Tomos danes..

mokerbiskvit

Zelenc'
25. apr 2014
9
0
1
Tomosove specialke so majka, neglede na stanje ostalih vozil. Tudi če niso ravno kvalitetna so vsekakor del kulture generacije, ki je gor zrasla v tistem času. Meni in kolegom se je blo zakon vozit okoli z mopedi in šraufat ter predelovat haha...lepi časi.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.054
457
83
tam ko se terc po tori rola
Ja, ko pravi da Tomos je zakon in super in ne vem, kaj vse še... V bistvu je res vse skupaj ena sama nostalgija za starimi časi (mladostjo). Žal je Tomos svoje dni zaspal na lovorikah takratne uspešnosti (saj niti ni bilo konkurence, če ni bilo uvoza). Zakaj niso naprej razvijali 175 ccm dvovaljnika, ne vem. Prototip je bil huda reč, zelo strupen za takratne čase. Pa saj je ista reč z vsemi bivšimu uspešnimi firmami... vse so spravili na kant..
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.419
5.653
113
Scooterji so SYM alike...taiwan al kaj so ze
smile-1.gif


poleg popularnosti v USA so skor ponarodeli na Nizozemskem...kjer majo celo svojo tovarno...pa hit so na Japonskem...A35 frco v classic izvedbi...
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
ksz
Prodam Alpino, 1200 km, 6 let. s kanto za čelado, original iz tovarne (frizura še tovarniška
wink-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.419
5.653
113
Ej premisl slab veter se vraca...se ti vsaj z kolesom nau blo treba vozt kot 91
tongue-1.gif
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
91 sem se vozil s stojadinom in šmajserjem na sovoznikovem sedežu.
cool-1.gif

Tko, kot bi se dandanes, če bi bil Rus v Ukrajini...
Drugač maš pa prav - bohve, kaj še bo pr nas...
crazy1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.419
5.653
113
Poudarek je na V

bi bil pac manjsina
tongue-1.gif


Definitivno tok dobrega mopeda kot je Tomos tam ne bi vozil!
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.098
-8.765
113
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
ksz
Prodam Alpino, 1200 km, 6 let. s kanto za čelado, original iz tovarne (frizura še tovarniška
wink-1.gif

Ne prodajaj. Veš kako je sedaj meni žal, da sem pred 15 leti prodal ATXa
bonk.gif
 

mckmck

Fizikalc
20. mar 2013
525
201
43
Današnji Tomosovi motorji ne pomenijo nič. Stari motorji tudi od Apn 6S dol mogoče tudi Alpino so bili pa stroji proti drugim motorjem. Motor letnik 70 če si ga pustil original deluje še danes brez problemov in bo deloval najbrš še 3x toliko.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.737
113
ksz....

Mi lahko pove kdo, kaj se dejansko res naredi še v tomosu oz. v kopru.

Pred ene 10 leti sem vidu, da so v merilnici na faksu še zmeraj bloke od motorjev na enem dotikalnem stroju merili. Kaj je tisto bila kaka stara zaloga, da so študentom pokazali kako se dela ali ....

Nekje sem slišal, da so imeli pa palete porezkane, da se je v spodnji del naložilo motorje in se jih je tako odpeljalo iz tovarne. Res, da je bolj gostilniška samo vseeno. Takrat, ko se je še nekaj delalo.

V glavnem sramota, da niso mogli enega piagota ali pižoja prekopirat, dokler je bilo še aktualno.
 
Nazadnje urejeno:

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Zakaj bi pa skopirali? Tomos ima svoj trzni delez. Ok, pri nas majhen samo, a je ze kdaj kdo od vas iskal motorcek, ki bi imel velika kolesa, bil lahek, vzdrzljiv in nezahteven za vzdrzevanje?
Jaz sem, tezko je kaj takega najti.
Ce pa pogledas malo proti vzhodu, osnovno sredstvo dvokolesnega proizvoda so derivati Honde 125 CDI. Strukturno bledano malo vecji APN z 4taktnim motorjem. So preprosto neunicljivi.
Nam so tile skuterji bolj sminka, tam je pa osnovno prevozno in tovorno sredstvo za druzino.
Samo IMHO
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.543
5.093
113
Za uspešnost nekega takega podjetja je verjetno potrebno več kot je samo izdelek. Seveda je važno, kako so izdelki priljubljeni med kupci. Tomos tu ni veliko storil. Pravzaprav se sploh ne spomnim, da bi kaj storil. Vem, da se moj sin z APN-6 ni hotel voziti, ker je nastopila doba skuterjev. Lahko, da je izdelek neprimeren, ali pa je samo komunikacija (reklama) s ciljno skupino kupcev neprimerna. Potem je potrebno imeti učinkovito proizvodnjo. Čeprav bi proizvod denimo ostal enak več desetletij, ker ga denimo kupci še zmeraj kupujejo, proizvodna linija nikakor ne sme ostati enaka. Tretji problem pa je, da če v današnjem sistemu ne rasteš osvajaš novih trgov in prodaš vsako leto več, boš bolj ali manj ugasnil sam od sebe. Verjamem, da bi tomos širom sveta lahko našel trge tudi za APN-6. Seveda pa to ni preprosto, povezano je tudi za koliko si sposoben tak izdelek narediti (učinkovita proizvodnja). Četrti problem je financiranje. Koliko si zakreditiran.
Nekako so naša podjetja propadala po vzoru, da so nekoč imela ogromno zaposlenih. Potem je padla prodaja iz različnih razlogov, predvsem nenadne izgube jugoslovanskega trga. V tem trenutku niso zmanjšala števila zaposlenih, temveč so podjetja izčrpavala sama sebe preko plač. Na koncu so se kot čudežni rešitelj pojavili "pravi" lastniki, ki pa niso storili drugega, kot bolj ali manj ohranili realno število ljudi. Niso pa dali močne injekcije v proizvodnjo, ki posodobitve ni videla že desetletje ali še več. To potem lahko samo životari in čaka končno smrt.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Citat:
Uporabnik jtfc pravi:
V glavnem sramota, da niso mogli enega piagota ali pižoja prekopirat, dokler je bilo še aktualno.

V bistvu ne, ker je tomos v svetovnem merilu nekaj takega kot landrover pri avtomobilih. Skratka čimmanj tehnike in robustna osnova, to je to. To je bistvo mopeda.

Tomosovi mimosuni v dirkalne vode in pa razno razne tehnične izboljšave so dejansko samo škodovali firmi. Oni bi se morali lepo leta 90 oz. še prej usmerit na kitajsko, indijo, južno ameriko in tam prodajat 30 let staro tehniko pa bi čisto dobro funkcionirali. Seveda to skoraj neizogibno pomeni da bi se proizvodnja sčasoma preselila (ampak kaj pa je danes drugače).

Enako kot za mopede velja za izvenkrmne motorje, povsod po svetu se jih najde in sloveli so kot bulletproff. Danes se v rekah južne amerike pobijajo za njih. Kaj so naredili pri tomosu ko smrdljivci niso bili več primerni za evropske ekološke standarde? Ukinili so jih!
tongue-1.gif
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.737
113
Kaj jih niso že kitajci zjebali, da oni ne bodo takih smrdulj uvažali?
hysterical-1.gif


Vsaj 4 taktni motor, bi morali narediti. Čene, že kakšnega skuterja prekopirat okol leta 95 ko se je vidlo kam se zadeve premikajo.
 

miklavz

† 1962-2015
30. sep 2012
912
1
16
Ma ne skuterja, skuterji so neuporabni vzhodno od Bosporja in na juzni strani Sredkzemskega morja. 4 taktni motor, pa ne zaradi ekologije ampak zaradi komotnosti.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.419
5.653
113
A nima honda nek 80ccm 4T "turbodaily" moped....se na uni angleski 5gear oddaji so ga vozil na soncnicno olje pa ni zaribal
smile-1.gif
ce se ne motim je najbolj prodajan moped na svetu.

Tomos...ce je znal lamo 60ccm zvrn na bok za 90 stopinj in ga predelat v 50ccm BT ATX APN...pa da ga ni znal privarit v en grust od scooterja ki je way bolj easy kot od cross juniorja...ctx-a ki so ga delal (palicna konstrukcija)...pol pa ne vem
bonk.gif


Se Roost...slovenski proizvajalec sportnih scoot auspuhov je znal spojit vodno hlajen 80ccm piago cilinder na BT motor in ga hladit na el crpalko...disk spredaj&zadaj...en jeben tomos pa ne....mal je pobrusu blok in posvasal da se je ujemal z cilindrom
smile-1.gif