barvna slepota in izpit za avto

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.554
1.084
113
Titograd
Citat:
Uporabnik skorpy pravi:
ksz...

jst se spomnim, da mi je inštruktor rekel, da barvno slepi lahko delajo izpit zase, ne morejo biti pa poklicni šoferji.

Točno tako, pri izpitu za osebno vozilo ni problem, poklicni šofer pa s to belznijo ne moreš biti.
 

skorpy

organizatorka
18. jul 2007
7.801
0
36
41
ja sam glej kaj je garfield napisal, zdej mi ni pa nč jasn
uf-1.gif
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.530
436
83
Kolker mi je razlagov kolega je odvisno za ktero kombinacijo barvne slepote gre. Ne more it delat C. Rabil bi pa samo za lasten prevoz. Tako je obsojen na kombi in dvojne ali trojne km dnevno.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Jaz takemu cloveku ne bi dal nikoli izpita. Na blizu že loči, katera luč sveti(spodnja ali zgornja), kaj pa od daleč, recimo na 15-20m? Isto velja za semafor za pešce, ker je zelo majhen. V glavnem nima kaj delat za volanom.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Se strinjam. Tudi če je naš vid brezhiben, velikokrat spregledamo stvari, ki se dogajajo v prometu, če pa še ne ločiš barv, je še toliko bolj nevarno. Če se npr. pelješ 50 kmh, in samo po položaju sklepaš katera luč gori na semaforju, to po mojem mnenju NI varna vožnja. Tudi če pelješ v okviru omejitve (50 kmh), v eni sekundi prevoziš skoraj 14 metrov. Recimo, da se moraš semaforju približati na 10 metrov ali manj, da lahko zanesljivo presodiš, ali gori zgornja ali spodnja luč. To pomeni, da imaš za ustrezno reagiranje (beri zaviranje) v najboljšem primeru največ 0,71 sekunde časa. Reakcijski čas, da stisnemo zavoro je 1 sekundo, čas zaviranja iz 50 do 0 kmh pa je?. Kolikšno pot opravimo medtem? Ali smo uspeli ustaviti pred semaforjem? Sredi križišča? Na drugi strani križišča? Nas je "ustavil" pešec, ki je prečkal cesto pri zeleni luči, mogoče drug avto ali kamion? Meni se zdi, da morajo biti udeleženci v prometu sposobni ločiti barve.
Če pešec lahko loči luč na semaforju glede na položaj in glede na to, ali "striček" na semaforju stoji ali hodi (hitrost pešca je 3-5 kmh, razdalja do semaforja je max. 10 metrov), tega za voznike ne moremo trditi.
 

dcy

Zelenc'
8. okt 2007
24
0
1
MS
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Jaz takemu cloveku ne bi dal nikoli izpita. Na blizu že loči, katera luč sveti(spodnja ali zgornja), kaj pa od daleč, recimo na 15-20m? Isto velja za semafor za pešce, ker je zelo majhen. V glavnem nima kaj delat za volanom.

Reciva tako - če ne veš, kako točno izgleda če je človek barvno slep na zeleno/rdečem delu spektra - potem raje ne komentiraj. Diskretne barve se še kako ločijo kot različne (beri: zelena na semaforju in rdeča na semaforju se prekleto dobro ločita). Problem postane takrat, kadar se barve prelivajo oz. so razlike med njimi premajhne; takrat več ali manj vidiš samo eno barvo.

Pa še off-topic. Super. Dajte mi še vozniško vzet v tej bedasti državi pa definitivno emigriram.
evil.gif


D.
 

Garfield

Pripravnik
19. avg 2007
223
0
16
Ko sem šel dve leti nazaj delat E kategorijo , sem šel glede barv na specialni pregled. Tam pa je ugotovila, da imam težave z odtenki barv, še posebej zelene. Se pravi da bo en ličar takoj videl na enem avtomobilu štrihan blatnik, jaz pa ne
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik dcy pravi:
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Jaz takemu cloveku ne bi dal nikoli izpita. Na blizu že loči, katera luč sveti(spodnja ali zgornja), kaj pa od daleč, recimo na 15-20m? Isto velja za semafor za pešce, ker je zelo majhen. V glavnem nima kaj delat za volanom.

Reciva tako - če ne veš, kako točno izgleda če je človek barvno slep na zeleno/rdečem delu spektra - potem raje ne komentiraj. Diskretne barve se še kako ločijo kot različne (beri: zelena na semaforju in rdeča na semaforju se prekleto dobro ločita). Problem postane takrat, kadar se barve prelivajo oz. so razlike med njimi premajhne; takrat več ali manj vidiš samo eno barvo.

Pa še off-topic. Super. Dajte mi še vozniško vzet v tej bedasti državi pa definitivno emigriram.
evil.gif


D.

Poglej še enkrat moj post. Pravim, da nastane problem, ko se približuješ v križišče, ker na daleč ne ločiš med zgornjo in spodnjo žarnico. Po domače povedano, sta preblizu . Strokovno povedano, kot gledanja se z daljavo oža.
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
Simon Vi po moje da bi ti moral malo obiskat okulista ..... ker očitno imaš probleme z vidom, vsaj na daleč ...... semafor se opazi z zelo velik razdalje, in če ne ločiš na vsaj 20m katera luč gori (zgornja, spodnja, leva, desna) si že kar kratkoviden ....... drugače pa, a je že kdaj kje bilo objavljeno da je kdo povzročil prometno nesrečo ker ima barvno slepoto?
shocked-1.gif
...... potemtakem tudi tisti ki ne ločijo vseh zvokov dobro ne bi smeli voziti ...... a ti mogoče ločiš kdaj se pripelje rešilec, kdaj policija, kdaj gasilci, itd? ....... semaforji so delani po nekih standardih, kjer določeno kje je rdeča in kje zelena



EDIT: btw: kot gledanja je zelo odvisen tudi od hitrosti
 
Nazadnje urejeno:

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
A ti v temi sredi vasi vidiš na daleč katera luč gori - ne govorim o BARVI ampak POZICIJI, torej spodnja, zgornja, srednja...
bonk.gif
 

boskosi

Fizikalc
4. sep 2007
1.423
1
38
ja in kaj hočeš zdaj s tem člankom povedat ...... drugače pa, odvisno od kako daleč, saj ti pravim vsaj z 20m moraš opazit katera luč sveti, še posebaj ponoči, je dnevna svetloba veliko večji motilni faktor, še posebaj sonce!