Zakaj večina ne uporablja tretjega pasu na avtoces

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Fora teh 92-93 km/h je da umerjajo tahograf z za to namenjenimi zlizanimi gumami.......pač da so zlizane še do meje uporabnosti profila....majo jih samo za umerjanje tahografa....

....potem pa premontira nove gor ki imajo zaradi profila večji radij in potem kamijon bolj leti kljub temu da ma na tahografu 90
smile-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik olfa pravi:
Lahko pa podam še mnenje, kako to zgleda s kamp prikolico, katere ste začeli nekateri omenjat.

Pustimo to, da se včasih počutim kot voznik rakete, ki je najhitrejši, kljub hitrosti 110 na tempomatu. Problem tretjega pasu pa je, da ko se približaš oviri, ki je utemeljeno na tretjem pasu, te noben tako uvidevno ne spusti not, kot si se ti uvidevno umaknil. Enostavno ne gre.

Druga možnost pa je, da se ti en sam drekač ob bok pripelje in se v skladu z varčevalnimi ukrepu voziko toliko kot ti, seveda tebi ob boku. Možnosti je več, bremzanje za počasnejšim ali pa celo vožnja do zožanja, kjer ponavadi takega varčevalca že pustim za seboj.

In ja, neredko me, raketo z prikolico vidite na prehitevalnem, ki z hitrostjo 110 prehitevam ostale varčevalce.

To se dogaja ravno zato, ker večina raje vozi po srednjem pasu, kot da bi šla skrajno desno. Te pa popolnoma razumem, da ob takih izkušnjah tudi ti raje ostaneš na sredini.

Meni se večkrat dogaja (v nasprotju mtl-jem sem običajno med hitrejšimi), da naletim na kolono na levem pasu. Običajno kakšen varčevalec, ki meni da 500 m med kamionoma ni dovolj, da bi se umaknil v desno. Zelo pogosto pri koloni na levem pasu prihaja do vožnje na prekratki varnostni razdalji, po možnosti še kakšno vrivanje.. in posledično tudi kakšna nevarna situacija, zaviranje.
Zaradi omenjenih razlogov v primeru, ko naletim na kolono na levem pasu (ob prostem desnem) se pomaknem na desni pas in vozim vzporedno s svojim prejšnjim položajem. Velikokrat se zgodi, da mi je voznik za menoj "hvaležen" ker sem mu povečal varnostno razdaljo, ohranja enak položaj kot prej in ko pridemo do tovornjaka, se lahko brez težav pomaknem nazaj. Vse prevečkrat pa se najde kakšen [cenzura], ki praznino takoj zapolni...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
E vidiš.......to pa je slovenistan.....sam čez karavanke prideš nazaj pa si takoj živčen....

V tujini ni noben problem dat na srednjem pasu žmigavc pa te uzadi takoj en spusti not na levo
wink-1.gif
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Amm, koliko si se pa ti zadnje čase prevozil po tujini.

Letos recimo, sem se vozil kar nekaj po Avstriji, Nemčiji in Nizozemski, pa ti z zagotovostjjo povem, da je tega čedalje manj. Prej še tist meter varnostne zapre, kot pa nov meter spustu.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Recimo prejšni mesec samo 14.000km tujine
tongue-1.gif


Potujoča kolona na vseh 3-4 pasovih (pred Minkenom).......lah slalom voziš če hočeš
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
E vidiš.......to pa je slovenistan.....sam čez karavanke prideš nazaj pa si takoj živčen....

V tujini ni noben problem dat na srednjem pasu žmigavc pa te uzadi takoj en spusti not na levo
wink-1.gif

Saj pravim, premalo se po Avstriji voziš. Nemčija je pa druga pesem.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Avstrija.....razen vukojebine kjer so kaki lokalni kloni kranjčanov ni komplicirana....AC je neproblematična...

Drugač pa ja lokalci pa extrem v min/max....al dela zastoje pa sanja...al te pa prehiteva na najbol nemogočem odseku
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Očitno mate nekateri probleme z predvidevanjem&opazovanjem prometa če mate tolk problemov
sprasujem se.gif


Jaz se z opazovanjem kratkočasim...poleg radia
smile-1.gif


@olfa......poleg tega si omenil 2 najbolj prijazni državi za vozit.....Nemčija.......Nizozemska...če se še 1x rodim se bom kot Nizozemec
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Ma v bistvu mam zelo malo problemov na cesti, zaradi dokaj zmerne potovalne hitrosti pa precej opazujem okoli sebe, predvsem pa nikoli ne rinem. Še sploh s prikolico ne. Če to leti name seveda.

Govorim ti pa zgolj iz poletne ture, ko smo bili na Nizozemskem. Toliko ignorance, pa tega nisem opazil samo jaz, do drugih v prometu pa težko kje doživiš. Možno je, da se ljudje močno drugače obnašajo do počitniških vozil. Pa tudi kadar smo bili brez, ni bilo dosti bolje. Je pa res, da ne zapenjam in se ne rinem. Pridem pa ravno tako.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.222
5.661
113
Huh......pa ravno Nizozemska me je presenetila s scooliranostjo!

Da nisi mogoče zamenjal za naduvane Luksemburžane
sprasujem se.gif
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.398
232
63
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Kakorkoli že - na cesti s tremi pasovi (se pravi s "pasom za počasna vozila") sta desna pasova" vozna" - kdo in kdaj se lahko vozi po "srednjem" je določeno v 38. členu ZPrCP.
Iz tega izhaja, da se osebna vozila, ki normalno sledijo toku prometa - beri: dosegajo max. dovoljeno hitrost, vozijo po srednjem pasu. Razlog je enostaven - če se pelješ 130 po "počasnem" in dohitiš nekoga, ki se "vleče" navzgor s 70 km/h je razlika v hitrosti "prevelika" in iz tega lahko nastane dokaj nerodna, če že ne nevarna, situacija.
Ergo: za osebna je srednji pas, za kamione in "počasne" pa desni.

Si prepričan? V 3.točki omenjenega člena piše tole:

(3) Na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer v naselju sme voziti voznik motornega vozila, katerega največja dovoljena masa ne presega 7,5 t, ki lahko brez oviranja sledi prometnemu toku, tudi po prometnem pasu, ki ni ob desnem robu smernega vozišča.

Besedi 'v naselju' sta ključnega pomena!

Se strinjam z zapisom mtl: tudi sam redno uporabljam skrajni desni pas, ne glede na to, s kakšno hitrostjo vozim.
Najbolj nadležni so mi vzhodnjaški kombiji, domači tovornjakarji (sploh ob sobotah jih je precej) in A-SK-CZ-HU lastniki počitniških prikolic in avtodomov, ki se vlečejo po srednjem pasu z 85km/h, v gneči zmanjšujejo pretočnost prometa na 2/3 mogočega, hkrati pa ustvarjajo nevarne situacije zaradi tega, ker jih morajo ostali prehitevati po skrajno levem pasu.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.523
853
113
Pred 3. točko je druga točka, ki je bolj splošna in pravi, da lahko voziš po desnih dveh. Česa bi si še lahko želel?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Da - prepričan. Ti je tudi jekleni napisal.

In še enkrat - ob normalnem prometu in vožnji avtomobila z dovolj veliko hitrostjo (se pravi blizu max. dovoljene) se vozi po "srednjem" pasu.
In ja - počasnele (pa razlog za počasno vožnjo je popolnoma irelevanten) nimajo kaj iskati na srednjem pasu.

In ne - nimam prekratkega, in da - tudi jaz se dostikrat vozim po skrajnem desnem, vendar nikoli, ko je na njem nekaj tovornjakov in sam dosegam normalno potovalno hitrost 130 + km/h.
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.809
388
83
Vipavska dolina
KSZ
Osebno vozim malo, tudi po avtocestah ne kaj pretirano, ampak ko pa pa ne uporabljam tretjega desnega pasu (ja vem sem verjetno kriminalec). Vozim večinoma po srednjem ker šparam (hitrost tam 110-115), je pa res da velikokrat moram zavit na prehitevalnega, ker sem kljub manjši hitrosti še vedno prehiter za veliko večino prometa. Tudi v Vrhniški klanec zlahka vozim s tako hitrostjo in ko sem bil na cesti je zgledalo največkrat da sem "divjak". Kaj bi šele bilo če bi vozil s 130 ali še več.

Aja bognedaj dežja, ker takrat si marsikje z 100 na uro kot F1...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik sass pravi:
ksz
tudi sam redko uporabljam tretji pas in sicer zaradi zgoraj omenjenih razlogov: tretji pas je ožji, zaradi tovornjakov bolj zjahan, poleg tega pa se na njemu najdejo tudi (zelo) počasna vozila in se morah hitro prestaviti na srednji pas. v primeru gostega prometa pa to ni vedno možno. enkrat se je na vrhniškem klancu nek šleper cijazil s 50km/h, jaz pa sem se mu od zadaj približeval s 110km/h. ker se je po sredinskem pasu mimo mene peljal "vlakec" osebnih vozil in se noben ni hotel umakniti levo, sem obtičal za njim. takrat sem rekel, da se tega ne grem več.
zdaj se vedno vozim po sredinskem pasu in spremljam promet za sabo. če se mi od zadaj približuje gruča vozil in pred mano na desnem pasu ni videti tovornjakov ali drugih počasnih vezil, se umaknem na desno, drugače pa ne. nej se nekdo drug ubada s tem, kako bo prehiteval počasnejše.
edinkrat ko se brezpogojno umaknem na desni pas je, kadar vozim tovorno prikolico, saj takrat vozim +-90. zato tudi mene motijo tisti, ki vozijo manj kot 100 po sredinskem pasu in se ne umaknejo na desni pas (razen seveda če ne prehitevajo še počasnejših). to je očitno še posebej poleti, ko so avtoceste polne osebnih vozil s turističnimi prikolicami.
Na AC je itak nujno opazovati promet spredaj in zadaj, da lahko pravočasno reagiraš. In ta tvoja situacija je dejansko res edina (kolikor se spomnim) nevarna situacija do katere lahko pride, če voziš po tretjem pasu in sicer zaradi prevelike razlike v hitrosti. Ampak, če opazuješ promet spredaj in zadaj sigurno najdeš pravočasno razmak, da greš nazaj na vozni pas. Razen, če to ni bilo takoj na začetku vrhniškega klanca, ker ti tam protihrupna zaščita omejuje pogled naprej na nekje 200 m. To pa zna biti problem, ampak po mojih izkušnjah tam tudi romunski tovornjaki še zmorejo tistih 90 km/h, tako da je bilo to bolj gor, kjer pa je vidnost naprej dovoljšnja.
Citat:
Uporabnik jekleni pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Kar se tiče vključitve nazaj na vozni pas, ko se tretji pas konča: wtf? Pa saj na tisti črti, ki označuje konec tretjega pasu ni 5m visok zid iz 30cm opeke? Če te bedak na voznem pasu ne spusti pač greš tistih par deset metrov po odstavnem pasu in se potem mirno vključiš za bedakom. Nobene panike, nobene živčnosti. Moram pa reči, da sem moral to narediti morda nekajkrat v vseh letih, kar ''kampiram''
smile-1.gif
na tretjem pasu tako da se mi to ne zdi prevelik problem. Je pa res, da sem se potem prilagodil in če vidim, da se promet za mano gosti, grem običajno že malo prej iz tretjega pasu na vozni pas (če je vmes dovolj velika luknja seveda). To sploh pogostno naredim, če ]moram prehiteti tovornjak na počasnem pasu.

Če povzamem:
1. Problema ni.
2. Rešujem ga pa takole: ...
Ker že dlakocepiš. Nikjer nisem zanikal problema, ki v primeru zgolj tega, da se pas konča niti ni problem (problem je, če imaš pred sabo nekoga, ki se vozi z zelo nizko hitrostjo). Podal sem tudi rešitev tega problema, da greš pač po odstavnem pasu naprej. Še bolje pa je, da do problema sploh ne pride zaradi pričakovanja in pravočasne reakcije. Vsekakor po moje to naredi povprečno razumevajoč človek, ne pa, da gre na forum in tam jamra čez nekulturneže. Ok, sej to tudi včasih paše, ampak je bolj kot ne z glavo skozi zid. Tudi ni potrebe po stilu, mah ne bom več se umikal, naj se kar drugi.
frown-1.gif


Še dodatno mnenje o tej temi: če se voziš 130 km/h po mojem mnenju ni potrebe po umikanju na tretji pas, saj to po mojem mnenju zgolj ustvarja nepotrebne nevarne situacije v prometu.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
KSZ...
Problem tretjega pasu na klancih pri nas (se sedajle ne spomnim za Avstrijo in Italijo) je tudi v tem, da tam ni odstavnega pasu. In ker je pri nas nadpovprečno število dotrajanih kamionov iz vzhoda (pa tudi kakšen domač se najde) taka zadeva ob okvari obstane na tem pasu. Zjutraj, če poslušaš prometne informacije na radiu, ma proti Primorski in Štajerski je vsak dan vsaj en pokvarjen kamion...
Kako je pa z razvrščanjem nazaj na sredinski pas pa je bilo že rečeno... Da ne govorim o slabi označitvi in možnosti "parkiranja" pod prikolico...