Citat:
Uporabnik softi pravi:
če smo čisto iskreni (moje vprašanje je bila provokacija) imajo lastniki spornih vozil povsem utemeljen razlog za ukrepanje. osnova je odlična, postopek je treba pa speljati pravilno.
kdo lahko dokaže, da sam nisem kupil tak avto zaradi ekološke osveščenosti in bi, v primeru, da bi bili rezultati realni, raje vzel kia?
cel čas sem upal, da bom ujel porabo kot na testih in emisije kot an testih, a sem se tolažil, da ne znam. sedaj sem spoznal, da sem bil zaveden. seveda sem oškodovan, ker uničujem lastno okolje in denarnico.
tožba ima osnovo za uspeh, vprašanje je kako je s posamično in kako s skupinsko.
Težka bo.
EU (in SLO zakonodaja) namreč izrecno predpisuje, katere podatke mora proizvajalec (bom uproabil skupno besedo tudi za uvoznika, trgovca ipd) navesti pri avtu, Vsebina teksta pri oglasih je predpisana, kaj mora pisat na info listu ob avti, je predpisano. In tam morajo biti posatki s testa, ki ga predpisuje EU. Nobvenih drugih, tudi če bi bili bolj realni. Prodajalec je tu torej dal informacijo, ki jo mora dat.
Kar pa se tiče rezultata tega predpisanega testa: kot je sedaj videt, je ta potekl, ko mora in procedura ni bila kršena. EU namreč ne prepoveduje posebnega SW za teste (za razliko od ZDA, ki to prepoveduje, zato je tam stvar mnogo lažja, saj je šlo za goljufijo).
Tako da kot stvari stojijo sedaj, v resnici avto izpolnjuje tisto, kar je bilo navedeno in kar je moralo biti navedeno. Če se tisti, ki je izdal tipsko homolgacijo odloči, da je bil nategnjen, jo lahko odvzame (kar bi pravno sicer lahko bilo sporno, in bogve, če ne bi recmo na sodišlu VW spora dobil, ampak ta si tekega slabega PR seveda ne bo privoščil). V tem priemru bi seveda šlo za stvarno napako, saj bi avtu manjkala glavna lastnost, ki jo rabi - dovoljenje za uporabo v prometu.
Pa tudio če bi bila: določilo ZVPot, da lahko potrošnik izbira, sicer res pravi, da lahko prikorakaš in zahtevaš denar nazaj ali naov avto, ampak: sodna praksa (predvsem v EU, ampak tudi pri nas) prvi, da je treba proizvajalcu najrpej dat možnost, da napako odpravi. In tudi če pride do vračila denara/zamenjave z noviom ipd: treba je obračuna obrabnino. In seveda spet manjka kriterij, kako. V ZDA je ta zapisan že v zakon (vrednost vozila v USD x prevožene milje deljeno s 120000 - za enega passata tdi z novo ceno 30.000 USD in 50 tisoč prevoæenimi miljami se nazaj dobi 17.500 USD).
Skratka, ni vse tako simpl, kot zgleda. In za vse te zaplete je v resnici kriva evrobirokracija, ki ne zna enega simpl predpisa skupaj spravit. Da ne bo kdo mislil, da bo z novim ciklom bolje: še vedno je daaaaaleč od realne vožnje, še vedno niso prepovedali imet drugačnega programa za testiranje. Še vedno so pustili kup lukenj.