Baterije, cokla razvoja EV

matejm1994

Fizikalc
1. jan 2009
1.119
2
38
Včeraj sem videl Teslo v Ljubljani :D Waaa, kako hud avto
smile-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Vprašanje v zvezi z baterijami. Sicer se mi ne odpira nove teme in si bo sposodil to.
Sezona motorjev je pred vrati in tako bo počasi čas, da se lotim tudi mojega elektro prevoznega sredstva in sicer zamenjave baterij.
Trenutno imam Pb 4x12V 40Ah. Namen imam menjati za Li-Ion. Ne vem pa, katere točno na vzamem, na kaj vse naj bom pozoren (C) in pa na koncu sama sestava, zavarovanje pred zunanjimi vplivi itd.
Poleg baterij, bom menjal oz dodal tudi ostalo, kar je potrebno. Menjal bom obstoječi krmilnik, dodal BMS in zamenjal polnilec (trenutni je samo za Pb baterije).
Namen imam narediti konfigirajo 72V 60-100Ah, trenutno imam 48V-40Ah Pb! Naredil bi 4 bloke v katerih bi bilo po 6 baterij (skupaj 24)!

Kaj izbrati od baterij:
CALB
http://www.ev-power.eu/CALB-40Ah-400Ah/SE100AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-100Ah.html?cur=1

SINOPOLY (manjši C)
http://www.ev-power.eu/Sinopoly-40Ah-200Ah/SP-LFP100AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-100Ah.html?cur=1

WINSTON (najvišji C)
http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP90AHA-LiFeYPO4-3-2V-90Ah.html?cur=1

Ali bi bilo bolje v sestvao manjših 18650 Headway celic . Jih pa v tem primeru potrebujem +100 kos. ! Ali pa baterije iz notebook-ov ?


Hvala,

Yagi
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Vprašanje v zvezi z baterijami. Sicer se mi ne odpira nove teme in si bo sposodil to.
Sezona motorjev je pred vrati in tako bo počasi čas, da se lotim tudi mojega elektro prevoznega sredstva in sicer zamenjave baterij.
Trenutno imam Pb 4x12V 40Ah. Namen imam menjati za Li-Ion. Ne vem pa, katere točno na vzamem, na kaj vse naj bom pozoren (C) in pa na koncu sama sestava, zavarovanje pred zunanjimi vplivi itd.
Poleg baterij, bom menjal oz dodal tudi ostalo, kar je potrebno. Menjal bom obstoječi krmilnik, dodal BMS in zamenjal polnilec (trenutni je samo za Pb baterije).
Namen imam narediti konfigirajo 72V 60-100Ah, trenutno imam 48V-40Ah Pb! Naredil bi 4 bloke v katerih bi bilo po 6 baterij (skupaj 24)!

Kaj izbrati od baterij:
CALB
http://www.ev-power.eu/CALB-40Ah-400Ah/SE100AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-100Ah.html?cur=1

SINOPOLY (manjši C)
http://www.ev-power.eu/Sinopoly-40Ah-200Ah/SP-LFP100AHA-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-100Ah.html?cur=1

WINSTON (najvišji C)
http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP90AHA-LiFeYPO4-3-2V-90Ah.html?cur=1

Ali bi bilo bolje v sestvao manjših 18650 Headway celic . Jih pa v tem primeru potrebujem +100 kos. ! Ali pa baterije iz notebook-ov ?


Hvala,

Yagi

Kar velik zalogaj... Vse celice imajo enak izpraznitveni tok (3C), kar znese nekje 270 - 300A toka. Če boš imel 72V, bi to pomenilo, da lahko konstantno poganjaš 19.5kW elektromotor. Baterije so "hardcase" in so načeloma enako ali celo bolje zavarovane pred mehanskimi poškodbami, kot Pb bloki. Skupna teža baterij se bo gibala okrog 100kg.

To so hitri izračuni... Zdaj pa preveri z svojim motorjem:
- kakšna je moč elektromotorja? Če je večja od 19kW, potem nehaj gledat zgornje celice
- kakšna je priključna napetost za elektromotor? Da ga neboš skuril ob prvem stiku (vseeno greš iz 48V na 72V)
- kolikšna je teža celic zdaj in kolikšna bo potem? Se lahko zgodi,da ti bo teža izničila vse pridobljene W

Če pa je tako velika investicija smiselna ali ne, pa verjetno sam najbolj veš...

LP
Gargy
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
@Gargy: no, to in na tak način je odgovor, ki se išče! Hvala !

-Moč elektro motorja je 6kW
- napetost na el. motorju je 72V
-po nekih podatkih (bom preveril) je teža 1 Pb baterije 14kg x4! Nove baterije bi nanesle 72kg (24x 3.1kg)!

Lp,
Yagi
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
DC fast charging not as damaging to EV batteries as expected

Citat:
"Degradation depends more on the miles traveled than on the nature of recharging."

Otherwise, the cars are operated pretty much the same: climate is automatically set to 72 degrees, are driven on public roads around Phoenix, AZ and have the same set of dedicated drivers is rotated through the four cars.

Posebej sem odebelil lokacijo testiranja, da se ve, da so bili Leaf-i uporabljeni v vročih pogojih.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
The DC cars did lose a bit more at each test, but only around a 25-percent overall loss after 40k, compared to 23 percent for the Level 2 cars.

Samo 23% - 25% izgube kapacitete po prevoženih 64k km? Pa kdo se tu dela norca, to je zaskrbljujoč padec kapacitete, kaj bo pa pri 120k km. Sicer je res da ta pojav lahko v veliki meri pripišemo vročini v Arizoni, ampak vseeno.
ne-ne-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Temu lahko pripišeš bateriji v vroči klimi, ki ni termalno menedžirana
wink-1.gif


Recimo Simon je ob lanski vročini, ko je bilo 43°C, izgubil prvo črtico baterije, ki nakazuje 15% kapacitete.

Jaz, pri svoji Amperi, še nisem opazil nobene izgube kapacitete, je pa res, da ima Simon narejenih že cca. 80.000km, jaz pa 'le' 44.000km v 20 mesecih in od tega le 260l bencina, vse ostalo na baterijo.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
The DC cars did lose a bit more at each test, but only around a 25-percent overall loss after 40k, compared to 23 percent for the Level 2 cars.

Samo 23% - 25% izgube kapacitete po prevoženih 64k km? Pa kdo se tu dela norca, to je zaskrbljujoč padec kapacitete, kaj bo pa pri 120k km. Sicer je res da ta pojav lahko v veliki meri pripišemo vročini v Arizoni, ampak vseeno.
ne-ne-1.gif

Ja,25% je pri 100% električnem avtomobilu ogromno! Po tej logiki bo po 120k kilometrih baterija imela samo še 50 do 60% kapacitete. Zelo zaskrbljujoče
shocked-1.gif

Zanimivo bo videti,kako bo s ceno takega rabljenega vozila
confused-1.gif

Vsekakor se tukaj pokaže kot izredno velika prednost termalna optimizacija baterije,ki jo ima vgrajena Ampera/Volt,kjer je vse delovenje podrejeno čimdaljši življenski dobi baterije (nisem še zasledil,da bi imeli lastniki teh avtomobilov probleme z izgubo kapacitete).Proizvajalci,ki ne bodo sledili tem smernicam,si bodo naredili veliko medvedjo uslugo...
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Ja,25% je pri 100% električnem avtomobilu ogromno! Po tej logiki bo po 120k kilometrih baterija imela samo še 50 do 60% kapacitete. Zelo zaskrbljujoče
shocked-1.gif

Zanimivo bo videti,kako bo s ceno takega rabljenega vozila
confused-1.gif
poleg kilometrov, bodo priredili še stanje baterije
evil.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Po mojem bodo švercarji sovražili rabljene električne avtomobile!
cool-1.gif

Elektromotor je itak praktično neuničljiv,nimaš praktično nič za vzdrževat in menjat,problem bo samo stanje baterije,ki ga bo (za razliko od nazaj zavrtenih kilometrov) nemogoče zgoljufati,ker bi to kupec ugotovil takoj,po prvem polnjenju
grims-1.gif
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Ja,25% je pri 100% električnem avtomobilu ogromno! Po tej logiki bo po 120k kilometrih baterija imela samo še 50 do 60% kapacitete. Zelo zaskrbljujoče
shocked-1.gif

Zanimivo bo videti,kako bo s ceno takega rabljenega vozila
confused-1.gif

Vsekakor se tukaj pokaže kot izredno velika prednost termalna optimizacija baterije,ki jo ima vgrajena Ampera/Volt,kjer je vse delovenje podrejeno čimdaljši življenski dobi baterije (nisem še zasledil,da bi imeli lastniki teh avtomobilov probleme z izgubo kapacitete).Proizvajalci,ki ne bodo sledili tem smernicam,si bodo naredili veliko medvedjo uslugo...
Pri Nissanu so se zavedali težav, ki jih povzročajo višje temperature. Zato so šli v razvoj baterij za višje temperaturno območje. Prihodnji
mesec bodo začeli te baterije vgrajevati v vse nove Leafe in e-NV200, kakor tudi v zamenjavo tistim Leafom, ki jim je kapaciteta preveč upadla.