VanLife in mrzlo pivo

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
ne vem točno kam bi uvrstil omenjeno temo, ampak zanima me sledeče. V kombiju bi želel urediti napajanje kompresorskega hladilnika-tu pa nastopi težava oz. specifika glede katere bi potreboval mnenja oz. pomoč. Na vozilu ne morem urediti nobene "trajne" predelave, se pravi ne morem oz. nočem posegati v serijsko napeljavo, tako da v poštev pridejo le "prenosne" zadeve.
Avto ima 1 zagonski aku, ki načeloma lahko napaja hladilnik nekaj ur, potem pa rabim alternativo. Gledam in študiram sončne celice/akumulatorje itd, ampak glede na moje "razumevanje" elektrosveta, sem bolj brcam v temi oz. se vedno bolj nagibam v smeri nekih močnejših powerbankov ala Jackery/Goal Zero + prenosne solarne celice. Tu se bojim da bom zapravil ogromno denarja za malo muzike.
 

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
A "predelava" tipa 2 fejst debela kabla iz zagonskega akumulatorja do drugega bivalnega ki je nekje zadaj ali pod sedeži ti je dovoljena?
Ce ja in ti 500€ ni prevec .... dodatna baterija in DC2DC polnilec in na celice lahko mirno pozabis.
 

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
Plinski potrebuje zracenje in izpuh .... se pravi rezat bok avta ....
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ne vem točno kam bi uvrstil omenjeno temo, ampak zanima me sledeče. V kombiju bi želel urediti napajanje kompresorskega hladilnika-tu pa nastopi težava oz. specifika glede katere bi potreboval mnenja oz. pomoč. Na vozilu ne morem urediti nobene "trajne" predelave, se pravi ne morem oz. nočem posegati v serijsko napeljavo, tako da v poštev pridejo le "prenosne" zadeve.
Avto ima 1 zagonski aku, ki načeloma lahko napaja hladilnik nekaj ur, potem pa rabim alternativo. Gledam in študiram sončne celice/akumulatorje itd, ampak glede na moje "razumevanje" elektrosveta, sem bolj brcam v temi oz. se vedno bolj nagibam v smeri nekih močnejših powerbankov ala Jackery/Goal Zero + prenosne solarne celice. Tu se bojim da bom zapravil ogromno denarja za malo muzike.

hehe, ko najdes resitev sproci, tud jest iscem nekaj podobnega...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Imaš kljuko, bicikltreger,...?
Gor zmontiraj škatlo s prezračevanjem - lahko je vodoodporna vezana plošča, lahko alu ali RF - not postavi plinski hladilnik z gornjim odpiranjem in si rešil.

Drugače glej Waeco hladilne "skrinje" pa en sončni panel gor.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ne vem točno kam bi uvrstil omenjeno temo, ampak zanima me sledeče. V kombiju bi želel urediti napajanje kompresorskega hladilnika-tu pa nastopi težava oz. specifika glede katere bi potreboval mnenja oz. pomoč. Na vozilu ne morem urediti nobene "trajne" predelave, se pravi ne morem oz. nočem posegati v serijsko napeljavo, tako da v poštev pridejo le "prenosne" zadeve.
Avto ima 1 zagonski aku, ki načeloma lahko napaja hladilnik nekaj ur, potem pa rabim alternativo. Gledam in študiram sončne celice/akumulatorje itd, ampak glede na moje "razumevanje" elektrosveta, sem bolj brcam v temi oz. se vedno bolj nagibam v smeri nekih močnejših powerbankov ala Jackery/Goal Zero + prenosne solarne celice. Tu se bojim da bom zapravil ogromno denarja za malo muzike.

za koliko dolgo potrebujes napajnje iz aku? nekaj ur? en dan? vec dni?
 

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
Pozabil povedati-kompresorski hladilnik z deklarirano porabo med 45-60w imam (oz. ga dobim ta teden).
Želja je da bi imel zalogo elektrike vsaj za okoli 1 dan oz recimo 12h in da je lahko hladilnik priklopljen, tudi ko avto miruje.
 

Mr_Globus

Fizikalc
1. dec 2011
236
26
28
50w hladilnik ti bo v 24 ural porabil cca 400w (ker laufa tretjino casa cca) - na 12v je to cca 33ah. torej en cheap agm akumulator od 100ah zdrzi dan in pol (ker lahko koristis samo 50%) Doma ga pa napolnes s poceni polnilcem iz hoferja/lidla za 15€. Strosek 100-150€ baterija in 15€ polnilec. Zdrzalo bo… hja 200-500 ciklov realno.

Dodas lahko 100w celico na stresne nosilce pa kable pri vratih not potegnes - pri soncnem dnevu bo naredila skoraj tolko kot hldilnik porabi v enem dnevu
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver in msenjur

oby

Fizikalc
20. jul 2008
386
130
43
Jaz ne bi gledal plinskega hladilnika, rabiš več lukenj.

Električni hladilnik za napajanje maš pa več opcij:
- akkujev kolikor jih rabiš, gelski so veliki in težki, LiFePo4 so dragi in lahki.
- manj akkujev plus sončne celice
- manj akkujev pa agregat da jih filaš
- če je res viška dnarja so še gorivne celice na voljo :)

Poglej dedicirane avtodomarske strani pa boš videl kaj paše v kompletu. Če lahko narediš luknjo v streho so sončne celice na strehi najboljša rešitev.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Pozabil povedati-kompresorski hladilnik z deklarirano porabo med 45-60w imam (oz. ga dobim ta teden).
Želja je da bi imel zalogo elektrike vsaj za okoli 1 dan oz recimo 12h in da je lahko hladilnik priklopljen, tudi ko avto miruje.

tudi sam iscem resitev za en dan. to bo vsekakor baterija-akumulator.

rad bi le, da se fila, ko jo prikljucim na 220v, ali ko laufa motor.
 

oby

Fizikalc
20. jul 2008
386
130
43
Filanje iz 220 je simpl, vsak akku polnilec to zna :) za filanje iz 12V na motor pa spet rabiš kabel iz motornega prostora, par varovalk in polnilec. slednji je lahko tudi one for all, iz 12, 220v itd, sam to ni več pocen; plus je da ne rabiš akku polnilca.

pač nisi dal najboljših informacij kako misliš s tem potovati in kako boš uporabljal - to je, a boš se vmes vozil in upal da se ti nafila, al se boš sam mal premaknil ipd.
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ce si odgovarjal meni...

ne bom se vozil za to, da se nafila, ampak se bi le premikal. itak sem povecini v kampih na 220v, kaksen dan pa tud kje na frej.

predvsem bi rabil to za kaksne vikend/dnevne izlete, da je hladilnik samostojen, pa zvecer ko prides nazaj, da je kej hladnega za spit.

pa da ni treba en kup kablov in skatlic prikljapljat na 220v, ko prides do stroma...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Pol pa kupi najcenejši hladilnik v Leclercu = Vox cca 85€ v akciji, pa srednje dober razsmernik s špico vsaj 2.000W (na e-bayu okoli 200€) zraven pa nabašeš dva akuja po 80-100Ah in imaš problem rešen za dva dni min. - razen teže in volumna.
Ko boš na 220V pa Lidlna na 220V pa dofilaš akuje.
 
Nazadnje urejeno:

kremenko123

Pripravnik
6. dec 2017
57
18
8
Evo ti odgovor iz prve roke. Pravkar testiram kompresorski hladilnik Engel,ki bi naj imel porabo 38W. V petek dopoldan sem ga priklopil na 100Ah AGM aku.,ki sem ga kupil za cca 180€. Hladilnik je skoraj prazen(kar je za njegovo delovanje slabše kot če je poln),vsak dan ga parkrat odprem,da simuliram realno stanje na terenu. Sem šel pravkar pogledat napetost akumulatorja,ki je po cca štirih dneh 12,4V. Kupil sem si tudi 100W prenosen panel na Aliju cca100€, ter MPPT regulator za 50€,ki pa ga še nisem imel možnost testirati.
 
  • Všeč mi je
Reactions: cappy in McGiver

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
no vidiš. to so koristne info!

se pravi ti 100Ah akumulator drži že štiri dni? ne vem kaj pomeni da je na 12,4V... k men so govoril, da tale moj 12V bi lahk kakšen dan preživel na akumulatorju od kombija...

mater glih dons spet klel na terenu... hladilnik v avtu, jest morem pa toplo vodo pit...

filanje aku imaš urejeno preko avta, ali ga doma priklapljaš na 220V? al boš samo na celice filal?
 

kremenko123

Pripravnik
6. dec 2017
57
18
8
Če se bom kje ustavil za dalj časa bom vsekakor vrgel celice na streho,drugače pa planiram,da med vožnjo uporabim elektriko iz kombija,ko pa stojim pa preklopim na dodatni akumulator. vsaj dokler ne vgradim polnjenja obeh akumulatorjev med vožnjo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: msenjur

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
odpiranje zapiranje hladilnika je bolj k... od ''testa'' vsakič ko ga odpres daj notr 2x plastenka vode. 4 dni na 100Ah baterijo je slišat precej privlečno za lasišče.
namesto panela dodas DC2DC polnilec in imas sku vedno poln ....
 

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.134
70
48
123
no vidiš. to so koristne info!

se pravi ti 100Ah akumulator drži že štiri dni? ne vem kaj pomeni da je na 12,4V... k men so govoril, da tale moj 12V bi lahk kakšen dan preživel na akumulatorju od kombija...

mater glih dons spet klel na terenu... hladilnik v avtu, jest morem pa toplo vodo pit...

filanje aku imaš urejeno preko avta, ali ga doma priklapljaš na 220V? al boš samo na celice filal?

Poglej si malo na kakšnem jadralskem forumu, kako imajo to rešeno v navtiki. Ni pa nikoli vezan hladilnik na štartni akumulator.