Citat:
Uporabnik Bush pravi:
Anomalij na trgu FTTH optičnih povezav je več.
1. T1, T2 in še Telemach speljejo svojo optiko lahko v en blok v LJ, nekaj deset km izven Ljubljane pa nobenemu ni v komercialnemu interesu postavljati omrežja. Prvič je to estetsko grdo, ker gre večinoma za nadometne instalacije, drugič pa je to neracionalna poraba denarja. Ob dveh FTTH priključkih bo prihodek na FTTH priključek za oba operaterja manjši.
2. Baker se poslavlja. Tisti, katerih poslovni model temelji na razvezani parici ali coaxu morajo nekako narediti tranzicijo na optične povezave: ali kot najemniki obstoječe infrastrukture T1, T2, Telemacha ali pa z izgradnjo svojega omrežja.
Telekom mora menjati bakrene kable zaradi dotrajanosti, najbolje je, da se baker menja z optiko in ne z novim bakrom.
3. V veliko investicijo greš lahko samo, če je poslovni model jasen. Ne moreš začeti velike investicije, potem pa APEK poruši tvoj celoten model.
---
Okvirne rešitve:
Pravno je treba urediti situacijo. In APEK mora dati disclaimer, da naslednjih pet-sedem let ne bo spreminjal pravil, ki se tičejo FTTH.
Najbolj pametna rešitev bi bila, da se velike FTTH operaterje pripravi, da si bodo delili infrastrukturo. Če T1 in T2 napeljeta v isto stanovanje optični priključek, je pričakovan prihodek na tisto povezavo najbrž samo polovica tistega, kot če bi bil samo eden. V njihovem komercialnem interesu je, da si delijo infrastrukturo! Jaz dam tebi v najem en priključek, ti meni meni enega. Tako se lahko večino priključkov skompenzira med velikimi operaterji. Cene FTTH priključkov so lahko dve ali tri, odvisno od gostote poselitve (blok, urbana individualna hiša, ruralna individualna hiša).
T1 daje v najem urbani FTTH priključek T2 po isti ceni kot T2 daje v najem isti priključek T1. APEK mora regulirati samo toliko, da se mora taisti priključek dati v najem manjšemu operaterju brez FTTH po isti ceni kot si ga veliki operaterji dajejo v najem med sabo.
Vzpodbuda za gradnjo FTTH v redkeje poseljenih območjih:
najbolje je dati davčne olajšave na prihodke v prvih x letih, ki pridejo iz naslova uporabe teh priključkov. Subvencije so slabše kot davčne olajšave, ker imajo več togih pravil in administracije - to pa ni zastonj.