VW afera - kako vložiti zahtevek za vračilo

peter_nn

Pripravnik
4. okt 2007
509
2
18
Link na blog.
Sicer je po zakonu o varstvu potrošnikov možno na enak način zahtevati vračilo kupnine ali zamenjavo za nov izdelek za vsako blago z napako... V obdobju dveh let od nakupa in v dveh mesecih od odkritja napake. Sicer lahko uveljavljaš tudi popravilo v garancijskem roku, če imaš garancijo.

Lp,
Peter

P.S. sam sem šele v tretjem poizkusu za šrot robo (vsakič drugo) uspel uveljaviti stvarno napako, pri prvih dveh izdelkih sem delal laične napake, prvič so me sploh nategnili in sem bil premalo vztrajen, drugič sem v dopisu napisal garancijsko popravilo ali stvarno napako kar mi je potem inšpektor zavrnil da ne morem uveljavljati dveh stvari na enkrat, itd...
 

asteliks

Fizikalc
5. mar 2013
1.445
98
48
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
En liter premalo mu je kuril...

Verjetno mu je sedaj padel "imiđ"
evil.gif
 

Karakala

Fizikalc
3. okt 2007
2.389
57
48
Republika Prlekija
in prav je tako.

Sam zahtevek v vzorcu je sicer naslovljen na Porsche Slovenija. Če ste kupili avto pri recimo Avto Štaleker ali Posedi itd prodajalci...se zahtevek pošlje njim in ne na Porsche Slovenija.
 
Nazadnje urejeno:

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
KSZ:
a do sedaj še ni bilo nobenega vpoklica avtomobilov v Sloveniji?
Če je že bil, ali se je tudi takrat vlagalo kakšne zahtevke/tožbe?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
Štos je v tem da po naših zakonih voziš izpravern avto, ki ustreza vseh predpisom in zakonom. Kaj bi lahko torej s tozbo dokazoval je zanimivo vprašanje.

Programsko opremo?..kje pa piše kaka mora bit oz. kaka ne?

Ne rečem, da se ugotovi, da se v primeru nesreče ne bi sprožile blazine in te odpeljejo z nogami naprej (taskrat te itak BK za vse
crazy1.gif
)..v tem primeru bi lahko se šel kaj. Tu pa kaj? Software je dvojni...ja in? Če ni izrecno repovedan pomeni je dovoljen. In tu bo v evropi problem določit napako to..ta stvarno.

Bi bilo pa sila priročno se po ene 5ih letih lastništva avta zmenit, da ga vzamejo nazaj in dajo drugega....to bi tud jaz
grims-1.gif
(zih ma naložen kask programček, ki vpliva na duševni razvoj mojih otrok)
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
če smo čisto iskreni (moje vprašanje je bila provokacija) imajo lastniki spornih vozil povsem utemeljen razlog za ukrepanje. osnova je odlična, postopek je treba pa speljati pravilno.

kdo lahko dokaže, da sam nisem kupil tak avto zaradi ekološke osveščenosti in bi, v primeru, da bi bili rezultati realni, raje vzel kia?
cel čas sem upal, da bom ujel porabo kot na testih in emisije kot an testih, a sem se tolažil, da ne znam. sedaj sem spoznal, da sem bil zaveden. seveda sem oškodovan, ker uničujem lastno okolje in denarnico.

tožba ima osnovo za uspeh, vprašanje je kako je s posamično in kako s skupinsko.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.765
1.571
113
Emona / Carnium
Ja, sam klinc k mi ekološko osveščeni raje vozimo druge znamke
smile-1.gif


@boc: So letela obvestila in ne vpoklici. Obljubljajo, da bodo našli čim bolj ustrezno rešitev...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
če smo čisto iskreni (moje vprašanje je bila provokacija) imajo lastniki spornih vozil povsem utemeljen razlog za ukrepanje. osnova je odlična, postopek je treba pa speljati pravilno.

kdo lahko dokaže, da sam nisem kupil tak avto zaradi ekološke osveščenosti in bi, v primeru, da bi bili rezultati realni, raje vzel kia?
cel čas sem upal, da bom ujel porabo kot na testih in emisije kot an testih, a sem se tolažil, da ne znam. sedaj sem spoznal, da sem bil zaveden. seveda sem oškodovan, ker uničujem lastno okolje in denarnico.

tožba ima osnovo za uspeh, vprašanje je kako je s posamično in kako s skupinsko.

Težka bo.
EU (in SLO zakonodaja) namreč izrecno predpisuje, katere podatke mora proizvajalec (bom uproabil skupno besedo tudi za uvoznika, trgovca ipd) navesti pri avtu, Vsebina teksta pri oglasih je predpisana, kaj mora pisat na info listu ob avti, je predpisano. In tam morajo biti posatki s testa, ki ga predpisuje EU. Nobvenih drugih, tudi če bi bili bolj realni. Prodajalec je tu torej dal informacijo, ki jo mora dat.
Kar pa se tiče rezultata tega predpisanega testa: kot je sedaj videt, je ta potekl, ko mora in procedura ni bila kršena. EU namreč ne prepoveduje posebnega SW za teste (za razliko od ZDA, ki to prepoveduje, zato je tam stvar mnogo lažja, saj je šlo za goljufijo).

Tako da kot stvari stojijo sedaj, v resnici avto izpolnjuje tisto, kar je bilo navedeno in kar je moralo biti navedeno. Če se tisti, ki je izdal tipsko homolgacijo odloči, da je bil nategnjen, jo lahko odvzame (kar bi pravno sicer lahko bilo sporno, in bogve, če ne bi recmo na sodišlu VW spora dobil, ampak ta si tekega slabega PR seveda ne bo privoščil). V tem priemru bi seveda šlo za stvarno napako, saj bi avtu manjkala glavna lastnost, ki jo rabi - dovoljenje za uporabo v prometu.

Pa tudio če bi bila: določilo ZVPot, da lahko potrošnik izbira, sicer res pravi, da lahko prikorakaš in zahtevaš denar nazaj ali naov avto, ampak: sodna praksa (predvsem v EU, ampak tudi pri nas) prvi, da je treba proizvajalcu najrpej dat možnost, da napako odpravi. In tudi če pride do vračila denara/zamenjave z noviom ipd: treba je obračuna obrabnino. In seveda spet manjka kriterij, kako. V ZDA je ta zapisan že v zakon (vrednost vozila v USD x prevožene milje deljeno s 120000 - za enega passata tdi z novo ceno 30.000 USD in 50 tisoč prevoæenimi miljami se nazaj dobi 17.500 USD).

Skratka, ni vse tako simpl, kot zgleda. In za vse te zaplete je v resnici kriva evrobirokracija, ki ne zna enega simpl predpisa skupaj spravit. Da ne bo kdo mislil, da bo z novim ciklom bolje: še vedno je daaaaaleč od realne vožnje, še vedno niso prepovedali imet drugačnega programa za testiranje. Še vedno so pustili kup lukenj.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ok, razumem napisano.

ampak, če avto na testu dela v enem režimu, doma v drugem, potem moj domači režim ne more doseči testnih rezultatov, pa ne zaradi testnih pogojev, ampak testnega delovanja. in tu gre za nateg prve vrste. da je legaliziran je pa katastrofalno.

vse ostalo jasno.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Zame je vse v redu dokler je avto tak kot je. Če pa ga bodo zaradi nekih predpisov "pohabili", pa ne bo več v redu. In če bodo šli to delat, bo ravno to znak znak da že ob nakupu nekaj z avtom ni bilo v redu. In to bo razlog za (pri)tožbo. Predpisi se za nazaj niso spreminjali in če je bilo vse po predpisih, naj ne posegajo v avtomobile. Vse zelo jasno.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
ok, razumem napisano.

ampak, če avto na testu dela v enem režimu, doma v drugem, potem moj domači režim ne more doseči testnih rezultatov, pa ne zaradi testnih pogojev, ampak testnega delovanja. in tu gre za nateg prve vrste. da je legaliziran je pa katastrofalno.

vse ostalo jasno.


Ja, katastrofalno. Hvale EU, se temu reče.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik softi pravi:
če smo čisto iskreni (moje vprašanje je bila provokacija) imajo lastniki spornih vozil povsem utemeljen razlog za ukrepanje. osnova je odlična, postopek je treba pa speljati pravilno.

kdo lahko dokaže, da sam nisem kupil tak avto zaradi ekološke osveščenosti in bi, v primeru, da bi bili rezultati realni, raje vzel kia?
cel čas sem upal, da bom ujel porabo kot na testih in emisije kot an testih, a sem se tolažil, da ne znam. sedaj sem spoznal, da sem bil zaveden. seveda sem oškodovan, ker uničujem lastno okolje in denarnico.

tožba ima osnovo za uspeh, vprašanje je kako je s posamično in kako s skupinsko.

Kdor se bo sedaj skliceval na "ekološko osveščenost" pade takoj! Glede na to, da Kia ponuja avte, ki imajo nižje porabe (vsaj napisane v oglasih) od vseh VW, potem je to sam bullshit. Kar pa itak je vse to skupaj en bullshit.
Kako pa veš, da tudi Kia (v tem primeru) ne goljufa pri testih?
smile-1.gif

Tako da ta tožba nima osnove za uspeh, če se sklicuješ na "ekološko osveščenost". Pa tudi če se sklicuješ, zakaj potem nisi nabavil hibrda? To je naslednje vprašanje. Še naslednje, zakaj nisi kupil električnega avtomobila?
smile-1.gif
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.868
753
113
www.jernej.org
Če bo vpoklic res na nek način obvezen (npr. da brez vpoklica registracija avta ne bo več možna) in če po vpoklicu avto ne bo več imel primerljivih voznih lastnosti, bodo lastniki na tak ali drugačen način imeli pravico do nekega nadomestila. Seveda vse hipotetično...
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.868
753
113
www.jernej.org
Jaz ne bom dokazoval ničesar, ker si ne lastim VW traktorja. Ampak dejstvo je, da samo s SW popravkom, kot ga napovedujejo za 2.0 TDI motorje ne morejo doseči istih voznih lastnosti in hkrati dosegati norm na testih... če bi bilo to možno, ne bi imeli "cheat" načina. Verjetno lahko pa dosežejo "zadovoljivo podobne" in bo zato samo SW popravek. Za 1.6 motorje pa očitno ne morejo samo s SW popravkom doseči podobnih lastnosti in bo zato očitno potreben še HW poseg.

Sicer pa:
Dva identična avtomobila, en originalen in drug z popravki po vpoklicu. In narediš različne teste z vzporedno identično vožnjo (povprečna poraba na par 1000km), moč na valjih, itd. Lahko tudi isti avto pred in po s podobnimi testi. Gotovo obstaja kak način.