Tretji pas, četrti pas ...

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Ali slučajno ni? Vsaj na tistem delu, ki se ne šteje za avtocesto.

Ne, niti slučajno ni!

Obvoznica je definirana kot hitra cesta (bivša cesta rezervirana za motorna vozila). V tem primeru je večpasovna in za prehitevanja veljajo popolnoma enaka pravila kot na avtocesti, samo najvišja dovoljena hitrost je 100 km/h.
Enake kategorije je hitra cesta med Vipavo in Selom, veljajo enaka pravila, prehitevanje po desno ni dovoljeno.

Po desni se enostavno ne prehiteva, razen kadar gre za strnjene kolone. Še na vpadnicah (Celovška, Dunajska, Tržaška) se praviloma ne bi smelo (kadar ni prometa).
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Toliko sem se potrudil, da sem se prepričal, da imaš prav. Hvala za opozorilo.
Dobro bi bilo še izobraziti pravičnike, ki na prehitevalnem pasu s kakimi 103 km/h delajo kolono, medtem ko je vozni pas razmeroma prazen.

btw: tvoj avatar rulz!:)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Ali slučajno ni? Vsaj na tistem delu, ki se ne šteje za avtocesto.

Ne, niti slučajno ni!

Obvoznica je definirana kot hitra cesta (bivša cesta rezervirana za motorna vozila). V tem primeru je večpasovna in za prehitevanja veljajo popolnoma enaka pravila kot na avtocesti, samo najvišja dovoljena hitrost je 100 km/h.
Enake kategorije je hitra cesta med Vipavo in Selom, veljajo enaka pravila, prehitevanje po desno ni dovoljeno.

Po desni se enostavno ne prehiteva, razen kadar gre za strnjene kolone. Še na vpadnicah (Celovška, Dunajska, Tržaška) se praviloma ne bi smelo (kadar ni prometa).

Vse prav, razen zadnjega odstavka.
 

Tomaz

Pripravnik
2. sep 2007
197
0
16
Marburg Umgebung
Predvidevam da je to pri nas nacionalen šport tako kot vožnja z meglenkami kadar to ni potrebno. Po opažanjih so prav določene registrske za določene športne discipline.
Verjetno ljudje razmišljajo na tak način, da ko pride na levi pas ( prehitevalen) ostane tam, da mu naslednjič ne po potrebno menjavat pasu pa po možnosti gledat v ogledala in še kaj. In potem srečaš razne paciente ki se cijazijo po prehitevalnem in sredinskem voznem v globokem prepričanju da je desen pas rezerviran za tovornjake, ki so hitrejši na desnem pasu.
To je vsakodnevna praksa od Dramelj proti Sl. Konjicam. Za znoret, pa d ane omenim potem še prizne DARS-ovce, ki zaprejo polovico avtoceste pa nikjer nikogar.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
...Po desni se enostavno ne prehiteva, razen kadar gre za strnjene kolone. Še na vpadnicah (Celovška, Dunajska, Tržaška) se praviloma ne bi smelo (kadar ni prometa).

Vse prav, razen zadnjega odstavka.

Kje se motim, pri strnjenih kolonah ali pri prepovedi prehitevanja po desni na vpadnicah?
confused-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Fe3 pravi:
Toliko sem se potrudil, da sem se prepričal, da imaš prav. Hvala za opozorilo.
Dobro bi bilo še izobraziti pravičnike, ki na prehitevalnem pasu s kakimi 103 km/h delajo kolono, medtem ko je vozni pas razmeroma prazen.

btw: tvoj avatar rulz!:)

Ja, poznam takega pacient (btw: stardec). Pravi da je omejitev itak 100 in da bo on vozil po levi, da se ne bo treba stalno umikat....
bonk.gif
Nič ne pomaga, samo blendat

PS: hvala
 

Tamara

mX's girl
23. jul 2007
3.718
0
36
43
vedno korak pred tabo
Citat:
Avtocesta in cesta, rezervirana za motorna vozila

110. člen

(1) Na avtocesto ali cesto, rezervirano za motorna vozila, lahko zapeljejo in vozijo po njej le vozniki motornih vozil in skupin vozil, ki po deklaraciji proizvajalca dosegajo hitrost, večjo od 60 km/h.
(2) V promet na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, se sme voznik vključiti in izključiti le na označenih priključkih.
(3) Vozila, ki že vozijo po smernem vozišču avtoceste ali ceste, rezervirane za motorna vozila, imajo prednost pred vozili, ki se vključujejo v promet na tej cesti.
(4) Voznik, ki se z motornim vozilom vključuje v promet na avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, mora voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.
(5) Voznik, ki se izključuje iz prometa na avtocesti ali na cesti, rezervirani za motorna vozila, se mora z vozilom pravočasno pomakniti na desni prometni pas in brez zmanjševanja hitrosti zapeljati na začetek zaviralnega pasu.
(6) Na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer, morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.
(7) Na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima tri ali več prometnih pasov za promet vozil v eni smeri, smejo vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t, in vozniki vozil in skupin vozil, daljših od 7 m, voziti le po dveh prometnih pasovih, ki sta na desni strani smernega vozišča.
(8) Pri vožnji ponoči z zasenčenimi žarometi po avtocesti ali cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima dva ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer, hitrosti ni treba prilagoditi vidni razdalji:
– če so dobro vidne pozicijske luči spredaj vozečega vozila;
– če je rob vozišča oziroma robnega ali odstavnega pasu označen z odsevniki za označevanje poteka ceste;
– če so pričakovane ovire pravočasno vidne tudi brez uporabe žarometov z dolgim snopom svetlobe.
(9) Na vozišču avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila, je prepovedano obračanje, vzvratna vožnja, ustavitev ali parkiranje.
(10) Na odstavnem pasu je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitve v sili.
(11) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko vozijo in ustavijo na odstavnem pasu vozila izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil, vozila policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in vozila inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora. Pri tem morajo biti označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.
(12) V primeru zastoja prometa morajo vozniki pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.
(13) Pešci ne smejo stopiti na avtocesto ali cesto, rezervirano za motorna vozila, ali hoditi po njej.

zanimivo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
...Po desni se enostavno ne prehiteva, razen kadar gre za strnjene kolone. Še na vpadnicah (Celovška, Dunajska, Tržaška) se praviloma ne bi smelo (kadar ni prometa).

Vse prav, razen zadnjega odstavka.

Kje se motim, pri strnjenih kolonah ali pri prepovedi prehitevanja po desni na vpadnicah?
confused-1.gif
Na večpasovnih ulicah lahko kadar se ti zljubi prehitevaš po desni (in voziš po katerekoli pasu hočeš). In tele "vpadnice" so čisto navadne mestne ulice.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Običajno, če je ta pas, tudi grem nanj. Sicer pa ni toliko point v tem pasu, temveč, da čimbolj opazuješ promet zadaj in če je le možno, se umakneš. Tako velikokrat tudi spustim plin, če vidim, da se nekdo hitreje približuje. Morda bi on moral, ker še ne bi dokončal prehitevanja, pa glede na to, da grem počasneje, je bolj smiselno, da to jaz naredim.
Sem pa opazil, da sem zadnje čase (starost izgleda
evil.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
850
113
evo, še člen, ki to dovoljuje:
Citat:
Prehitevanje
36. člen


(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka je dovoljeno prehiteti po desni strani:
- vozilo, ki zavija levo;
- vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;