Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik miha123 pravi:
Moje vprašanje, je avto tok "butast" da ne zna prenesti v tem primeru na sprednje levo in zadnje desno kolo, ki sta imela oprijem oz je kaj narobe? Kot sem bral in malo gledal filme po youtube drugi brez probleme z istim avtom pridejo po dosti bilj zahteven terenu.
Stvar se imenuje cross axle fenomen in je klasičen problem pri 4x4 vožnji od nekdaj. V bistvu je zelo malo serijskih vozil, ki so sposobna prenest dovolj navora na kolesi v kolikor se dve kolesi dvigneta od tal, sploh ko govorimo o vožnji navzgor v klanec iz mirujočega položaja. V večini primerov se ta fenomen pojavi ko se preveč komot lotiš prečenja klanca ali jarka oz. ti vozilo ne dopušča drugačnega pristopa (bolj direkten kot).
Lock ne pomaga ker samo zaklene sredinski diferencial, ti pa izgubljaš moč na sami osi in bi torej moral imeti zaklep vsaj enega od ostalih dveh diferencialov.
Tako da vozila ki so sposobna tole izvest imajo bodisi mehansko zaporo sprednjega ali/in zadnjega diferenciala, bodisi imajo samozaporni sprednji ali/in zadnji diferencial. Elektronska zapora tu praviloma ni najbolj učinkovita, čeprav pri nekaterih terenskih vozilih bi znala delovat oz. vsaj za silo pomagat.