All wheel drive ni nujno 4x4 pogon

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Link do Izklop.com-a

Lepo predstavljeno, da razni 4 motion, AWD, 4wd in tako naprej ni nujno to, kar naj bi bilo...
Očitno je v teh stvareh subaru še vedno najboljši
zmaga.gif
.

Me pa zanima- 4motion je preklopljiv, quattro pa stalni 4x4?

Skratka, priporočam ogled. Če je pa že blo, naj pa mod pobriše
zmaga.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Res je tudi da passati do nedavne generacije uporabljajo quatro in so torej full time!
evil.gif


Sicer pa kaj je to pravi 4x4 bi se dalo dolgooo debatirat .. v osnovi namreč noben pogon, ki ima diferenciale ni full 4x4 ampak samo delni 4kolesni pogon.
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Štirikolesni pogoni se zelo razlikujejo, tudi quattro pri Audijo ni vsepovsod enak, racimo pri TTju je drugače kot pri A4 ali A6.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
zato ker 4-motion bazira na precno vgrajenem motorju(tudi TTin novi Passat) quattro pa na vzdolzno (A4,A5,A6)
 
Nazadnje urejeno:

miha013

Fizikalc
20. jul 2007
5.204
0
36
42
lj
Bmwjev v X6 meji na popolnost. Zadnja generacija Xdrivea lahko prenese ves navor na en kolotek.

Sicer pa Subarujev z vsemi tremi mehanskimi zaporami diffa.
 
Nazadnje urejeno:

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Tu ne gre za TC, ampak gre za aktivn diferencial zadnje osi, ki deluje kontra kot TC, ne zavira notranjega kolesa, ampak pospešuje z zunanjim.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik miha013 pravi:
Bmwjev v X6 meji na popolnost. Zadnja generacija Xdrivea lahko prenese ves navor na en kolotek.

Sicer pa Subarujev z vsemi tremi mehanskimi zaporami diffa.

Pa levo in desno kolo??
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Levo in desno je od 0 do 100 %, ne pa sprednja os oz zadnja os kjer je 70% : 30%.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik ovca pravi:
Link do Izklop.com-a

Lepo predstavljeno, da razni 4 motion, AWD, 4wd in tako naprej ni nujno to, kar naj bi bilo...
Očitno je v teh stvareh subaru še vedno najboljši
zmaga.gif
.

Me pa zanima- 4motion je preklopljiv, quattro pa stalni 4x4?

Skratka, priporočam ogled. Če je pa že blo, naj pa mod pobriše
zmaga.gif

4WD že pomeni, da je pogon na vsa 4 kolesa, ne pove pa koliko zapor diferenciala je vgrajenih, niti kako je razporejen navor. Nekateri "4WD" imajo pogon samo spredaj in samo ob zdrsu del moæi prenesejo na zadnja kolesa....

Tudi z 2WD pogonom si ob zdrsu enega pogonskega kolesa ne moreš nič pomagati - razen, če je vgrajena zapora diferenciala.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
4WD že pomeni, da je pogon na vsa 4 kolesa, ne pove pa koliko zapor diferenciala je vgrajenih, niti kako je razporejen navor. Nekateri "4WD" imajo pogon samo spredaj in samo ob zdrsu del moæi prenesejo na zadnja kolesa....

Tudi z 2WD pogonom si ob zdrsu enega pogonskega kolesa ne moreš nič pomagati - razen, če je vgrajena zapora diferenciala.

Ni vse v zaporah differenciala .. večina "dobrih" pogonov tako uporablja različno kombinacijo delno zaprtih (različno "trdih") diferencialov še vedno pa ima pri prenosu navora IZ kolesa ki zdrsne pomembno vlogo TC.

Pri 2WD se (delna) zapora diferenciala uporablja samo v ekstremnih različicah, ki imajo precej (preveč) konjev. Drugače isto funkcijo čisto OK opravlja elektronika, torej ABS v povezavi z zavorami (TC(S), ASR, ..).

In še enkrat povdarjam, ni znanost narediti sistem ki zna prenesti VES navor na eno kolo .. znanost je narediti sistem, ki 100% navora dovaja na kolesa, ki imajo oprijem.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Ja, govoriva o isti stvari.
Sam sem samo želel opozoriti avtorja, da tako 2WD, kot 4WD ne pomeni, da se lahko izvlečeš z enim kolesom, če ni vgrajene ustrezne (delne) zapore diferenciala.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Kaj pa naredi 2WD ASR pri speljevanju na poledeneli podlagi? A tudi preusmeri več moči na določeno kolo, ali samo odvzame obema kolesoma moč ko spodrsne?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Kaj pa naredi 2WD ASR pri speljevanju na poledeneli podlagi? A tudi preusmeri več moči na določeno kolo, ali samo odvzame obema kolesoma moč ko spodrsne?

Če imaš eno kolo na ledeni podlagi in eno na trdni? Odvisi od generacije in tipa .. načeloma je mogoče vse oz. v najnovejših modelih vozil bi se morala moč zmanjšati (odvzem plina z motorja) in pa zavreti kolo, ki drsi (diferencial potem poskrbi za prenos moči na drugo kolo).

Pri obeh kolesih na drseči podlagi se zmanjša moč in po potrebi zavre (obe) kolesi, to pa potem tudi zna ustaviti vozilo in onemogočiti speljevanje na drsečih podlagah (zato se da sistem v 90% izkjučiti ročno).

Pri terenskih vozilih deluje TC malo drugače in v osnovi nikoli ne "blokira" kolesa brez oprijema ampak samo skuša čimbolj izenačiti vrtenje dveh koles na osi (četudi se vrtita v prazno).
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
4motion in quatro sta stalna 4x4. sam se na posnetku vidi, da je bolj kot ne reklama za subaru.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Hvala za super razlago
smile-1.gif

Mora biti najbrš res nekaj na tem, ker meni ni z izklopljenim ASRom nikakor ratalo pridti v poledenel klanec, ob vklopu je pa sicer nekaj časa trajalo, ampak je pa počasi šlo.
 

dreja

Kaliber ekspert
14. okt 2007
326
0
16
Zadnji...

Skoda da niso testirali tudi ostalih suv-ov, npr. Mazde, Nissana, Mitsubishija, Acure, itd.