Zima in snežne avto nogavice

Spirit

propeler
18. jul 2007
5.746
1
36
Spet se približuje zima in odpirajo se nove teme o zimskih gumah in testih. Meni pa se poraja vprašanje, ki se mi je že lani in sicer ali se sploh splača kupovati zimske gume za tistih 5 dni na leto ko je cesta zares zasnežena.

Cesta je res zasnežena in nesplužena precej redko, se mi zdi da manj kot 5-10 na leto le nekaj ur na dan, pa še takrat ponavadi ravno ne silimo na ceste. Torej čemu kupovati zimske gume?

Pred nekaj leti so že dokazovali, da se letne gume pozimi na SUHI cesti odrežejo podobno dobro kakor zimske. Malenkost slabše se odrežejo na mokri cesti ampak ne pretirano slabše (če se pravilno spomnim tistega testa).
Poleg tega so pa lahko nekatere zimske gume na mokrem slabše od dobrih letnih. In pozimi je največkrat cesta mokra ali suha.

Edina in največja opazna razlika naj bi bila vožnja z letnimi gumami po snegu ali ledu, tam pa letne gume totalno odpovejo. In za take primere pač natakneš "snežne avto nogavice" al kako se jim že reče.

Ima kdo izkušnje s tem?

Za nas, ki ne živimo v hribih, se vozimo večinoma po avtocesti, ne divjamo in ne silimo na zasnežene ceste razen če res ni potrebe po tem bi bila mogoče taka rešitev čisto okej?
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Lansko leto sem bil podobnega mnenja kot Spirit, vendar sem vseeno ubodel zimske gume. In mi ni bilo žal. Ker ni bilo zasneženih in poledenelih samo 5 dni, temveč vsaj ene 25.

All season, so all junk. Zanič pozimi, zanič poleti. Pač kompromis do amena. OK za nekoga, ki naredi 5 jurjev kilometrov letno in zelo umirjeno z veliko rezervo.
 

blackberry

Pripravnik
29. jul 2008
409
0
16
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Lansko leto sem bil podobnega mnenja kot Spirit, vendar sem vseeno ubodel zimske gume. In mi ni bilo žal. Ker ni bilo zasneženih in poledenelih samo 5 dni, temveč vsaj ene 25.

All season, so all junk. Zanič pozimi, zanič poleti. Pač kompromis do amena. OK za nekoga, ki naredi 5 jurjev kilometrov letno in zelo umirjeno z veliko rezervo.

Se strinjam, za po Lj so dobre, če delaš malo kilometrov, kritične situacije pa No-Go.

Procentualno je kritičnih situacij, ki se končajo z nesrečo zelo malo, so pa 3leta stare allsezon gume še vedno boljše od 7let starih letnih ali zimskih.

Black
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
All season, so all junk. Zanič pozimi, zanič poleti. Pač kompromis do amena. OK za nekoga, ki naredi 5 jurjev kilometrov letno in zelo umirjeno z veliko rezervo.
http://www.gumaguma.si/blog/test-zimskih-pnevmatik-2011/

Sava Adapto ima tako v snegu kot po suhem podobne ocene kot "prave" zimske.

Pa še to upoštevaj, da velika večina ljudi ne gleda nobenih testov, ampak kupi kar je "v akciji" ali pač "na polici". Če sploh kupi (in ne vozi z 5 let starimi).
 

Spirit

propeler
18. jul 2007
5.746
1
36
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Ker ni bilo zasneženih in poledenelih samo 5 dni, temveč vsaj ene 25.

To že, ampak plundre ne moreš štet kot sneg na cesti, to je enako kakor mokra cesta. Do takrat ko greš na cesto pa že mal posujejo ceste s soljo in vsaj delno splužijo.


S kakšno hitrostjo pa lahko maksimalno voziš s temi "nogavicami"?

Allseason gum nočem.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.824
10.504
113
kod Džej-Zija
To o plundri je BS. Preverjeno z dobrimi letnimi gumami, s katerimi sem lani jeseni čisto malo predolgo vztrajal. Razen če pogosto voziš po cestah, ki imajo stalno in povsod po več cm vode.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Spirit pravi:
To že, ampak plundre ne moreš štet kot sneg na cesti, to je enako kakor mokra cesta. Do takrat ko greš na cesto pa že mal posujejo ceste s soljo in vsaj delno splužijo.
Ker sem tudi jaz tako računal, sem moral lepo na prvem klancu ketne montirat - brez rokavic
cry12bpy.gif
. Pa je bilo komaj pol centimetra snega in brozge. Ampak hakelc je bil, da se kljub soli ni hotel več topiti.
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
1.985
167
63
Kakršnekoli gume imaš, vožnjo je treba prilagoditi razmeram na cesti. No če je treba iti v službo po snegu, ravno ne moreš ostati doma
smile-1.gif

Imam te snežne nogavice za vsak slučaj v avtu, nisem pa jih še uporabil. Niso skoraj večne, tako kot ketne, saj so samo za nekajkratno uporabo... tekstil pač. Se jih pa veliko enostavneje natakne...
 

mckmck

Fizikalc
20. mar 2013
525
200
43
Sam moram obvezno zimske gume, saj imamo približno 3 mesce sneg. Jaz pravim vedno, da slaba zimska guma je boljša za po snegu kot nova letna guma. Za tiste katerim se ne splača, pa obvezno v prtljažnik ali ketne oziroma tisto "nogavico" za na gumo, da se ne bomo potem čudili glede zastojev in zakaj z letno gumo ne moremo po snegu!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.421
4.945
113
Letos sem v začetku marca menjal gume, ker je bila ena zimska poškodovana. Potem pa snega, kot ga prej par zim skupaj ni bilo. Če avta ne rabiš vsak dan, so letne gume varianta. Zame pa to ni varianta.
"Nogavice" ima ena kolegica. Pravi, da se dobro obnesejo. Uporabljajo sicer, ko so zimske gume premalo. Predvsem, ko gredo na smučanje v Dolomite. Na ta način je težko oceniti, koliko je to trajno, ker jih uporabiš samo, če takrat, ko greš na smučanje ali se vračaš, sneži. Take smole nimaš vsako leto. Sicer pa so tudi te višje ceste naslednji dan prevozne z zimskimi gumami.
 

bste

Pripravnik
4. maj 2009
118
3
18
Podpulfrca
Okoli "nogavic".
Uporabil 2x v Dolomitih, ko zimske gume niso bile zadosti. Prednost je hitra in enostavna montaza, slabost pa - kot je nekdo ze omenil - takoj ko zapeljes nazaj na asfalt, je samo vprasanje casa, kdaj jih strgas.

Lp, B.
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.233
313
83
Jaz sem imel vse možne kombinacije že, od letnih, zimskih gum, verig, štunfkov, pa moram reči da so štunfi kar simpatični. Je pa res da se strgajo, sploh če jih gor pustiš - obvezno dol pa posušit po uporabi. Efekt če mene vprašaš je tak: letne gume + štunfi = nove zimske gume z max profila.
Če imaš čuden teren, klance, pa recimo 40kkm na leto prevoziš ni druge kot zimske gume.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
ene 2 al 3 zime sem tudi sam bil na letnih, ker sem imel blizu službo, stransko cesto, in prilagodljiv delovnik. Tak je šlo.
Sedaj pa se vsaj meni zdi, da so zime čedalje bolj "hude" in ker je edini avto, nabavim zimske gume.

Nogavičke sem kupil in jih je punca tudi že sama montirala na terenu. Sicer je preklela vse žive in mrtve, je pa prišla, ko s samo zimskim gumam ni šlo več.
 

Spirit

propeler
18. jul 2007
5.746
1
36
OK, hvala vam vsem za vaše pripombe in izkušnje v zvezi z snežnimi nogavicami.

Ste me prepričali
smile-1.gif


LP!
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.949
311
83
tam ko se terc po tori rola
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Lansko leto sem bil podobnega mnenja kot Spirit, vendar sem vseeno ubodel zimske gume. In mi ni bilo žal. Ker ni bilo zasneženih in poledenelih samo 5 dni, temveč vsaj ene 25.

All season, so all junk. Zanič pozimi, zanič poleti. Pač kompromis do amena. OK za nekoga, ki naredi 5 jurjev kilometrov letno in zelo umirjeno z veliko rezervo.
Bom napisal svoje mnenje: prej sem imel letne Toyo in zimske Fulda. Vsake na svojih platiščih. Prišel je čas za zamenjavo obojih, obenem pa se je ponudila ena priložnost za all season gume. Tašča jih je imela na Fiesti 1000 kilometrov in mi jih je dala skoraj zastonj. Sava Adapto. Toyo so bile stare štiri leta, ampak ima Adapto boljši oprijem. Danes, po celodnevni vožnji v nalivu so se odlično izkazale. Za v snegu pa priznam, da še ne vem. Poročam, ko bodo snežne razmere. Vsekakor pa bodo v prtljažniku tudi verige. To itak. Nismo vsi vezani le na asfalt in ravnino....
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.148
4.694
113
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
Michelin si je zmislu mal drugačne "nogavičke" Michelin Easy Grip Snow Chains
http://www.samsclub.com/sams/m...?navAction=push

Hmm, ni to mal pluvanje v lastno skledo, da proizvajelc gum dela tudi verige? Ali ne verjamejo v svoje zimske gume?

Tolk sumljivo kot to, do da jih delajo v Tuniziji in ne na Severnem tečaju....

Kateremu boš bolj zaupal ko kupuješ "verige" xy firmi ki je s svojo znamko poštempljala kitajske verige ali Michelinu,
s tem pa pokriješ še tisti segment dvomljivcev v zimske gume in so tudi tvoji...
 

Spirit

propeler
18. jul 2007
5.746
1
36
Berem na rtvslo članek in vidim, da je minimalna zakonsko predpisana globina profila 3mm. Kdaj so pa to spremenili, a ni bilo še pred kratkim 4mm? Vedno sem mislil da je 4mm.



Eno teoretično vprašanje. Pozimi imaš letne gume ki imajo več kot 4mm profila in verige v prtljažniku. Pelješ normalno, se zgodi da nekje lepo plužijo nekje pa ne (nimaš kej, naše cestarje vsakič preseneti sneg), in zapelješ v nesplužen sneg in avto zleti s ceste.

Zanima me ali kasko krije tako škodo in ti miličniki ne bodo nabili kazni zaradi neustrezne opreme (ker so verige v prtljažniku in ne na gumah)?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
V zimskih pogojih vožnje (torej ko je sneg na cesti), moraš imet ketne gor.
Točno zaradi situacij, ki si jih opisal, je pa treba imet zimske gume.