Citat:
»Odgovor DARS d.d. v zvezi z uvodnikom v 14. številki Avto magazina
V Avto magazinu je bil 2. julija 2009 objavljen uvodnik »Maksimalno«, v katerem g. Dušan Lukič z lahkotnostjo in žaljivo spregovori o problemu, ki se ga vsi zavedamo in iščemo poti, kako ga preseči.
Uprava DARS d.d. se je po prevzemu mandata konec leta 2007 zavedala, da zadnja leta ni bilo veliko sprememb na področju obnov. Zato je že v začetku leta uvedla novosti, s katerimi je za razliko od prejšnjih let dosegla, da je javnost lahko začela nadzirati dejansko izvedbo del. S tem je dobila dragocene povratne informacije in tudi javno ter ministrovo podporo, da lahko na tem področju uvede spremembe, ki se jim določeni, predvsem "strokovni" krogi še vedno upirajo. Lani se obnove poleti sploh niso izvajale, zato je uprava DARS d.d. lahko šele letos sprejela ukrepe, ki so tudi javno objavljeni. To ni bila posledica kakršnega koli javnega oštevanja s strani prometnega ministra, kakor v uvodniku ugotavlja g. Lukič. Bila je javna zaveza, predvsem pa sporočilo izvajalcem in nadzoru, da DARS d.d. kot naročnik v prihodnje zahteva povsem drugačno dinamiko del. Sicer pa, če g. Lukič meni, da lahko z eno "brco" (kamorkoli že) v sezoni, ko je s strani države naročenih rekordno število obnov, odpravi zastoje, je podobno, kakor če bi zapisal, da z eno samo "brco" lahko odpravimo čakalne vrste v zdravstvu, brezposelnost in podobne probleme, ki so prisotni povsod v svetu in jih z velikimi napori postopoma rešujejo predvsem s sistemskimi spremembami. Ravno tega se je ta uprava lotila transparentno, kar očitno marsikomu ni všeč.
Sicer pa so se ukrepi že pred njihovo javno objavo izvajali v praksi; med drugim odločitev uprave DARS d.d., da bodo na posameznem kraku lahko hkrati praviloma le dve delovišči z obnovitvenimi deli, kakor tudi zahteva izvajalcem, da naročniku dnevno posredujejo napovedi del, iz katerih so razvidni vrsta del, čas njihovega opravljanja in število delavcev na delovišču. Te napovedi že od letošnje pomladi javno objavljamo tudi na spletnih straneh družbe in med drugim predstavljajo tudi omenjeni javni nadzor nad opravljanjem del. Veliko obnovitvenih del je bilo (na primer podvoza Unec in Dilce na primorski avtocesti, viadukt Ravbarkomanda) zaključenih pred rokom, sicer pa so bila pred letošnjo turistično sezono končana vsa obsežnejša obnovitvena dela na osrednjih smereh proti turističnim krajem in večjih zastojev ni več. To ni praksa, ki bi bila značilna za izvajanje obnovitvenih del v prejšnjih letih, ko jih je bilo veliko več kot letos (izjema je poletje 2008), čeprav moramo priznati, da je bil g. Lukič kritičen in neprizanesljiv še prav do vsake uprave DARS d.d. in da doslej še nobena ni opravljala svojega dela po njegovih merilih sposobnosti.«