Visoka hitrost&gsm omrežja

S57BMU

Pripravnik
7. sep 2007
643
10
18
Torej pravkar je na national geographic oddaja o hitrem vlaku Maglev, več seveda na KLIK ,ampak mene bolj zanimajo izkušnje forumašev pri uporabi telefona pri visokih hitrostih. Se je že kdo peljal z hitrim vlakom (kot je tgv) v nemčiji, franciji...,in govoril po gsm vsaj nekaj minut? Ali gsm omrežja "dohajajo" uporabnika ki drvi hitreje kot običajni, tudi bolj športni avti? Se pogovor daljši kot recimo le dve minuti lahko lepo konča brez prekinitev, seveda da je pokritost signal na progi takšna ki je recimo običajna na avtocestah?

Hvala za vaše izkušnje&lp
cool-1.gif
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Verjtno je v vlaku repetitor. Tud v SLO vlkih bi to rabili ker konstrukcija vlaka učinkovito odbija radijske valove in je marsikje problem s signalom.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Citat:
Uporabnik S57BMU pravi:
Torej pravkar je na national geographic oddaja o hitrem vlaku Maglev, več seveda na KLIK ,ampak mene bolj zanimajo izkušnje forumašev pri uporabi telefona pri visokih hitrostih. Se je že kdo peljal z hitrim vlakom (kot je tgv) v nemčiji, franciji...,in govoril po gsm vsaj nekaj minut? Ali gsm omrežja "dohajajo" uporabnika ki drvi hitreje kot običajni, tudi bolj športni avti? Se pogovor daljši kot recimo le dve minuti lahko lepo konča brez prekinitev, seveda da je pokritost signal na progi takšna ki je recimo običajna na avtocestah?

Hvala za vaše izkušnje&lp
cool-1.gif

Od Pariza do Londona brez prekinitev, pogovori tudi do 15 minut. Ni važno kje, nad zemljo pod zemljo, dela. Vodafone ima repetitorje v vlaku (po moje, ker ni preklopilo do Londona).
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.469
448
83
Saj probleme imaš že med hitrejšo vožnjo z avtomobilom po AC.

Nekoč mi je nek iskratelovec razlagal, da pri 160km/h stvar ne deluje več tako, kot bi morala. Točen kontekst in brzino sem pozabil, ampak je bilo nekje tam okrog. In tudi sam sem že okusil težave (v avtu, ne na vlaku).
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Kolegu je enkrat na letalu zvonil telefon. Sicer se ni oglasil, tako da o kvaliteti klica ne morem nič povedat... ampak signal je pa očitno bil.

@MadMitch: A potem si bil priklopljen na francosko ali angleško omrežje v vlaku?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Tudi meni je že zvonil na letalu, je bil pa zasebni reaktivec, ki je letel del poti nižje kot običajna potniška letala. Zveza ni delovala (pilot je dovolil, da poskusimo telefonirati in zatrdil, da ni nobenega tveganja za elektroniko letala). Radijski network pač ni optimiran za delovanje na nekaj tisoč metrih nad površino.
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Saj probleme imaš že med hitrejšo vožnjo z avtomobilom po AC.

Nekoč mi je nek iskratelovec razlagal, da pri 160km/h stvar ne deluje več tako, kot bi morala. Točen kontekst in brzino sem pozabil, ampak je bilo nekje tam okrog. In tudi sam sem že okusil težave (v avtu, ne na vlaku).

Zanimivo. Jaz praktično vsaj dan preživim eno uro na telefonu med vožnjo. Pri tem se moja hitrost zelo pogosto (če je le količkaj prazna avtocesta) giblje med 160 in 180 km/h. Pogovori potekajo brez težav.
 

Marburg

Fizikalc
18. avg 2007
978
63
28
....Pri tem se moja hitrost zelo pogosto (če je le količkaj prazna avtocesta) giblje med 160 in 180 km/h. Pogovori potekajo brez težav....

Brez tezav potekajo najverjetneje zaradi kvalitetno postavljenega omrezja oz. prekrivanja celic med sosednjimi baznimi postajami. Hitrost verjetno ne bi negativno vplivala na preklop med baznimi. Ali pac??

Lp
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Zadeva odvisi od pokritosti signala in pa mobilnega aparata samega. Lahko greš tudi peš pa imaš enake probleme. Sama frekvenca mobilnih omrežji je dovolj visoka da lahko BP prebiješ zvočni zid pa to na samo obliko signala ne bo imelo vpliva.

Problem je pa ta, da ti mobitel preklaplja od ene centrale do druge nekaj časa (par sekund) .. če greš precej hitro se zna zgodit da začne preklop prepozno in izgubiš prvo centralo preden se povežeš na drugo. Potem itak prekine linijo, ker tolerance (timeouti) so majhne.

Za po AC ni problema ker imajo ob AC operaterji namensko postavljene postaje ki imajo domet par 10 km .. ko se začne izgubljati signal ene, mobitel preklopi na drugo, to lahko traja tudi do 5 km.

Večji problem so recimo vrhovi gora, kjer imaš čisto na vrhu ponavadi signal z dveh (ali več) central .. signal tam zelo niha zato mobitel ponavadi skuša slediti nihanjem (in preklaplja centrale kot bi igral tenis). Tako se je ponavadi treba fičicno premaknit par metrov na eno stran hriba in dela zadeva (skoraj) BP.
 

S57BMU

Pripravnik
7. sep 2007
643
10
18
Če malo razmislimo imajo (lahko) sedaj centrale&omrežja bistveno večjo hitrost procesiranja kot v začetku delovanja...
Pa tudi (to je pa bolj ugibanje): na avtocestah kjer so seveda še največje hitrost mogoče k temu pripomore umts
sprasujem se.gif


Lp&hvala za odgovore/vaše izkušnje
zmaga.gif
...še kdo?
 

coolpower

Fizikalc
17. sep 2007
4.218
0
36
http://www2.tfk-racoms.com/fileadmin/images/Traincom/Flash/Traincom_HST_Eng.swf
Tole je zanimiv prikaz kako se profesionalno rešuje mobilna povezljivost na res hitrih vlakih.
Drgač pa je na teh vlakih repetitor, ki je prilagojen hitremu prilagajanju zveze na relaciji repetitor-bazne postaje, znotraj vlaka pa zagotavlja dober, stabilen sprejem, za več operaterjev hkrati.

Glede BP na avtocestah. Običajno pokrivajo še manj kot deset km v vsako smer. Nekatere so tudi malce oddaljene od avtocest, par sto metrov stran in se jih na prvo žogo ne vidi z avtoceste.
Nekje sem slišal da naj bi GSM bil projektiran za hitrosti do 250 km/h. Se pa zagotovo recimo pozna pri podatkovnih povezavah, kadar se mobilni terminal premika je hitrost prenosa podatkov lahko nižja. Točnih podatkov se ne spomnim, je že kar nekaj časa od kar sem to nazadnje videl na papirju.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.311
7.312
113
Torej,

Če se peljete iz ljubljane v MB na M@ omrežju, boste zamenjali 3 centrale in malo morje baznih postaj. Med preklapljanjem med baznimi postajami, telefon zaseda signalizacijske kanale. Ker je tudi planerjem in radijskim inzenirjem mobilnih operaterjev jasno da ljudje po avtocesti ne vozijo 50km/h, imajo bazne postaje ob avtocestah pogosto vec signalizacijskih kanalov, kot pa običajno. Če se promet poveča (ob konicah), bazna postaja sama iz govornih kanalov "kreira" signalizacijske in se tako prilagodi potrebam.

@Utisevalec:

Kar si napisal je v diametralnem nasprotju z dejanskim stanjem. Ob avtocestah bazne postaje pogosto delujejo z manjšo močjo kot kje drugje in imajo tako doseg manjši. Telefon nikoli ne "igra tenisa" med centralami (ko mi bos povedal kje ti je uspelo svoj telefon pripraviti do preklopa med tremi centralami (čeločiš med BP in centralo) v sloveniji te častim pivo), prav tako ne "igra tenisa" med baznimi postajami. Namreč BSC-ji (base station controllerji) ki nadzirajo bazne na določenem območju, sledijo preklopom posameznega aparata. In ko zaznajo željo po stalnem preklapljanju mu to onemogočijo in določene bazne postaje (na podlagi meritev) dodajo na penalty listo kandidatov za handover in zato telefon tja ne preklopi.

To karti dozivljas v hribih, pa je interferenca. Signal bazne postaje lahko potuje zelo daleč. Bazne ki delujejo na 900 MHz lahko delujejo do 35km dalec v extended načinu pa še dlje, vendar se zaradi geografskih značilnosti slovenije ta način delovanja ne uporablja. Zato se pri planiranjunove bazne postaje upošteva sosednje celice. Nova bazna bo delovala na drugačni frekvenci kot sosede, da se ne bodo motile med seboj. Na hribu, kjer imašdober razgled pa vsi ti signali pripotujejo do tvojega telefona. In običajno loviš tudi čez 15baznih postaj od tega skoraj nobena nima unikatne frekvence BCCH kanala. Zato ti tam ne deluje kot bi moralo. In telefon ne igra nobenega tenisa.

Vsekakor je rešitev za vlake repetitor. Ne zaradi hitrosti ampak kot je ze coolpower napisal zaradi slabega prehoda signala v vlak. Tudi v marsikaterem podjetjuv sloveniji se odlocijo za repetitor. cene naj bi bile od 400 eur naprej. paziti je potrebno le, da se repetitor montira strokovno (obicajno je najbolje da ga montirajo delavci operaterja) ker drugace lahko moti delovanje samega omrezja.

V slednjem primeru se to opazi, na terenu se pojavi bel kombi s črnimi šipami in v pol ure se pojavijo delavci operaterja z inspektorjem. Inspektor napise kazen, repetitor pa je potrebno izkljuciti. =)
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.311
7.312
113
Citat:
Uporabnik S57BMU pravi:
Če malo razmislimo imajo (lahko) sedaj centrale&omrežja bistveno večjo hitrost procesiranja kot v začetku delovanja...
Pa tudi (to je pa bolj ugibanje): na avtocestah kjer so seveda še največje hitrost mogoče k temu pripomore umts
sprasujem se.gif


Lp&hvala za odgovore/vaše izkušnje
zmaga.gif
...še kdo?

Za same pogovore je GSM dovolj dober/boljši. Namreč kot že omenjeno je veliko signalizacije, ki jo GSM brez težav prebavi. UMTS je tu v igri predvsem zaradi prenosa podatkov. Problem UMTS-ja je tudi v tem, da več kot je uporabnikov na bazni, manjše je območje pokrivanja (celica diha), tako da če izviramo iz osnovnega vprašanja hitrega preklopa med baznimi postajami, se GSM sam dovolj uspesno spopade s problemom.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Mislil sem na bazne postaje (in ne centrale) oz. na repetitorje centrale, kot jih lahko tudi poimenujemo ..

Praviš da imajo te postaje na AC manjšo moč od tistih v mestu?
rolleyes-1.gif


Tam kjer je velika količina klientov (mesta) obstaja veliko BP ki imajo manjšo moč (in doseg), tam kjer je manj klientov pa večjo moč (in doseg). Omrežje je najbolj stabilno če področje pokriva čimanj baznih postaj, ki še zmorejo hendlat promet. Se mogoče motim?

Na vrhu hriba (vem iz izkušenj) so problemi zaradi prevelike količine signalov iz različnih baznih postaj! Lahko tudi imenuješ to interferenca. Če bi mobilni telefon držal signal samo ene postaje potem ne bi bilo problemov .. je pa res da je frekvenca signalov ista in zaradi oddaljenosti včasih toliko popačena da se ne da razločit kateri BP pripada nek signal (sploh pa gre za digitalno omrežje in torej priklop JE ali pa ga NI, ni vmesnih stanj in šumov itd.). Zatorej se je fino fizično premakniti iz vrha hriba za 10 m v eno stran, kjer je signal z manj baznih postaj.

Citat:

ko mi bos povedal kje ti je uspelo svoj telefon pripraviti do preklopa med tremi centralami (čeločiš med BP in centralo) v sloveniji te častim pivo

Greš nekam do italjanske (avstrijske, hrvaške) meje pa je to 100% možno. Recimo v Novi Gorici ... vsako omrežje (operater) ima namreč svojo centralo in sem skoraj 100% da aparat brez problema preklopiš (ročno ali avtomatsko) na vsaj 3 različne centrale!
evil.gif


Pa v hribih .. na določenih predelih recimo loviš signal zagotov lahko s 3h ločenih central. Zdej kako je s preklopi ne vem, ampak je možno. To so itak ekstremne situacije.