Vkolesni motorji

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Vectrix ima in-wheel motor in deluje že leta brez problema.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Pojavljajo se vedno nove firme z novimi rešitvami za vkolesne motorje. Vedno so bili očitki, da je problem v teži teh motorjev. Danska firma ECOmove pa pri svoji izvedbi predvsem povdarja nizko težo.

http://evobsession.com/ecomove-wheel-electric-motor-company-denmark/

Tudi Michelin ima svoje inwheel motorje s posebnim vzmetenjem za kompenzacijo teže.

Sicer pa so še drugi problemi, recimo krmiljenje teh motorjev (pri motornih kolesih ala Vectrix tega problema seveda ni, ker je gnano samo eno kolo), pa seveda izpostavljenost (-> poškodbe).
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Res je pa problem imeti npr. 4 krmilnike, kateri so povezani na glavno enoto, ki določa vektorski razpored moči ! Big deal !
Poškodbe: če pri ICE sesuješ karter, se lahko še v Graz in nazaj pripelješ ? Pokličeš asistenco in je.....
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Res je pa problem imeti npr. 4 krmilnike, kateri so povezani na glavno enoto, ki določa vektorski razpored moči ! Big deal !
Poškodbe: če pri ICE sesuješ karter, se lahko še v Graz in nazaj pripelješ ? Pokličeš asistenco in je.....

Šala mala za domače znalce in eko fanatike.
smirk-1.gif


V resnici se že razvoj programske opreme podraži za N-krat, ker je potrebno imet glasovalne sisteme, redundanco in podobne zadeve, ki niso niti približno poceni. Si predstavljaš kaj se zgodi, če med vožnjo skozi ovinek en motor odpove ali pa recimo pospeši izven dopustnih meja?

Ampak kot vedno, o teh zadevah največ vedo "Wikipedia" eko fanatiki, ki bi vso potrebno el. energijo pridobivali s fotovoltaiko in podobno ...
rolleyes-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Poškodbe: če pri ICE sesuješ karter, se lahko še v Graz in nazaj pripelješ ? Pokličeš asistenco in je.....

Verjetnost poškodbe karterja vs verjetnost poškodbe kolesa?

Cena popravila karterja vs cena popravila kolesa (če je popravilo sploh mogoče)?

smirk-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Popravilo karterja radi privede do ribata mašine-popravilo €?

Kaj pa, če ti v ovinku zagrabi ali pa nezagrabi, ko mora 4/6 batna čeljust ? ABS senzor tudi lahko odpove.....

Če mene smatraš za Wiki-eko fanatika, se zelo motiš in ne prvič.

Pridobivanje energije z fotov-oltaiko pa tudi ni doseglo maksimuma, ali pač?

Sem samo zagovornik EV tehnologije.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
4 ločeni motorji imajo svojo prednost, jasno da je dražje ampak prednost takega pogona mora pa biti tudi jasna. Seveda pa prednosti ne bo videla neka mama, ki se bo peljala v trgovino
wink-1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Yagi pravi:
Popravilo karterja radi privede do ribata mašine-popravilo €?

To je izključno in samo napaka uporabnika, če se to zgodi. Poleg jasnega hrupa ima vsak avto že od pamtiveka naprej senzor pritiska olja, novejši od 10 let pa tudi senzor nivoja olja + vizuelna in akustična opozorila. Če upoštevaš opozorila in ugasneš motor, se ti to ne more zgoditi. Your point being?


Citat:

Kaj pa, če ti v ovinku zagrabi ali pa nezagrabi, ko mora 4/6 batna čeljust ? ABS senzor tudi lahko odpove.....

4 ali 6 batna čeljust je proti elektromotorju s krmilnikom nekaj velikostnih razredov preprostejši element in možnosti za kritično odpoved praktično ni. ABS senzor pa nima nobene veze pri tem, ker zavore delujejo brez njega.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
4 ločeni motorji imajo svojo prednost, jasno da je dražje ampak prednost takega pogona mora pa biti tudi jasna. Seveda pa prednosti ne bo videla neka mama, ki se bo peljala v trgovino
wink-1.gif

Seveda imajo prednosti, ampak trenutno imajo več slabosti (kar se tiče uporabe v osebnih vozilih) in zaenkrat (še) ne kaže na bolje.

Ena izmed prednosti je seveda 4-kolesni pogon, pa boljši nadzor ESP in podobne zadeve. Aja - pa še bistvena - prihranek prostora za zunanji motor, kar pomeni več prostora za potnike.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Prednost 4 motorjev namesto enega je:
1. manjša obraba gum, ker je manj navora na kolo tako pri pospeševanju in regenerativnem zaviranju
2. imaš avtomatično 4 kolesni pogon in boljšo kontrola navora pri spodrsavanju
3. razporeditev teže na prednjo in zadnjo os je bolj enakomerna

Lažje je izvesti s štirimi motorji pritrjeni na karoserijo, reduktor 1:10 in polosovine za vsak motor posebej
kot vkolesni motor
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Vse lepo in prav, ampak če imajo ti vkolesni motorji kaj več kot kilo ali max dve, je šlo udobje vožnje in lega na cesti v k... Nevzemtene mase so jeba.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Seevda so tudi drugi, ampak dokler ti motrji ne bodo meli max kilo ali dve, je problem v normalnih avtih (ker bodo ti vedno lažji), torej brez aktivnih podvozij (razen če se zgodi kako poceni in učinkovito aktivno podvozje), praktično nerešljiv. Tako vsaj pravijo razvojniki kupa avtomobilskih firm.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Močno dvomim, da to pravijo razvojniki avtomobilskih firm ... mogoče njihov PR, ki nima pojma o tehnologiji. Motor zadovoljive moči ne bo nikoli v rangu 1-2 kg, ker je pač moč praktično neposredno korelirana z maso zaradi elektromagnetike. Za ta namen se itak uporablja sinhronske motorje, ki imajo najvišji izkoristek in najboljše razmerje med maso in močjo. Prostora za izboljšave tu praktično ni, definitivno pa je tudi teoretično nemogoče maso zmanjšati na 1-2 kg, če želimo neko normalno moč.

Rešitve so v smeri vzmetenja, recimo Michelin:


Kakorkoli, po mojem mnenju na tem področju ni neke svetle prihodnosti, vsaj za konvencionalno rabo v avtomobilizmu ne. Mogoče v kakšnih specifičnih aplikacijah.