Urb-E

CebelicaMaja

Fizikalc
2. sep 2007
2.316
23
38
Glede na totalno blokado cest na gorenjskem proti ljubljani, razmišjam o alternativnem prevoznem sredstvu. Kvadrikopterji ne pridejo še v poštev, mogoče Urb-E s katerim bi se dostavila do javnega prevoznega sredstva in od tu do službe. Kul mi je to, da je zložljiv in da ima poličko za torbo. Dnevno bi prevozila do 10 km, zato je zmogljivost baterije ključnega pomena. Zdej ne vem a bi navaden električni skiro mene pa torbo zmogu prepeljat na tej razdalji? A kdo to prakticira?

majč
confused-1.gif
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.718
113
Jaz si to predstavljam dnevno uporabo take igračke npr. iz šiške do kongresnega, ne pa 5km v eno smer.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik jtfc pravi:
Jaz si to predstavljam dnevno uporabo take igračke npr. iz šiške do kongresnega, ne pa 5km v eno smer.

Saj iz šiške do kongresnega je 5 kilometrov v eno smer....
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Zadeva se mi zdi zanimiva! Koliko je cena?
Moti me samo ena stvar: (pre)majhna kolesa! Kolesa bi moral imeti ta skiro definitivno večja! Pri majhnih kolesih je vožnja neudobna,se čuti vsak kamen,ki ga povoziš,in vsaka luknja ali razpoka,v katero zapelješ
frown-1.gif

No,mogoče se motim in je zadeva sprejemljiva za po mestnih pločnikih,vsekakor pa bi ga moral pred nakupom sprobati...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Problem je ker je tale zadeva v EU nelegalna (domnevam da se jo ne da registrirat kot kolo z motorjem pa tudi če se jo da je malce bedarija, za e-kolo pa nima ustreznih specifikacij).

Sicer pa 250W kavni mlinček je ok za po ravnem, za klance pa no-go. 10Ah baterija je še preveč za 10km vožnje.

Moj nasvet, predelava enega starega kolesa (recimo stare rogove ponije ki se jih da zložit) v ekolo po vseh pravilih ali pa nelegalno v "električni moped". Cenovno se pride skozi s cca. 500EUR.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Da bi tole trajbal s seboj v avtu, pa na trolo ipd..no go. Raje grem tisto razdaljo peš, je bolj zdravo.
 

CebelicaMaja

Fizikalc
2. sep 2007
2.316
23
38
Ja na unem linku je cena 700 EUR, samo če prav razumem jih sploh še ne delajo. Tuki sem našla električni skiro čisto navaden, pojma nimam kolk je ta zadeva trpežna. To moram sprobat.

majč
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
Ta mikro otroški električni skiro je nadgradnja starejšega, 100W modela


to preber in ti vse pove
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik CebelicaMaja pravi:
Tuki sem našla električni skiro čisto navaden, pojma nimam kolk je ta zadeva trpežna. To moram sprobat.

majč

Ta skiro ima absolutno premajhna kolesa!
Ne vem če si predstavljaš,kako zgleda,če s tako majhnim kolesom zapelješ v majhno (kaj šele večjo) luknjo ali razpoko,ali povoziš kamen...? Tole je po mojem uporabno samo za vožnjo po kakšnem večjem skladišču z ravno podlago...
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.605
1.206
113
Celje
Sem se peljal z enim predelanim kolesom. Motor bi naj bil 1.8kW. Lahko rečem samo NORO. Pa še regeneracija na zavori odlično zavira. To bi imel takoj.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.718
113
Tako je 5k€, čudno da nisi poiskal kar Teslo.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik igi pravi:
Sem se peljal z enim predelanim kolesom. Motor bi naj bil 1.8kW. Lahko rečem samo NORO. Pa še regeneracija na zavori odlično zavira. To bi imel takoj.

1,8 kW? Verjetno je res noro! Ampak res ne rabim tolk moči,zadostovalo bi 500W in ena zmogljiva baterija...
Ampak ne vem zakaj je pri nas taka butasta zakonodaja,da morajo imeti bicikli 250W? To je premalo,vsak najmanjši klanec sem imel probleme,da sem ga zvozil brez pomoči s pedali...brezveze....morali bi pustit močnejše motorje,pa naj hitrost ostane omejena!
 

trance0

Fizikalc
13. jan 2013
487
25
28
Slovenija
Saj ni fora električnih koles, da se voziš povsod in vedno brez poganjanja pedalov. Če hočeš voziti le na štrom, si kupi električni skuter ali moped. Električna kolesa so namenjena predvsem manj naporni vožnji, ne pa vožnji povsem 'brez lastne udeležbe'.
wink-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Realno je 250W moči enakovredno dobremu rekreativnemu kolesarju na max. konstatni moči. V peeku lahko človek spravi iz sebe še precej več, ampak tu govorimo o par sec intervalu. Dolgoročno (par h) pa tudi vrhunski kolesar ne bo dajal 250W na pedala od sebe.

Zato tudi omejitev 250W ker pač to predstavlja referenčno moč kolesarja. Regulativa EUja je še da pogon ni avtonomen kar je po svoje BZ, pa tudi da ima max. hitrost do katere je motor še vključen 25km/h (kar je tudi BZ). Stvari so izpeljane bolj iz namena da se taka kolesa uporablja za po mestu. (ne vem pa zakaj bi bilo e-kolo na ročko za gas bolj nevarno kot pa frčo)

Ko greš na resno kolesarjenje je tako da z 25km/h si ovira, po drugi strani s pedaliranjem lahko vsak rekreativec doseže po ravnini 30-35 km/h konstantne hitrosti. S tem so ti motorčki uporabni samo na klancih ali pa pri speljevanjih.

Ena dražja alternativa ki zadosti zakonu po moči in bo imela dobre perormance za vse potrebe so centralno vgrajeni motorji. Ti motorji so vgrajeni v centralni osi gonilke in dejansko poganjajo verigo, s tem pa je mogoče navor na kolesih upravljat preko menjalnika (torej po ravnini daš v najvišjo prestavo pa bo motor lahko pognal kolo tudi preko 30km/h, v klanec daš pa nižje prestave in bo šlo brez napora). Za te motorje je PAS (motor dela ko pedaliraš drugače ne) že tehnično skoraj nujen.

Glede tega ali skuter ali predelano e-kolo ... skuter ima problem ker je v osnovi pretežak. Tu govorimo o masah 50kg in več, kolo ima pa več kot pol manj. Z 500W DD motorjem dobiš 5kg, dobro je imet še ojačano platišče in močnejše špice kar prinese cca. 1kg več (če ni kolo že v osnovi kakšen gorc/downhiller z močnejšo zasnovo), baterije (li) so cca. 5kg pa še nekaj malenkosti kot so kabli, kontroler ipd. kar doda še 1kg. Skupno torej je prirastek mase cca. 10kg. Vse te komponente se da lepo zakrit v kolo in noben policaj ne bo imel pojma da je kaj nelegalno. Scooter do 25km/h nima smisla ker ni tako komot kot kolo, pa še kakšen izredni tehnični ti upalijo takoj ko te vidijo. Močnejši motorji potem prinesejo večje teže, večje baterije, občutno več denarja. In na koncu si na istem, e-scooter gre 45km/h in ima 50km dosega stane pa 2k eur, e-kolo v lastni režiji stane pa 500EUR in ima podobne performance (v bistvu ker imaš opcijo še polentnega pogona sploh ni primerljivo).

Še računsko, če imaš 48V 500W motor (10-12A kontroler), potem ti bo 10Ah baterijski pack (16 celic, masa cca. 5kg s konektorji in BMSjem) poganjal motor na maximum cca. 1h. Če govorimo o ravnini je povprečna hitrost pri taki konfiguraciji 40km/h, torej je doseg samo na elektriko 40km. Seveda če malenkost pedaliraš se doseg povečuje. Polnjenje 10Ah baterije traja pri optimalnem toku 0.3-0.5C 2-3h, se pa da večino baterij polnit tudi na 1C (torej imaš napolnjeno v 1h). Glede prostora se da na kolo stlačit cca 30Ah baterij brez da bi trpela funkcionalnost, kar je problem je prirastek mase.

Skratka e-kolo z avtonomnim pogonom je dobra alternativa resnemu prevoznemu sredstvu na dveh kolesih. Kar se zakonov tiče pa zaenkrat še ni skrbi da bodo padali izredni tehnični ker problematika še ne obstaja in je torej organom neznana!
grims-1.gif
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik trance0 pravi:
Saj ni fora električnih koles, da se voziš povsod in vedno brez poganjanja pedalov. Če hočeš voziti le na štrom, si kupi električni skuter ali moped. Električna kolesa so namenjena predvsem manj naporni vožnji, ne pa vožnji povsem 'brez lastne udeležbe'.
wink-1.gif

Lahko da zate to ni fora,jaz pa bi točno to rad,da bi imel čim manjšo zadevo za po mestu in se vozil le na štrom! Skuter je že spet večja in bolj nerodna zadeva,zato me zaenkrat zanima samo kolo! Sicer mi ni problem pedalirat,ampak kolesarjenje je zame šport,hobi,užitek...to,da se oblečem v dres,grem na specialko in naredim 100 kilometrov...tega električarja pa bi imel za po mestnih opravkih,da se lahko nekam pripeljem,ne da sem moker po hrbtu od poganjanja pedal po nekaj kilometrih.