Vozilo v klancu na sklopki

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

V zunanji garaži teren malenkost visi (don't ask
uf-1.gif
). Morda stopinjo ali dve... ravno toliko, da se avto v prostem teku začne premikat. Normalno malo zategnem ročno in ga pustim v prestavi. Pozimi pa je problem, ker če pridem z mokrim avtom, ročna malo pomrzne.

A je kaka težava, če ga v tem klancu puščam samo v prestavi in eno gumo pač z nečim podložim (da slučajno ne zdrsne naprej)?

Aja, avto je dizel (če sploh igra kako vlogo)...


Vnaprej hvala za odgovore!
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.264
1.894
113
hm ja...govora je o tem da teren malo visi?

pusti v prestavi in ne kompliciraj. kjer pa je klanec da ti že malo ravnotežje hebe, pa potegni še ročno.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
ce nima masina ravno 300k prevozenih kilometrov in je ne heca kompresija ni problema. samo v rikverc prestavi pusti, ce je z nosom obrnjen dol..

sem sele sedaj prebral da visi za stopinjo ali dve.. nima veze, rocne ne rabis. do 15% klanca zdrava masina drzi v prestavi brez problema. razen renault ima malce cudno z zajlami povezano (sicer so pomojem štange) da moras pri avtomobilu, ki visi z ritjo dol dati v drugo ali cetrto prestavo ali obratcno sicer ti vrze iz prestave in avto gre..
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Hvala obema!


Tale nasvet z vzvratno je pa koristen... nisem nikoli pomisli na to. Bom upošteval!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Dejansko ni nič koristi če daš v rikverc ... oz. je še slabše ker je prestavno razmerje vzvratne prestave (ponavadi) malo daljše kot pa prve. Kompresija drži motor (valje) v ravnovesju in je čisto vseeno iz (v) katere smeri jo hoče gibanje spravit v pogon ..

Skratka za par stopinj ni problema pustit avto v prestavi; pa ročno je teoretično bolje zategnit do konca in ne "samo malo", ker "napeta" ročna ima manj možnosti da zmrzne!
 

gregor

Fizikalc
31. jul 2007
399
35
28
Dolina hmelja
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Točno tako. Zakaj že v rikverc? Da ti motor v kontra stran obrača?

To je "stara šola" .
S tem preprečiš, da bi ti kak star dizel sam vžgal, ko bi se začel v prestavi dovolj hitro peljat naprej.
Pri starih dizlih (traktorji, pa recimo mercedes letnik 75 ), ki so se ugašali na vzvod, nisi rabil nobenega kontakta, da si na poriv vžgal avto.
Pri modernih avtih pa to ne igra vloge.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
tudi tisti ki imajo ugasanje na vzvod ne vzgejo ker ima pumpa mehansko blokado namesto ekektomagnetne.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Zavrtiš še volan v eno skrajno točko ,tako da se ti odpelje v stran če se že premakne.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik gregor pravi:
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Točno tako. Zakaj že v rikverc? Da ti motor v kontra stran obrača?

To je "stara šola" .
S tem preprečiš, da bi ti kak star dizel sam vžgal, ko bi se začel v prestavi dovolj hitro peljat naprej.
Pri starih dizlih (traktorji, pa recimo mercedes letnik 75 ), ki so se ugašali na vzvod, nisi rabil nobenega kontakta, da si na poriv vžgal avto.
Pri modernih avtih pa to ne igra vloge.

ne vozimo vsi modernih avtomobilov
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Če ne veš kdaj je klanec dovolj hud da bi spustil, se pač pošteno nasloniš, Če ga premakneš bo treba ročno.
Me je pa oplov 1,7 dizel presenetil glede tega. Sem se zalotil kako je naredilnekaj cm po klancu navzdol, čeprav sem prepričan da bi moral bencinar v takem klancu še držat.
Od takrat tudi sam nekoliko bolj zategjem ročno,
Recimo da je mera za pojme naslednja: Če avto lahko lahko z rokami porineš v obratni smeri po klancu navzgor, potem ga mora tudi menjalnik zadržat vobratni prestavi. Vse kar je pa več pa zna biti že riskantno.

Automatic zakon: Kak klanec bi moral biti da ga iz P premakne?
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.522
1.231
113
meni se pa zdi, da že mora kar orenk klanec bit, da mi avto v prestavi zleze naprej (vsaj moj)
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.962
-393
113
ja jest ga tud zmer mal zaguncam preden grem. Enkrat sta kolega pustila kombi na klancu, razlozila stvari in šla v bajto delat, in medtem se jima je kombi lepo odpeljal. na srečno nič skode - hitre noge!

Sm pa tud pr svojem opazil, da taprvih nekaj sekund je miren, pol pa začne počas spuščat... in vsake pol minute za en obrat! če je preveč klanca seveda...

Jest sm tud včas mislu da je bolje ce das v rikverc... hahaha... čista logika pove, da nima veze, saj menjalnik nič ne bremza!
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.752
113
kod Džej-Zija
Meni se tudi pri vecjih klancih lepo premika. V bistvu kar hitro zacne teci. Samo ne vem, kaj ima s tem kompresija, ker ne pije nic olja in tudi sicer olje dolgo casa drzi lepo barvo.
confused-1.gif
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.001
10.752
113
kod Džej-Zija
A ni bolj logicno, da se avto ne premakne zaradi notranjega trenja motorja? Kompresija se mi ne zdi ravno pomemben podatek tu zraven. Ker vrizga goriva itak ni. Pa se to: tudi plini na moji masini so ok.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
ja jest ga tud zmer mal zaguncam preden grem. Enkrat sta kolega pustila kombi na klancu, razlozila stvari in šla v bajto delat, in medtem se jima je kombi lepo odpeljal. na srečno nič skode - hitre noge!

Sm pa tud pr svojem opazil, da taprvih nekaj sekund je miren, pol pa začne počas spuščat... in vsake pol minute za en obrat! če je preveč klanca seveda...

Jest sm tud včas mislu da je bolje ce das v rikverc... hahaha... čista logika pove, da nima veze, saj menjalnik nič ne bremza!

ti si pametnejsi od inzenirjev, ki so sestavljali moj avto.

If the car is parked facing downhill leave the car in reverse gear. If the car is parked facing uphill or on level ground leave thr car in first gear. An additional safety measure when parking on hills is to turn the steering wheel so that the front wheels are heading towards the kerb in the likely direction of travel should the car move. If it does move, the wheels will nudge into the kerb immediately and hopefully stop the car before it gains enough momentum to do damage.
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Ročne sploh ne zategujem ob parkiranju. Če je pa res klanec, takrat ja, ma more že res biti klanec, Ne pa te tvoje stopinje al so celo minute
grin1.gif
 

s1m0n

Pripravnik
8. avg 2007
431
0
16
37
tle boste še toplo vodo odkril. če imaš malenkost nagiba, da se ti avto premakne v prostem teku, daj v 1., 2. ali rikverc. vse to bo držalo da ti avto ne bo ušel in to brez ročne. avto se pri malenkostnih nagibih ne bo odpeljal v brzini kar naprej. pa kok ti olja pije, pa kompresija pa ne vem kaj vse tut ne vem kakšno vlogo ima. če daš v prvo drži dokler ni sila dovolj močna da se avto premakne....zakaj se premakne pa ne vem. vprašte mehanika ne pa tle bluzit z oljem pa ne vem čim še.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Saj verjamem, da se vprašanje komu, ki se spozna na avtomobilsko tehniko, zdi smešno...

Ampak verjemi, da tudi ti kdaj na kakem področju postaviš neumno vprašanje.



Samo zanimalo me je, če omenjeno početje kakorkoli škoduje motorju. Očitno ne... torej imam rešitev.

Pa hvala vsem za odgovore!