Baterije, cokla razvoja EV

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Elektricni grelec. Bentonski motor deluje kot agregat za proizvodnjo elektrike za grelec ce prav razumem.
(Ne vem sicer za kaj teh 6kw ne potegne iz baterije...?)

Sej, ce ni pod -4'C jih potegne iz baterije, ampak Ampera je tako narejena, da se pod zunanjo temperaturo -4'C zazene tudi bencinski motor, ki pomaga dogrevati hladilno tekocino za ogrevanje kabine in v tem primeru mora energija za vrtenje in obremenitev motorja nekam iti in kam je najbolje dati to energijo, kot cez generator v elektricni grelec.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
bencinski motor obremenjen z 6kw ne piha po 1 minuti zaradi toplotnih izgub.
Tu more bit nek drug sistem v igri. ker 6kw je praktičo neobremenjen motor. V eni minuti pa ti ne spraviš motorja iz -4° na 30°

Prizgi doma 6kW elektricni kalorifer in mi povej, kako hitro zacne toplo pihati. Tukaj pa eno minuto greje 6kW elektricni grelec + recimo 6kW toplotnih izgub bencinskega motorja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
bencinski motor obremenjen z 6kw ne piha po 1 minuti zaradi toplotnih izgub.
Tu more bit nek drug sistem v igri. ker 6kw je praktičo neobremenjen motor. V eni minuti pa ti ne spraviš motorja iz -4° na 30°

Eto, tukaj je moj posnetek Engine Maintanance Mode-a, to je, če 6 tednov voziš samo na elektriko, zažene bencinski motor toliko, da zagreje in naolji motor (motor se zažene pri 0:12):


Na tem posnetku se vidi, da ko motor konča s predogrevanjem (Inst W je na cca. -3kW), da dela na 1400 obratih v Wide Open Throttle in daje cca. -6kW (Inst W) energije v baterijo.
Tukaj za zagrevanje hladilne tekočine za 30°C potrebuje 2 minuti, zdaj pa ogrevanju hladilne tekočine dodaj še 6kW električni grelec, ki v tem primeru kar potegne teh istih 6kW, ki se na zgornjem posnetku shranjuje v baterijo, in imaš hladilno tekočino zagreto za 30°C v eni minuti.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Brezveze, mašine se sploh ne sliši
grin1.gif


p.s.: a temperaturo baterije (vidim da ti jo napiše) vzdržuje tudi ko je avto ugasnjen ali začne "študirat" o tem ko se noter vsedeš? Ker pri trenutnih -10C verjetno ni fino karkoli obremenjevat Lipo celic, če pridejo na temperaturo okolice?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp, moraš dati zvok do konca na glas
smile-1.gif
Drugače pa lahko pogledaš vrtljaje motorja v zgornjem levem kotu.

Z baterijo je pa tako. Če je avto priključen na vtičnico, potem monitorira baterijo 24/7 in jo po potrebi vzdržuje na spodnji delovni temperaturi od 8°C-14°C.
Če avto ni priključen na vtičnico, potem jo, če je njena temperatura pod 8°C, začne ogrevati (seveda vse preko hladilne tekočine, ki gre čez baterijo) z 1.8kW električnim grelcem, ko avto prižgeš. Avto je normalno vozen, le če bi bila temperatura baterije ekstremno nizka, potem zažene bencinski motor, ki v tem primeru postane primarni način pogona, dokler z električnim grelcem ne ogreje baterije na delovno temperaturo, potem bencinski motor ugasne in postane baterija primarni način pogona.

Pri vročini pa je tako, da če je avto priključen na elektriko, baterijo monitorira 24/7 in če preseže 30°C, zažene klima napravo, s katero ohladi hladilno tekočino baterije in s tem baterijo ohladi na 24°C.
Če pa ni priključen na vtičnico, potem monitorira baterijo 24/7 dokler je baterija polna do določenega SOC-a (mislim, da okoli 70% SOC). Če gre njena temperatura nad 30°C, zažene klima napravo in jo ohladi na 24°C. Pod tem določenim SOC ne monitorira baterije več 24/7, ker baterijo uničuje predvsem kombinacija high SOC + visoka temperatura. Pod tem določenim SOC baterijo začne hladiti šele, ko avto prižgeš ali pa če ga priključiš v vtičnico.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Kaj pa če avto stoji nekje in ni priklopljen na vtičnico, temp pa je -10, -15, -20 ali še več?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Kot sem napisal zgoraj za ko je baterija ekstremno mrzla.
Zažene bencinski motor, ki postane primarni pogon in hkrati z 1.8kW grelcem začne preko hladilne tekočine baterije le-to ogrevati. Ko se le ta ogreje na minimalno delovno temperaturo, ugasne bencinski motor in se pelje na baterijo.

No, kaj takega še nisem doživel. Najnižjo temperaturo baterije sem do sedaj doživel včeraj, ko sem šel iz službe in je imela 2°C. Pri 2°C temperature baterije ni bilo nobenega problema, tudi bencinskega motorja ni zagnalo, le električni grelec baterije je priključilo, s katerim je začelo ogrevati baterijo, ampak vozil pa sem se popolnoma normalno.
 
Nazadnje urejeno:

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
pa si ziher, da nima takrat ko bencinski motor laufa nekega dodatnega grelca vode. kot majo recimo dizli žarilne svečke v cevi za vodo. in deluje motor samo kot agregat za elektriko.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ravno to govorim, da hkrati delata in bencinski motor in 6kWh električni grelec in oba hkrati se trudita zagreti hladilno tekočino, ki greje kabino. Zato tudi začne tako hitro toplo pihati v kabino.

V tem načinu bencinski motor deluje hkrati kot agregat za 6kW elektrike (kinetična energija), ki jo daje od sebe (to elektriko potem uporabi 6kWh električni grelec, ki greje isto hladilno tekočino, kot bencinski motor - to je tekočina za ogrevanje kabine) in bencinski motor deluje hkrati kot ogrevalno telo (toplotna energija), ki to isto hladilno tekočino ogreva.

Oz, če ponazorim:


ICE ------ odvečna toplotna energija ------------------------------------------------------------> hladilna tekočina za ogrevanje kabine ----> kabina
\__ kinetična energija ---> generator ---> 6kW električni grelec __________/+


V primeru, da je zunanja temperatura -4°C ali več, greje le električni grelec z elektriko iz baterije.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
aja tak pa ja. Jaz sem razumel kot a je 6kw električni grelec ki greje zrak kabine in motor ki greje hladilno.
To je pa logično. Ampak to ti samo elektrika tak hitro zagreje vodo. Motor svoje toplote v tej minuti ne da praktično nič.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Andy, mislim če avto stoji na mestu, takrat tudi požene ICE kr sam od sebe?

PS, v to sicer dvomim, ker bi znalo biti kritično v kakih zaprtih prostorih...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sam od sebe seveda ne. Zažene ga, če je pod -4°C in če
- ali vžgeš avto
- ali vključiš predgretje avtomobila
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Pa na zdravje baterij, v idle načinu, torej da avto stoji nekje nekaj dni, nič potem ne vpliva ta polarni mraz? Ker liion bi naj bile bolj občutljive na temp, verjetno ima tudi zaradi tega ampera tako dobro urejeno gretje/hlajenje baterij. ampak to ti nič ne pomaga, če avto stoji?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Mraz ne uničuje baterije. Zmanjša ji kapaciteto za čas mraza, ko pa je nazaj na idealni temperaturi (21°C-24°C), pa je spet normalna kapaciteta. Ok, ko je mrzla, je ne smeš prehitro polniti, prehitro prazniti je itak ne moreš, ker ji pade napetost, ampak sam mraz ji dolgoročno ne škodi.

Vročina pa dejansko degradira baterijo, torej zmanjša kapaciteto za vedno.

Zato Ampera hladi baterijo tudi ko je poleti parkirana na soncu, greje jo pa šele, kot avto vžgeš - oboje velja za Ampero, ki ni vklopljena v vtičnico.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Mraz ne uničuje baterije. Zmanjša ji kapaciteto za čas mraza, ko pa je nazaj na idealni temperaturi (21°C-24°C), pa je spet normalna kapaciteta. Ok, ko je mrzla, je ne smeš prehitro polniti, prehitro prazniti je itak ne moreš, ker ji pade napetost, ampak sam mraz ji dolgoročno ne škodi.
Vročina pa dejansko degradira baterijo, torej zmanjša kapaciteto za vedno.

Zanimiva poanta...zato iz severnih držav redko poročajo o degradiranih Leafovih baterijah,vedno samo iz kakšnega vročega Texasa ali Nevade
smile-1.gif

(čeprav,a se prav spomnim,da obstaja nek posnetek iz Norveške,kjer je že nova 30 kWh verzija Leafa nekaj degradirana po hitrem polnjenju? Ali sem nekaj zamešal?)
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Leaf-ova baterija je itak nekaj posebnega, pa ne mislim v dobrem smislu

Leafova baterija že po drugem zaporednem hitrem polnjenju 'zakuha' celo v mrzli Norveški:


To je pa tako, ko še aktivnega zračnega hlajenja nimaš - Nissan Leaf.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Ah, pa še liion imajo brez hlajenja. hudo amatersko narejeno, kak te do tega lahko prišlo
smile-1.gif