Tlak v pnevmatikah pozimi?

dentex

Guru
20. sep 2007
2.758
650
113
Razliko v tlaku v pnevmatikah se da zračunat iz splošne plinske enačbe s tem, da je treba predpostavit da je množina plina v obeh enaka,
Drugače pa

P(tlak) * V(volumen) = n(množina) * R (konstanta) * T (temperatura)

Če poenostavimo množina in R odpadeta ker sta konstantna

(P * V) : T = (P1 * V1) : T1

Pol se pa igrajte

Glede velikosti molekul plina in pa mešanic se pa ni potrebno spuščat, vse tako ali drugače zapustijo ovoj, ki ga tvori plašč 😳
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Kjer pa je treba dodati, da je T temperatura v Kelvinih - torej pri 0 stopinj Celzija je 273 (pa še malo).

Predvsem je vprašanje kakšna je temperatura gume med vožnjo - običajno se vrti tam okrog 40 stopinj.

Zdaj pa malo matematike - polnim pri 20 stopinjah na 2,3 bara, sem pri 40 pri ca. 2,45. Če sem pa polnil pri 0, pa sem pri 40 stopinjah pri 2,63 - torej vrtoglavih 0,18 bara razlike.
Problem bi bil, če bi polnil pri -20, ker takrat bi z mano bilo res nekaj hudo narobe.
evil.gif


Zdaj pa vsi skupaj nekaj delat, ker ta debata je popolnoma nepotrebna.
evil.gif


edit: Popravek ozr. dodatek. Bistveno bolj pomembna je redna kontrola in pa prilagajanje pritiska glede na "naloženosti" vozila.
 
Nazadnje urejeno:

dentex

Guru
20. sep 2007
2.758
650
113
@gr 69 sorry res je treba upoštevati temperaturo v Kelvinih ampak relevantna je razilka temperature. Vse ostalo so samo nijanse.
Plin je na žalost pogruntavščina vulko majstrov, je pa res, dalepo cepijo za njega.

Popravek dejmo se vsaj delat, da delamo.

@ Hanzi ne jamBrat, prit na PIR Za vebasto je spolh super, sploh, če maš spelanga tko, da ti sprot toplo not piha in si pol topli prdec. Bistvo pri webastu pa je če ma un program k miele stroj, davidiš, kako se not pretaka skozi safirno steklo
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.003
-8.650
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Predvsem je vprašanje kakšna je temperatura gume med vožnjo - običajno se vrti tam okrog 40 stopinj.

Zdaj pa malo matematike - polnim pri 20 stopinjah na 2,3 bara, sem pri 40 pri ca. 2,45. Če sem pa polnil pri 0, pa sem pri 40 stopinjah pri 2,63 - torej vrtoglavih 0,18 bara razlike.
Problem bi bil, če bi polnil pri -20, ker takrat bi z mano bilo res nekaj hudo narobe.
evil.gif
Nimaš glih prav.
Pri 0 stopinjah okolice, bo guma med vožjo hladnejša, kot pri 20 stopinjah.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.949
6.845
113
pri taščici
A bi me rad prehladil. Kuhanca nared, al pa kacjo slino s seboj prinesem.
Sam ura se mi mora ustavit (pa teb tud)ko se bom kaj mimo peljal
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Predvsem je vprašanje kakšna je temperatura gume med vožnjo - običajno se vrti tam okrog 40 stopinj.

Zdaj pa malo matematike - polnim pri 20 stopinjah na 2,3 bara, sem pri 40 pri ca. 2,45. Če sem pa polnil pri 0, pa sem pri 40 stopinjah pri 2,63 - torej vrtoglavih 0,18 bara razlike.
Problem bi bil, če bi polnil pri -20, ker takrat bi z mano bilo res nekaj hudo narobe.
evil.gif
Nimaš glih prav.
Pri 0 stopinjah okolice, bo guma med vožjo hladnejša, kot pri 20 stopinjah.


Še "bolj prav" imam, če upoštevam še to, da se guma pri 0 ne segreje do 40 stopinj.
grims-1.gif


Se pravi da bo razlika med pumpanju pri 0 ali 20 in vožnji pri 0 ali 20 še manjša.

To kar čem že cel cajt povedati - pumpajte gume na "predpisan" pritisk - in tega redno preverjajte - vse ostalo je dlakocepljenje.
 

fulgur

Zelenc'
10. avg 2024
8
2
3
Mene pa zanima, koliko naj prištejem desetin bara, če polnim segreto pnevmatiko. Pumpa je namreč oddaljena več KM od doma in ko bom tam, bo guma najbrž že segreta in potem si razlagam, da ne smem upoštevati predvidenega tlaka, ampak moram malo prišteti zraven.
 
  • Haha
Reactions: sixpower

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.552
1.257
113
kaj a si šumaher da rabiš tlak v nulo točno?
napihni 0,1 več kot je predpisano ker s časom tak tlak pade pa je to to.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.474
2.656
113
kaj a si šumaher da rabiš tlak v nulo točno?
napihni 0,1 več kot je predpisano ker s časom tak tlak pade pa je to to.
0,1 ni nič glede na toplo gumo. Tukaj je vprašanje med drugim kako velike gume ima, meni 215/75/16C naraste tlak v gumi po cca kilometru iz 4,5 na cca 4,9, zadnje celo na 5-5,2 bara.
 

fulgur

Zelenc'
10. avg 2024
8
2
3
aha, torej tole velja:

”Remember:
⚠️ If you're inflating a heated tyre, add 3 to 4 psi more than the recommended value.
When your tyres have cooled down, recheck the pressure to ensure it's correct.”


3 in 4 psi pa pomeni 0,2 bar oz. 0,27 bar… Torej če je guma topla, samo dodaš 0,2-0,3 in je to to. Hvala.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.271
2.859
113
Lublana
Obišči stran
Mene pa zanima, koliko naj prištejem desetin bara, če polnim segreto pnevmatiko. Pumpa je namreč oddaljena več KM od doma in ko bom tam, bo guma najbrž že segreta in potem si razlagam, da ne smem upoštevati predvidenega tlaka, ampak moram malo prišteti zraven.
Daj prosim povej kakšen brutalen stroj to voziš? Ne mi rečt, da ima VSE4 cilindre!!!??? o_O
 
  • Objave ne odobravam
  • Haha
Reactions: novaa in jest5

jezek

Guru
24. jul 2008
3.587
1.493
113
aha, torej tole velja:

”Remember:
⚠️ If you're inflating a heated tyre, add 3 to 4 psi more than the recommended value.
When your tyres have cooled down, recheck the pressure to ensure it's correct.”


3 in 4 psi pa pomeni 0,2 bar oz. 0,27 bar… Torej če je guma topla, samo dodaš 0,2-0,3 in je to to. Hvala.
Ni sicer cisto tako, razlike so od 0.2 do 0.7. Ampak zate bo dobro.