Zategovanje vijakov na alu platiščih

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Če bi igi-ju naredili po protokolu proizvajalca, bi najbrž dobil zraven tudi podatek, čez koliko km se mora oglasiti nazaj, da vijake ponovno zategnejo. Dvomim, da je pri modernih vozilih in predpisanih momentih to nenadoma izpadlo iz priročnika.
Vulkanizer, kamor zapeljem občasno kako vozilo za premontažo, dela z moment ključem na koncu. Videl, ker sem letos celo tam počakal, sicer običajno ne gledam, kaj se z avtom dogaja. In so na vseh stezah na koncu pritegnili z moment ključi. Na računu pa opomba, da je treba ponovno zategniti po mislim da 20 km.
Še nisem naredil in najbrž ne bom.
Sem pa to preveril na drugem avtu, kjer sem montiral sam. Potem pa nekaj dni zatem zaradi snega prejšnji vikend in daljše nujne poti izven idealnih cest za vsak slučaj spet vrgel zimske gume gor :bonk:. In bom vajo ponovil.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.294
1.921
113
Po jutube si že kaj gledal za idejami (si poskusil pri kakem vulkanizerji..ziher se večkrat srečujejo s temi zadevami in imajo pripomočke)?




 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.821
1.669
113
Iskajoč brata
Najlažje pri vulkanizerju.... Ne boš prvi in ne zadnji s tem problemom. Z očetom obrnila celo delavnico, da bi našla njegov nastavek. Vulkanizer samo pogledal, šel v svojo zbirko pogledal, drugi nastavek je bil pravi...
 

matej_

Guru
25. okt 2007
2.135
660
113
ko sem nazadnje menjal pri vulkanizerju, je lepo s pištolo zategnil kolker se je dalo, potem pa je za dobro voljo še probal kao z moment ključem, da raja vidi, kako skrbijo, da preverijo z moment ključem.
ga vprašam, čuj majster na kolko pa zategneš z momentom. reče nimam pojma je zapikan. to pove vse.
ko sem spomladi hotu sam premontirat sem rabil vzvod, da sem šrauf odtegnil. po 5ih šraufih sem zašvicu fuŁ.

tolko o tem kolk dober delajo, da z moment ključem preverijo.

odkar menjavam sam ( če je treba pnevmatike menjat, grem prej menjat samo pnevmatike, da se ne gužvam, pa potem sam menjam doma felge s pnevmatikami) teh težav ni več. hvala bogu za 2 kompleta.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.235
3.885
113
Jasno da bo vulkanizer rešil težavo, varnostnih vijakov niti ne rabim. Bili so zraven pri novem in sem jih pač natikal gor dokler je šlo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.863
113
pri taščici
sad
Ti enacis narediti pomotoma napako in namenoma krsiti protokol dela?
Napaka je da ne zategnes vijakov, ker si jih pozabil. Igijeva storitev pa ni napaka. Varnostne vijake sem ze pred leti zamenjal z navadnimi. Ce jih kdo rabi za vag grupo jih dobi za pametno ceno skupaj z nastavkom
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
Še enkrat: ti nisi v življenju naredil še nobene napake?
Tudi igi bi lahko šel nazaj in jih povprašal, če je v redu, da so platišča tako zategnjena? Pa bi z odzivom dobil še dokončno informacijo, če je vredno še servisirat tam ali pa je bolje najti drugi servis.
Tako je pa lažje malo pisarit po forumu in seveda 10x omenit “zlatarsko” ceno, s katero se je btw. strinjal.
In recimo sam ne razumem, zakaj bi razlika v ceni pomenila bolj “kvaliteten” zateg gum.
Sicer pa bo verjetno kmalu dobil klic s strani uvoznika, kako je zadovoljen s servisom, pa lahko tam na polno si da duška. Ga bo potem poklapan sprejemnik poklical in se mu opravičeval, pa morda še kaj iztrži iz tega, tako da bo tista zlatarska cena malo manj pekla. Saj je to verjetno primarni problem, ne?

Ne vem zakaj se ti užigat za brezveze... Kaj ima cena storitve s tem, da storitev ni bila opravljena po "protokolu"? Če bi naredil kozolčar za 20€ bi še razumel, da pač nima moment ključa, če pa dela pooblaščenec, ki je moral čez akreditacijo delavnice, pričakujem storitev po ps.

S ceno sem bil seznanjen, plačal sem storitev za katero sem pričakoval, da bo narejena kot je predpisano. Pač strokovnjaku se zaupa in ne vidim potrebe po tem, da bi naročil "napol" zategnjene vijaki in bi sam potem to korigiral.

Pa dajmo zaključiti. Pred menjavo sem izrecno omenil, da želim zategnjeno na moment (itak bi to morala biti stalnica), pa ni bilo. Po vrnitvi v delavnico so poiskali moment ključ, odtegnili vijake in jih nazaj zategnili na predpisane vrednosti. Med vrsticami omenili, da bi to morala biti praksa, ampak žal ni ker ...
Se bodo pogovorili z osebjem, ker to res ni OK se opravičili za dodatno pot in zgodba zaključena.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.499
5.045
113
Ali v protokolu ni več, da je potrebno čez določene km vijake ponovno preveriti oziroma dodatno zategniti?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
Ne vem zakaj se ti užigat za brezveze... Kaj ima cena storitve s tem, da storitev ni bila opravljena po "protokolu"? Če bi naredil kozolčar za 20€ bi še razumel, da pač nima moment ključa, če pa dela pooblaščenec, ki je moral čez akreditacijo delavnice, pričakujem storitev po ps.

S ceno sem bil seznanjen, plačal sem storitev za katero sem pričakoval, da bo narejena kot je predpisano. Pač strokovnjaku se zaupa in ne vidim potrebe po tem, da bi naročil "napol" zategnjene vijaki in bi sam potem to korigiral.
Kak te nima veze, če bi ti kozolčarju gledal skozi prste, 3x dražjemu pooblaščencu pa ne. Pa večkrat si omenil ''zlatarsko'' ceno.
Še vprašanje: torej za nižja ceno si pripravljen peljati nekaj naredit nekomu, ki nima osnovnega orodja, ki ga rabi za to delo in recimo lahko vodi do tega: https://www.zurnal24.si/slovenija/med-voznjo-mu-je-odpadlo-kolo-280423
Ampak je pa pucen, pa naj mu bo.

Pa dajmo zaključiti. Pred menjavo sem izrecno omenil, da želim zategnjeno na moment (itak bi to morala biti stalnica), pa ni bilo. Po vrnitvi v delavnico so poiskali moment ključ, odtegnili vijake in jih nazaj zategnili na predpisane vrednosti. Med vrsticami omenili, da bi to morala biti praksa, ampak žal ni ker ...
Se bodo pogovorili z osebjem, ker to res ni OK se opravičili za dodatno pot in zgodba zaključena.
Vidiš, pa si le naredil, kar je normalno. Ni bilo težko, ne? Pa namesto, da se samo joka po forumu (in zahteva skrito kamero, ki jo morajo DRUGI narediti, a ne Hanzi), bodo morda celo začeli ustrezno delati in boš kakšni bodoči stranki tega servisa prihranil slabo izkušnjo. Pa še sam si dobil odgovor, če so še vredni tvojega denarja.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.618
1.215
113
Celje
Še vprašanje: torej za nižja ceno si pripravljen peljati nekaj naredit nekomu, ki nima osnovnega orodja,
V bistvu ja, če sem s tem seznanjen in pač sam uredim do konca/prinesem svoje orodje/znanje.
In zadnja izkušnja samo potrjuje to, da "kar ne naredim sam ...". Žal pa za čisto vse nimam pogojev :)


Vidiš, pa si le naredil, kar je normalno. Ni bilo težko, ne? Pa namesto, da se samo joka po forumu (in zahteva skrito kamero, ki jo morajo DRUGI narediti, a ne Hanzi), bodo morda celo začeli ustrezno delati in boš kakšni bodoči stranki tega servisa prihranil slabo izkušnjo. Pa še sam si dobil odgovor, če so še vredni tvojega denarja.
Kaj je normalno je relativno. Skrita kamera po predlogu Hanzi-ja bi isto prakso potrdila pri 95% servisov.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Ali v protokolu ni več, da je potrebno čez določene km vijake ponovno preveriti oziroma dodatno zategniti?
Tega se v praksi na osebnih avtomobilih ne izvaja; vsaj sam ne poznam primera, kjer bi bila to težava.

Je pa to nujno npr. na avtobusih, kjer se to tudi zares dela. (Če je med nami kak strojnik, ki lahko razloži vzrok tega pojava, bom hvaležen za razlago.)

Vincent: Ameriški forumi so polni podobnih primerov. Kar pa je zanimivo je to, da pravijo, da včasih kakšen tak, mnogo preveč zategnjen vijak čez čas tudi pade narazen. Kako oceniti, kolikokrat mora takšno preobremenitev šrauf doživeti, da se to zgodi, je pa precej težko... Enkratna preobremnitev se zdi za kaj takega (mnogo) premalo. Nekaj časa spremljaj, če so še vsi vijaki v feltnah :D
 

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.950
2.646
113
Skoraj na vsakem računu od vulkanizerja piše da je potrebno po .... km preveriti moment.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sass in Pepe

tony

Guru
23. jul 2007
9.718
1.515
113
Še nikoli nisem dobil takega računa od vulkanizerja. Skoraj vsak mehanik mora tudi kolesa dol pobrati z avta, pa tudi tega ni napisal na račun ali me na to opozoril.

V praksi na os. avtih tega nihče ne počne...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.104
9.749
113
V bistvu ja, če sem s tem seznanjen in pač sam uredim do konca/prinesem svoje orodje/znanje.
In zadnja izkušnja samo potrjuje to, da "kar ne naredim sam ...". Žal pa za čisto vse nimam pogojev :)
Vidiš, drugič jim reč, da boš sam zategnil, pa naj ti na ceni odbijejo to dol in bo.
A količino olja si preveril, da ga ni preveč noter? :evil:

Pa čisto tako: tudi sam sem že doživel to zategovanje in zato sedaj vedno sam zategnem. Tako da ti glede tega dam prav. Mi gre pa na jetra, da je treba jokat po forumih in neke skrite kamere vlečt noter, namesto da se greš človeško pogovorit. Saj morda tip niti ni vedel, ker so mu tako pokazali. In ja, to NI opravičilo in ja človek bi pričakoval od pooblaščencev, da bodo zadevo uredili by the book. No, sedaj si se naučil. Cena pa pri tem nima veze, ker jaz tudi od kozolčarja pričakujem, da bo zadevo obvladal in jo uredil kot je treba. Ne glede na ceno, ki si jo je sam postavil. Lahko pa da ceno x za by the book storitev in ceno x/2 za napol storitev. Pa da vidimo. Dokler pa ima samo eno, pa naj uredi kot je treba.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.863
113
pri taščici
Ko je enkrat vijak pretegnjen ali lezisce v feltni poceno ali kako drugace.deformirano, ti odtegovanje in zategovanje na moment ne pomaga vec..skoda je storjena
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi in sad

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Račun od vulkanizerja
Račun.JPG
 
  • Všeč mi je
Reactions: BojanP