Vleka prikolice in avtomatski menjalnik

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Zanima me, kakšne so kaj izkušnje s tem.

Kaj so plusi, kaj so minusi. Kakšne posledice lahko pusti vleka na menjalniku itd. Je pri kateri znamki avtomobila potrebno še posebej pazit na to da ja/ne. Šlo bi se za vleko počitniške prikolice, cc 1300 kg, približno 10.000 km letno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Absolutno ni nobenih težav, ker ni ene same sklopke, ki bi jo lahko skuril. Američani imajo vedno dolg gobec, češ da je towing capability še ena od mnogih prednosti avtomatika.

Je pa modro pri vleki upoštevati tovarniško predpisane omejitve teže prikolice in jih ubogati (1300 kg je na oko veliko).

Sicer pa klasika, treba je menjavati olje v avtomatu po enem pametnem urniku (ne, lifetime-fill to ni), ter poskrbeti, da hladilnik olja menjalnika (če ga avto ima) ni svinjski in zabasan (na vsake 10 let je dobro odstraniti motorni hladilnik in vse hladilnike sčistiti od zunaj), ker je glavni problem pri tem lahko, da se ti olje v menjalniku pregreje...
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.497
2.413
113
Pomurje
Vem za Toyoto Avensis, da obvezno mora imeti hladilnik menjalnika in to naročaš pri nakupu novega avta.

En švicar je imel mega probleme z vleko prikolice, ker se je avto obešal zaradi menjalnika oz. povipšane temp. olja v njem.
Kako so rešili zadevo ne vem, vem pa da je tip videl krivca v prodajalcu, ki ga ni opozoril, da če bo vlekel prikolico ki je bila na limitu dovoljene, je treba.....
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Sveže olje ter dodatni hladilnik olja menjalnika, če ga nima. Če gre za klasični avtomatik, se voziš z izklopljenim overdrivom (ko je menjalnik v overdrivu, proizvaja precej več toplote, tega pa pri vleki prikolice nočeš).
Vse to ob upoštevanju, da avto sploh lahko vleče tako težko zadevo, sicer tvegaš kot že omenjeno pregrevanje najprej menjalnika, potem pa tudi motorja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Vem za Toyoto Avensis, da obvezno mora imeti hladilnik menjalnika in to naročaš pri nakupu novega avta.

En švicar je imel mega probleme z vleko prikolice, ker se je avto obešal zaradi menjalnika oz. povipšane temp. olja v njem.
Kako so rešili zadevo ne vem, vem pa da je tip videl krivca v prodajalcu, ki ga ni opozoril, da če bo vlekel prikolico ki je bila na limitu dovoljene, je treba.....

Točno, najbolje je, da ima avto originalno tovarniško vlečno kljuko naročeno že ob nakupu avta, ker ima tako tudi ustrezno dimenzioniran hladilni sistem motorja in menjalnika (običajno pa še kaj, npr. drugačne zadnje amortizerje)
zmaga.gif
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
Gledam recimo Citroen C5. Dovoljena obremenitev vlečenega vozila z zavoro je 1700 kg. To je še daleč od maximuma.

Teža pa na splošno to ni nič posebnega, načeloma bi jo lahko vlekel tudi z Berlingom in bi bilo še znotraj homologacijske dovolitve. Je pa to še nizka skupna dovoljena, ponavadi so okoli 1300. Govorim seveda o homologacijsko dovoljenih težah.
 

olfa

Majstr
4. sep 2007
2.383
172
63
To pa še ne vem. gledam nekaj rabljenega, pa so mi v uč padl C5.

V kombinaciji z hidropnevmatiko, da ne glisiraš takoj in da normalno prideš na trajekt, so mi pa sploh všeč.

Z zdajšnjim avtom namreč kar precejkrat z naknadno vgrajeno kljuko drajsam po tleh, sploh na kakšnih čudnih ležečih policajih.