Če imaš 4x4 in samo 2 ketni

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Odvisno od vrste pogona. Če kaj takega namontiraš na Subaruja z ročnim menjalnikom (tak ima potem sredinski diferencial in visko sklopko), obstaja precej velika verjetnost poškodovanja visko sklopke. Za avtomobile z vklopljivim 4wd pa ne vem. Zna biti dovolj, če daš verige le na tisti par, ki primarno dobiva navor.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Še dodatek: nikakor ni smiselno dajati ene verige spredaj in ene zadaj. Avtomobili brez zapore sprednjega in zadnjega diferenciala bodo vrteli v prazno kolesi brez verig. Če ima avto delno zaporo zadaj (LSD, običajno nekje do 25%), pri na kolo z verigo večinoma premalo navora, da bi to kolo premaknilo vozilo. Ostanejo le terenci s popolno zaporo zadaj. Ampak ta običajno deluje le, če je tudi sredinski diferencial zaprt. In spet, ker večina terencev nima nikakršne zapore diferenciala spredaj, bi bila sprednja veriga odveč, ker bi se nasprotno kolo spet vrtelo v prazno. Torej je v tem primeru edino smiselno dati obe verigi zadaj. Kako bo to vplivalo na sredinski diferencial, ki je takrat zaprt, si pa ne predstavljam. Najbrž ne ravno prijetno zaradi razlike v hitrosti vrtenja obeh osi.
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Legacy 2.0, 96

Sicer pa je to v skrajni sili, načeloma naj gor ne bi dajal verig. Jest jih sploh nimam, razen simbolične za policijo.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.928
2.341
113
za šankom
če imaš dobre gume na 4x4 ne rabiš ketn.mam nekje slike ko smo z toyoto celico turbo 4x4 šli na vršič ko je bila cesta zaprt in nekje 40cm snega.res da je body kit te celice spredaj deloval kot plug ampak šlo pa je brez da bi se ustavili.problem smo imeli le da točno nismo vedeli kje je cesta.je pa res ko smo z ravom probavali smo se 4 ustvaili in spuščali nazaj po zalet
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.803
550
113
42
povsod malo
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Odvisno od vrste pogona. Če kaj takega namontiraš na Subaruja z ročnim menjalnikom (tak ima potem sredinski diferencial in visko sklopko), obstaja precej velika verjetnost poškodovanja visko sklopke. Za avtomobile z vklopljivim 4wd pa ne vem. Zna biti dovolj, če daš verige le na tisti par, ki primarno dobiva navor.
Zdej si me pa dobu ne vem podrobnosti o pogonu je pa drugače Volvo S80 V8 mašina, avtomatski menjalnik.
Nisem dajal verig gor ampak v tej poledici (grem zjutraj v avstrijo po vsej verjetnosti čez ljubelj) in obstaja možnost, da bi jih mogoče dal gor pa me je mimogrede zanimalo.
Jaz osebno bi jih dal na prednji par.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Volvo AWD imajo vsi haldex sklopko. Ko pride do zdrsa prednjih koles, senzorji zo zaznajo in računalnik začne pošiljati navor tudi na zadnji kolesni par. To počne tako, da v haldex sklopki (to je sklopka, ki ima več plošč) po potrebi začne sklapljati drsne plošče. Skratka, tvoj AWD ni stalen, ampak ima v osnovi pogon spredaj. Zato bi jaz dal verige spredaj, če bi jih res nujno moral. Sicer bi raje najprej poskusil brez.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.668
340
83
www.kacnje.eu
V navodilih za Foresterje piše, da verige nameščamo spredaj. Tako sem tudi sam pogumno kupil le verige za spredaj
cool-1.gif
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.928
2.341
113
za šankom
dobro ne vem nisem vozil šleparja nikoli tako tukaj nemorem nič komentirat.ampak če se verjetno izkušeni šofer šleparja ni mogu zbasat vn dvmomim da bi ga kak vanabe 4x4 z haldexom ven potegnil,kaj šele kak ki ima pogon samo spredaj ali zadaj.treba je priznat da ima scooby trenutno že nekaj let primat v AWD pogonih.odkar audi quattro s1 ni več na sceni seveda