Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Klasični je kos železa ki nima nobene tehnične funkcije razen da deluje kot "vztrajnik" torej s svojim vrtenjem in maso vzdržuje obrate oz. prerečuje nihanja s svojo vztrajnostjo. Dvomasni ima pa še par vzmeti in mehanizmov ki mu omogočajo "aktivno" delovanje, torej lepše upravljanje primarne naloge.
Razlika je da je dvomasni bolj kulturen (manj potresavanja med speljevanjem in zagonom) in teoretično nudi nižjo porabo, spet teoretično prenaša tudi manj vibracij na obe smeri pogona torej "varuje" motor in pa po drugi strani sklopko. Slabost od prej omenjenega kosa železa je pa v tem da lahko crkne.
O kakšnem motorju sploh govorimo? Malce poglej če so zanj zančilne težave z vztrajnikom, tresenje v prostem teku nima veze z vztrajnikom (prej kakšni nosilci), prvi simptomi zanič dvomasnega vztrajnika je tresenje oz. čudni glasovi med ugašanjem vozila, potem se simpomi prenesejo tudi v vožnjo (čudne vibracije/glasnost med pospeševanjem iz nizkih obratov, zagon vozila).
no sedaj pa nekaj dejstev z VALEO šolanja, ki je OE za večino večjih znamk, tudi VAG grupo
vztrajnik in sklopka sta še kako povezana!
fiksni vztrajnik je vse prej kot kos železa, vibracije oz. neenakomerno delovanje motorja se preko glavne gredi prenaša na pogon, torej menjalnik
dvomasni prav tako absorbira oz. izniči vibracije, ki jih povzroča "aciklizem" delovanja motorja
pri izdelavi enomasnega "kita" ki zamenjuje dvomasni vztrajnik in ima posebej za ta namen razvito lamelo sklopke, se pri razvoju upošteva, da se te vibracije izniči na ta način, da so aktivne pod prostim tekom motorja (800obratov) in jih tako med vožnjo ni moč zaznati in se na pogonu ne "ojačajo" - v ta namen poleg pravilno uglašenega fiksnega vztrajnika tako z motorjem kot tudi z lamelo, ki ima dodatne vzmeti in je razvita prav v namen izničenja vibracij in prenosa le-teh na pogon
tudi na dvomasnem zato najlažje pri zagonu/ugašanju "začutimo", da nekaj ne štima, saj glasno zaropota, ker pade pod te obrate prostega teka - govorim o dvomasnem, ki ni totalno zabit v eni smeri in ima še nekaj blaženja v smeri urnega/protismeri kazalca, vendar izven toleranc
da je enomasni "kit" prava rešitev, dokazujejo tudi OE firme, ki so nekatere prešle na omenjeno rešitev, prej pa so uporabljale dvomasni vztrajnik
dosti off-topic:
prosim za oznako motorja omenjenega vozila da se preveri cene;
priporočam menjavo sklopke skupaj z ležajem in pregled vztrajnika
preprost pregled dvomasnega je levo/desno odklon nekje za cca 4 zobe in na obe strani se čuti kontra odpor in se ne ustavi v skrajnih dveh legah:
https://www.youtube.com/watch?v=E1CQ4Zyc1_U
v kolikor je vztrajnik BP, ne vem, zakaj bi bila potrebna menjava. Tudi lamela sklopke je skonstruirana tovarniško na način, da prej začne zdrsovati, ker v nasprotnem primeru bi neti dosegli površino vztrajnika in naredili raze ter bi bil tako 100% za v kanto