Ventilator začel delati samo na najvišjih vrtljaji

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
To se zgodi samo pri vozilih, ki imajo napredne digitalne krmilnike, kateri brezstopensko določajo jakost pihanja ventilatorja. Če ta krmilnik oz. po domače "napredni upornik" crkne, ventilator sploh ne deluje več in posledično tudi klima ne deluje.
wink-1.gif
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
Če imaš ventilator krmiljen preko stikala in ne preko elektronike za klimo, je z veliko verjetnostjo crknila samo termična varovalka na uporovnem vezju, ki služi kot zaščita. Navadno se to zgodi v primeru visokih temperatur, ali pa v primeru, da je za zagon in poganjanje ventilatorja potreben večji tok kot običajno (vzrok za to je lahko listje v ventilatorju, obraba krtačk, delno "zaribana" puša, ki služi kot ležaj), kar povzroči pregrevanje uporovnega vezja. Termično varovalko je možno zamenjati in je stala svoj čas 50 SIT. Seveda pa je priporočljivo odstraniti ventilator in ugotoviti vzrok povečane porabe.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Upornik se da tudi popravit. Sčasoma se povezava prekine zaradi let, korozije in se lahko na novo prelota....vsaj pri Roverjih 95-00 je tako. Prišparaš kar nekaj €.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik JustOne pravi:
Če imaš ventilator krmiljen preko stikala in ne preko elektronike za klimo, je z veliko verjetnostjo crknila samo termična varovalka na uporovnem vezju, ki služi kot zaščita. Navadno se to zgodi v primeru visokih temperatur, ali pa v primeru, da je za zagon in poganjanje ventilatorja potreben večji tok kot običajno (vzrok za to je lahko listje v ventilatorju, obraba krtačk, delno "zaribana" puša, ki služi kot ležaj), kar povzroči pregrevanje uporovnega vezja. Termično varovalko je možno zamenjati in je stala svoj čas 50 SIT. Seveda pa je priporočljivo odstraniti ventilator in ugotoviti vzrok povečane porabe.

Čisto možno. Bil je vroč dan, oken nisem imel odprtih, poleg tega sem pa vžigal avto z ventilatorjem na 3. stopnji (ponavadi ga vedno na 1. stopnji). In pri tem se ventilator iz mirovanja na 3. stopnjo zavrti 2x. Enkrat, ko obrnem ključ in dam kontakt in drugič, ko motor zavergla.
Ko sem dal kontakt, sem prepričan, da je še vrtel, ko je pa motor vžgal, pa ne več.

Je pa ročna klima in ventilator nastavljam preko vrtljivega stikala.

Držim pesti, da je to to, če je tako poceni del to. Mislim, da bo serviser, ki mi ga bo jutri servisiral, sigurno pogledal tudi naokoli, kaj bi bil vzrok, dal pa bom tudi menjati hepa-filter za kabino.

Hvala za informacijo.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Ne morem verjeti!

Ko sem šel iz službe sem dal ventilator na 4. stopnjo, da sem si z njim pihal na poti domov (ostale stopnje so bile itak neuporabne). Na poti domov se ustavim na črpalki in ventilator ugasnem tako, da ga dam na 3. stopnjo. Tankam, plačam, se vsedem v avto in dam kontakt. Ventilator je začel pihati in to na 3. stopnji. Preklopim še na 2. in 1. - vse deluje, kot bi moralo.
Vse je tako, kot da se ni nič zgodilo.

Nimam pojma, kaj je to bilo.
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
Vseeno preveri (sam ali tvoj mehanik), kakšno je stanje instalacije, ki pride na uporovno vezje in ventilator, po možnosti tudi stikalo za vklop ventilatorja. Sumim slab kontakt nekje, ker so tokovi visoki se navadno začne topiti plastika okrog takega kontakta in odprava težave kasneje postane bistveno težja.
 

xsara

Pripravnik
11. sep 2008
117
0
16
Kaj pa če ventilator sploh ne dela več? Avto je xsara MK1. Kakorkoli obrnem stikalo ventilacije, ne dela. Varovalka je v redu.
Stikalo za notranje kroženje zgleda funkcionira, ker lučka na stikalu je. Tudi klima lahko vklopim.
 

forgot1

Fizikalc
7. feb 2010
1.615
88
48
@xsara

1. malo verjetno :
- zanič ščetke ventilatorja
- zanič kolektor ventilatorja
- zanič stikalo ventilatorja
2. bolj verjetno:
- zanič regulator ventilatorja (eden ali oba tranzistorja - popravljivo bistveno ceneje kot nov regulator) ali
- zanič uporovna dekada, oz. kar je pač montirano. Eni modeli so imeli regulator, drugi dekado.
3. najbolj verjetno :
- zanič kontaktna ključavnica - odgorel kontakt za ventilator - rešljivo z vgradnjo releja.

LP
 

xsara

Pripravnik
11. sep 2008
117
0
16
Hvala za hiter odgovor.
Kako se lahko prepricam, ce je 3.? Ker je res mozno, da je 3... Vceraj sem zaradi slabega vziganja avta menjal elektricni del kljucavnice (z rabljeno seveda). Avto sedaj zaenkrat vziga brez tezav, pa ventilator ne dela. :-(
 

xsara

Pripravnik
11. sep 2008
117
0
16
Bolj malo, imam pa hobi voltmeter doma. Za menjavo električnega dela ključavnice sem sledil navodilom na Internetu. Itak sem pa samo preložil komplet del s kontakti z rabljene ključavnice na svoj cilinder. Kje bi lahko izmeril, če ventilator dobi kaj elektrike? Bi šlo na varovalkah?
 
Nazadnje urejeno:

forgot1

Fizikalc
7. feb 2010
1.615
88
48
Napajanje gre iz varovalke na ključavnico in iz ključavnice (ko daš kontakt) preko stikala na ventilator.
Poiščeš kje zmanjka ...

Če je problem ključavnica (ker ni nova zna biti kriva, ni pa seveda nujno) pač zvežeš preko dodatnega releja, ki ga krmiliš preko ključavnice.

LP
 

xsara

Pripravnik
11. sep 2008
117
0
16
Sicer se nisem uspel pogledati, kje je napaka... V primeru, da je res kontakt na kljucavnici (to je, kakor pravi Google, pogost problem na Picassojih; ceprav jaz imam navadno xsaro), koliko stane vgradnja taksnega releja. Sem se pozanimal pri avtoelektricarju in pravi 60 EUR, kar se mi zdi precej.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Lahko sam, pa je zastonj.
Pred kratkim sem sam menjal samo kontaktni del. Dobil sem ga za 20€. releja se mi pa ne ljubi dajat noter. mogoče naslednjič če spet crkne.
 

xsara

Pripravnik
11. sep 2008
117
0
16
Kakor sem razbral iz starih sporocil, imas enako xsaro (MK1 kot jaz). A tebi ni delala ventilacija ali kaj drugega? Kakor sem videl na citroen forumu, pri Picassoju ni veliko dela z relejem. Moras pa seveda vedeti, katere zice zvezati. Rele mi ne bi bilo problem zvezati, vecji problem je najti prave zice.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Mam Xsaro break 1.6i SX oprema (s klimo) MK1 letnik 99. Nehala mi je delovat ventilacija, ostalo bp. Za žice všprašaj na Citroen forumu, sigurno kdo že na pamet ve....