Avtomatik: plusi in minusi

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Telih herojev, ki so jih dobili pri neopravljenih menjavah olja v avtomatu (zaračunali pa so seveda vse) se na daleč izogni.

Še komentar na metodo Tim Eckart: Američani je ne marajo, ker nalivanje novega olja pod pritiskom lahko kakšno packarijo uspešno premakne v kakšen ventil, ven pa je ne dobiš več. Veliko raje priporočajo karter dol in pustit avto tako dlje časa, lahko tudi čez noč...

Tim Eckart metoda ni dolivanje olja pod pritiskom, olje se dodaja v tokokrog olja, v tem tokokorogu je pritisk menjalnika, mašina ki dovaja olje ne zvišuje pritiska menjalnika.
Če se olje dodaja pod večjim tlakom, ki ga ima menjalnik, pa seveda lahko pride so poškodbe ventilov.

karter dol in pustiti avto čez noč...
torej če staklenico obrneš na bok in jo postiš tako mirovati čez noč, bo zjutra prazna? tako je z pretveornikom navora, niti čez eno leto se ne bo sam spraznil starega olja. zato je kompletna menjava- da se znebiš starega olja- samo pri prižganem motorju
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.724
113
naš mehanikmi je povedal da da vstaro olje aditiv, se mal pelje naokrog, prepuče lamele, potem pa se menja celo olje. Tako nekako. 7G.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Celotnega olje ne moreš nikoli zamenjat ker kot je bilo že omenjeno ostane na določenih delih menjalnika v "mrtvi točki" (poleg konverterja navora tudi v ventilih in ceveh do ventilov in mehanizmov za "vklope" ter v hladilniku olja [če ga vozilo ima]) in se od tam premakne samo če doliješ novo olje in poženeš "črpalko" (motor in posledično menjalnik). Potem odvisno tudi od tipa menjalnika ali ima sploh spodnji izpust iz karterja oz. kakšen je karter, en kup jih ima že tam mrtvi prostor kjer olje obleži.

Sicer vse to ni pomembno, če olje menjaš kot je treba tistih 20-30% starega olja ne škodi oz. je interval zamišljen tako da upošteva nepopolno menjavo.

Z raznimi drugačnimi pristopi lahko zamenjaš več olja (flush), samo v vsakem primeru imaš potem izgube na olju. Tudi doma lahko menjaš olje v takem menjalniku tako da stočiš ven kar gre, doliješ novo noter do vrha, narediš par 10km in ponoviš postopek (3x ali večkrat). Na koncu imaš 90-95% olja zamenjanega, samo v menjalnik si dal pa 2x več olja kot ga drži ker si ga vmes metal stran z delno izrabljenim. Tu se potem uporabljajo t.i. posebne metode (Tim Eckart ipd.) kjer v bistvu sproti dofilavaš in odsesavaš olje pri delujočem tokokrogu, s tem se porabi manj olja kot če delaš "ponovljiv delni flush" efek je na koncu pa enak.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

luka51

Guru
16. avg 2007
14.402
5.682
113
Sicer vse to ni pomembno, če olje menjaš kot je treba tistih 20-30% starega olja ne škodi oz. je interval zamišljen tako da upošteva nepopolno menjavo.
.
Točno to. če se dela redne menjave ni nobene potrebe po poponih menjavah in nevem kaj vse komplicirat zraven.
problem pri teh delnih menjavah je edino to, da je mariskdo sploh ne dela :)
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Se strinjam, so izjeme. Suhi DSG pa je suhi, ker sklopke niso v olju ... ima samo tisto običajno količino olja kot ročni menjalnik, kjer menjava olja tudi ni predvidena (običajno).
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.739
15.792
113
In kaj boš pa ti naredil s svojim ZF avtomatikom na f31? :fredi:
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Zaenkrat še nič, ker ima 50000km za sabo ... čez kakšnih 30 tisoč bom pa menjal, ampak tole bo trajalo cca 3 leta. :) Bolj čakam na sw update opreme, ki si jo lastim, da ga bom "čipnil" (menjalnik). :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.739
15.792
113
No saj na to sem ciljal - ali boš menjal in če ja - kdaj. Tudi sam imam v planu to pri okoli 80k.
 
  • Všeč mi je
Reactions: crashednburnt

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Hondi: tega pa žal ne vem. Sam bi se iz principa izognil ceke občine. Vse zgode in nezgode iz Lesc pa lahko prebereš na spletu, če se ne motim na avtomobilizmu in bmwslo.

Še komentar na filanje novega olja skozi hladilni sistem avtomatika: tega ne priporočam. Naj se najde nekdo, ki bo to počel 10 let plus in pove, koliko težav bo imel s tem (ali pa ne).

Sam prekleto bolj verjamem američanom (kjer je ročni menjalnik eksotika), kot pa nekomu, ki je referenc nima (da ne rečem še bolj grdo: niti ne vozi avtomatika).

Primerjava z zvrnjeno flašo pa je zgrešena: zaresni servisi, ki to počnejo tudi pri nas že več desetletij, seveda izpustijo olje, nalijejo novega, naredijo testni krog (in pretaknejo šalthebel skozi vse prestave), spet izpustijo olje, in če je treba to anredijo še tretjič. Obenem je treba zamenati filter in očistiti magnet v karterju, če ga avto ima.

Sem že pisal (ni reklama) konkretno o imenu (Bosch servis Arčon iz Renč), ampak ljudje še vedno vozijo avte h kelnarjem in vrtnarjem...

Res pa je tudi, da je z menjavo olja v klasičnem avtomatu treba začeti zgodaj: vsaj pri 10 letih in pod 150k km (vsekakor pa raje še polovico prej, sploh če je v njem polsintetično olje), dokler olje še ni črno kot hudič in čisto zažgano.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
In ja, če pozna kdo koga, ki ima kaj izkušenj s popolnoma enostavno menjavo olja v japonskem avtomatiku (mu zrihtam pravo olje in tovarniško litertauro z navodili o postopku), na dan z besedo (zgoraj omenjeni Bosch servis ne dela japoncev).

Morda niti ni treba, da je riž specialist, samo skrben mora biti pri delu. Če se je pripravljen naučiti kaj novega zraven, pa sploh.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
Primerjava z zvrnjeno flašo pa je zgrešena: zaresni servisi, ki to počnejo tudi pri nas že več desetletij, seveda izpustijo olje, nalijejo novega, naredijo testni krog (in pretaknejo šalthebel skozi vse prestave), spet izpustijo olje, in če je treba to anredijo še tretjič. Obenem je treba zamenati filter in očistiti magnet v karterju, če ga avto ima.

Prosim imensko povej tele zaresne servise, ki redčijo olje staro z novim? tak postopek redčenja, je predpisan za menjavo pri Aisin menjalnikih, katere najdeš v Renault, PSA,itd. In pri tem se je pojavilo velik % problemov po menjavi.
Zvrjena flaša je zgrešena... sam si rekel da pustiš odprt karter čez noč. jaz sem samo rekel, da s tem ne dosežeš nič, ker se ne izteče.
Skratka, Autocommerce-Lj in MB, Selmar, A-cosmos, Makoma,Real, AtVis, Toyota center,Hyundai Slovenija, PSA servisi, nihče od teh ne redči olja kot praviš ti, z njimi vsemi sodelujem prav na tem področju.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.649
466
83
Tolmin
In ja, če pozna kdo koga, ki ima kaj izkušenj s popolnoma enostavno menjavo olja v japonskem avtomatiku (mu zrihtam pravo olje in tovarniško litertauro z navodili o postopku), na dan z besedo (zgoraj omenjeni Bosch servis ne dela japoncev).

Morda niti ni treba, da je riž specialist, samo skrben mora biti pri delu. Če se je pripravljen naučiti kaj novega zraven, pa sploh.

Ravno sem umil roke, ker sem ga danes drugič menjal na Citroenu: EAT6 oziroma Aisin TF-80SC.
Servis na Citroenu ne predvideva menjave.
Moram reči, da je sedaj po drugi menjavi precej boljše vendar ga bom sedaj naročil še eno kanto in menjal še dvakrat (2+3L)
Menjal sem ga po "ginekološkemu" postopku z spodnje strani.



Seveda je bilo olje prvič "črno kot noč ob mlaju" ampak sedaj je že malo bolje.
Naredil sem si pripravo iz plastenke in par pnevmatskih priključkov.
V plastenko imam speljan komprimiran zrak (1,5bara) kateri potiska olje po drugi cevki v menjalnik.
Ker sem imel premalo olja sem dodal še nekaj starega.
Za plastenko 1L novega olja sem porabil cca. 2 minuti.
Za plastenko 0,5L starega olja pa 15 sekund.
Obe olji sta bili približno iste temperature. Že med prsti se čuti, da je staro olje "vodeno"

tony : Se priporočam za literaturo na ZS
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
zino: Aisin so zelo zanesljivi avtomatiki (solastnik firme je Toyota). In ja, če odšravfaš karter in spustiš ven olje, se ga še več nateče, če pustiš čez noč.

Evo link (delajo BMW, Mercedes in Volvo):
http://www.antigrip.eu/kontakt/

Vse te metode s filanjem novega olja pod tlakom so izumili zaradi šparanja z delom, ker drugače postopek predolgo traja. Tako so američani že pred desetletji začeli uporabljati postopek menjave motornega olja, kjer olje izsesajo ven skozi ror šipke; vse to, ker je hitreje in ne kaer bi tako več svinjarije spravili ven.

Argumenta z odvečno ceno novega olja, ki ga vržeš stran ne sprejmem: tistih nekaj evrov je drobiž v primerjavi z novim avtomatikom (zaresna popravila avtomatikov v naši državi so še veliko večja groza od rutinskega menjavanja olja). Sicer pa, če olje menjaš na 5 let itak samo naliješ vsakič novo in ne delaš menjave celotne količine. Tudi na pogled vidiš stanje starega olja...

Glede izkušenj servisov, ki si jih navedel pa: običajno začnejo viti roke že samo, ko hočeš naročiti nov avto z avtomatikom. Kje je potem šele servisiranje...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Robert: zagrebel se bom za literaturo za Suzuki swift (ki ima prav tako Aisinov menjalnik), sporočim, kateri tip je.