Baterije, cokla razvoja EV

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp, baterijo imajo zaprto v škatli. Če imaš winter package, imaš v tej škatli celo grelec za baterijo.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Zanimivo je,da se niso nič naučili iz primera 24 kWh baterije in so isto neumnost ponovili tudi pri novi 30 kWh bateriji...
uf-1.gif


Verjetno je Leaf od teh bolj razširjenih EV-jev avto z najslabšo baterijo na trgu?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Oni so šli v to, da bodo kemijo in samo sestavo celic naredili dovolj odporno, kako daleč bodo prišli s tem receptom bo pokazal čas. Vsekakor so bolj odporne celice vedno dobrodošle, tudi če se jih potem v avtu aktivno hladi, jaz vidim v tem samo pluse.

Včasih so tudi obstajali avtomobili z zračno hlajenimi motorji, pa je čas pokazal, da to ni pametna rešitev.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Torej odporne celice hočejo delat z liion baterijami? kaj manjka tej logiki?
smile-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pri Nissanu je logika čisto simpl. Cena. In nič drugega. Gre za na večini trgov cenovno najbolj ugodnega električarja.

Da se posledično morda ne izide kalkulacija celotnega stroška dolgoročnega lastništva zaradi nižje življenjske dobe baterije, je morda problem. Ampak s slednjim imajo težavo vsi električarji. Na TCO itak največ vpliva tudi cena rabljenega / upad vrednosti in ta je trentuno itak nula / enormen upad vrednosti pri vseh električarjih.

Iz prej navedenega bi rekel, da se je Nissan posledično itak odločil prav. Ponuja poceni električarja, če bo vrdnost 7 let starega 2 jurja, namesto 4, no one gives a shit. Saj se bo tudi Tesla nabavljena nova za 75 k EUR prodajala 7 let stara za 6 jurjev.

Kdaj bo industrija pogruntala cenovno ugodne in vzdržljive baterije (da folk ne bo strah imet 12 let starega električarja), bo pa za videt.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To ne drzi, ker kdor prodaja Leafa mora ali pred prodajo zamenjati baterijo z novo, da ga bo novi lastnik sploh hotel vzeti ali pa bo moral ta strosek nositi novi kupec. Cena zamenjave baterije pa miskim, da je okoli 5kEur.
Npr. Simon prodaja svojega Leafa, se prej pa je moral zamenjati baterijo: http://www.avto.net/Ads/details.asp?id=11547409&display=Nissan%20Leaf%20Elektro

17500 EUR za 5 let starega Leafa s 225.000km? Drago, ampak zato, ker je prej moral dati se 5k za novo baterijo, ampak kljub vsemu, meni je to predrago.
Za ta denar dobim rabljeno Ampero s pol toliko kilometri, je booletproof, pa se baterija je skoraj da ne, vecna.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Potreboval bom BMS. Ne vem se ali za 24 celic ali 96 celic. Mi zna kdo svetovati, kam se obrnit. Pozna kdo koga, ki jih izdeluje? Vem, da se cene gibljejo od 60€ do 500€ (no, za 500€ ga ne potrebujem)! Mora pa imeti tudi senzor za toploto!

Hvala, lp
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Problem je ker Solid-state baterije niso na voljo danes in bodo glede na Toyotine navedbe začeli z masovno proizvodnjo na Japonskem leta 2022, to je čez 5 let. Čez 5 let bo tudi klasičen li-ion že močno napredoval.

Drugače pa ena izmed prednosti, ki se jo ne poudarja toliko pri solid-state je izjemno veliko delovno temperaturno območje, delujejo od -30° do 100°. To je pa bistvena prednost kar se tiče kontrole temperature, tako zaradi kompleksnosti gretja/hlajenja kot tudi same praktičnosti za uporabnika.

Drugače pa je Toyota predstavila že delujoče prototipe teh celic v električnem skiroju leta 2014, tako da razvoj teh celic bo dejansko trajal nekje 10 let da pride v masovno proizvodnjo, če se seveda ne bo zalomilo zaradi kakšne banalne malenkosti. 2016 so objavili preboj glede materiala za elektrolit (sulfide superionic conductors )

Tule je povzetek originalnega članka, glede na katerega so se po netu pojavile vse vrste špekulacij:
http://in.reuters.com/article/toyota-electric-cars-idINKBN1AA03S

Prvi Toyotini EV ne bodo še imeli teh baterij, saj bodo začeli z električnim C-HR na kitajskem leta 2019.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Vprašanje koliko jih bodo ovirale trenutne proizvodne kapacitete obstoječih baterij. Proizvodnjo NiMh še vedno ohranjajo, kljub temu da zraven dodajajo že Li-Ion, do leta 2022 se bodo ravno znebili NiMh, štancali bodo pa Li-Ion za nekih 2-3 milijona hibridov letno, zato malo dvomim, da bo ta baterija takoj pristala v Priusu PHV, ki bi leta 2022 moral biti že pri številki 500k enot letno.

Je pa po karakteristikah res pisana na kožo hibridu, ker imajo tipično problem iz majhne baterije potegnit velike tokove (8 kWh da ven ~60 kW), ravno zardi tega so glede na samo kapaciteto te baterije večje in dražje kot bi sicer bile celice iz npr. Tesle.

Pri EV s 60 kWh baterijo ti pa 18 C-rate polnjenja ne predstavlja neke hude prednosti, ker s 1.200 kW itak ne moreš nikjer polnit in tudi v prihodnje boš s kaj več kot 200-300 kW težko polnil, ker fizikalne omejitve postanejo enostavno prehude.

Me pa zanima kje je konkurenca, veliko je bilo že slišati o tem kako so solid-state baterije prihodnost tudi od VW in Korejcev in nenazadnje od izumiltelja Li-Ion baterije, ampak noben od teh si še ni upal določit nekega timeframea za proizvodnjo in praktično uporabo. Če pa malo iščemo članke po netu pa vidimo da Japonske raziskave o tem segajo v daljno leto 2007 s prikazom praktične uporabe na sobni temperaturi leta 2011, delujojoč prototip skiroja 2014, danes pravijo da je zadeva v fazi "production engineering". Sliši se obetavno.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ko bo en zunaj začel masovno štancat, se bodo zaradi konkurenčnega pritiska začeli premikat tudi ostali.
Tudi Toyota bi stala na mestu in sanjala zgolj o vodiku in navadnih hibridih, če ji ne bi straha v kosti vlil Hyundai.

Če bo kaj od te baterije, pa verjami, da bo NiMH hitro bil štancan samo še za rezervne dele in ne več za novo produkcijo. Adaptirat vezje in ohišje na novo cenejšo osnovo Toyota zna narest hitro, če le je monetarna motivacija, da se to splača.
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.050
3.564
113
41
Lj
Najbrž imajo kake kartelne dogovore, da se baterije ne razvijajo že desetletje ali več.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
To si rekel tak, kot da bi rekel da je danasnji dizel na ravni tistega v prvem golfu
rolleyes-1.gif


Prve polnilne celice (po svincenih) so bile NiCd, mala kapaciteta, ok zmogljivost... so izumili NiMH (ok, kupli in zaklenili patent, pustmo) ki so imele super kapaciteto, zanic tokovne zmogljivosti. So jih ful doterali, da zmore fastcharge, precej toka da ven... je prisel LiIon, je bil neproporcionalno drag. Vec kot za v telefone v startu ni blo, ker je bila povsem nova tehnologija proizvodnje. In so nardili vsaj par razlicic, in se vedno se Litijeve celice izboljsujejo. Edino kar je problem je, da ne dovolj hitro glede na potrebe trga. Zal razvoj ni organski ampak mora nekdo zadevo dejansko pogruntat. In ali jo bo ali pa ne, vprasanje. Upamo na najboljse...