Zakaj večina ne uporablja tretjega pasu na avtoces

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Na kar nekaj odsekih slovenskih avtocest, ki so dvopasovne, imamo tudi dodatni, tretji pas. Najpogosteje na kakšnih daljših klancih. Ta pas več ali manj uporabljajo le kamionarji.
Zakaj se vozniki, ki po avtocesti vozijo 100 km/h ali pa malenkost več, ne umaknejo na ta tretji pas in s tem naredijo promet dosti bolj tekoč? Še posebej je to opazno v jutranjih konicah, ko se za takimi avtomobili nabere kolona, ki ne more mimo. Desni pas pa prazen.

Mogoče ne bi škodil kakšen izobraževalni reklamni spot na televiziji, da bi večina spregledala, da tretji pas ne povzroča ebole ali rakastih obolenj.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Se popolnoma strinjam.
Za začetek bi koristilo, če bi bile talne oznake drugačne. Poleg tega bi se moral vozni pas nadaljevati v skrajo desnega, ne pa da je za to potrebna menjava pasu itd...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.671
6.061
113
pri taščici
Pri nas se vozni pas nadaljuje v prehitevalnega. Vsaj pred tuneli na primorski AC, trojane...
Zakaj?
Redko kdaj sem ja vrhniškem, trojanskem klancu, ko pa sem, pa se zgodi da prehitevam po desni s hitrostjo nižjo od dovoljene. Na trojanah zmore avto sicer več, ker je omejitev 100 in to tudi kršim občasno. Raje prehitevam počasne na prehitevalnem pasu po počasnem pasu kot pa po voznem. Upanje ostaja da se bo umaknil iz prehitevalnega na voznega, da pa bo šel na počasnega pa ni variante. In tako se mi zdi bolj varno prehiteti.počasni je po njihovem mnenju za kamione, oni s premium znamko pa so za na prehitevalnega.... Sicer bom enkrat kasiral kazen in pike na ta račun, ampak dejansko bi jih moral dobiti nekdo drug (tisti ki se z 150 konji ni umaknil mojim 75). Saj vemo da določeni sodobni motorji s ”150” ps ne zmorejo vrhniškega klanca prevoziti z dovoljeno hitrostjo ne da bi navzdol šaltali. Meni s 75 ni potrebno navzdol prestavljati, pa kljub temu dosegam dovoljeno hitrost.
 
Nazadnje urejeno:

SE_P1i

Pripravnik
7. feb 2008
887
0
16
Pač folk gleda samo nase... prehitiš ga po desni in mir
cool-1.gif
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Na kar nekaj odsekih slovenskih avtocest, ki so dvopasovne, imamo tudi dodatni, tretji pas. Najpogosteje na kakšnih daljših klancih. Ta pas več ali manj uporabljajo le kamionarji.
Zakaj se vozniki, ki po avtocesti vozijo 100 km/h ali pa malenkost več, ne umaknejo na ta tretji pas in s tem naredijo promet dosti bolj tekoč? Še posebej je to opazno v jutranjih konicah, ko se za takimi avtomobili nabere kolona, ki ne more mimo. Desni pas pa prazen.

Mogoče ne bi škodil kakšen izobraževalni reklamni spot na televiziji, da bi večina spregledala, da tretji pas ne povzroča ebole ali rakastih obolenj.
Ne razumeš. Vsem se mudi, po desnem pasu gre pa prepočasi in bi lahko zamudil recimo v službo
rolleyes-1.gif
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.284
2.220
113
SV SLO
Zanimivo pa je, da v Avstriji ni nobenih tovrstnih problemov. Na avtocesti proti Dunaju vse lepo štima in lepo teče promet po 3 ali 4 ali 5 pasovnici. Slovenci smo seljaki v vsakem primeru.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.242
5.527
113
Stima tudi v nemciji...tam mi je vsec da je skrajno levi pas nekako z zavedanjem ostalih samo za izstrelke....se te upa tud kdo z 75km tam prehitet...stem da (Ahti Merki tole) zna pri tem uporabljat ogledala&logiko da ne dobi torpeda v rit (brez kampiranja na levem pasu)
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
@koliko & @kamela: poterm pa severni sosedje znajo vozit samo doma. Pri nas tudi vozijo bolj kot ne kot kreteni. Italijanov pa raje sploh ne omenjam. Ups, sem že.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.242
5.527
113
Italjani so no comment...ne vem zakaj ni legalno met pluga spredaj na avtu...bi ga samo v jarek zvrnu
smile-1.gif


Svabi so ok...avstrijci nimam pripomb z samo voznisko kulturo...edin pri kakih iz vukojebine mas feeling da so klonirani kranjcani
smile-1.gif
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.404
2.480
113
še v SLO - ampak komaj
1. vzgoja od malih nog naprej, da se upoštevajo pravila - med njimi tudi cestna
2. to ponavljati skozi celotno obdobje izobraževanja - predvsem s strani staršev (ne - ni to delo učiteljev)
3. ustrezno izobraževanje v avtošolah
4. ustrezno urediti širino pasov (beri: stavim del dve dlaki iz levega moda, da skrajno desni pas v vrhniški klanec NI enako širok kot vozni in prehitevalni (ali pa samo deluje tako, ker je ločilna črta med skrajno desnim in srednjim "debelejša"))
5. ustrezno urediti prometno signalzacijo - vozni prehaja v skrajno desnega, tretji (skrajno levi) na koncu prehaja v prehitevalnega, skrajno desni postaja vozni (kot je to urejeno na AC na Trojanah v smeri Celja pred prvim predorom)
6. dosledno in pogosto sankcioniranje "angležev" (pa nisem zagovornik kaznovanja - samo če drugače ne gre. Zraven tega je potrebno upoštevati, da bodo prve tri točke "zagrabile" šele čez 2-3 generacije, se pravi nekje v 50 do 75 letih
crazy1.gif
)

Mimogrede - javno priznam, da se jaz v vrhniški klanec vozim po voznem pasu tudi, ko je skrajno desni prazen - razlog je, da mi skrajno desni pas deluje ožje in da sem običajno tako hiter, da me "ne dohajajo". Uporabljam pa skrajno desni pas predvsem ob dnevih, ko velja prepoved vožnje za kamione nad 7,5 to - in to predvsem zaradi tega, ker se mi zdi bistveno bolj varno prehiteti po desni, če imam vmes še en prazen pas. Nikoli namreč ne bom razumel zakaj se s kamp prikolico vozi v vrhniški klanec po prehitevalnem pasu s slabim 80 km/h.
 

BigBoss

Pripravnik
12. okt 2007
192
0
16
Posavje
Meni se vsakič znova, ko se vozim po naših avtocestah, poraja vprašanje, ki ga je izpostavil OP.
Sam temu tretjemu pasu rečem kar sramotilni
evil.gif
.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Glavni problem so talne označbe, ki "kategorizirajo" skrajno desni pas kot manjvrednega. Potem je tu še (vsaj optično) ožji pas. Poleg tega pa je skrajno desni pas vedno najbolj uničen zaradi kamionov. Včasih se peljem po dvopasovnici po desnem pasu pa se mi zdi, da sem na makadamu.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik koliko pravi:
Zanimivo pa je, da v Avstriji ni nobenih tovrstnih problemov. Na avtocesti proti Dunaju vse lepo štima in lepo teče promet po 3 ali 4 ali 5 pasovnici. Slovenci smo seljaki v vsakem primeru.

Premalo se po Avstriji voziš. Tudi tam jih veliko kar po sredini kruza.
 

Anzee

Pripravnik
24. sep 2007
679
0
16
41
Ljubljana - Siska
www.facebook.com
Tudi jaz se vedno, kjer je levi tretji pas, peljem po njem. Se je pa ze veckrat zgodilo da je kdo od sopotnikov vprasal "zakaj vozis po tem pasu?". "A ni to kao za kamione?". Verjetno je res najvecji problem drugacne talne oznacbe, torej debelejse crte (no in seveda splosna mentaliteta ljudi). Zakaj jih sploh risejo debelejse oznacbe?
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.488
820
113
Po tem pasu so se dolžna voziti vozila, ki so počasnejša od označbe na ustreznem prometnem znaku (glej PRAVILNIK o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (P-PSPO)).

Zakaj se drugi ne? Ker je vozni pas še vedno isti (v tem primeru na sredi) in s tako vožnjo ni nič narobe. Če pa skočiš na pas za počasna vozila, moraš slej ko prej tudi z njega nazaj na vozni pas. In če sta vozni in prehitevalni polna (pogosto), imaš težave - katerim se ogneš, če ne greš delat usluge tistim, ki te za protiuslugo morda ne spustijo nazaj. Če pa vozni in prehitevalni pas nista polna, nisi veliko naredil, ker te hitri in drzni lahko prehitijo po praznem prehitevalnem pasu (kot si je to zamislil Bog, ko je kategoriziral pasove na avtocesti).

Torej, če voznik tako ali tako vozi 100 na uro, očitno ni cestni bojevnik in mu je "vrivanje" na koncu počasnega pasu v jutranji konici nepotreben safer.
 

emirATes

Pripravnik
9. apr 2012
159
7
18
Končno taprav odgovor. Ko da je tako težko razumet (z desne): pas za počasna vozila-vozni pas-prehitevalni pas
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.399
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Tele tema je nabijanje bre veze. V Sloveniji nimamo nobene tropasovne AC. V določenih primerih se odstavni pas spremeni v zaviralni, pospeševalni ali pa pas za počasna vozila. Počasna vozila so tista, ki ne zmorejeo več kot 50km/h v klanec ali po domače povedano kamioni. Torej navadite se, da je za prehitevat skrajno levi pas - prehitevalni pas, desno od njega pa je vozni pas.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Tele tema je nabijanje bre veze. V Sloveniji nimamo nobene tropasovne AC. V določenih primerih se odstavni pas spremeni v zaviralni, pospeševalni ali pa pas za počasna vozila. Počasna vozila so tista, ki ne zmorejeo več kot 50km/h v klanec ali po domače povedano kamioni. Torej navadite se, da je za prehitevat skrajno levi pas - prehitevalni pas, desno od njega pa je vozni pas.

hysterical-1.gif

Točno tako je na začetku maja vozil nek enoprostorec z MB registracijo pri Dunaju. Na štiripasovnici po tretjem pasu, na tripasovnici po sredini...