VW goljufal pri emisijah NOx v US

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
A res? Kaj pa recimo redke kovine, itd. ki so (bile) potrebne za izdelavo elektromotorjev?
Itak gre tehnika naprej, ampak samozavestno trdit, da nekje ne more doseči ''stropa'', je pa tudi malo preveč.
Poleg tega se poraba goriva konkratno zmanjšuje v sodobnih ''dinozavrih''.

Pa še ena zadeva, kjer je ZDA v bistveni prednosti pred EU. V EU se precejšen delež davčnih prihodkov dobi iz davščin vezanih na tekoča goriva in avtomobil. Ko bodo EVji dosegli določen delež, bodo države začele prekleto razmišljat, kako to nadomestit in glede na pretekle izkušnje birokratskih budal, je čisto možno, da bodo zadevo obesile na elektriko za EV-je, kar zna njihovo uporabo kar naenkrat bistveno podražit.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
A za dizelce delat je pa kovin neomejeno?

Zakaj niso televizorji, telefoni, računalniki in pralni stroji na dizel?
 
Nazadnje urejeno:

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.140
316
83
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Kar pa, roko na srce, sicer še ne pomeni, da se ne zna čez 50 ali 100 let izkazat, da je bila velika napaka (lahko tudi okoljska) ... Človeštvo ima dolgo zgodovino odločitev, ki so bila na prvi pogled in kratkoročno fajn, če pa pogledaš nazaj, so pa katastrofa (v večjem ali manjšem obsegu) ...
AMpak: glede na podate in dogajanje zdaj, imaš prav.
Po 100tih letih smo prišli do tega, da bencin-nafta ni dokončna rešitev. Sedaj se iščejo alternative.
 

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Pismo, edina smola je, da take pametne buče, ki jih imamo na alterju, niso zaposlene na kakšnem pomembnem mestu razvoja EVjev. Svet bi bil rešen, saj vendar vedo vse za naprej in nazaj.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.880
758
113
www.jernej.org
Industriji dol visi za reševanje sveta... na koncu jih zanima samo to, koliko so/bodo zaslužili (tudi Musk s Teslo hoče na dolgi rok zaslužiti milijarde... drugače se ne bi šel tega). In ta nenasiten pohlep je tudi razlog za take goljufije, kot se jih je šel Volkswagen... tega je verjetno še veliko več.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.467
5.766
113
saj je prvi mož vw-ja dve leti nazaj lepo povedal, da njih ne zanima nič drugega kot postati največji proizvajalec avtomobilov.
Bil je pa to odgovor zakaj ni novega Phaetona v ponudbi, ki bi malo preztiža vnesel.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Brcanje mrtvega konja. Biogoriva (100% sestave, ne samo 5%) so v resnici izredno draga reč.
Po 7 EUR za liter 100% biodizla se ne bo fural nihče.

Da ne omenjam, da ostali največji problemi dizelski emisij ostajajo. Zadeva teoretično postane samo CO2 nevtralna.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.285
1.217
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Tudi ljubitelji konjev in potkev so nekoč skakali zoper avtomobile, da so smrtno nevarni in podobno. Ostalo je zgodovina.
Enako je pri borbi avto na tekoče dinozavre proti avto na elektriko. Zadeva je preprosto neustavljiva.

Kar pa, roko na srce, sicer še ne pomeni, da se ne zna čez 50 ali 100 let izkazat, da je bila velika napaka (lahko tudi okoljska) ... Človeštvo ima dolgo zgodovino odločitev, ki so bila na prvi pogled in kratkoročno fajn, če pa pogledaš nazaj, so pa katastrofa (v večjem ali manjšem obsegu) ...
AMpak: glede na podate in dogajanje zdaj, imaš prav.

Tekoči dinozavri so neobnovljiv vir. Čez 50 ali 100 let jih bo dramatično manj kot danes. Elektriko pa lahko pridobivaš na 100 in en način. Case closed.

Kdo pa pravi, da bi se vračali nazaj na nafto? V to niti slučajno ne verjamem (oz da bi s izkazalo,d a bi bilo bolje,d a bi pri dizlih ostali)
In kdo prvi, da bi ugotovili, da elektrika ni OK? Mogoče bi samo ugotovili, da baterije niso OK. In da smo z njimi naredili svinjarijo. Ali pa kaj drugega. Point je, da je čisto možno, da se čez čas izkaže, da tudi BEV niso glih cvetka. Sicer v to ne verjamem, ampak po drugi strani pa trdit, da je to edina rešitev, tudi ne bom 100% trdil.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.285
1.217
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
saj je prvi mož vw-ja dve leti nazaj lepo povedal, da njih ne zanima nič drugega kot postati največji proizvajalec avtomobilov.
Bil je pa to odgovor zakaj ni novega Phaetona v ponudbi, ki bi malo preztiža vnesel.

Namesto Phaetona imaš Arteona.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Zadeva je simpl ko pasulj.
Nafte bo zmanjkalo.
Elektriko se da pridelati na 100 in en način.
Edini trenutni problem, je skladiščenje velikih količin elektrike v samem avtomobilu aka baterija.
Sam električni avto brez baterije je skoraj zastojn in z nekajkrat manj škodljivega materiala, kot povprečen dizel ali bencinar.

In če bi avtomobilske korporacije v Evropi pol tega, kar zagonijo na dizel, zagonile na razvoj shranjevanja elektrike, že davno ne bi bilo diskusije.

Je pa res, da pričakovati od njih miselni preboj, je enako, kot je bilo pričakovati slednjega od kočijažev in kovačev. Ne bo ga.
Namesto da bi naredili miselni preboj, bodo porabljali energijo in denar na lobiranje, da naj vse ostane tako, kot je. Žal temu ne bo tako.

In ko bo preskok narejen, se jim bo zgodilo isto kot kočijažem, ali pa Nokii samo par let nazaj. No one will give a shit and will buy an electric car.
 

su35

Pripravnik
8. jun 2013
39
0
6
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
saj je prvi mož vw-ja dve leti nazaj lepo povedal, da njih ne zanima nič drugega kot postati največji proizvajalec avtomobilov.
Bil je pa to odgovor zakaj ni novega Phaetona v ponudbi, ki bi malo preztiža vnesel.

Namesto Phaetona imaš Arteona.

Arteon ni niti približno v istem rangu kot je bil Phaeton.
 

Mare2

Guru
18. avg 2007
5.004
-1.289
113
Mene zanima, če je kje objavljen uraden podatek, za koliko se zmanjša moč motorja in zviša poraba goriva?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.763
832
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
A res? Kaj pa recimo redke kovine, itd. ki so (bile) potrebne za izdelavo elektromotorjev?
Itak gre tehnika naprej, ampak samozavestno trdit, da nekje ne more doseči ''stropa'', je pa tudi malo preveč.
Poleg tega se poraba goriva konkratno zmanjšuje v sodobnih ''dinozavrih''.

Pa še ena zadeva, kjer je ZDA v bistveni prednosti pred EU. V EU se precejšen delež davčnih prihodkov dobi iz davščin vezanih na tekoča goriva in avtomobil. Ko bodo EVji dosegli določen delež, bodo države začele prekleto razmišljat, kako to nadomestit in glede na pretekle izkušnje birokratskih budal, je čisto možno, da bodo zadevo obesile na elektriko za EV-je, kar zna njihovo uporabo kar naenkrat bistveno podražit.

Morda je težko ocenit koliko take redke zemlje prispevajo k onesnaževanju, ampak nekje sem zasledil, da je za 30 kW motor s permanentinimi magneti potrebnih za celih $171 redkih zemelj, če je to res nek hud onesnaževalec potem ne vem zakaj hudiča je to tako poceni?

1-s2.0-S2214993715000032-gr6.jpg


In še onesnaževanje, ki je res na te redke zemlje nekaj večji, ampka je potrebno tudi dodati da je teh materialov dejansko zelo malo če gledaš avto kot celoto:
1-s2.0-S2214993715000032-gr7.jpg

vir: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214993715000032

Sicer pa elektromotor lahko shaja brez teh redkih zemelj, samo potem je za malenkost manj kompakten, lahek in učinkovit. Tesla je že en primer, ki uporablja tak motor, pa nič ne kaže, da bi Model 3 imel probleme z doseganjem učinkovitosti in moči.

In potem nenazadnje ne pozabimo kakšni materilai so v katalizatorjih avtomobilov ...
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.285
1.217
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik su35 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
saj je prvi mož vw-ja dve leti nazaj lepo povedal, da njih ne zanima nič drugega kot postati največji proizvajalec avtomobilov.
Bil je pa to odgovor zakaj ni novega Phaetona v ponudbi, ki bi malo preztiža vnesel.

Namesto Phaetona imaš Arteona.

Arteon ni niti približno v istem rangu kot je bil Phaeton.

Glede na to, da se Phaeton nikoli ni uveljavil kot neka prestižna stvar (ampak je bil smao največji VW z naj tehnologijo), in glede na to, da je notranjega prostora praktično enako, je kar primerljiv. Pri VW so pač pametno dojeli,d a premium luksuzne limuzine VW ne more imeti. Ima pa lahko Arteona.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.285
1.217
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Zadeva je simpl ko pasulj.
Nafte bo zmanjkalo.
Elektriko se da pridelati na 100 in en način.
Edini trenutni problem, je skladiščenje velikih količin elektrike v samem avtomobilu aka baterija.
Sam električni avto brez baterije je skoraj zastojn in z nekajkrat manj škodljivega materiala, kot povprečen dizel ali bencinar.

In če bi avtomobilske korporacije v Evropi pol tega, kar zagonijo na dizel, zagonile na razvoj shranjevanja elektrike, že davno ne bi bilo diskusije.

Je pa res, da pričakovati od njih miselni preboj, je enako, kot je bilo pričakovati slednjega od kočijažev in kovačev. Ne bo ga.
Namesto da bi naredili miselni preboj, bodo porabljali energijo in denar na lobiranje, da naj vse ostane tako, kot je. Žal temu ne bo tako.

In ko bo preskok narejen, se jim bo zgodilo isto kot kočijažem, ali pa Nokii samo par let nazaj. No one will give a shit and will buy an electric car.
Ko bo preskok narejen, jih bo večina delala dobre EVje (za razliko od kake Tesle) in lepo živela naprej. Nekateri bodo pa zaj... kaj in crknili (oz. jih bodo kupili preæiveli in bo znamka živela naprej).
PS: misleni preboj je naredilo že kar nekaj teh "starih" proizvajalcev. Oziroma: ga niti ne rabijo. So dovolj inteligentni, da prepoznajo, kdaj je čas za prestiopit na drug vlak. Tako kot so znali z bencina na dizel, recimo ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Odkar so nekje 10 let nazaj Kitajci nabili cene teh redkih zemelj, so čisto vsi relevantni akterji delali na tem, da bi svojo odvisnost od teh materijalov korenito zmanjšali ali pa se celo povsem losali.
Zadeve pa v resnici niti niso toliko ekološko sporne, kot to, da so bile cene navite in so posledično omejevale razvoj.

Skratka, sedaj, 10 let kasneje po navijanju cen, si lahko kitajci z njihovimi redkimi zemljami lahko samo še prst vtaknejo nekam odzadaj. Razviti so elektromotorji, ki jih ne rabijo ali pa jih rabijo le dvajsetino kot 10 let nazaj.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.676
391
83
Kras
www.mtl.si
Točno tako, vendar to sem dal le kot en primer, ko lahko neka stvar zavre zadevo oz. povzroči preskok na alternativo.
Isto kot je recimo gnoj pomagal sesuti konje...

Kakorkoli, suvereno trdit, da je nekaj oh in sploh dokončna rešitev, je precej pogumno. Se pa strinjam, da trenutno izgledajo EV-ji in tudi hibridi kot vmesna točka, kot neka ustrezna eko rešitev.