Naš tetsni nima in ko je zunaj recimo zjutraj 8 ali 10 stopinj, je dosega na AC le še kakih 110-115 kilometrov .

Hvala za info!
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Jp to sem videl...

Sicer imam v mislih novega Leafa z 40 kWh baterijo, kjer pricakujejo manjso degradacijo in pregrevanje...

Glede na to, da so enako govorili za 30kWh baterijo in da je problem ostal, si upas riskirati svojih 30kEUR?
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Ker bom v 2018 sel v nakup električarja upam, na hiter prihod Kone ali posodobljenega Ioniqa.. Upam, da Leaf nebo rabil biti edina in prva izbira
smile-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Ker bom v 2018 sel v nakup električarja upam, na hiter prihod Kone ali posodobljenega Ioniqa.. Upam, da Leaf nebo rabil biti edina in prva izbira
smile-1.gif

Po mojem bo potrebno kar malo sreče,da boš dobil Kono ali Ioniqa z večjo baterijo v letu 2018...no upam da se zadeve malo pospešijo,ker menda se že na obstoječega Ioniqa čaka kar nekaj mesecev (če pogledaš na mobile.de je čakalna doba za nova vozila cca. 3 do 9 mesecev).
Še vedno pa ti ostane opcija čakanja na Leafa z LG-jevo 60 kWh baterijo,ki bo imela (zelo verjetno) tudi aktivno hlajanje in gretje.

Še angleški članek o ustavitvi prodaje Ampere:
https://insideevs.com/opel-tells-norwegian-dealers-cease-orders-ampera-e-demand-far-exceeds-supply/

Imam občutek,da zadeve na področju EV vozil prehajajo v neko zanimivo fazo,kjer s prihodom teh zmogljivejših baterij tovarne ne dohajajo povpraševanja,in da bo taka situacija trajala vsaj še par let (tudi ob upoštevanju povečanja svetovne prodaje praktično vsak mesec)
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Baterija se segreva ob hitrem polnjenju in mocni obremenitvi, ko se hitro prazni ane?

Ob 250 km dosega se mi zdi, da bi dnevno zelo redko vec kot 1x hitro polnil, ob vedenju da bo pr bajti ostal dizel karavan (ki bi se lahko uporabil max 10x letno za res daljse ture).
Pa se doma in v sluzbi imam avto v garazi, da ni na soncu. Gledal sem Bjorna ko se mu je baterija v Tesli pregrevala nad 200km/h...vsi ti normalni avti pa itak ne gredo vec kot cca 150...
V kratkem bodo prvi testi Leafa, pocakajmo...
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Niti niso potrebne tako močne obremenitve, seveda pa je vse odvisno od uporabnika, nekdo bo lahko tudi voltovo baterijo hitro uničil, nekdo pa leafovo sploh ne.

Ampak za večino in masovno prodajo, pa je mimosun, da ni termalnega managementa, pa večina ravno določa potem tržno vrednost rabljenih vozil in ne posameznik.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne samo to. Tako slabo menedžirane baterije (kot npr. v Leaf-u) potem mečejo slabo luč na vse modele EV-jev.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.785
6.768
113
pri taščici
Pa zanimivo, a ljudje vseeno pred nakupom leafa ne preberejo nic na to temo.
Potem ti pa se menjavo baterije racunajo 7,5 jurjev (staro za novo). Bi vsaj staro obdrzal za kaksno off grid elektrarno ali podobno
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Ne bi rekel, da ne preberejo nič, ampak večini folka se ne da raziskovati, ipd. Pač želijo avto, pridejo v salon, jih trgovec nategne, in je to to.

Redkokdo se toliko spusti v študiranje avta, kot se recimo jaz, pa še mene so tu vsi pokurcali, češ da sem preveč spraševal
smile-1.gif


Je pa to še en problem pri EV..."projekt" nakupa EV se temu reče, za nekoga plus, za večino minus.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Težko je posploševati, najbolje bi bilo pogledati kako se novejše baterije obnesejo v praksi, morda ima Simon že kaj informacij kako se zamenjana baterija obnaša v primerjavi s staro, konec koncev avto verjetno vozi v podobnih pogojih.

Sicer pa tiste prve crkajoče baterije so bile LiMnO2 od 2014 dalje pa Leaf uporablja NMC (LiNiMnCo), Tesla uporablja nickel cobalt aluminum (NCA) imajo višjo energijsko gostoto ampak termalni management je tu nujno potreben. Pa ne mešat tu notri hibridov, ker je velika razlika ali 40 kWh baterijo obremenjuješ s 60 kW ali to delaš s 16 kWh ali celo 8 kWh baterijo. Kolikor vem imata e-Golf in Golf GTE enake celice, ampak samo GTE ima vodno hlajeno baterijo, preprosto zato ker so celice v hibridu bolj obremenjene.

Če pogledamo Plug-in Priusa ni nekih strahov glede baterije, pa je samo zračno hlajena, čisto možno da 5x večja baterija pod isto obremenitvijo preživi brez hlajenja. Problem Nissana je da si je naredil zelo slabo reklamo in nič niso naredili na PR da bi te strahove ovrgli, bo pač treba počakat še par let, da se vidi kako se novejše baterije obnesejo v praksi.
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Torej, večja je baterija in večjo energijsko gostoto ima, manj je obremenjena in manj temperaturno niha?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne mešat energijske gostote in velikosti baterije. Tesla se na primer hvali z veliko energijsko gostoto ampak pri takih celicah je hlajenje nujno potrebno, tudi če gre za 100 kWh baterijo.

NMC celice imajo slabšo energijsko gostoto ampak so bolj trpežne, Tesla lahko naredi 100 kWh baterijo z nekaj nad 500 kg, 40 kWh baterija v Leafu pa tehta 300 kg, opaziš razliko?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Baterija se segreva ob hitrem polnjenju in mocni obremenitvi, ko se hitro prazni ane?

Ob 250 km dosega se mi zdi, da bi dnevno zelo redko vec kot 1x hitro polnil, ob vedenju da bo pr bajti ostal dizel karavan (ki bi se lahko uporabil max 10x letno za res daljse ture).
Pa se doma in v sluzbi imam avto v garazi, da ni na soncu. Gledal sem Bjorna ko se mu je baterija v Tesli pregrevala nad 200km/h...vsi ti normalni avti pa itak ne gredo vec kot cca 150...
V kratkem bodo prvi testi Leafa, pocakajmo...

Baterija se segreva tudi,ko recimo avto pustiš par ur vročem soncu,tukaj jaz vidim enak ali še večji problem kot pri polnjenju in praznenju...zato je po mojem toliko bolj pomembno,da ima baterija svoj aktivni tekočinski sistem hlajenja/vzdrževanja temperature,tudi ko avto ni priklopljen na polnilnico!
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mejna vrednosti za NMC baterije so nekje pri 60°, določene omejitve že pri 50° ali še nižje. Težko reči koliko škode je narejene ko baterijo izpostavljaš takim vrednostim, ampak menim da tam do 40° ni nič posebnega.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Ne bi rekel, da ne preberejo nič, ampak večini folka se ne da raziskovati, ipd. Pač želijo avto, pridejo v salon, jih trgovec nategne, in je to to.
Zakaj jih nategne?
Dejansko večini kupcev novih avtomobilov dol visi, kaj bo z avtomobilom pri 100.000 km. Po štirih letih itak pade nov avto ali še prej. Do takrat pa večina teh avtov zdrži. Ok, Leaf je znal bit izjema...
Poleg tega smo sedaj vsi pametni, ko vemo, da je baterija v Leaf-u poden. A ko je avto ven prišel, se tega pač ni vedelo...
Poleg tega, kdor je takrat skeširal 30 jurjev za elektro avto, ga tak ''udarec'' ne boli ravno. Razen morda res redkih izjem, ki so spraskale zadnje EUR-e, da so potem ''prihranile'' na stroških.
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Redkokdo se toliko spusti v študiranje avta, kot se recimo jaz, pa še mene so tu vsi pokurcali, češ da sem preveč spraševal
smile-1.gif
Pri tebi ni bil problem spraševanje, temveč to, da bi rad imel vse prineseno k tebi. Recimo je bil problem do Andya se zapeljat tistih x km in vse izvedet iz prve roke od kompetentne osebe. In avto sčekirat v živo in si odgovorit na milijon vprašanj v eni uri. Si raje čakal, da bi prišel v tvoje kraje in tu utrujal z brezveznimi vprašanji (aka, kako se vtakne polnilni kabel v vtičnico
confused-1.gif