Vesoljski skok s padalom

ThisIsMe

Zelenc'
26. feb 2010
25
0
1
Felix Baumgartner, po svetu poznan po svojih BASE skokih z marsikatere svetovno znane zgradbe se bo podal še višje - v vesolje... s podporo Red bull-a bo skočil z višine 36,5km. Med samim skokom pa bo postavil kar nekaj mejnikov, najbolj vprašljivo je kako bo njegovo telo reagiralo ob prebitju zvočnega zida, saj to ni uspelo še nikomur...

več o tem na http://www.redbullstratos.com/
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
že blo pred pol stoletja. tip skočil iz balona iz višine 31km, med nekontroliranim prostim padom dosegel hitrost 1150 km/h.
tongue-1.gif
 

ThisIsMe

Zelenc'
26. feb 2010
25
0
1
zna bit kr zanimivo, glede nato da so mel že z letali probleme ob prebijanju zvočnega zida...:)
 

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
27
Bronx
rolleyes-1.gif

1: Skočiti s parstometrske stavbe je eno, s 35km povsem nekaj drugega.
1.1. Koliko kisika bo s sabo nesel in kdaj misli odpreti padalo?
2: človeško telo ob prostem padu skozi zrak doseže max 200km/h. Kako misli doseči preboj zvočnega zidu brez lastnega pogona? Fižol?
tongue-1.gif

Spet en nateglič s prevečdomišljije in medijske podpore.
bonk.gif
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
rolleyes-1.gif

1: Skočiti s parstometrske stavbe je eno, s 35km povsem nekaj drugega.
1.1. Koliko kisika bo s sabo nesel in kdaj misli odpreti padalo?
2: človeško telo ob prostem padu skozi zrak doseže max 200km/h. Kako misli doseči preboj zvočnega zidu brez lastnega pogona? Fižol?
tongue-1.gif

Spet en nateglič s prevečdomišljije in medijske podpore.
bonk.gif

eee mujo, zajebo

veš, tam pri 35km nad morjem je malo drugačen koeficient zračnega upora kot pri 0... terminal velocity je tudi "malo" drugačen
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
To vem. In koliki je?

google is your friend, drugače pa, če je tisti pred tolk leta, ko sploh ni imel namena s čim višjo hitrostjo padat dosegel 988km/h, potem bo ta 1000 prebil z lahkoto, zdaj če bo zvočni zid pa vprašanje, ker je tud hitrost zvoka v bistvu drugačna v mediju z drugačno gostoto
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
pri 70000 feet (tam ko leti U2) je gostota zraka ze blizu nule, oziroma zraka skoraj vec ni. ...
 

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
27
Bronx
Zato sem pa vprašal, koliko zraka (da bo lahko dihal med potjo) misli vzeti s sabo?
Skafander mora biti tudi krepko toplotno zaščiten, ker tam je cca -50 ali manj.
Ko se bo s terminal velocity nabil na plast gostejšega zraka, bodo pri tej hitrosti velike obremenitve tudi na skafander, katerega lahko raztga. Kako bo v trenutku odpiranja padala? Bodo naštimali tako, da mu ne bo potrgalo ramen in ritni razporek podaljšali do želodca?
 

ThisIsMe

Zelenc'
26. feb 2010
25
0
1
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
Zato sem pa vprašal, koliko zraka (da bo lahko dihal med potjo) misli vzeti s sabo?
Skafander mora biti tudi krepko toplotno zaščiten, ker tam je cca -50 ali manj.
Ko se bo s terminal velocity nabil na plast gostejšega zraka, bodo pri tej hitrosti velike obremenitve tudi na skafander, katerega lahko raztga. Kako bo v trenutku odpiranja padala? Bodo naštimali tako, da mu ne bo potrgalo ramen in ritni razporek podaljšali do želodca?

maš zlo velik stvari kr na uni strani napisanih,sam mal si je treba pogledat...

drgac mas pa tud tu neki se, k znansetveniki mal vec povejo v videu:

http://www.redbull.si/cs/Satellite/sl_SI/Video/Skok-v-neznano-021242821005691?p=1242776438126
 

peroo

Fizikalc
29. sep 2007
113
30
28
ljubljana
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
rolleyes-1.gif

1: Skočiti s parstometrske stavbe je eno, s 35km povsem nekaj drugega.
1.1. Koliko kisika bo s sabo nesel in kdaj misli odpreti padalo?
2: človeško telo ob prostem padu skozi zrak doseže max 200km/h. Kako misli doseči preboj zvočnega zidu brez lastnega pogona? Fižol?
tongue-1.gif

Spet en nateglič s prevečdomišljije in medijske podpore.
bonk.gif

eee mujo, zajebo

veš, tam pri 35km nad morjem je malo drugačen koeficient zračnega upora kot pri 0... terminal velocity je tudi "malo" drugačen

Mi poklicna deformacija ne da miru:

wink-1.gif
Koeficient upora je enak. gostota zraka je manjša, posledično tudi sila upora...

LP Pero
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.107
-8.790
113
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
rolleyes-1.gif

1: Skočiti s parstometrske stavbe je eno, s 35km povsem nekaj drugega.
1.1. Koliko kisika bo s sabo nesel in kdaj misli odpreti padalo?
2: človeško telo ob prostem padu skozi zrak doseže max 200km/h. Kako misli doseči preboj zvočnega zidu brez lastnega pogona? Fižol?
tongue-1.gif

Spet en nateglič s prevečdomišljije in medijske podpore.
bonk.gif
200-250km/h je max, če letiš "na ploh". Če greš na glavo je končna konkretno čez 350km/h. To velja za nizke višine.
Nad 20km višine praktično ni več upora, tako da ni kakšnih velikih težav doseči visoko hitrost.
 

luknjac

Pripravnik
21. feb 2008
374
13
18
zakaj bi mu potrgal ude? Sej ste si že sami odgovorili, da višje upora skoraj da ni, nižje pa ga je zmeraj več. Se pravi bo najvišjo hitrost dosegel kaj kmalu po spustu, bližje zemlje kot bo bolj ga bo upor upočasnjeval, se pravi na koncu bo letel z podobno hitrostjo kot navadni padalci.

Mene bolj zanima kok bodo zrihtal glede temparaturnih razlik in vzdržljivosti skafandra.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Citat:
Uporabnik djpiky pravi:
Mene bolj zanima kok bodo zrihtal glede temparaturnih razlik in vzdržljivosti skafandra.
Misliš, da so se od leta 1983 pa do sedaj pogoji na 20km višine tako močno spremenili, da jim sedaj ne bo uspelo, kar jim je tedaj...?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Sploh ne vem, zakaj vprašanje, kaj se bo zgodilo s prebojem zvočnega zidu. Skoraj gotovo nič, zračni tlak pri 31 km višine je le stotinka tega na tleh (in kar je zanimivo, ravno toliko kot na površini Marsa). On bo pa dosegel to brzino še nekaj kilometrov višje, kjer bo tlaka še cca 2x, 3x manj. Kdor je smučal na večjih višinah (nad 3000 m), kjer je zračni tlak približno 2/3 normalnega, je najbrž opazil, da se kar dobro pozna manjše zaviranje z zračnim uporom, ko se spustiš po smučišču.